پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نرگس زارهای بهبهان

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 582965
دشت های بهبهان خاستگاه گل نرگس در خوزستان و کشور است که نیمه دوم سال کار کشت پیاز آن و برداشت این گل در بهبهان انجام می شود.
به گزارش جهان نيوز،با توجه به اینکه نرگس زار های بهبهان در جشنواره گل هلند(سال ۱۹۹۲ میلادی) رتبه نخست را به خود اختصاص داده  می تواند مکانی برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه صنعت گل و گیاه باشد که متاسفانه این ظرفیت در خوزستان از دید مسئولان میراث فرهنگی استان مغفول مانده است.
در شهرستان بهبهان چهار نمونه گل نرگس به نام های شهلا، گل پر، پنجه گربه ای و مسکین کشت می شود؛ که نوع مسکین آن از انواع دیگر کوچکتر و خوشبوتر است.
 گل دهی نرگس همه ساله از نیمه دوم سال آغاز و تا پایان بهمن و گاهی نیز نیمه اول اسفند در بهبهان ادامه دارد. در اصل هر وقت گل نرگس وجود دارد سرما (ی مطبوعی )هم در کنار آن ادامه دارد.
امسال با توجه به برپایی ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان در سطح ملی به دلیل کمبود بارش و آبهای بارانی دشت های این باغ مملو از نرگس نشده است با این حال باغداران به برداشت این گل و عرضه آن اقدام کرده اند.
https://jahannews.com/vdcceiqpp2bq4o8.ala2.html
jahannews.com/vdcceiqpp2bq4o8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای بابا ؟؟؟!! شماها دیگه چه دل خوشی دارید ؟؟؟ یکی میمرد زدرد بینوائی ؟؟ کسی میگفت عزیز زردک میخواهی ؟؟؟ بروید فکری بحال و روز این مملکت کنید که همه چیزش از بین رفت بخصوص دین و اسلام و مذهب و ؟؟ بغضمان میگیرد وقتی در کوچه و خیابان به پاس عملکرد و حرفهای یک عده ای دستار به سر ؟؟ بر مقدسات و زمین و زمان بد و بیراه میگویند ! داریم خفه میشیم که دارند مقایسه عصر محمد و علی را با اکنون بسار مشابهت سازی میکنند ! درد دل داریم که خلوص از میان برداشته شده و صرف پول خوار باخوار قهار داماد فلان آخوند ؟؟ در ماه محرم 12 دیگ پلو از اموال ربا روی اجاق میگذارد و مردم هم میخورند و میفور میشوند > اداریم دق میکنیم آخوندی که روزی بالای منبر ربا خوار را زالو و خون کثیف خطاب میکرد حالا خودش دختر و پسزش را از همان رباخوارها برای زندگی انتخاب کرده اند !!ووقتیکه در گوشه مینشینیم که چرا اینچنین شد و این مردم را چه شده که باین شتاب روی بر گردان شده اند و آنها هم دو روو ریائی و در جلو میکروفون سیما یک چیز میگویند و بعد از میکروفون چیز های دیگر !! میبینیم که از ماست که بر ماست و میفهمیم که چرا مولای (ع) سرش را در چاه میکرده و با مویه و ناله فریاد میزده است !!
Iran, Islamic Republic of
پس لازمه که یک کمی هم دلمون وا شه
به لطافت گلی عطر نرگسی