جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تصاویر ماهواره‌ای جدید از پیاده‌روی اربعین۹۶

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 573569
در حالی که پیاده‌روی میلیونی اربعین مورد بی‌توجهی رسانه‌های خارجی قرار گرفت، اما این حرکت عظیم مورد توجه ویژه دوربین‌های دقیق ماهواره‌های مختلف در مدار زمین بوده است.
به گزارش جهان نيوز، راهپیمایی میلیونی اربعین که هرسال پرشور و شکوه‌تر برگزار می‌شود، معمولا با سانسور و بی‌توجهی رسانه‌های غربی و جریان اصلی مواجه می‌شود و هرچه حضور مردم عاشق پررنگ‌تر باشد، بایکوت رسانه‌ای آن نیز بیشتر بوده و خواهد بود.

همزمان با این برخورد گزینشی رسانه‌ها، اما شرکت‌هایی که ماهواره‌های‌شان در مدار زمین ۲۴ ساعته در حال حرکت و رصد اتفاقات و حوادث روی زمین هستند، بزرگترین گردهمایی جهان را هرگز از دست نمی‌دهند و از خیابان‌های منتهی به حرمین کربلا، لحظه‌های ناب وصال سیل عشاق به بارگاه ملکوتی سیدالشهداء (ع) و اباالفضل العباس (ع) را ثبت کرده‌اند. مشرق سال گذشته توانست به عنوان اولین رسانه در ایران تصاویر ماهواره‌ای اربعین را در چند گزارش منتشر کند و امسال نیز بر اساس رسالت خود مبنی بر تبلیغ این حرکت بزرگ فرهنگی، تصاویر پیاده‌روی اربعین را تهیه کرده است.
 
گزارش تصویری زیر، مربوط به عکس‌های ماهواره پلیاد (Pléiades) از شرکت ایرباس است که در روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶ گرفته شده و این تصاویر، بین الحرمین و خیابان‌های اطراف را که جمعیت زیادی در آن‌جا قرار دارند را در فاصله یک  روز قبل از  اربعین حسینی نشان می‌دهد:
 








با توجه به اینکه مخاطبان مشرق به‌مانند سال گذشته درخواست دریافت این تصاویر با کیفیت بالا و بدون درج لوگو را دارند، لینک زیر برای دانلود تصویر با اندازه و کیفیت اصلی قرار داده شده است:

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *