جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۹۰
تعبیر وارونه سیما از سربازان گمنام امام زمان(عج)

نقش‌مهم عمه‌خانم و سحر درسریال اطلاعاتی جیرانی!/ برگزاری کارگاه بازیگری کارآموزان با آنتن سیما

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۸
کد مطلب: 440133
کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این سریال که در آخرین کار سینمایی خود یعنی "من مادر هستم" احکام اسلامی را زیر سوال برده بودند اکنون دست به تصویرسازی مضحک از سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) زده و یکی از مهمترین نهادهای انقلابی نظام را تحقیر کرده اند.
نقش‌مهم عمه‌خانم و سحر درسریال اطلاعاتی جیرانی!/ برگزاری کارگاه بازیگری کارآموزان با آنتن سیما
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ سیدیوسف آل داود: شبکه اول سیما این شب ها یک سریال سفارشی را روی آنتن خود می برد که باید آن را در ژانر کمدی تعریف کرد. هر چند سازندگان این سریال قصد تجربه کار اکشن، پلیسی یا اطلاعاتی – امنیتی را داشته اند ولی در نهایت آن چه که خروجی کار در آمده بیش از یک سریال کمدی نیست!

کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این سریال که در آخرین کار سینمایی خود یعنی "من مادر هستم" احکام اسلامی را زیر سوال برده بودند اکنون دست به تصویرسازی مضحک از سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) زده و یکی از مهمترین نهادهای انقلابی نظام را تحقیر کرده اند.

"تعبیر وارونه یک رویا" نام چند متری، غیرقابل فهم و ناشی از یک ذهن بی ذوق است که برای سریال مذکور به کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی انتخاب شده و در بهترین شبکه و ساعت پخش از آنتن سیمای جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم.

گرچه این سریال نیز به مانند دیگر کارهای یک سال گذشته سازمان عریض و طویل صدا و سیما حکایت از دستان خالی سیما دارد اما آن چه که نویسنده را مجاب به تحریر این سطور نمود جفایی است که پس از سال ها فراموشی گمنامان بی ادعای نظام، حالا و در یک سریال تلویزیونی در حق این عزیزان روا داشته شده است.

جیرانی که برای ساخت "من مادر هستم" مدتی را مجبور به تردد در دادسرای فرهنگ و رسانه شد! اکنون پای خود را در حوزه ای گذاشته که به نظر می رسد بی اعتبارسازی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را مورد هدف قرار داده است.

"تعبیر وارونه ..." به مانند برخی کارهای دفاع مقدسی، فیلم ها و سریال های ایرانی که مواجهه با دشمنان نظام و انقلاب را کاریکاتوری به نمایش می گذارند، تنها تصویر "دشمن کودن" را به خورد مخاطب می دهد، مخاطبی که بیش از یک دهه خود را با فیلم ها و سریال های هالیوودی سپری کرده و سینماهای کشور را به "مدرسه موش ها" و "آتش بس "هایش! بخشیده است.

فریدون جیرانی در جدیدترین اثر خود اقتدار و هیمنه دستگاه های اطلاعاتی کشور را که پس از انهدام بزرگترین باندها و گروه های خرابکاری و دستگیری مشهورترین تروریست یک دهه اخیر یعنی عبدالمالک ریگی در نظر دشمنان نظام چند برابر شده بود (تا جایی که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم سعی کردند با سند زدن این افتخارات به نامشان، از آن کلاهی برای خود ببافند) به یک تصویر ذلیلانه و از موضع ضعف تبدیل کرده و به نمایش گذاشته است.

این درحالی است که غرب از هیچ و پوچ خود چنان بزرگنمایی و اغواگری می کند که در نهایت اصطلاح "هالیوود سازی" را به ادبیات سینمای جهان الحاق کرده و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا برای دنیا غیرقابل نفوذ، پرقدرت و دارای سطح اشراف مطلق به گونه ای که کل دنیا تحت سیطره آنان است به بیننده القا می شود.

از سویی ما نیز تبحر خاصی داریم در خفیف سازی نیروهای خودی و دستاوردهای غیرقابل باور آنان در جنگ های اطلاعاتی نظیر آن چه که در ماجرای ریگی اتفاق افتاد و سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) در یک نبرد تمام عیار با سیستم های پیچیده اطلاعاتی کشورهای منطقه به رهبری غرب به چنان موفقیت بالایی دست پیدا کردند.

اما در اثر جدید فریدون جیرانی این عمه خانم(ثریا قاسمی) قصه است که نقش اصلی را بر عهده داشته و البته مابقی کار نیز بر دوش "سحر" داستان است که ناراحتی عصبی دارد و باید دائم قرص بخورد! نیروهای امنیتی سریال هم در حال مقابله با یک دختر و پسر کودن نشسته در یک ماشین هستند که از آن سوی آب ها توسط یک پیرزن و پیرمرد دائم الخمر هدایت می شوند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000440/nf00440133-1.jpg
دختر و پسر مأمور موساد در فیلم جیرانی

از سویی اوج اقدامات اطلاعاتی نیروهای خودی نیز انجام شنود و تعقیب و مراقبت (ت.م) دختر و پسر کودن توسط ده ها نیروی عملیاتی و پشتیبانی است که یا در حال خوردن صبحانه هستند و یا نهار و کل اتاق عملیاتی آنان نیز خلاصه شده به دو تا میز نهارخوری که تنها پنیر و نان بربری روی آن ها قرار دارد!

داستان های فرعی و همیشگی سریال ها و فیلم های ایرانی که البته در طول کار تبدیل به موضوع اصلی می شوند و در "تعبیر وارونه ..." نیز جایگاه ویژه ای دارند، ماجراهای عشق و عاشقی و دختر و پسری که بیش از سه دهه سینما و تلویزیون ما را اشغال کرده اند. در سریال مذکور هم بیش از چهار داستان این چنینی وجود دارد که در نهایت باید گفت تنها حال مخاطب را خراب می کند.

اگر بازی های کودکانه و تصنعی کارآموزان کارگاه های آموزشی "آقایان" را فاکتور بگیریم به لوکیشن های ثابت خانه عمه خانم، یازده طبقه راه پله خانه آقای دانشمند!، راه روی پذیرایی به اتاق خواب همسر آقای دانشمند و راه روی بیمارستان برمی خوریم که می بایست قدم زدن های همراه با صدای کفش های پاشنه بلند دوست ناهید را نمایش دهد تا دقایق میلیونی تهیه کننده را پر کنند. البته نفس نفس زدن های قاسم زارع در نقش رئیس حراست سازمان انرژی اتمی (که بیشتر هتک حرمت این جایگاه و مسئولیت است) در بالا رفتن از یازده طبقه که معلوم نیست اصلا چرا در فیلم نامه چنین چیزی وجود دارد، پول خوبی را به جیب تهیه کننده سریال سرازیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با احترام به فیلم ارزشمند روباه بهروز افخمی...
تو دیگه این وسط چی میگی؟!!!!!!!
خسرو
فضای فیلم اصلأ به ایران نمیخوره.همه تنهان و یه جورایی افسرده.روابط خانوادگی کاملأ مصنوعیه.تمام شخصیتها هم به جز هاشم در خونه های مجلل زندگی میکنن واز طرفی معلوم نیست اطلاعات چطور ریسک میکنه با هاشم جاوید که شخصیت ساده لوحی داره ارتباط برقرار میکنه ونگران شکست عملیات نیست!!!؟دلیل اینکه به ناهید گفتن شوهرت جاسوسه چی بود؟؟چطور فهمیدن ناهید یه وطن پرسته؟؟؟اسم سریال که برداشتی از کار سابق جیرانیه واون فیلم هم در همین فضا بود
میم لام
United States
من قسمت اول فیلم رو دیدم حالم به هم خورد.دیگه سمتش نرفتم...
حالا چرا وزارت اطلاعات بهشون مجوز داده؟
محمدباقر
فیلم خیلی باید بهتر می شد..
ايراني
Iran, Islamic Republic of
چه بخشي از فيلم خوب بود که بايد بهتر ميشد؟!فيلم بسار ضعيفي بود چه از لحاظ فيلمنامه چه از لحاظ کارگرداني وهمچنين بازيگري به استثناءاستاد ارجمند.ساختار فيلم بسيار سرد وغير واقعي بود.از بارندگي هاي مداوم در تهران که آدم روياد جنگلهاي آمازون مي انداخت تا بازي تصنعي بازيگران که بيشتر براي فيلم هاي طنز خوب بودند.خود بازيگر نقش عطيه عنوان کرده بود که تو يک ساعت براي نقشش انتخاب شده است.در مجموع فيلم بسار مزخرفيست که اگر به نقد منصفانه باشد بايد ساعتها در خصوص ضغفهاي فاحش آن نوشت.متاسفم براي صداوسيما که وقت مردم را چگونه هدر مي دهند
ضعف اطلاعات در جلوگیری از ترور دانشمندان هسته ای با پخش مستند کلوپ ترور که خبر از شناسائی و دستگیری 14 تن از تروریستهای دانشمندان هسته ای در تاریخ 15 مرداد 1391 که بعضی سایتها آنرا قوی ترین کار اطلاعاتی پس از انقلاب معرفی کردند جبران شد. ولی از دو سال پیش خبرهائی مطرح شد که آن متهمین هیچ نقشی در ترورها نداشته اند و تدریجا آزاد شده اند . از آبان 92 نیز سخنگوی محترم قوه قضائیه نسبت به این پرونده سکوت کامل اختیار کرده است!؟
بنظر میرسد که این سریال با هدف ترمیم آن اشتباه بسیار بزرگ باشد.
البته خدایی به این بدی که جهان نیوز هم میگه نیست!
بچه های اطلاعات دایم در حال خوردنن، یا صبحانه یا توی رستورانهای جور و واجور ....
راستی سلام هم بلد نیستن حتی جواب سلام رو هم تو فیلم نمیدن...!!!!!!!
ناشناس4
من چند تا نکته رو میگم قضاوت با خود شما: در حالی که خانم از شوهرش خیانت دیده یک ساعت پیش هم کتک خورده پیش همکاراش دو تا مامور اطلاعای میرن خونش بهش میگن شوهرت جاسوسه!هر انسانی یکم عقل داشته باشه می فهمه اگر مبنای کار اطلاعاتی ها بر عدم درز اطلاعات باشه هرگز به این خانم که زخم خورده است نباید بگن چون در اولین دعوا ممکنه بهش بگه جاسوس!یا مثلا خانمه رو تابلو سوار ون میکنن من خودم این صحنه رو تو خیابون ببینم میگم اینا اطلاعاتین !اونم با یه راننده ریشوی کت و شلواری یا مثلا به این هاشم جاوید که تعادل روحی روانی نداره میگن از طرف ما ساعت میلیونی بده به دختره!دختره هم مثلا جاسوسه هیچی نمی فهمه!واقعا فیلم مسخره ای !کاش درباره پلیس بود نه وزارت اطلاعات
واقعا متاسفم براي صدا و سيما كه انقدر كيفيت كار توش پاءين آمده آنهم زماني كه انواع شبكه ها و سريالهاي خارجي مردم اين سرزمين را جلب خود كرده اند....آقاي جيراني كه تكليفش روشن است.... اين آقا نه در كارگرداني نه در برنامه سازي موفق نبوده اند...متاسفم براي رسانه ملي كه با اين مرد بي ذوق و سليقه و بسيار مبتدي همكاري ميكند....زماني توي همين شبكه من سر به داران را ديدم، هزار دستان را ديدم، سلطان و شعبان را ديدم و اينك اين ملقمه ي اطلاعاتي كه واقعا اين دستگاه را بشدت تضعيف نموده است...جلوي اين سريال بايد گرفته شود تا بيش از اين به اين مردم، دانشمندان و دستگاه حفاضتي اين كشور توهين و تحقير نشده است...خجالت آور است واقعا...
آنیتا ساحلی
پدر من پلیس هستند و همیشه از فیلمای پلیسی ایرانی بدش میاد میگه پلیس ایران خیلی باهوشه.
علی
به نظر میرسه نقدی که انجام دادید براساس فیلم نیست بلکه به خاطر اینکه قبل از ساخت فیلم هم تفکر کارگردان رو قبول نداشتید
با این که من هم تفکرات این کارگردان رو قبول ندارم، اما کل فیلم رو زیر سوال نمی برم. مثل هر فیلم دیگه ای اشکالاتی داره اما نباید کل فیلم رو تخریب کرد
سازمان اطلاعاتی هم اگه کاملا به طور صد در صد درست عمل میکنه پس چرا چندتا از بهترین دانشمندای این کشور ترور شدند؟پس نباید بگیم سازمان اطلاعاتی ما اشتباه نداره
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
منتقد نگفت هيچ اشتباهي نداره بلكه در پي اين است كه اين قشر بي ادعا سبك و بي خاصيت نشان داده نشوند. اينكه هيچ اشتباهي نداره فرق مي‌كنه با اينكه كودن است و اوليات كار اطلاعاتي را اشراف نداره. در اين فيلم كارشناسانه با تشكيلات اطلاعاتي ايران برخورد نشده و برداشتهاي شخصي نويسنده به نمايش گذاشته شده است.
Reza
آفرین. عالی
Iran, Islamic Republic of
در این سریال اصلا حس وطن دوستی در بیننده به وجود نمی آید. متاسفانه اشتباهات فاحشی در این سریال وجود دارد. غیر از این خانه های لوکس و بزرگ که توسط کارگردانان ایرانی نمایش داده می شود مغایرت زیادی با زندگی ایرانیان دارد و ... قشر مذهبی زمین تا آسمان با دنیای واقعی فرق دارد
چقد بودجه خرج این فیلم شد؟؟؟؟؟
علی
بنام خدا

به هر صورت جالبه که هم از ...می خورند هم از ...، فیلم موهن من مادر هنستم می سازند بعد هم در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم تریبون برنامه دارند و هم سریال آبکی به خورد خلق الله می دهند
دردناکه که شهید احمدی روشن وقتی چند مدت قبل ار ترورش گفته بود به حراست انرژی هسته ای ،که در حال تعقیب و احتمالا ترور شدن می باشد طرف گفته بود ایت الکرسی بخون !!!
حالا فیلم پیچیده جاسوسی مثلا می سازن که مثلا بدل سازی و ....
جالبه نقش دانشمندهای مومن و بسیجی مثل شهنید شهریاری و علیمحمدی و رضائی و احمدی روشن در این صنعت انقدر پر رنگه دانشمند هنسته ایمون در این سریال ژیگولوی ریش پرفسوریه!!!!
Iran, Islamic Republic of
بیشتر از روی عناد با جیرانی نوشته شده تا تحلیل فیلم!!
حمید
فیلم کمی کمی ریتم کند دارد اما زیباست. مغرضانه نوشتن هم حدی دارد عمه خانم تا به حال که بیش از بیست قسمت گذشته در چند سکانس محدود کمتر از بیست دقیقه بازی کرده
Iran, Islamic Republic of
نویسنده تابلوئه اصلا سریال رو ندیده
عمه خانوم اصلا هیچ نقش مهمی نداره
چرا چرت و پرت مینویسی برادر دلواپس!!!
Iran, Islamic Republic of
" (تا جایی که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم سعی کردند با سند زدن این افتخارات به نامشان، از آن کلاهی برای خود ببافند) "
.
تقریبا با همه تحلیل موافقم جز با این جمله بالایی چون دستگیری عبدالمالک ریگی تنها وصرفا با مسئولیت و پذیرش تبعات آن توسط سعید جلیلی و البته با هماهنگی سرلشکر فیروزابادی انجام شد وانصافا آقای جلیلی شجاعت و جسارت زیادی را در شورایعالی امنیت ملی از خود به خرج داد تا این عملیات با موفقیت به سرانجام برسد.
کاملا موافق هستم البته بعضی ها منکر دخالت دکتر جلیلی در دستگیری ریگی شده اند
Iran, Islamic Republic of
البته باید قبول کرد که نمی توان شگردها و بازی های پیچیده بچه های وزارت اطلاعات را لو داد و از این بابت فیلمساز در مضیقه بوده ولیکن به قول نویسنده هم نباید یک تحلیل فانتزی و یک شخصیت پردازی کمیک با سناریوی دم دستی هم ارایه داد!
هادی
دوست عزیز شما بهتره بیشتر فیلم خارجی ببینی.
همیشه در فیلم های با محوریت پلیسی و امنیتی و نظامی هدف اونه که یه چیزایی بیشتر از داشته ها و دستاوردهاشون نشون بدن تا خودشونو قوی جلوه بدن.
این مورد به وفور در فیلم های امنیتی و نظامی آمریکا و انگلیس و فرانسه و کره جنوبی به چشم میخوره.
البته نقد نوشته شده اصلا قوی نیس.
Iran, Islamic Republic of
" همیشه در فیلم های با محوریت پلیسی و امنیتی و نظامی هدف اونه که یه چیزایی بیشتر از داشته ها و دستاوردهاشون نشون بدن تا خودشونو قوی جلوه بدن."
.
عجب! پس یعنی در مورد خود ما توان و داشته های اطلاعاتی ما اینقدر عقب افتاده هست که تازه تو این فیلم بیشترش جلوه!داده شده!!!!! البته این هم که توان اطلاعاتی اونها را خیلی لاف زنی فرض کنیم نشان دهنده بلاهت ونهایت سادگی و پرت بودن ما از قضایاست چون اگر اونها ضعیف بودند این همه جنگ و درگیری و انقلابهای رنگین و سرویسهای جاسوسی و... را در سرتاسر دنیا نمی تونستند اداره کنند یا حتی در مورد همین جمعیت تروریستی کوچکی مثل داعش که این همه کشورها را درگیر خود کرده آیا غیر از این است که دارای سیستم اطلاعاتی قوی و نیرومند هستند. لطفا چشم خود را روی واقعیات نبندید چون نتیجه این تحلیل ساده انگارانه شما کوچک نشان دادن کار بزرگ اطلاعاتی و نیروهای مومن و شریف و حزب اللهی بر و بچه های وزارت اطلاعات است.
هادی
شما متن پیامو درست نخوندید. منظور بنده ضعیف بودن فیلم هستش و اینکه به جای قوی نشون دادن دستگاه های امنیتی و بزرگتر جلوه دادن اون ، این فیلم انقدر ضعیفه که دستگا ه های اطلاعاتی رو ضعیف جلوه میده.این موردی که من گفتم شامل دستاوردها و تکنولوژی میشه ولی شما دقت نکردید به پیام بنده.اینم شما بدون اگه فاکتوری با نام امام زمان و اسلامو از دستگاه های امنیتی حذف کنیم اونوقت میفهمیم ما قوی عمل میکنیم یا ضعیف.
Iran, Islamic Republic of
اولا ظاهرا شما متن اول بنده رو خوب نخوندین که اگر خونده بودین متوجه می شدین که در این مورد با هم اتفاق نظر داریم و فیلم ضعیف است و لذا نیازی نیود که شما به بنده دیدن فیلمهای خارجی را توصیه کنید ثانیا بنده با پذیرش این ضعف ازجانب انصاف حق می دهم که تا حدود زیادی برای افشا نشدن ترفندها و هماهنگی با مسئولان اطلاعات دستشان بسته بوده باشد چون یا باید کاری سفارشی ساخته می شده و یا کارگردان برای تطهیر خود بعد از ساخت آن فیلم بخواهد ... بنابراین با عمد و با علم به این ضعف ساخته شده تا حفاظت از داده ها و اطلاعات هم حفظ شود ثالثا این نظر که آنها به لحاظ تکنولوژی خود را بیشتر و بالاتر از چیزی که هستند، نشان بدهند کاملا اشتباه است چون واقعا با تکنولوژی بسیار بالایی که در اختیار دارند اعمال جاسوسی و خرابکاری خود را انجام می دهند. شخصی که شهید شهریاری را ترور کرده بود اعتراف کرد که در اسراییل دقیقا محل زندگی و کوچه ایشان را برای ترور بازسازی کرده بودند وقتی او ترور را به صورت واقعی انجام داده بود هیچ استرسی نداشت و انگار حس وحال تمرین در تل آویو را داشت حتی درختهای کوچه و رنگ در خانه و پیاده رو و جوی آب و.... همه همانی بود ند که بارها در آنجا تمرین کرده بود. بنابراین به لحاظ فناوری و تکنولوژی بسیار قوی هستند. ترورهای صورت گرفته دانشمندان و بمب گذارهای فقط در کشور ما گویای این مطلب است که آنها خیلی بیشتر از فیلمهایشان هستند.آنها هم به لحاظ امنیتی بسیاری از تکنولوژیهای را که دارند رو نمی کنند چرا ما فکر می کنیم که خود مااین مسایل را می فهمیم و رعایت می کنیم و آنها نمی فهمند و خودشان را می خواهند جور دیگری نشان دهند. این کاملا اشتباه و ساده انگاری محض از واقعیات وجهان پیرامون آنهاست. عمده توفیقات ما در این راه هم (با توجه به فاصله تکنولوژی با آنها) به مدد دعای امام زمان (عج) که صاحب اصلی این کشور بوده و هست و به خاطر جانفشانی بر و بچه های حزب اللهی و ارزشی و مخلص وو اقعی پیرو نظام و ولایت فقیه(نه برخی نیروهای اطلاعاتی اصلاح طلب و بریده از نظام که به عنوان .....) می باشد. لطفا به مسایل کمی عمیقتر نگاه کنید!
هادی
آقا مثل اینکه من نوشتن بلد نیستم که شما دقیقا از حرفای من چیزی که نباید برداشت می کنید.
دوس داشتم در یک محیط دیگر بحث بکنیم ولی جایی نیست.
محمدی
United States
شما توقع بیشتری از صدا و سیما دارید؟
Iran, Islamic Republic of
واقعاً یکی از بی محتوا ترین سریال هایی پلیسی اطلاعاتی است که تا به حال دیده ام. استفاده از شخصیتهایی که اصلا به این نقش ها نمی خورند (داریوش ارجمند و ...)، بازی خشک و بی روح افرادی مثل آقای دانشمند ضد خرابکاری و همسر مهربانش (یارو را می خواهند ترور کنند، او می گوید به خاطر مریضی من تمام این مشکلات پیش آمده!)، تازه عروس و تازه داماد که یک دفعه وارد یک معرکه پلیسی-اطلاعاتی می شوند و ... خیلی افتضاح و بی مایه است.
تحلیلی چرت و آبکی بود........
11
Iran, Islamic Republic of
نقد وارد است چرا که کار کاملا غیر کارشناسانه اجرا شده به نوعی به مضحکه گرفنه شده دشمن را در حد یک احمق تصور کرده ....
159
Iran, Islamic Republic of
واقعا نقد سخیفی بود. وقتی می خاین یه کاری رو نقد کنین حداقل شایسته نقد کنید نه توهین آمیز. این سریال مثل همه سریال های ایرانی قابل نقد کردن هست ولی نه این نقد سطحی.
حسن
با سلام در فيلم يك ساعته فقط شايد 5 دقيقه اش فيلم باشد بقيه اش تمام راه رفتن و ماشين سواري و خوردن و رفت و برگشت بيخودي است يك پياده و سوار شن از ماشين 20 دقيقه طول ميكشد ؟؟؟؟كه به قول شما در اين بي پولي صدا و سيما داره الكي خرج ميشه لااقل در اين بي پولي اقلا به خاطر پولي كه داده ميشه فيلم به درد بخوري ساخته شود اين اقاي سر افراز هم اصلا مديريت نداره !!! بهتر ه كه زود تر خودش استعفا بده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای جیرانی می بایست از یک کارشناس اطلاعاتی مشاوره می گرفت زیرا :
- باز کردن موضوع جاسوسی و ازدواج روانبخش به همسرش چه سودی داشت جز اینکه آماتور بودن نیروهای اطلاعاتی ایران را نشان دهد .
- دوبل نمودن یک فرد ساده لوح با پیچیدگی کار و رعایت حفاظت کلام نشان از چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر کسانی که این را تصویب کرده اند. خاک بر سر کسانی که پول داده اند.
علی
به نظر یه عقده گشایی میاد تا یه نقد منطقی
علی
درتمام فیلم دوربین دنبال هنرپیشه راه میره وراه رفتن هاشونو نشون میده وقتی به هم میرسن چند دقیقه به هم نگاه میکنند اصلا سلام وخداحافظی هم که بلدنیستندخلاصه خیلی سطح بچه های جان برکف اطلاعات روخیلی پایین اوردن
یاسر
عقده های شخصیتون رو سر جیرانی خالی کردید با عنوان نقد فیلم تعبیر وارونه...
شماها کی میخواید مسلمون شید؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی تحلیل ضعیفی بود
دند آقایون نرم که این فیلم به این مهمی رو با موضوع حساسش ندن به جیرانی بسازه
لااقل در این سریال نشان می دهد دانشمندان ما محافظت می شوند. راستی چرا 4 دانشمند ما یک پس از دیگری ترور شدند و نیروهای امنیتی نتوانستند جلوگیری کنند؟ چندتا شهید شهریاری در کشور داریم؟
رهگذر
وقتی دولت آقای خ... تمام اطلاعات ریز و درشت دانشمندها رو میده به آمریکاییها به نظرت چجوری میشه از دانشمندا محافظت کرد.
بدبختی اینه که باز برگشتیم به همون نقطه و باز هم داره همون اتفاقها تکرار میشه
اصلا فیلمنامه سریال ایراد فاحش داره چیزی نیست به جز عمد این مطمئن باشید مگه میشه من بییننده این اشتباهات بفهمم اما کارگردان نفهمه خدایی مگه داریم مگه میشه یعنی این همه ادم که نظارت میکنن رو فیلم نتونستن ایرادهاش در بیارن عجیبه
این که نقد نبود عقده گشایی بود
کجاش عمه خانم نقش اصلی داستان رو داشت که ما ندیدیم
به نظر نویسنده این متن نفس نفس زدن به خاطر بالا رفتن از پله هتک حرمته! راستم میگه بنده خدا رییس حراست سازمان انرژی اتمی آدم آهنیه وقتیم می دوئه نه نفس نفس میزنه نه عرق میکنه
ما یه همچین مسئولایی داریم خودمونم خبر نداریم
انشالله خدا به شما نویسنده محترم هم خیر و یادبگیری که از تریبونی که دستته به درستی و عادلانه استفاده کنی
این سریال فقط قصد تخریب و کم ارزش کردن زحمات سربازان گمنام امام زمان عج رو داره و اونها رو آدمهایی بی منطق و عصبی و سیگاری و... نشون میده
البته نمیشه از کارگردان فیلم من مادر هستم توقع بیشتری داشت...
من از مسوولین سیما متعجبم که چطور این فیلمنامه رو که به مساله امنیت ملی برمیگرده دادن این کارگردان با این سابقه بسازه
مدتی بود که سریالهای سیما سراسر خیانت و بی اعتمادی همسران به همدیگه شده بود (که نمیشه منکر شد بالا رفتن آمار طلاقهای جامعه بی تاثیر از رسانه های داخلی و خارجی است) اما بعد مدتی سریالهایی مثل پایتخت و پرده نشین ... روح امید رو به خانواده های ایرانی برگردوند
بدون تردید فضای سریالها نشون دهنده فضای فکری یه کارگردانه و از کارگردان من مادر هستم بیشتر از این نمیشه انتظار داشت...
در سریال قبلی این کارگردان هم که مرگ تدربجی یک رویا نام داشت با تضعیف بنیان خانواده, افراد مذهبی و بخصوص چادری را افرادی متعصب, دگم و وحشی... نشون میداد که بویی از فرهنگ نبرده اند.
حمید
Germany
سریال واقعا مزخرفیه. سلام کردن رو که توی این سریال داره منقرض می کنه و رییس گروه تحقیقاتی اطلاعاتی هم که راحت جلوی دوربین سیگار می کشه.حالا یا منظور اینه که این شخص شخصی نادرسته یا می خواد فرهنگ سازی کنه که سیگار کشیدن کار بدی نیست.با دیدن این مجموعه یاد استاد رائفی افتادم که می گفت فیلم های هالیوود ممکنه در ظاهر موضوع اخلاقی رو تقدیس کنه ولی در زیر بنا فقط به اخلاقیات صدمه می زنه.
محمد
دوستان عزیز جهان . این اقای آل داود با خودش چه فکر کرده یا واقعا تخصصی در این زمینه ندارد یا مخاطبین شما را چند نقطه تصور کرده . در نهایت باید بگویم خیلی با غرض و ساده لوحانه نوشته است . سریال شاید نقاط ضعفی داشته باشد ولی در حقیقت از بسیاری از سریال های سیما با دقیقه هایی میلیونی قوی تر و محکم تر بسته شده .
با سپاس مظفری
وقت پرکنی هست دیگه
حاج حسن
نقد جالبی نبود به این سریال و عواملش نقدهای اساسی وارده اما انگار منتقد محترم این سریال ندیده کجا عمه خانم و سحر که مدت بازی زیادی نداشتند شدن نقدهای اول فیلم و... مورد باشید
Germany
یه ذره اگه شعور داشتین میفهمیدین این سریال چطور سناریوی کثیفی که سعی در انکار شهید احمدی روشن به عوان دانشمند هسته ای داشت رو زیر سوال برد
جناب با شعور این موضوع رو چگونه کشف کردی ؟اگه بخواهند درباره ی این شهدا بسازند که باید همه ی اطلاعات مربوطه رو جلو چشم هر نامحرمی بریزند.افهم.
Estonia
نقد غير منصفانه اي بود.
بچه تهرون
Iran, Islamic Republic of
من در مجموع با نقد بالا موافق هستم. ولی یه انتقاد جدی دارم اون هم درباره بچه میدان شوش بودن یکی از شخصیت ها است که جوری نشونش دادند که انگار تو طویله رشد کرده، از غذاخوردنش و رفتارش تا پدر الکلی و .... تازه در قسمت شب گذشته اش هم وقتی همین پسر داشت به امیر جعفری درباره تفاوت بالاشهر و پایین شهر می گفت آقای جعفری گفت عقده ای بازی در نیار پایین شهر بالاشهر نداره!! یعنی اینکه هر کسی به این قضیه انتقاد کنه عقده ایه
اتفاقا این تحلیل ضد انقلاب و آن طرفی ها هم هست این مطلب شما نقد سریال نبود بلکه تخریب آن بود که واقعا زحمات گروه سازنده و همه عواملش رو نادیده گرفته . با این تحلیل تون نشون دادین که بعضی وقتا از جاهای دیگه هم آب باریکه دارین!
تا جایی که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم سعی کردند با سند زدن این افتخارات به نامشان، از آن کلاهی برای خود ببافند)
وقتى آقاى علوى مياد ميگه با كومله و ...مذاكره ميكنيم،حق داريم كسانيكه ريگى رو آوردن پايين،قهرمان معرفى كنيم چه كسى كه دستور(جليلى)داد و چه عزيزانى كه اجرا كردن
محمد66
فیلمنامه در حد یک داستان کودکانه نوشته شده
حتی ذره ای پیبچیدگی که لازمه کار اطلاعاتی است در فیلم دیده نمیشود
بنده که نیم قسمت بیشتر ازاین فیلمو ندیدم وحالت بدی پیدا کردم
اخه جیرونی هم شد کارگردون
dousti
United States
خیلی فیلم سطحیه
سریال آیینه های نشکن 1000 برابر بهتر از این سریال بود
h
برادر گرامی شاید فیلمنامه و کارگردانی و گروه آن در تعبیر وارونه... ضعیف باشد و در محتوای کلی هیچ توهینی به سربازان اطلاعاتی نشده است و این توهم شما و گروهتان است که میخواهید آن را به خورد مردم بدهید و اینکه به نظر من درست نیست که نیروهای اطلاعاتی بیایند و در یک فیلم تمام روش های اطلاعاتی خود را مشخصاً به تصویر بکشند و این یک فیلم است و مخاطب از یک فیلم نوعی زندگی در خارج از فضای لحظات زندگی خود را میخواهد ... شما خیلی فوق باهوش هستی که می خواهی خارج از سیر تفکرات عموم حرکت کنی بگو یک کارگردان اختصاصی برای شما یک فیلم هالیوودی توپ بسازد...
تقاضا دارم این کامنت برو به اطلاع جناب نویسنده برسونید.
بنده همفکر شما هستم و نسبت به این سریال انتقاد دارم.
برادر عزیز! شما که می‌خواستی از این سریال انتقاد کنی، چرا ننشستی چند قسمتش رو ببینی؟!
چرا به شخصیت و آبروی حزب اللهی ها آسیب می‌زنید؟ چقدر سطح این انتقاد شما پایین بود! حتی پایین تر از سطح سریال جیرانی!
خب چند قسمتش رو می دیدی، بعدش کلی سوژه برای انتقاد داشتی. اصلا ثریا قاسمی کجای فیلم هست؟ 4 بار در حد دیالوگ های آبکی فقط اومد و رفت!
شما رو به خدا اینقدر با آبرو و اعتبار سایت جهان و همچنین تفکر حزب اللهی بازی نکنید.
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
چیزی که ظاهرا به آن پرداخته نشده و بسیار مهم است تابوشکنی کشیدن سیگار در تلویزیون و از آن مهمتر به تصویر کشیدن خوردن مشروب در خانه و بی پرواتر در رستوران است ! تا کی ما باید برای جا نماندن از پسرفت ماهواره پا به پای آنها قبح شکنی کنیم ! آثار زیانبار این همراهی در سالهای آتی خود را نشان خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
مسخره ترین نقدی بود که تا حالا خوندم !
چطور یه فیلم در مورد اداره آبیاری بسازی صدبار اونو چک می کنند
بعد شما میگی در مورد وزارت اطلاعات فیلم ساختند اونم تخیلی ! صد در صد مشاوران وزارت خانه ثانیه به ثانیه این فیلم رو چک کردند بعد اجازه پخش دادند مگه بازار دست فروشاست که هر کی هر کی باشه !
نمونشم فیلم حاتمی کیا " به رنگ ارغوان " که چندسال اجازه پخش نداشت .
گيج نزن عزيزم پخش تلويزيوني با سينما متفاوته. جيراني خودشو تو اين سالها نشون داده. صحبتهاي روي انتن وحيد جليلي در برنامه هفت رو بگير ببين چطور برخي اقايون نمايندگي و تريبون ضد انقلاب رو در داخل به يدك ميكشن و به اسلام و اعتقادات ديني مردم عزيزمون توهين ميكنن
زاهدی
United States
تا جایی که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم سعی کردند با سند زدن این افتخارات به نامشان، از آن کلاهی برای خود ببافند

برادر متعهد و گرامی
توضیح بدهید چگونه کلاه بافت
چقدر خودش از این ماجرا دم زد و ...
هر چه بوده توسط طرفدارانش بوده
جلیلی هر کسی در هر سطحی که باشه حداقل آدم با اخلاقی است و اینگونه قضاوت شما درست نیست
پ ن : من خودمم منتقد جدی ایشان هستم
دکتر
جالب اینجاست "سحر" که در ظاهر به مخاطب درگیر با یک بیماری جدی معرفی می شود به تجویز پزشک تنها "زاناکس" مصرف می کند و شوهرش در هنگام حملات ناگهانی عصبی به او این خواب آور- ضد اضطراب کم اثر و معمولی را می خوراند! یعنی واقعا در کل تشکیلات وزارت اطلاعات یک داروساز نبود که این گاف بزرگ را اصلاح کند و مثلا برای سحر مجموعه ای از داروهای ضد اضطراب قوی تجویز کند؟!
مجتبی
این نقد بود یا تسویه حساب یا عقده گشایی
رحيمي
Iran, Islamic Republic of
اصلا نقد خوبي نيست
بسيار سطحي و از روي بغض نوشته شده
طیبه
Germany
این اشکالاتی که جهان نیوز گفته را خدایی وارد نمی دانم. ولی به نظرم اشکال بزرگ فیلم اینه که تروریست ها رو آدم های ترحم برانگیزی معرفی می کند.
نباتلخ
Iran, Islamic Republic of
اگر چه برخی نقدها وارد است اما نوع ادبیات نقد خود جای نقد جدی دارد.
انگار نویسنده سطور بسیار عصبانی و گاهی بغض شخصی دست به قلم برده است

ادب نقد جایگاه والاتری نسبت به خود نقد دارد
اگر یه مقدار با ادب بیشتری نقد می نوشتید، بهتر مورد پذیرش قرار می گرفت.
سپهر
Iran, Islamic Republic of
سلام ....
دقت کردین تو کل دیالوگ های فیلم جناب جبرانی طرفین اصلا به هم سلام نمیکنن ؟؟؟؟
نمی دونم چرا ؟ شاید من دچار توهم شدم ولی هر شب یکی از سرگرمی های ما تو خونه اینه که هر کی تونست بگه کی تو فیلم سلام کرده جایزه رو ببره !!!!
ناشناس4
واقعا فیلم ضعیفی است من هیچ عنادی با این کارگردان ندارم ولی سریال مرگ تدریجی یک رویا رو هم از ایشون دیدم و خیلی عجیبه که این دو تا سریال ایشون هم تعبیر وارونه هم مرگ تدریجی در اسم سریال و هم در فیلمنامه و مدل ساختشون خیلی شبیه هم هستن تو مرگ تدریجی یک رویا هم یک کلفت به نام افاق بود تو اینیکی هم هست از همون تیپ کلفت های مهربون و مورد اطمینان تو مرگ تدریجی یک دختر الکلی مادرش و گذاشت خانه سالمندان و در همون شب اول مادرش دق کرد اینجا هم دقیقا دختر جاسوسه پدر هاشم رو گذاشت سالمندان اونم یک شبه دق کرد مرد!یا مثلا مدل دعوا کردن دو تا خواهرای مرگ تدریجی خیلی شبیه دعوای این خانم جاسوس با دوستش بود یا خیلی چیزای دیگه این دو سریال شبیه هم و کپی همدیگه بود انگار اقای جیرانی زیادی از سریال مرگ تدریجی خوشش اومده باز تولیدش کرده!
ا.ش
Romania
سلام
نکته جالب در این سریال این است که تقریبا سلام و جواب سلام در آن وجود ندارد، نه میان این آقایان مثلا اطلاعاتی و نه سایر اعضا؛
فقط گه گاه از کسانی که نیروهای پایین دست هستند سلامی شنیده می شود که آن هم با «چطوری و ...» پاسخ داده می شود.
سریالی بسیار ضعیف و سخیف است
یا علی
محسن
United States
این فیلم در نوع خودش و موضوعی که بهش پرداخته شده اهمیت داره ولی متاسفانه توسط کارگردان معلوم الحالی به اسم جیرانی ساخته شده و پر از سوراخهای امنیتی و هنریه
یاثارالله
جیرانی با ساخت این فیلم نشون داد که نه تنها سربازهای امام زمان رو نمشناسه بلکه دانشمندان هسته ایی رو هم نمشناسه. واقعا متاسفم که پول بیت المال رو خرج چنین کارگردانهای غربزده میکنند .
شما میشناسی؟واقعا؟!!!!
fadak
سلام.نقدخوبی بود. این موضوع برای اقای جیرانی( قرمز ، من مادر هستم....) کمی بزرگ بود. فضای خانه ها خیلی اروپایی است . انصافا چند درصد از قدیمی های ما الکلی بودند از جمله پدر هاشم جاوید . منقل و بافور شنیده بودیم اما الکلی نه
محمد رضا
United States
از همه اینها که بگذریم، تو این فیلم اصلا از معنویت سربازان گمنام و مخلص امام زمان (عج)خبری نیست.
حتی لحظاتی از نماز و وضو و توسل این سربازان چیزی پخش نشد. ولی سیگار کشیدن اونها تو عصبانیت رو نشون میده....
چرا کسی به اومدن بارون تو اغلب سکانس‌ها اشاره نکرد
رامین
وزیر اطلاعات که تو برنامه نگاه یک گفت که با همکاری ما این سریال ساخته شده...
United States
ببین آدم بخاطر سرگرمی مغزش را دست کیا میده؟
چند بار که مجری گری این آقای کارگردان را دیدم خصوصا وقتی مهمان برنامه ، خانم بود هیچ فکر نمی کردم که روزی برسد من بخاطر سرگرمی ذهنیات ایشان را تماشا کنم
اکنون هم پشیمانم که حدودا 50 دقیقه شبهایم به بافته های ذهن ایشان اختصاص یافت
روزبه
Iran, Islamic Republic of
در این فیلم ، علاوه بر مسخره بودن فیلنامه به لحاظ طراحی فضای جاسوسی،خباثتهای ظریف و طراحی شده ای هم هست از جمله: ورود الکل به تلویزیون - نمایش عمدی موهای بسته شده در پشت سر خانمها- تلقین دخالت وزارت اطلاعات در زندگی خصوصی همه- خودمانی حرف زدن زن و مرد نامحرم(مثلا امیر جعفری با پانته آ بهرام)
روزبه
Iran, Islamic Republic of
در ادامه باید بگویم آقای جیرانی بالاخره قبح خیلی چیزها را شکست و انتقامش را از بلاهایی که بر سر فیلم من مادر هستم بر سرش آوردند گرفت ایشان می دانست که مسئولان جاهل تر و خواب زده تر از این حرفها هستند که متوجه باشند چون فیلم درمورد بحث مهم هسته ایست...صداسیما چنان هیجان زده شده که نفهمیده در فیلم هسته ای هم باید حدود شرعی رعایت شود
alireza
Iran, Islamic Republic of
واقعا تعجب می کنم که وزارت اطلاعات چگونه به این سریال ابکی اجازه داده تا اینهمه بچه های اطلاعات را ضایع کنند . ادم های بی ادب که حتی سلام هم بلد نیستند و در مورد کارشان هم اینقدر نااگاه . نمیدانم اقای جیرانی دنبال چه هستند مثل بقیه کارهایشان در فضا سیر می کنند .
امیرحسین
سلام.به نظر بنده انتقاد جهان نیوز کاملا به جاست واین سریال رو نهایتا مشد در پنج قسمت جمع کرد ومتاسفانه این پول بیت المال هست که به نادرست در حال هزینه شدن هست ودر جیب یک تهیه کننده میره .واقعا سریالی خسته کننده وکسل کننده است. در صورتی که سریال اطلاعاتی باید بسیار درگیر کننده باشه
روح الله
کلا نیرو های اطلاعاتی تو این سریال در حال اشتباه کردن هستن.. به عنوان مثال ارتباط برقرار کردن با هاشم جاوید... با کسی که خودشون فهمیدن از لحاظ شخصیتی مشکل داره و ممکنه همه چیز رو از بین ببره... برا رد یابی اون دختر پسر احتیاج به ساعت نبود یه رد یاب به ماشین وصل میکردن کافی بود!!!... تو سریالای دیگه مثل کارای آقای افخمی حتی پلیس حرفه ای تر نشون داده میشد چه برسه به نیروهای اطلاعاتی
سید جابر حسنی
Iran, Islamic Republic of
باسلام .کجا دنیا دیدید یا شنیدید که یک دانشمند هسته ای درب خونه اش فقط یک محافظ داشته باشه وطرف مخالفش خیلی راحت بیاد ازش بخواد درب شیشه اتومبیل را بیاره پایین و ترورش کنند درضمن آن آقای امیرجعفری به عنوان مئسول تیم اطلاعات چرا خیلی راحت به هاشم نزدیک شد باتوجه به اینکه میدونست هاشم با یک جاسوس درارتباط است همه چیزو رو کنه دریک حرکت جاسوس سه نفرو شهید کرد واقعا اینها باید برند برنامه کودک بسازند نه با احساسات مردم بازی کنندوسربازان گمنام امام زمان را به چالش بکشند