سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱

مروارید آذربایجان

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 505920


به گزارش جهان نيوز،حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری، یکی از پرورش دهندگان موفق ماهی قزل آلا در استان آذربایجان شرقی است. او با وجود برخورداری از شغل دولتی، کار تولیدی را ترجیح داده و در روستای محل تولدش سالانه 20 تن ماهی قزل آلا تولید می کند. او با دریافت وام 30 میلیون تومانی اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی استخر پرورش ماهی اش را راه اندازی کرده و هم اکنون ماهانه 6 میلیون تومان در آمد دارد.

رحیم جعفری با اشاره به سفارشات اقتصادی اهل بیت (س)، خاطرنشان می کند: «قنبر که غلام امیرالمومنین (ع) است، می گوید وقتی مردم خرما را می خوردند، هسته اش را روی زمین می انداختند. یک بار دیدم حضرت امیر (ع) مشغول جمع کردن هسته های خرما از روی زمین است، از ایشان پرسیدم علت این کار چیست؟ حضرت فرمودند مردم نمی دانند، می خواهم این هسته ها را بکارم تا در آینده نخل خرما شوند. بر اساس یافته های من حضرت امیر (ع) با آن همه مشغله و ماموریت مهم، نزدیک به 200 هکتار باغ خرما ایجاد کرده و در اختیار مردم قرار داده است.

محاسبات من از تبدیل سکه آن روز به ریال امروز نشان می دهد این مجموعه ماهانه 8 میلیارد تومان ارزش اقتصادی تولید می کرده که حضرت امیر (ع) به صورت عام المنفعه در اختیار مردم قرار داده است.» او درباره واکنش مردم به پرورش ماهی قزل آلا توسط یک روحانی می گوید: «من شغل دولتی را هم تجربه کردم اما اداره محل کارم برای من مثل یک قفس بود، لحظه شماری می کردم تا پایم به استخر ماهی باز شود. مردم وقتی می بینند که من شخصا وارد استخر می شوم و فضولات ماهی ها را پاک می کنم یا خودم شخصا ماهی ها را در بازار می فروشم تعجب می کنند.

آن ها عادت ندارند یک نفر با لباس روحانی را در کار تولیدی ببینند. با این وجود استقبال می کنند و با خیال راحت ماهی می خرند و مطمئن هستند که من ماهی مرده و تلف شده به آن ها نمی فروشم. باید مرام اقتصادی امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (س) را زنده کنیم.» رحیم جعفری همزمان با کار اقتصادی، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را هم به طور جدی دنبال می کند. حضور در پارک ها و گپ و گفت با جوانان از جمله علاقمندی های اوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین به این روحانی