چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

واکنش مردم روستایی به پرده سینما

عکاس:Amit Madheshiya
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 499191
در این مجموعه عکاس هندی از عشق مردم خود به سینما روایتی عاشقانه خلق کرده است. او نمایش یک فیلم در چادر را بهانه کرده است
به گزارش جهان نيوز،از جولای ۱۸۹۶ که برادران لومیر اولین فیلم را در بمبئی به نمایش گذاشتند، فقط ۳ سال زمان نیاز بود تا اولین فیلم کوتاه هندی ساخته شود و سال ۱۹۱۳ بود که «داداصاحب پالکی» پدر معنوی سینمای هند، نخستین اثر بلند داستانی را برای فیلم دوست‌ترین ملت روی زمین آماده کرد.


ملتی که بالیوود ، عطش سیری ناپذیرشان به فیلم را برطرف می‌کند. بالیوود نام مستعاری است که به صنعت فیلمسازی هندوستان اطلاق می‌شود و بر خلاف هالیوود بُعد فیزیکی ندارد. این صنعت بزرگ همراه با فیلم های مستقلش، سالیانه بیش از ۲۹۰۰ فیلم تولید می‌کند که البته بالغ بر ۱۲۰۰ فیلم آن با سرمایه‌گذاری صددرصد خارجی ساخته می شود.


بنا به برخی آمارهای رسمی، بالیوود نزدیک به ۴ میلیارد تماشاچی در تمام دنیا دارد که این میزان یک میلیارد بیشتر از تماشاچیان فیلم‌های هالیوودی است. البته علت اصلی که در این باره شایان ذکر است چیزی جز کیفیت فیلم‌هاست، چرا که بالیوود سینما را به روستاها و مناطق دورافتاده نیز برده است و تقریبا تمامی مردم سرتاسر هند با سینما آشنا و دوست هستند.


 مهم‌تر  از آن حضور قهرمانان روستایی و استفاده از ارزش‌ها و تمایلات این قشر از جامعه به صورت پررنگ در فیلم‌هاست. در پایین به یکی از مجموعه های تاثیر گذار در سال ۲۰۱۱ ورلد پرس می پردازیم که در بخش هنری توانست رتبه ی اول مجموعه ی داستانی را دریافت کند.


در این مجموعه عکاس هندی از عشق مردم خود به سینما روایتی عاشقانه خلق کرده است. او نمایش یک فیلم در چادر را بهانه کرده است تا از حالات و عکس العمل مردم فقیر هندوستان نسبت به پرده سینما اثری جاودان بسازد. در ادامه این مجموعه متفاوت را تماشا کنید.
https://jahannews.com/vdcaoony649no61.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoony649no61.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *