چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۸۵
واکاوی یک قانون شکنی رسانه ای؛

خلاف‌گویی مرد اخلاق اصلاح‌طلبان!/ آیا دعایی می‌خواهد روزنامه اطلاعات را به تعطیلی بکشاند؟!

پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 460459
باید از مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات که وجهه ای اخلاقی دارد و به خاندان مکرم سیادت منتسب و مفتخر است پرسید چرا متوسل به دروغ شده است؟ کتمان واقعیت چه کمکی به جلوگیری از قانون شکنی این روزنامه می کند؟
خلاف‌گویی مرد اخلاق اصلاح‌طلبان!/ آیا دعایی می‌خواهد روزنامه اطلاعات را به تعطیلی بکشاند؟!
گروه سیاست جهان نيوز ـ روز گذشته خبر احضار مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات به دادگاه ویژه روحانیت و اخذ تعهد کتبی از وی توسط برخی رسانه ها منتشر شد. تنها ساعتی بعد از انتشار خبر، حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمود دعایی به ایسنا گفت: من امروز در دادگاه ویژه حضور پیدا نکردم و هیچ دعوتی از بنده نشد و کتبا هم احضار نشدم. من نیز شنیده‌ام که دادگاه ویژه رسانه، به دادگاه روحانیت نامه‌ای داده است اما بنده هیچ چیزی دریافت نکردم.

اما امروز خبرگزاری فارس نوشت: با توجه به تکذیب‌های صورت گرفته از سوی آقای دعایی خبرنگار قضایی فارس به سراغ سخنگوی قوه قضاییه رفته و درباره صحت این مطلب سوال کرد. دفتر سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال فارس عنوان کرد: موضوع حضور حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در دادسرای ویژه روحانیت تهران، تحقیق از نامبرده و اخذ تعهدنامه از وی صحت دارد.

اکنون باید از مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات که وجهه ای اخلاقی دارد و به خاندان مکرم سیادت منتسب و مفتخر است پرسید چرا متوسل به دروغ شده است؟ کتمان واقعیت چه کمکی به جلوگیری از قانون شکنی این روزنامه می کند؟

حجت الاسلام دعایی در مدت ۳ روز، ۳ مطلب در حمایت از رئیس جمهور اسبق در دوره اصلاحات، که نقش کلیدی در اغتشاشات سال ۸۸ داشت در روزنامه اطلاعات که با بودجه بیت المال اداره می شود منتشر کرد. این در حالی است که با دستور دادستانی وی ممنوع التصویر و ممنوع البیان شده است.

اصلاح طلبان تندرو که مدتهاست از چشم مردم افتاده اند، برای پیگیری اهداف افراطی خود، از عناصری که سابقه چندان بدی در کارنامه ندارند و اعتباری نیز به واسطه سوابق انقلابی دارند، استفاده می کنند.

اکنون حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، که سابقه روشنی در همراهی با امام(ره) پیش و پس از انقلاب دارد، مورد طمع تندروها قرار گرفته است و آنان با علم به علاقه شخصی دعایی به رئیس دولت اصلاحات، تلاش دارند وی را سردمدار پیگیری لغو ممنوع التصویری یکی از سران فتنه قرار دهند.

روزنامه اطلاعات عکس و خبری از یکی از عناصر فعال در فتنه ۸۸ را در شماره یکشنبه ۱۵ آذرماه خود منتشر کرد. تعمد در انتشار و ضریب دادن به خبر گفت‌وگوی تاریخ گذشته روزنامه لبنانی السفیر با رئیس‌جمهور اسبق در حالی است که طبق حکم قضایی، انتشار خبر و تصویر وی در رسانه‌ها ممنوع اعلام شده است.

این روزنامه روز بعد از این خبط آشکار خود، مجددا با وجود اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، دوشنبه نیز در مطلبی مفصل (حدود ۳۰۰۰ کلمه) به پوشش خبری با آب و تاب بازدید این فتنه گر از موسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امام موسی صدر پرداخت.

حجت الاسلام دعایی امروز نیز در نامه ای خطاب به رئیس جمهور که به عنوان سرمقاله در این روزنامه منتشر شد، با حمله به قوه قضائیه خواستار رفع ممنوع التصویری یکی از متهمان ردیف اول فتنه سال ۸۸ شد و در واقع با زیر پا گذاشتن حکم دادستانی، به قانون دهن کجی کرد.

البته پیش از این نیز روزنامه اطلاعات سابقه حمایت از فتنه گران را در کارنامه داشته است.




سیدمحمود دعایی پای کار اصلی برگزاری جشن‌های تولد برای دوست چندین ساله و خطاکار خود است و غالب این جشن‌تولدها در مجموعه روزنامه اطلاعات برگزار شده است. وی اخیرا در مراسمی در کرمان پیام این فتنه گر را قرائت کرد که با واکنش های مواجه شد.

تلاش برای به تعطیلی کشاندن "روزنامه اطلاعات"؟!

تعمد بر قانون شکنی در روزنامه اطلاعات این شائبه را به وجود آورده است که نکند جناب آقای دعایی قصد به تعطیلی کشاندن این روزنامه قدیمی و تا پیش از سالهای فتنه، کم حاشیه را دارد؟ باید از ایشان پرسید اگر قصد خداحافظی از روزنامه اطلاعات را دارید، چرا اموال بیت المال را هزینه مطامع شخصی و جناحی خود می کنید؟ اگر به دنبال رفع ممنوع التصویری رفیق خود هستید چرا از راه های دیگر اقدام نمی کنید و همچون دوست فتنه گرتان مسیر قانون شکنی را برگزیده اید؟

باید گفت رسانه هایی مانند روزنامه اطلاعات، به همان بلایی دچار شده اند که خود به واسط قانون شکنی های دولت قبل از آن انتقاد می کردند؟ رطب خورده منع رطب کِی کند؟

"وا انقلابایی" که احتمالا پس از تذکر و توقیف این روزنامه به دلیل زیر پا گذاشتن قانون اتفاق می افتد، گویا قرار است توسط رسانه های زنجیره ای به طوفان مظلوم نمایی تبدیل شده و تا آستانه برگزاری انتخابات ۹۴ آرای سرگردان و احساسی را به نفع جریان تمامیت‌خواه و افراطی اصلاح طلب وارد صندوقهای اخذ رأی کند.

بازی که اصلاح طلبان به کرات به آن مبادرت ورزیده و در اجرای آن قهار بوده اند؛ به مانند ماجرای بیانیه ساختگی و تهدیدآمیز انصار حزب الله گلستان درباره سفر حجت الاسلام سیدحسن خمینی به گرگان که تنها چند روز بعد دروغ بودن آن بر همگان آشکار شد.

متأسفانه روزنامه اطلاعات به رغم امکانات بسیار خوبی که در اختیار دارد، جزو کم اثرترین روزنامه های کشور است اما این به آن معنا نیست که این روزنامه اصلا مخاطبی ندارد و صادق نبودن با مردم از چشم آنان دور می ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.... امان از خود عمارپندارها..
دعایی خود فتنه گر پنداره
مرجان مرادی
خخخخخخخ احسنت زدی به هدف
وقتي از خطوط قرمز نظام عبور مي كنه و يكي از سران فتنه را تبليغ مي كنه !!!!!!!نيازي به انتساب صفتي دال بر ........ندارد عمار پنداري هم نيست همه چيز تابلوه !!!!!!!؟؟؟؟
از کی تا حالا دعایی خشده این؟؟؟؟
United States
از کدام حکم قضایی حرف میزنید اگر وجود دارد نشان بدهید و اگر وجود ندارد از آن دم نزنید
United States
درود بر یار امام سید محمود دعایی
حتی بنی صدر و رجوی هم خودشون رو به امام میچسباندند! اسم یار امام برای این افراد زیاده گویی است!
دغایی مرد اخلاق و نجابات است و می تواند نماد اصلاح طلبی باشد
محاکمه فتنه گران مورد درخواست ماست
اگر فتنه گران محاکمه می شدند و به سزای اعمالشان رسانده می شدند عوامل بیگانگان در صدد بزرگ کردن انها نبودند و اگر هر کشوری بود فتنه گرانی که در صدد براندازی بودند و دستشان به خون مردم الوده شده بود را به اشد مجازات محکوم می کرد اما متاسفانه برخی از جاهلین از رحمت اسلامی سو استفاده کرده و با هدایت پدر معنوی فتنه گران در صدد مطرح کردن انها هستند
فتنه گران دنبال جنازه ای هستند که بر سر آن آتش فتنه ای به پا کنند و به دور آن برقصند! محاکمه و اعدام افرادی چون خ که از نظر سیاسی شناسنامه اش باطل شده فرصت این مظلوم نمایی را به آنها میدهد! اقدام به بمب گذاری در هواپیمای حامل این فرد برای کشتن و بهره برداری جناحی از جنازه او در سال 88 را یادآوری میکنم!
Iran, Islamic Republic of
...قرار نیست این روزنامه فدای حمایت بی چون و چرای دعایی از فتنه‌گران بشه! اینارو از هم تفکیک کنید! ..
بزک کننده فتنه گر نباید جایی در روزنامه اطلاعات داشته باشه
احسنت به این نظر
مچکرم
رسول
از دعایی مچکر باش
به نظر من باید مجازاتی بشه که یادش بمونه
با این مطبوعات؟
نیما راسخ
از زمانی که محل روزنامه از خیابان خیام به میرداماد منتقل گردید ، روزنامه ی اطلاعات به تجارتخانه تبدیل شد و شما خبر ندارید....
خخخخخخخ دارندگی و برازندگی
میرکاظم
بی عقل .تواصلامعنی تجارت را می دانی؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهان نیوز
درود بر شرافت اقای دعایی ت.
شرافت دفاع از فتنه گران؟
از کی تا حالا زیستن با خات... منافق شده شرافت؟
Germany
درود بر دعایی
هم شما و کیهان مخاطب دارین.
پ ن پ دعایی و روزنامه اطلاعات دارن؟
ایشون از کیک خریدناش معلوم بود چقدر اون فتنه گر بزرگ رو دوست داره
بی نام
من مخالف این مطلب سایت جهان هستم
بله....روزنامه فقط کیهان.
مرد اخلاق!
از آنکه بترس سر به تو دارد ، از آنکه نترس های و هو دارد.
از اینجور آدما باید بیشتر ترسید و بیشتر مراقبشون بود.
عباس
خلاف‌گویی مرد اخلاق؟
...سید حسن خمینی هم اومد...همونی که از نظر شما از حامیان فتنه گران هست....
نیست؟ انشااللله که تیست
United States
از کجا میدانید که دعایی دروغ گفته؟؟..
از دید جهان فقط اصولگرایان راستگویند و اصلاح طلبان دروغگو
Romania
پول بیت المال چرا به این روزنامه داده میشه روزنامه ای کم اثر و فاقد مخاطب که مربوط به مدیریت اون میباشد یا مدیریت عوض شود یا تعطیل شود حتی اگر روزنامه را به وی او ای بدهند حداقل یه دردی میخورد
Iran, Islamic Republic of
میگیم پولشو بدن به شما و کیهان !
درود بر کیهان و تحلیلهاش که بدون گرفتن یارانه چشم هر چی فتنه گره درآورده!اطلاعات که اگر هنجارشکنی نکنه اسمی ازش برده نمیشه!
زدی توخال پس فکر کردی برای چی نمایشگاه مطبوعات رو تحریم کرده بودند
مصطفی
...تا باهاش تبلیغات انتخابات88 کنه؟
United States
..
اولا کدام قانون و یا مصوبه قانونی گفته است عکس و یا مطلبی از آقای خاتمی منتشر نشود؟...
Romania
...
چرا با این افراد هیج برخوردی نمی شود. نکند مملکت دست این هاست و ما خبر نداریم. آیا با این حضران رودربایستی داریم؟؟
حالا تاوان این اشتباه دعایی چیه؟ 5هزار جریمه؟ عکس یه ممنوع التصویر و فتنه گرو زده تو روزنامش فقط یه تذکر والسلام؟ همین؟
واستا تا معلوم شه
United Kingdom
شما با كدام منطق و دليل و مدرك و برهان خداپسندانه، حرف يكي از اين دو نفر را دروغ و حرف ديگري را ( كه اسمش را هم نگفته است) راست مي دانيد؟!
دیگه چون حال فتنه گران خرابه دعایی رو شیر کردن آوردن جلو
والا اثر بخشی اطلاعات ده برابر کیهان هست ..
همینکه اطلاعات تا هنجار شکنی نکنه اسمی ازش برده نمیشه برای رد حرف امثال شما کافیه!
واقعا تاثیرگذاری مدیر روزنامه اطلاعات چقدره؟
آقای دعایی بسه دیگه خواهشا استعفا بده
علی
... گفتار ورفتار خاتمی
ایشون اون دوتا فتنه گر منافق رو هم ظاهرا دوست داره
مجید مجد
راستی از فتنه گران چه خبر؟
خاتمی و موسوی و کروبی
آقای دعایی ملاقات اون شیخ ساده لوح هم رفتی؟ همونی که عمل جراحی داشت جدیدا.خوب شد براشون حصرها نه؟ حسابی هرچی هر جاشون درد می گیره عمل.پسر اون شیخ ساده لوح می گفت کلا شش جاش عمل شده خب ÷س اینا کاسب حصرن
فتنه گرای منافق هشت ماه مملکت رو به عقب برگردوندن و گرا دادن برای تحریم خدا ازشون نگذره
مرد بسیار محترمی است در موردش با انصاف بنویسید
راجع به ادبش که ننوشتند. البته وقتی بر قانون شکنی
اصرار کند راجع به تربیت اجتماعی ایشان باید شکد . به اینگونه افراد در روانشناسی سوسیوپات می گویند
نوکر دوستان...فتنه گر
United States
كيهان از اطلاعات هم كم مخاطب تر است ، لطفاً هر دو را تعطيل كنيد اگر راجع به بيت المال دلتان واقعاً ميسوزد ...
جالبه فتنه گران تمام تحلیلهای کیهان رو زیر نظر دارند و شریعتمداری تیزهوش خواب رو از چشمشون گرفته ولی هر جا میرن دم از مخاطب کم کیهان میزنن!کیهان برای درخشش در صحنه سیاست احتیاجی به این نوع هنجار شکنیهای سخیف نداره!
اگه کیهان کم مخاطبه پس چرا اینقدر ازش وحشت دارین؟! ما که میدونیم همتون یواشکی کیهان میخونین شیطونا!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهمترین تفریحات بنده پیگیری اخبار عجیب و افراطی کیهان و البته همین سایته!!!
خدایی با بچه ها کلی میخندیم!!! جاتون خالی!
خیلی مناسب است که جهان نیوز به صورت شفاف و عادلانه از خود ایشان که نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات هستند و مدیر مسوول مستقیما سوال نمایند آیا این مطلب را تائئد می نمایند یا خیر؟ آن گاه حتی می توان با گذاشتن فایل صوتی مصاحبه به کنه حقیقت پی برد. یا علی
مگر دادستان می تواند بدون محاکمه حکم دهد؟
Iran, Islamic Republic of
مجازات والسلام
. تولید کن
Romania
برخورد با دانه درشتها و فاسدین .....
شما که میگین اصلاح طلب ها هیچن . چرا میترسین
از فتنه جدید فتنه گران باید بترسیم و پیشگیری کنیم .
ما ادراک فتنه و دعایی؟چه خبر؟
اسفندیار
فقط احمدی نژاد
زنده باد
زنده باد. جهان نیوز. اصولگرایی واقعی
این یک نقشه هست منتها دعایی بازی خورده
حامد
البته چپی ها اسم دروغ را عوض می‌کنند و می‌گذارند «خلاف واقع»! این طوری با کلاس‌تر است.
مثلا آقای خوئینی‌ها در دادگاه روزنامه سلام هم گفت این خبری که منتشر شد، خلاف واقع بوده! یعنی همان دروغ خودمان که خیلی سنتی و بی‌کلاس است! حالا هم شاید آقای دعایی خلاف واقع فرمودند که خیلی باکلاس‌تر از دروغ است!
خدابنده لومصطفی
البته اگرشما کمی هم بعقبتربرویدمصاحبه های این روزنامه باافرادی مثل پیمان اینها وبدترازاوراهم درانزمان راشاهدخواهیدبودکه نه توجیه شرعی داشت ونه عقلی زیامواضع خصمانه اوبرکسی پوشیده نبود
آیایادتان هست که رییس جمهوروقت آمریکا (بوش)یک زمانی گفت که هرکس باآمریکاست برعلیه تروریسم است وهرکس درکنارآمریکانباشدوماتاییدنکنیم تروریسم وحامی تروریسم است.....الان هم برخی شبیه حرف بوش رامیزنند,یعنی هرکسی درکناریک جناح خاص قرارگیردصالح است وهرکسی اصول آن جناح خاص راقبول نکندناصالحند......به به چه تشابهی!!!!!!!!!!!!!!!!
بابک
شما از نقشی که جناب خاتمی در موفقیت روحانی داشته ترسیده اید وگرنه ایشان در سال 88فتنه گر بوده چرا در سال 94ممنوع التصویر شود و بر مبنای رای کدام دادگاه ؟
مرداخلاق که این چنین قانون و مسایل امنیت ملی را در جهت منافع باندی هزینه میکند تکلیف فتنه گران شمشیر از رو بسته که مشخص است
کمالی
آقای دعایی؛ از عنصرصدیق، دل سوز و مایه آبروی‏ نظام و کابینه هفتم جناب مهاجرانی چــــــــــــه خـــــبـــــر ؟؟؟
سهراب
گر مسلمانی همین است که حافظ دارد
وای اگر از پس امروز بود فردائی
چه طور راحت به مسلمان انگ میزنیم ؛ توهین مکنیم
ونام خودرا هم اصولگرا میگذاریم ؛ پناه برخدا
ً.....................
چی بگم که نگفتنش بهتره
ای کاش تعطیل بشه .....

روزنامه خنثی و بی تاثیر در کشور
روزنامه خنثی (اطلاعات) بهتر است تعطیل شود


حیف این همه کاغذ که روزنانه تلف می شود
اسفندیار
فتنه نبود آن سال سوءتفاهمی بود!!!
اسفندیار
سلام و درود خدا بر احمدی نژاد
تعطیلی روزنامه اطلاعات در دستور کار اصلاحطلبان هست چون می خواهند مانند گذشته که روزنامه سلام تعطیل شد و فتنه ای در کشور به پا کردند، اکنون نیز با تعطیلی روزنامه اطلاعات بستر آنرا فراهم کنند!!!
اون آقایی که شاهکارکرده ونظر داده جناب آقای دعایی بسه استعفا بده چرا در مورد شریعتمداری کیهان چنین نظری ندارند. آقای دعایی از یاران صادق ووفادار انقلاب ،نظام ،حضرت امام ومقام معظم رهبری است واین را اثبات نموده وهیچگاه برخلاف خیلی ها که از نهایت سوئ استفاده را از مناصب خود داشته اند کوچکترین تخلفی نداشته.اهرا در آستانه انتخابات عده ای همانند سال88درصددایجاد فتنه ای دیگر وجداکردن یاران صدیق انقلاب از بدنه نظام هستند