پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

فروچاله های دشتهای کبودرآهنگ همدان‎

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 581853
طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای همدان ۲۴ فروچاله در استان همدان ایجاد شده است. نخستین فروچاله در سال ۱۳۷۱ در منطقه همه‌کسی نهاوند اتفاق افتاد و آخرین فروچاله های ایجاد شده سال ۸۷ در روستای بابا همدان. بیشترین تعداد ایجاد فروچاله با ۱۳ مورد مربوط به دشت کبودراهنگ و روستاهای کِردآباد، نوآباد، بابان، آق تپه و خان آباد است.
به گزارش جهان نيوز،طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای همدان ۲۴ فروچاله در استان همدان ایجاد شده است. نخستین فروچاله در سال ۱۳۷۱ در منطقه همه‌کسی نهاوند اتفاق افتاد و آخرین فروچاله های ایجاد شده سال ۸۷ در روستای بابا همدان. بیشترین تعداد ایجاد فروچاله با ۱۳ مورد مربوط به دشت کبودراهنگ و روستاهای کِردآباد، نوآباد، بابان، آق تپه و خان آباد است. برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی تمامی دشت‌های استان همدان را ممنوعه و دشت کبودراهنگ را ممنوعه بحرانی کرده است. فروچاله ای در نوآباد با عمق ۶۰ متر عمیق ترین فروچاله منطقه است.
وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی در حال حاضر باعث تشدید افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت‌ها شده به گونه‌ای که حدود ۳۰۶ محدوده از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی در وضعیت ممنوعیت توسعه بهره‌برداری قرار گرفته و سالیانه با حدود ۵ میلیارد مترمکعب کسری مخزن مواجه شده است.
در چنین شرایطی نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی شهید مفتح در همین دشت بحرانی با بیش از بیست حلقه چاه در حال فعالیت است.
https://jahannews.com/vdchmznmx23n66d.tft2.html
jahannews.com/vdchmznmx23n66d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موجک
Iran, Islamic Republic of
مصرف آبهای زیر زمینی رو کنترل کنید، چاههای غیر مجاز را ببندید. الگوی کشت رو عوض کنید و برای هر قطره آب ارزش قائل شوید. البته نیروگاه همدان هم باید مدیریت شود و مقصر است.