جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
عکاس:یوجین ریچارد

دیوارهای خاکستری بیماران روانی

يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 498117
افراد دارای معلولیت ذهنی اغلب انسانهای رها شده هستند.این افراد که اغلب جوان و مسن هستند از نظر درمانی و تغذیه بسیار نادیده گرفته می شوند.
به گزارش جهان نيوز،عکاس یوجین ریچارد از تعدادی بیمارستان های روانی در جهان عکاسی کرده است.او در بیانیه  مجموعه عکس خود می گوید:افراد دارای معلولیت ذهنی اغلب انسانهای رها شده هستند و در انظار عمومی پنهان.

این افراد که اغلب جوان و مسن هستند، از نظر درمانی و تغذیه بسیار نادیده گرفته می شوند و مراکز درمانی و آموزشی برای اینگونه افراد بسیار کم هست.

افرادی که در این مراکز درمانی زندگی می کنند به جای اینکه درمان شوند، زودتر به استقبال مرگ می روند.من برای اولین بار به عنوان عکاس با گروهی  از بشر دوستان در این مراکز که برای تهیه گزارش از عملکرد این مراکز به چند کشور رفتند همراه شدم.

حالا وقتی من اسم بیمارستان روانی را می شنوم بلا فاصله یاد، پنجره های  که با میله پوشیده وقفل شده اند، دیوارهای خاکستری،بیمارانی که در اثر مصرف مواد مخدر روی زمین دراز کشیده اند،می افتم.من در این سفر و مجموعه عکس شاهد انواع ظلم و ستم و بدرفتاری های گروهای درمانی در کشورهای پاراگوئه ،کوزوو، مجارستان ، آرژانتین ، ارمنستان و مکزیک بودم. بدرفتاری هایی که نمی توانید در ذهن خود تصور کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *