پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

ریزش مرگبار پیاده‌رو در یوسف‌آباد

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 307431
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش مرگبار سطح پیاده‌رو برسر دو کارگر خبر دارد.
به گزارش جهان ،سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در تشریح جزییات این خبر گفت: حوالی ساعت 17 عصر دیروز، وقوع یک مورد حادثه ریزش‌آوار، به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان دو ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان جهان‌آرا اعزام شدند.
 
ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که دو کارگر مشغول حفاری غیرمجاز در زیرزمین خانه مسکونی سه طبقه بودند که به علت پیشروی به زیر سطح پیاده‌رو، ناگهان پیاده‌رو سر آنان ریزش کرده است.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از کارگران زیرآوار رفته و یکی دیگر از آنها توانسته بود جان خود را نجات دهد به ایسنا گفت: آتش‌نشانان این کارگر 40 ساله ایرانی را پس از ایمن‌سازی محل از زیرآوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان با بررسی علائم حیاتی مرگ وی را تایید کردند.
https://jahannews.com/vdcfmedmyw6dxja.igiw.html
jahannews.com/vdcfmedmyw6dxja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درهمه کشورهای دنیا برخی محله های قدیمی شهرهای مهم و پایتخت خود را با همان ساختارهای قدیمی حفظ می کنند.
درلندن محله هایی هست که قدمت دویست سیصد ساله دارد- در استانبول ترکیه خیابانهای سنگفرش 120سال پیش با همان ساختمانهای قدیمی منتها بازسازی شده وجود دارد که اصالت و قدمت و جاذبه های توریستی و فرهنگی این شهرها را نمایش می دهد.
محله یوسف آباد وخیابانهای اطراف آن قدیمی ترین محله تهران است که تا دوسه سال پیش دست نخورده باقی مانده بود وخانه های ساخته شده متعلق به 100سال پیش وسالم هم درآن وجود داشت- اما ازدوسه سال قبل این محله قدیمی وسنتی تهران مورد هجوم بسازو بفروشها قرار گرفته و متاسفانه شهرداری منطقه 6 با صادر کردن بی رویه مجوزهای ساخت، بافت قدیمی این منطقه را برهم زده است.
درخیابانهای فرعی مجوزهای شش طبقه و بیشتر صادر می کند.
خانه هایی که قبلا دو طبقه وسه طبقه بوده و دو سه خانوار زندگی می کردند به یکباره شش طبقه می شود .هم بافت فرهنگی منطقه هم بافت جمعیتی و امکانات آن هم مسئله امنیت محله ای و...همگی به هم ریخته است.
چرا شورای محترم شهر به این نکات توجهی ندارد وفقط به درآمد شهرداری می اندیشد؟!
اینهمه مناطق وزمینهای باز در تهران در بالا و پایین و مرکز شهر وجود دارد که می توان برجهای 10طبقه وبیشتر ساخت و ...چرا به اینگونه مناطق سنتی شهرهجوم آورده اید؟
شهردار هر شهر باید با شهر خود آشنایی داشته باشد و ارزشهای بومی و فرهنگی مناطق مختلف را در نظر بگیرد.