شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

عملیات بی سابقه چرخش کشتی

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 313474
عملیات بی سابقه و پرهزینه چرخش و انتقال کشتی بزرگ گردشگری کونکوردیا که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۲ پس از برخورد با صخره ای در سواحل جزیره جیلیو در غرب ایتالیا واژگون شد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، این عملیات تاریخی و بی سابقه که ۶۰۰ میلیون دلار هزینه دارد، توسط بیش از ۵۰۰ نفر از ۲۶ کشور جهان و در ۱۰ مرحله مختلف از ساعت ۶ صبح دوشنبه (۸:۳۰ به وقت تهران) آغازشده است و ۱۰ تا ۱۲ ساعت بطول می انجامد.سازمان مقابله با بلایای طبیعی ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به وضعیت جوی مناسب روز دوشنبه، این عملیات اجرایی خواهد بود.

این کشتی ۳۰۰ متر طول و ۱۱۴ هزار تن وزن دارد و عملیات چرخش آن بی سابقه و برای نخستین بار در جهان انجام می شود. برای ساختار مربوط به چرخش کشتی، بیش از ۳۰ هزار تن فولاد معادل چهار برابر وزن برج ایفل، مصرف شده و دارای شش سکو است که با ۲۱ ستون نگه داشته شده که هر کدام تا عمق ۹ متر زیر آب فرو رفته اند.

کشتی بزرگ گردشگری مذکور روز ۱۳ ژانویه ۲۰۱۲ بر اثر اشتباه ناخدا در حوالی جزیره جیلیو با صخره اصابت کرد که ۳۲ نفر از سرنشینان جان خود را از دست داده و کشتی نیز بر روی صخره ها کج شد.چشمان جهان هم اکنون بر روی این عملیات بی سابقه خیره شده و تاکنون ۳۵۰ خبرنگار داخلی و خارجی در جزیره برای تهیه گزارش حضور پیدا کرده اند و بسیاری از کانال ها نیز این عملیات را بطور مستقیم پخش می کنند.
https://jahannews.com/vdcjatetxuqevxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjatetxuqevxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *