جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

تحویل۳فروندجنگنده رافائل به مصر+تصویر

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 434372
ارتش مصر از تحویل گرفتن سه فرونده جنگنده رافائل از دولت فرانسه خبر داد.
گزارش جهان به نقل از ابنا، دولت فرانسه سه فروند جنگنده رافائل که مصر آن را در اوایل سال جاری میلادی درخواست کرده بود، در اختیار قاهره قرار داد.

جنگنده‌های رافائل بخشی از ۲۴ جنگنده‌هایی هستند که در فوریه گذشته توسط قاهره به شرکت هوانوردی داسو سفارش داده شد.

منابع مصری اعلام کردند که این جنگنده‌ها امروز (سه شنبه) از پایگاه نظامی «ایسترس» به سوی مصر پرواز خواهند کرد.

هواپیماهای رافائل یکی از بهترین هواپیماهای نظامی فرانسه به شمار می‌روند که هند نیز ۳۶ فروند از آن را سفارش داده است. این جنگنده‌ها چندمنظوره هستند.

این هواپیماها به عنوان گل سرسبد هواپیماهای نظامی فرانسه از سال ۱۹۸۰ تاکنون، یک جنگنده دوموتوره چندمنظوره است که توسط شرکت هوانوردی داسو طراحی و ساخته می‌شود.

داسو این هواپیما را جنگنده‌ای چندمنظوره با قابلیت پنهان‌کاری نسبی توصیف کرده که قادر است بطور همزمان در عملیات‌های دفاع هوایی، بمباران‌های استراتژیک و پشتیبانی زمینی، شناسایی هوایی و مأموریت‌های بازدارندگی اتمی شرکت کند.

گفتنی است، به دنبال قرارداد فروش تسلیحات نظامی فرانسه به مصر به ارزش حدود پنج میلیارد یورو در اوایل سال جاری میلادی، پاریس اقدام به فروش جنگنده‌های رافائل، ناوهای چند منظوره و موشک‌های پیشرفته به مصر می‌کند.




















 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عربستان راه به راه تسلیحات می خرید
می گفتیم : او که با کسی جنگ نداره برای چی می خره؟!

حالا مصر در حال تجهیزه
برای کجا ؟
الله اعلم