کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکاوی یک قانون شکنی رسانه ای؛

خلاف‌گویی مرد اخلاق اصلاح‌طلبان!/ آیا دعایی می‌خواهد روزنامه اطلاعات را به تعطیلی بکشاند؟!

19 آذر 1394 ساعت 0:01

باید از مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات که وجهه ای اخلاقی دارد و به خاندان مکرم سیادت منتسب و مفتخر است پرسید چرا متوسل به دروغ شده است؟ کتمان واقعیت چه کمکی به جلوگیری از قانون شکنی این روزنامه می کند؟


گروه سیاست جهان نیوز ـ روز گذشته خبر احضار مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات به دادگاه ویژه روحانیت و اخذ تعهد کتبی از وی توسط برخی رسانه ها منتشر شد. تنها ساعتی بعد از انتشار خبر، حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمود دعایی به ایسنا گفت: من امروز در دادگاه ویژه حضور پیدا نکردم و هیچ دعوتی از بنده نشد و کتبا هم احضار نشدم. من نیز شنیده‌ام که دادگاه ویژه رسانه، به دادگاه روحانیت نامه‌ای داده است اما بنده هیچ چیزی دریافت نکردم.

اما امروز خبرگزاری فارس نوشت: با توجه به تکذیب‌های صورت گرفته از سوی آقای دعایی خبرنگار قضایی فارس به سراغ سخنگوی قوه قضاییه رفته و درباره صحت این مطلب سوال کرد. دفتر سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال فارس عنوان کرد: موضوع حضور حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در دادسرای ویژه روحانیت تهران، تحقیق از نامبرده و اخذ تعهدنامه از وی صحت دارد.

اکنون باید از مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات که وجهه ای اخلاقی دارد و به خاندان مکرم سیادت منتسب و مفتخر است پرسید چرا متوسل به دروغ شده است؟ کتمان واقعیت چه کمکی به جلوگیری از قانون شکنی این روزنامه می کند؟

حجت الاسلام دعایی در مدت ۳ روز، ۳ مطلب در حمایت از رئیس جمهور اسبق در دوره اصلاحات، که نقش کلیدی در اغتشاشات سال ۸۸ داشت در روزنامه اطلاعات که با بودجه بیت المال اداره می شود منتشر کرد. این در حالی است که با دستور دادستانی وی ممنوع التصویر و ممنوع البیان شده است.

اصلاح طلبان تندرو که مدتهاست از چشم مردم افتاده اند، برای پیگیری اهداف افراطی خود، از عناصری که سابقه چندان بدی در کارنامه ندارند و اعتباری نیز به واسطه سوابق انقلابی دارند، استفاده می کنند.

اکنون حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، که سابقه روشنی در همراهی با امام(ره) پیش و پس از انقلاب دارد، مورد طمع تندروها قرار گرفته است و آنان با علم به علاقه شخصی دعایی به رئیس دولت اصلاحات، تلاش دارند وی را سردمدار پیگیری لغو ممنوع التصویری یکی از سران فتنه قرار دهند.

روزنامه اطلاعات عکس و خبری از یکی از عناصر فعال در فتنه ۸۸ را در شماره یکشنبه ۱۵ آذرماه خود منتشر کرد. تعمد در انتشار و ضریب دادن به خبر گفت‌وگوی تاریخ گذشته روزنامه لبنانی السفیر با رئیس‌جمهور اسبق در حالی است که طبق حکم قضایی، انتشار خبر و تصویر وی در رسانه‌ها ممنوع اعلام شده است.

این روزنامه روز بعد از این خبط آشکار خود، مجددا با وجود اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، دوشنبه نیز در مطلبی مفصل (حدود ۳۰۰۰ کلمه) به پوشش خبری با آب و تاب بازدید این فتنه گر از موسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امام موسی صدر پرداخت.

حجت الاسلام دعایی امروز نیز در نامه ای خطاب به رئیس جمهور که به عنوان سرمقاله در این روزنامه منتشر شد، با حمله به قوه قضائیه خواستار رفع ممنوع التصویری یکی از متهمان ردیف اول فتنه سال ۸۸ شد و در واقع با زیر پا گذاشتن حکم دادستانی، به قانون دهن کجی کرد.

البته پیش از این نیز روزنامه اطلاعات سابقه حمایت از فتنه گران را در کارنامه داشته است.

روزنامه اطلاعات؛ از تقبیح مبارزه با آمریکا تا تطهیر پهلوی‌ها و میدان دادن به عناصر فتنه

تبدیل روزنامه اطلاعات به عقبه معنوی جریان فتنه و روزنامه‌های زنجیره‌ای

شیوه جدید دعایی در هزینه‌کردن روزنامه اطلاعات برای سران فتنه

سیدمحمود دعایی پای کار اصلی برگزاری جشن‌های تولد برای دوست چندین ساله و خطاکار خود است و غالب این جشن‌تولدها در مجموعه روزنامه اطلاعات برگزار شده است. وی اخیرا در مراسمی در کرمان پیام این فتنه گر را قرائت کرد که با واکنش های مواجه شد.

تلاش برای به تعطیلی کشاندن "روزنامه اطلاعات"؟!

تعمد بر قانون شکنی در روزنامه اطلاعات این شائبه را به وجود آورده است که نکند جناب آقای دعایی قصد به تعطیلی کشاندن این روزنامه قدیمی و تا پیش از سالهای فتنه، کم حاشیه را دارد؟ باید از ایشان پرسید اگر قصد خداحافظی از روزنامه اطلاعات را دارید، چرا اموال بیت المال را هزینه مطامع شخصی و جناحی خود می کنید؟ اگر به دنبال رفع ممنوع التصویری رفیق خود هستید چرا از راه های دیگر اقدام نمی کنید و همچون دوست فتنه گرتان مسیر قانون شکنی را برگزیده اید؟

باید گفت رسانه هایی مانند روزنامه اطلاعات، به همان بلایی دچار شده اند که خود به واسط قانون شکنی های دولت قبل از آن انتقاد می کردند؟ رطب خورده منع رطب کِی کند؟

"وا انقلابایی" که احتمالا پس از تذکر و توقیف این روزنامه به دلیل زیر پا گذاشتن قانون اتفاق می افتد، گویا قرار است توسط رسانه های زنجیره ای به طوفان مظلوم نمایی تبدیل شده و تا آستانه برگزاری انتخابات ۹۴ آرای سرگردان و احساسی را به نفع جریان تمامیت‌خواه و افراطی اصلاح طلب وارد صندوقهای اخذ رأی کند.

بازی که اصلاح طلبان به کرات به آن مبادرت ورزیده و در اجرای آن قهار بوده اند؛ به مانند ماجرای بیانیه ساختگی و تهدیدآمیز انصار حزب الله گلستان درباره سفر حجت الاسلام سیدحسن خمینی به گرگان که تنها چند روز بعد دروغ بودن آن بر همگان آشکار شد.

متأسفانه روزنامه اطلاعات به رغم امکانات بسیار خوبی که در اختیار دارد، جزو کم اثرترین روزنامه های کشور است اما این به آن معنا نیست که این روزنامه اصلا مخاطبی ندارد و صادق نبودن با مردم از چشم آنان دور می ماند.


کد مطلب: 460459

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/detailed/460459/خلاف-گویی-مرد-اخلاق-اصلاح-طلبان-آیا-دعایی-می-خواهد-روزنامه-اطلاعات-تعطیلی-بکشاند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com