جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آبرسانی به روستای زیبای چنشت

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 556903
خشک شدن یک هزار و ۲۰۰ رشته قنات و کاهش آبدهی ۶۳.۶ درصدی قنات‌ها در سه دهه اخیر موجب شد که روستاییان با مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی مواجه شوند و با توجه به اینکه کم آبی مهاجرت روستائیان را به شهرها افزایش داده است.
به گزارش جهان نيوز، خشک شدن یک هزار و ۲۰۰ رشته قنات و کاهش آبدهی ۶۳.۶ درصدی قنات‌ها در سه دهه اخیر موجب شد که روستاییان با مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی مواجه شوند و با توجه به اینکه کم آبی مهاجرت روستائیان را به شهرها افزایش داده است.
نزدیک به ۴۵۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می شود، هر چند آب برای مصرف غذایی آنان کافی نیست ولی با این وجود روستاییان زندگی خود را می گذرانند. روستای منطقه گردشگری زیبای چنشت با حدود ۵۰۰ خانوار شنبه ها و چهارشنبه ها آبرسانی می شود، با این وجود مردم این روستا همچنان دچار کمبود شدید آب هستند. هر چند روستاهای دیگر کم کم به خاطر خشکسالی و کمبود آب خالی از سکنه شده اند ولی مردم روستا برای بازگشت و ماند در روستا منتظر جرعه ای آب می باشند. انتقال آب از دریای عمان یکی از راه های خروج استان از خشکسالی است.
https://jahannews.com/vdcfxvdtmw6dt1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfxvdtmw6dt1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان خواهشا پیگیره توقف کشت هندوانه بشو با این وضع منابع آبی و خشکسالی هنوزم تو جنوب کشور تو هرمزگان و خوزستان بی آب هندوانه کشت میشه به قصد صادرات به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تو جنوب برنج هم تولید میشه اینجوری بخوان بازم آبهای زیرزمینی رو بکشن تا چند وقت دیگه تو بیشتر شهرها باید آبرسانی بشه