پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خشم عمومی بحرین را فراگرفت

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 520402
در پی صدور حکم ظالمانه رژیم آل خلیفه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، موجی از خشم عمومی این کشور را فراگرفته است.

به گزارش جهان نيوز، همزمان با قرائت حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعی بحرینی، مناطق مختلف این کشور صحنه خشم عمومی است.

بر اساس این گزارش، شهروندان بحرینی در مناطق مختلف این کشور خیابان‌های اصلی را با لاستیک مسدود کردند تا از این طریق اعتراض به حکم زندان علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را نشان دهند.

رژیم آل خلیفه امروز در ادامه محاکمه غیرقانونی شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، وی را به یک سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، شیخ عیسی قاسم به مصادره اموال به‌میزان 3 میلیون دینار و به پرداخت هزار دینار غرامت محکوم شده است.
بر اساس رأی دادگاه، حکم زندان آیت الله عیسی قاسم به‌مدت سه سال تعلیق شده است.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تأسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

وزارت کشور بحرین در تاریخ 31 خرداد با ادعای این‌که این روحانی برجستۀ شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.
https://jahannews.com/vdcawwnmu49nuy1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawwnmu49nuy1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *