پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲

«جعبه‌ سفید» مرموز بر بام لانه‌های جاسوسی آمریکا

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 389467
«دانکن کمپبل» خبرنگار تحقیقی انگلیسی در گزارشی تصویری از «جعبه های سفید» جاسوسی آمریکا در پایتخت های کشورهای جهان تأکید کرد که واشنگتن در دست کم ۸۰ پایتخت، «لانه جاسوسی» دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آلمانی «اشپیگل» سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که از وجود «جعبه های سفیدی» بر بام سفارتخانه های آمریکا در برلین، مادرید، مسکو، پکن، تل‌آویو و استکهلم حکایت داشت. این روزنامه از این جعبه های سفید با عنوان «لانه های جاسوسی آمریکا» در دیگر کشورها و حتی متحدان خود در سراسر دنیا یاد کرده بود.

پس از گذشت حدود یک سال از این گزارش که به نقل از منابعی آمریکایی و انگلیسی منتشر شده بود، اینک «دانکن کمپ‌بل» روزنامه نگار تحقیقی انگلیسی شواهدی را گردآوری و در وبسایت اختصاصی خود منتشر کرده که ادعا می کند بیش از ۸۰ سفارتخانه آمریکا در سراسر جهان، تجهیزات شنود الکترونیک و رادیویی عملیات ویژه مشترک میان آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان سیا را در خود جای داده است. در این گزارش تصاویری منتشر شده که برخی از این سازه های مکعبی شکل سفید رنگ موسوم به جعبه های سیاه را بر فراز مهمترین سفارتخانه های آمریکا در اروپا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه به تصویر می کشد.

بنا بر این گزارش، در این سازه‌های مکعبی شکل سفید رنگ، تجهیزات و آنتن‌های شنود رادیویی، وای‌فای و تلفن‌های همراه به منظور جمع آوری اطلاعات مربوط به ارتباطات و مکالمات صورت گرفته به ویژه میان سران دولت ها در این کشورها نصب شده است.

رادیو صدای روسیه چندی قبل در گزارشی با موضوع همین «جعبه سفید» مرموز، به نقل از یک کارشناس امور اطلاعاتی نوشت که این سازه ها در حقیقت «سازه واحدهای اطلاعاتی امن» (SCIF) خوانده می شوند که در تمام سفارت های آمریکا و مراکز دیپلماتیک این کشور دیده می شوند.

این کارشناس با بیان اینکه این سازه ها در دو نوع موقت و دائمی هستند، می گوید این ادوات جاسوسی قادرند اطلاعات با سیگنال های مختلف را جمع آوری کنند، اطلاعات مختلفی چون داده های اینترنتی، صوت و هر نوع اطلاعات دیگر.

این سازه ها که به نظر عادی و بی آزار می رسند، نه تنها در سرتاسر جهان روی بام سفارتخانه های آمریکا دیده می شوند، بلکه هریک بخشی از یک شبکه جهانی جاسوسی با اسم رمز «استیت روم» (STATEROOM) هستند.

در ادامه تصاویر سفارتخانه‌های آمریکا در برخی کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین و خاورمیانه و حتی آسیا به همراه توضیحی کوتاه به تفکیک آمده است.
https://jahannews.com/vdcepo8xfjh8vei.b9bj.html
jahannews.com/vdcepo8xfjh8vei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بچه محل حضرت معصومه س
متاسفانه سیاست مدار های ما حالا حالا ها راه دارند که به این برسند که آمریکا دشمن دین و مذهب و یاحسین ماست.
اگر تمام تاسیسات هسته ای را کادو پیچ به اون ها تحویل بدیم باز هم خواسته های بعدی دارند.

ولی کو گوش شنوا؟
ugi
اونوقت یک عده هالو میگن ایران دشمن نداره توهم هستش دشمن دونستن غربیها رو. امریکایی که به متحدانش هم رحم نمیکنه به کشوری مستقل مثل ایران رحم میکنه ؟ فقط انسانهای هالو میگن دشمن نداریم یا اینکه مزدور هستن و پول میگیرن اینطوری وانمود کنن