جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مهاجرت پرندگان ازشمال ایران به سیبری

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 505990
همه ساله در روزهای پایانی زمستان با توجه به گرم شدن دمای هوا درمناطق شمالی کشور، پرندگانی که برای زمستان گذرانی ازسواحل شمالی خزر و سیبری به شبه جزیره میان کاله(آشوراده) مهاجرت کرده بودند به نقاط سردتر باز می گردند


به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، همه ساله در روزهای پایانی زمستان با توجه به گرم شدن دمای هوا درمناطق شمالی کشور، پرندگانی که برای زمستان گذرانی ازسواحل شمالی خزر و سیبری به شبه جزیره میان کاله(آشوراده) مهاجرت کرده بودند به نقاط سردتر باز می گردند.

آشوراده تنها جزیرهٔ ایرانی دریای خزر، سالانه پذیرای گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر از جمله مرغابی، غاز وحشی، فلامینگو و... است.

سواحل شمالی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که در مسیر مهاجرت پرندگان از شمال دریای خزر به قسمت‌‌های جنوبی ایران و آسیا قرار گرفته است، همه ساله پذیرای بیش از 300 گونه پرنده مختلف در تعداد حدود 2 میلیون قطعه است که برای گروه‌ها و علاقه‌مندان طبیعت‌گردی و پرنده‌نگری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. ‎



 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *