پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

محله هشتصد ساله تهران

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب: 589885
قدمت آسیاب ۸۰۰سال می باشد و حدود سال۱۳۳۰ تخریب گردیده است درمیدان سرآسیاب کنونی واقع و از غرب به نانوایی شاطر امیر از شرق به ایستگاه درشکه از جنوب به باغ و از شمال به محل گذر مشرف بوده است
به گزارش جهان نيوز، قدمت آسیاب ۸۰۰سال می باشد و حدود سال۱۳۳۰ تخریب گردیده است درمیدان سرآسیاب کنونی واقع و از غرب به نانوایی شاطر امیر از شرق به ایستگاه درشکه از جنوب به باغ و از شمال به محل گذر مشرف بوده است .محل تغذیه آب از آبراه دولاب و سرچشمه آب از شمیران و قنات حاج علیرضا منشعب بوده است.این بنا دارای ۵ گنبد که یک گنبد بزرگ در مرکز و چهارگنبد کوچک در اطراف و در عمق ۱.۵ متری مستقر و از جنس کاه گل و سنگ بوده است آخرین صاحب آسیاب مرحوم حاج سیدحسن دولابی بوده است.
 
https://jahannews.com/vdcaaonmm49naa1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaaonmm49naa1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
800 سال قبل چیزی به اسم تهران نبوده است که محله اش باشد! شهری که بوده همان شهر ری بوده است باقی هم دهاتی بوده اند کوچک.
عباس
Iran, Islamic Republic of
داداش تهرون بوده، خوبش هم بوده. حتی از 7000 سال قبل بوده. سند می خوای؟ اسکلت اون خانمی که حین حفاری سازمان آب در نزدیکی بازار سید اسماعیل تهران پیدا شد و هنوز هم هست و دورش رو پوشانده اند برای بیش از 7000 سال قبل هستش. تهران هم از قدیم الایام از قریه های خوش و آب و هوای ری بوده و اسمی و رسمی داشته. ضمناً ری هم سالیان ماضی نه این شهر کوچک، بلکه بخش وسیعی از استان تهران تا سرحدات ساوه و سمنان، ورامین رو در بر می گرفته. ضمناً همین تهرون هم جزو ملک ری بوده. الکی نبود که طمع این ملک، عمر سعد رو بدبخت کرد! ضمناً در هر کدوم از امام زاده های تهران (مخصوصاً امامزادگان یحیی، زید، سید نصرالدین و ...) آثاری هست که نشون دهنده قدمت این شهر و مردمانش هست. آره داداش! من بچه تهرون هستم، روش هم تعصب دارم نه اینکه خودم رو از بقیه برتر بدونم، که وطنم هستش و حب الوطن ایمان!
Iran, Islamic Republic of
بله قدمت تهران به زمان قاجار برمیگردد زمانی که پایتخت را از تبریز به این منطقه انتقال دادند و نام آن را تهران نامیدند قبلا تهران کنونی باغ های مفرحی بود که به باغ های کرج و شهر شهریار کنونی متصل بودند...قدمت تهران به حدود دویست سال می رسد.