جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هنرمندانی‌که‌درروز‌هنرانقلاب تجلیل‌شدند

رونمایی از آلبومی با اشعار بنیانگذار جمهوری اسلامی
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 280821
همایش بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز چهارشنبه 21 فروردین ماه در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این همایش که سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تعدادی از مدیران و هنرمندان شاخص عرصه های مختلف حضور داشتند از هنرمندان عرصه های مختلف هنر از جمله هنرمندان هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و حوزه موسیقی تجلیل شد.
 
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با حمید شاه آبادی، انوشیروان ارجمند، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و حجت الاسلام سید جمالی دبیر همایش از هنرمندان عرصه های مختلف تجلیل کردند.
 
در این همایش از کاظم چلیپا در حوزه نقاشی، علی نصیریان در حوزه بازیگری، سید مسعود شجاعی طباطبایی در حوزه کاریکاتور، سید عباسی میرهاشمی در حوزه عکاسی، احمد راغب در حوزه موسیقی ، علی معلم دامغانی در حوزه شعر و موسیقی  و محمد علی گلریز، اسفندیار قره باغی و سید حسام الدین سراج در حوزه موسیقی و خوانندگی تقدیر شد.
 
همچنین مرتضی اسدی در حوزه هنرهای تجسمی و نقاشی تجلیل شد.
 
در حوزه هنرهای نمایشی از فعالیت های علی نصیریان هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و همچنین از هنرمندانی چون سعید کشن فلاح، نصرالله قادری، حسین مسافر آستانه، کوروش زارعی، حسین فدایی حسین، و مالک حدپور سراج تجلیل شد.
 
محمود حمیدی از آزادگان سال دفاع مقدس و نویسنده نیز مورد تقدیر و سپاس قرار گرفت.
 
علی نصیریان در هنگام دریافت لوح سپاس خود عنوان کرد: اگر درطول فعالیتم توانسته باشم خدمتی به مردم بکنم باعث خرسندی ام است اما معتقدم که باید به داد جوانهایمان برسیم. مملکت ما مملکت جوانهاست. تربیت، تعلم و هدایت آنها به عهده بخش عمومی مملکت است.
 
وی تصریح کرد: متاسفم که اعتبارات مادی نسبت به فرهنگ و هنر خیلی ضعیف است. فارغ التحصیلان هنرهای نمایشی باید حمایت شوند تا استعدادهایشان شکوفا شود اما متاسفانه امکانات و اعتبارات در بخش فرهنگ و هنر ضعیف است.
 
نصیریان در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به خاطره ای از مولانا عنوان کرد: هنر از هزاران سال قبل ماندگار است. ما هزار سال است که شاهنامه داریم و کتاب مولانا نیز جزء پرتیراژترین کتابها در همه کشورهای دنیا به حساب می آید پس باید برای حفظ ماندگاری هنر سرزمینمان تلاش کنیم.
 
حاشیه های همایش:
 
* امیر حسین مدرس اجرای این مراسم را که با 40 دقیقه تاخیر آغاز شد برعهده داشت.
 
* قبل از آغاز همایش در لابی سالن تالار وحدت گروه موسیقی مستقر شده بود که برای خیر مقدم به مدعوین مارش نظامی می نواخت.
 
* در محوطه سالن هم نمایشگاه نقاشی با موضوع هنر انقلاب اسلامی برپا بود که برخی از هنرمندان همزمان مشغول به تصویر کشیدن آثار در سالن بودند.
 
* در فواصل برنامه نیز قطعاتی از موسیقی توسط گروه ارکستر سمفونیک به خوانندگی محمدرضا سیفی اجرا شد.
 
* محمد گلریز اولین خواننده ای که صدایش بعد از انقلاب از رادیو پخش شده و از چهره های ماندگار محسوب می شود و اسفندیار قره باغی خواننده سرود "آمریکا آمریکا" نیز به اجرای سرود پرداختند.
 
* رونمایی از آلبوم موسیقایی "دیدار دوست" ساخته مهدی نظری که از اشعار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بهره گرفته شده از دیگر بخش های برنامه بود.
 
* در پایان برنامه نیز ارکستر ملی سنتی ایران به اجرای دو قطعه پرداخت.
https://jahannews.com/vdciruarzt1avv2.cbct.html
jahannews.com/vdciruarzt1avv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *