پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۸
۶۲
تجلیل از یک اقدام قابل تحسین در جشنواره بین‌المللی کن؛

تبریک به "شهاب حسینی" که خودِ ایرانی‌اش بود/ هنرمندی که اسیر زرق و برق تقلید نشد!

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 493038
اقدام شهاب حسینی از آن رو محل اعتناست که بیانش و آنچه از فحوای کلامش بر می آید اصراری ندارد که به زبان بیگانه سخن بگوید ساده و صمیمی واژه های فارسی را پاس می دارد.
تبریک به "شهاب حسینی" که خودِ ایرانی‌اش بود/ هنرمندی که اسیر زرق و برق تقلید نشد!
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ منصوره صامتی: اقدام فرهنگی شهاب حسینی یکی از بازیگران برجسته ی ایرانی در جشنواره ی کن قابل تقدیر است.

قصد آن نیست که از دریچه تکراری شادباش های احساسی به ابعاد جهانی انتخاب این هنرمند محبوب اشاره گردد.

جشنواره کن و اهداف پشت پرده اش نیز جایی در این مقال ندارد.

 نور، صدا ،تصویر، همه ی عناصر هنر هفتم دست در دست، هنرمند متخلق به اخلاق را همراهی می کنند. نماینده ی منتخب از ایران گام به گام به جایگاه  خنرانی نزدیک می شود، در میان هیاهوی جمعیت لحظه ای آرام می گیرد، قد میکروفن به بلندای قامتش نمی رسد، ناگزیر سرخم می کند و لب به سخن می گشاید .

هیجانی افتخار آمیز در چشمان ایرانی های داخل سالن اشک می شود، ایرانیان سرزمین مهر که از دریچه ی جعبه ی جادویی به فرزند برومند خویش چشم دوخته اند نیز احساس غروری وصف ناشدنی دارند نه به آن خاطر که بار دیگر شخصیتی علمی، سیاسی و یا هنرمند ایرانی تیتر یک اخبار جهان می شود، نه به آن دلیل که هموطن مان در میان کف و سوت دیگری محل توجه است که این تکرار در تکرار سالیان دور و نزدیک است.

اقدام شهاب حسینی از آن رو محل اعتناست که بیانش و آنچه از فحوای کلامش بر می آید اصراری ندارد که به زبان بیگانه سخن بگوید ساده و صمیمی واژه های فارسی را پاس می دارد و در حالی که در حجم صدایش تردید قضاوت دیگری نیست به رسم هفتصد ساله ی شیخ اجل سعدی شیرین سخن پیام خود را رو به مردمان سرزمینش واژه واژه فارسی در میان می گذارد.

"این جایزه به نوعی از مردم من آمده، بنابراین به خودشان بر می گردانم. این جایزه را با تمام وجود و از اعماق قلبم و با عشق تقدیم به مردم سرزمینم می کنم"

فارسی را صمیمی می گوید و دیگری را وامی دارد فارسی بشنود، او یک ایرانی متعهد فارسی زبان است؛ اولویت با اوست با زبان مادریش و با مردمانی که از میان آنها برخاسته و انتخاب شده است.

خودت که باشی همان خود ایرانی ات تو را بیشتر می خواهند با همه ی متعلقاتت!

تبریک به "شهاب حسینی و مردم سرزمینش" که در گزند گردبادها و در سایه ی نعمت ها خودشان هستند نه کلاغی به زرق و برق تقلید آراسته.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آیا زدن کروات هم دلیل بر ایرانی بودنش می باشد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
البته ، اگه نمی بستن هم خوب بود ...
Iran, Islamic Republic of
دنیایی که در برابر بازیگر نقش سردار بابایی جایگزینی ندارد ، در برابر خود سردار بابایی ها هم حرفی برای گفتن ندارد.................مبارک بادت این غرور ملی بازیگر اخلاقی ایران زمین ...امید آنکه خداوند نیز از شما راضی باشد...قطعا این جایزه ها ارزش زیادی در برابر صداقت ، غیرت ، ووطن پرستی وپاکی تک تک مردان وزنان عرصه هنر ندارد ... مبارک باد برشما که سربازان فرهنگی ایران زمین در عصر ظهور باشید .
باسلام، ما در اسلام چیزی به اسم وطن پرستی نداریم آنچه هست وطن دوستی است آنهم در پرتود خدا پرستی.
سینا
دوست عزیز تمام مردم جهان از شرق تا غرب از این پوشش استفاده میکنند همین کت و شلوار هم مال ما نیست ولی همه میپوشن کراوات هم نشونه صلیب شکسته نیست راجب تاریخچش تحقیق کن
از جهان نیوز هم به خاطر مطلب زیبا و واقع بینانش تشکر میکنم مطمئن باشید تاثیری که این فیلم ها خیلی از مردم جهان رو با فرهنگ ایرانی اشنا میکنه و میفهمن که ما نه در افریقا زندگی میکنیم نه سوار شتر میشیم و نه هزار باور غلط دیگه
زنانشونم سراشونو لخت میکنن!...
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
اونها دارن خودشون رو از دست این تکه پارچه بی خاصیت خلاص می کنن، ما تازه یاد اهمیت اون افتادیم
باید هم این مطلب را بنویسید چرا که وقتی کروات زدی یعنی فرهنگ بیگانه را پذیرفتی آنوقت برایت مهم نیست کنارت زنی بی حجاب که هیچ لخت ایستاده و تو با افتخار با او عکس می گیری! آیا این است غیرت یک ایرانی مسلمان؟
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
.. برو پژوهش کن تا دریابی چرا نه پوشش است و نه زیبا ساز!
شیطان پرستی ....................
ایشون درست میگن کراوات نشان صلیب شکسته نیست ...
به تو مربوط نيست داعشى
در فضای رسمی آنجا نزدن کروات نوعی بی ادبی محسوب می شود
علی
بازیگر رو بما هو بازیگر نگاه کن تا تحلیلت درست شه!
جالا مثلا اون کت شلوار ایرانیه؟ کت شلوار را انگلیسیها آوردند. یا مثلا خطی که الان با آن می نویسیم از ملت و تمدن دیگری گرفته شده... حالا شما گیر دادی به کروات؟
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که میدانم استفاده از کراوات در این مراسم اجباری است.
در باب فارسی سخن گفتن کار زیبا و بجایی کرده و شایسته تقدیر است.
حسن بک
Iran, Islamic Republic of
"قصد آن نیست که از دریچه تکراری شادباش های احساسی به ابعاد جهانی انتخاب این هنرمند محبوب اشاره گردد."
انتظار هم نیست شما هم همانند صدا وسیما با ایرانیانی که عموما غیر خودی هستند در این شادباش هم آوا شوید . همین اینکه کلی گشتید و به حجاب این یا کروات آن گیر ندادید ویا سوراخ نفوذ را در این هیاهو ندیدید کلی با ملت ایران همراهی کرده اید والا ملت که راه خودش را بلد است و زبان خوودش را می داند.
عزت ریاد
الان شما از طرف ملت ایران حرف میزنید
بیخیال عمو!
خوب بود ولی ایکاش علامت صلیب شکسته مسیحیت یا همان کراوات را هم بقه گردنش نمی انداخت و دقیقا با لباس کامل یک ایرانی روی سن میرفت
Iran, Islamic Republic of
جعبه جادویی کجا این برنامه رک پخش کرد؟
آشفته
از کراواتی که به گردنش هست مشخص هست
نقش سردار بابايي را بازي گردن اين نتيجه را در پي دارد
هیچ کس نمی تواند لحظه ای از زندگانی عرفانی شهید بزرگوار بابایی را آنهم به هنگام تحول در نظام جمهوری اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس به تصویر بکشد. اگر به عکسهای شهید بابایی نظر افکنده و دقت کرده باشید او همواره موهای سرش را کوتاه می کرد اما این آقای شهاب حسینی شما سشوار موهایش را به هنگام بازی فراموش نکرد. البته این یک نگاه کوچک به آن سریال می باشد والا آن سریال پر از ایراد بود که متأسفانه کسی به آن انتقادها توجهی ننمود.
ناشناس
United States
چه ربطی داره عمو!
Iran, Islamic Republic of
من هم از بازیش خوشم میاد
Iran, Islamic Republic of
حقش بیشتر از اینهاست
ولی بهتر بود با کراوات اونجا ظاهر نمی شد
هر کسی را بخواهند بکوبند یک بهانه پیدا میکنند و برعکس
مراجع تقلید کروات را حرام نمی دانند، ما چرا داغتر از آش باشیم
Romania
شهاب حسینی لیاقتشو داشت بازیگر مردمی درجه یک
Canada
واقعا دوستان درست گفته اند که کراوات و یا حتی کت و شلوار هم پوشش غربی است. تمام اعضای هیئت دولت و حتی کارمندان دولت باید لباده و شلوار قدکی بپوشند.لباس امیر کبیر مگر چه اشکالی دارد. مثل بعضی از اعراب و یا ملل آفریقایی یا آمریکای جنوبی که همواره در دفتر کار و دیدارهای رسمی بین المللی لباس ملی خودشان را میپوشند.
اشتباه منفی زدم. بله ما باید به لباس های راحت و زیبای خودمان مراجعه کنیم. نه این لباس های تنگ و تاریک و زننده جدید غربی.
عزیزم داماد کوچک امام ره هم وقتی به خواستگاری دختر امام ره آمد هم کراواتی بود انسانیت و ریشه مهم است نه کراوات.
"جشنواره کن و اهداف پشت پرده اش نیز جایی در این مقال ندارد."...!!..
کروات ور افتاد...
کاش در این مراسم که اهل هنر و سیاست با هم به آن نگاه دارند به ارزشهای ایرانی و اسلامی خودمان مثلا همین روز آزادی خرمشهر و شهدا هم اشاره می کرد اونوقت این مقاله مزه می کرد نه صرف فارسی حرف ردن
مریم
اقدام شهاب حسینی از آن رو محل اعتناست که بیانش و آنچه از فحوای کلامش بر می آید اصراری ندارد که به زبان بیگانه سخن بگوید ساده و صمیمی واژه های فارسی را پاس می دارد...

دقیقا امروز با خواهرم در مورد همین مساله صحبت کردیم و این باعث افتخار و نقطه قوت آقای حسینی در کن بود هرچند من هم دوست می داشتم کراوات را نداشت.

این را نمی دانم آیا کراوات بستن اختیاری است یا اجباری؟
Romania
بازم جوگیر شدین!! یاد مخملباف و توبه نصوح و ذوق پیدا کردن یه هنرمند ارزشی!
United States
با آن ظاهر زننده و مصاحبه با رسانه های ضد ایرانی هیچ ایرانی چنین رفتاری ندارد مردم به شدت از رفتارها این آقایان و آن خانم منزجر شده اند
سعید
ایشان به خاطر بازی در فیلمی که تبلیغ بی ناموسی میکند سزاوار ملامت است؛ آن وقت به خاطر فارسی صحبت کردن تشویقش میکنید؟ خیر سرتان خودتان را اصولگرا هم میدانید؟
naser
Iran, Islamic Republic of
از کراواتش معلوم است که مجذوب نشده است.
شاهین
خدا کند که این عزیز خودش را گم نکند و مثل هزار و یک نفر دیگر که آبرویمان را بردند نشود.
مبارکش باشد.
میرحسین خادمی
Iran, Islamic Republic of
شهاب حسینی - موفقیت جهانی - محبوبیت ایرانی
مهرداد
چیه جهان به کرواتش گیر ندادی میدونی چرا چون کلی روی این بازیگر تو پروژه بابایی سرمایه گذاری کردید حالا اگه بهش حمله کنید خودتون ضایع میشید اینکه به شما اصلا نمیشه اعتماد کرد
اسماعیل حیدرانلو
زدن کراوات خواسته یا ناخواسته یعنی بنده فرهنگ شما را قبول دارم!!!!!!!!
معلوم است شهاب نتوانست از شهید بابایی تقلید کند!!!!
كاري به اين جايزه ندارم.
ولي شهاب حسيني در بين بازيگران مرد كشور واقعا ارزش احترام دارد
Iran, Islamic Republic of
شهید بابایی و نخ بستن و حریم تعیین کردن با هم اتاقی آمریکاییش د رمرکز آموزش خلبانی در نیروی هوایی آمریکا و رد کردن دعوت او برای تفریح با دختران و نماز اول وقت خواندن در اتاق فرمانده آمریکایی در زمان رژیم سابق کجا و کراوات زدن و اختلاط شرم آور در جشنواره و . . . کجا!!
نه آقا شهاب ارزونی خودت!!
اصلا میدونید داستان فیلم چیه؟ داستان فیلم در مورد غیرت کشی و جواز تجاوز جنسی است؟ درود بر شهاب حسینی و مرگ بر آدم بی غیرت و مروج بی غیرتی. آخه چرا کورکورانه تبلیغ می کنید؟ مگر ممکنه آدم به خاطر جشنواره ای که به بی غیرتی مدال می ده افتخار کنه؟
Iran, Islamic Republic of
البته ايشون كراوات هم زده بودند،به اين نپرداخته بوديد ...
مجبی خالقی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که این خبر را به خوبی پوشش دادین و درود بر شهاب حسینس نازنین و متاسفم برای صدا و سیمای به اصطلاح ملی که این خبر مهم را که باعث افتخار ایران و ایرانی ست پوشش نمی دهد !!!!!؟؟؟؟؟ ولی اخبار مربوط به فلان و بهمدان بازیکن فوتبال را از هرکجای دنیا لحظه به لحظه گزارش میکند !!!!!!!!!!!!!
یوسف
عزیزان شهید بابایی امیر بودن نه سردار
سعید
یعنی عاشق این دوستانی هستم که فقط میگردن یه نکته ای پیداکنن که ایرادی بگیرن وحرفی زده باشن .....
بابا یکمی هم از دید مثبت و نیمه پر لیوان قضیه رو ببینین . لباس رسمی تمام مجامع بین المللی رو پوشیده دیگه . شما که جایزه جشنواره رو برنده شده کراوات نزن ....
ما باید تابع اصول و ارزش های خودمان باشیم نه دیگران.
ما هم از آدم های تقلید کن صرف، خوشحال نیستیم.
Iran, Islamic Republic of
ادامه دار باشه این نگاهش خوبه
Iran, Islamic Republic of
خوشم اومد از این بازیگر
احسنت
بعضی چقدر جوگیرن حالا چون تو چند کلمه جایزه اش و تقدیم ایرانیها کرد انقدر باید جوگیر بشید
Finland
حقا که راست گفتی!
فرد
خواهش ميكنم لطف كنيد جو زده نشيد،لطفا بريد در مورد تاريخ و استراتژي جشنواره ي كن تحقيق كنيد.اصغر فرهادي جايزه ميگيره چون تا حالا با فيلم هاش خوب ايراني رو اونجور كه غربيها دوست دارن بد جلوه بده.يادتون كه نرفته براي فيلم جداييش رژيم صهيونيستي ازش حمايت كرد. جايزه فروشنده افتخار نيست.و شهاب حسيني هم همينطور.استفاده از نماد غربي در پوشش بسيار نادرست بود
آره منم فکر میکنم یه فیلم غربتی بوده که بهش جایزه دادن
میشه بگید فرم لباس ایرانی کدام هست
رمضانی
کت وشلوار مال ایرانیا هست روی کتیبه های تخت جمشید نگاه کنید ایرانیا پالتو بلند رومی ها لباس بدون استین دارن
ما همه ايراني هستيم
براي آب و خاكي واحد

و رهبري غيور

به همديگر احترام بگذاريم