کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله انتحاری‌داعش‌به مقرکردها+تصاویر

31 مرداد 1394 ساعت 11:32

گروه تروریستی داعش به وسیله یک کامیون بمب‌گذاری شده مقر نیروهای مدافع کردهای موسوم به آسایش را در قامشلی هدف قرار داد.


به گزارش جهان به نقل از ابنا، در حمله ای انتحاری به مقر نیروهای نظامی کُرد در قامشلی واقع در شمال شرق سوریه، دست کم ۵۲ نفر کشته و ۷۲ تن نیز زخمی شدند.

منابع محلی گزارش دادند این حمله انتحاری دفتر نیروهای موسوم به آسایش وابسته به نیروهای امنیت داخلی کرد را مورد هدف قرار داد.

یک روزنامه نگار در قامشلی گزارش داد: انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یکی از مراکز نیروهای آسایش کرد، شرق قامشلی را لرزند.

این انفجار که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته به وسیله یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده ارسالی داعش به سمت مقر نیروهای مدافع کردهای موسوم به آسایش در منطقه صنعتی صورت گرفته است. این انفجار در نزدیکی این مقر رخ داد و منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان و تخریب برخی از املاک خصوصی مردم در این منطقه شد به ویژه آن که این منطقه، منطقه‌ای مهم و صنعتی به شمار می‌رود از این رو، تعداد زیادی از شهروندان در این انفجار قربانی شدند.

این انفجار طبیعتاً در واکنش به پیشروی نیروهای مدافع مردم کُرد در برخی مناطق درگیری شدید میان این نیروها با گروه تروریستی داعش به ویژه در رأس العین در حومه قامشلی و همچنین در سمت غرب شهر حسکه صورت گرفته است.

نیروهای مدافع مردم کُرد در همه این مناطق پیشروی کرده‌اند از این رو برخی‌ها معتقدند این انفجار در واکنش به این پیشروی‌ها صورت گرفته است. چرا که نیروهای کُرد توانسته‌اند برخی از این مناطق را به تصرف خود در بیاورند و گروه تروریستی داعش را از آنجا اخراج کنند به ویژه آن که داعش در برخی مناطق و مشخصاً در منطقه الشدادی و تل خمیس مستقر است. این مناطق مرکز ثقل تمرکز این گروه تروریستی به شمار می‌رود.

حزب اتحادیه دموکرات کُرد بخش اعظم شهر قامشلی در استان الحسکه را در کنترل خود دارد. این حزب در مدت بحران چهار سال گذشته سوریه، در این شهر، حکومت خودگردان تشکیل داده است.

قامشلی بزرگترین شهر کردنشین سوریه و از شهرهای مهم استان حسکه سوریه محسوب می‌شود.



































کد مطلب: 439989

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/439989/1/حمله-انتحاری-داعش-به-مقرکردها-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com