پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۲
۷۷
روحانی: نباید پس از توافق هر طور که بخواهیم حرف بزنیم

بر سر چه موضوعاتی توافق شده است که در ایران کسی نباید نازک‌تر از گل به اسرائیل بگوید؟!

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 439933
مگر برجام تنها بر سر موضوع هسته‌ای نیست؟ پس دلیل ترس آقایان از تاکید نظام بر بستن منافذ ورود آمریکا به کشور برای چیست؟ جلوگیری از نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آمریکا به ایران خلاف کدام تعهد ایران در برجام است که آقایان سردی‌شان کرده؟ اظهارنظر علیه رژیم صهیونیستی چه ربطی به تعهدات ایران در برجام دارد؟ مگر تیم مذاکره‌کننده آقای روحانی متعهد شده برجام مجرای ورود آمریکا به هژمونی قدرت در ایران شود؟ یا درباره امنیت نتانیاهو، آیا ایران تعهدی داده است؟!
بر سر چه موضوعاتی توافق شده است که در ایران کسی نباید نازک‌تر از گل به اسرائیل بگوید؟!
گروه سیاست جهان نيوز ـ آقای حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار استانداران، از برخی اظهارنظر‌ها پس از توافق هسته‌ای انتقاد کرد و گفت نباید پس از توافق همانند گذشته اظهارنظر کنیم. یک روز بعد، صفحه اینستاگرام او به صورت ویژه این بخش از اظهارات روحانی را منتشر کرد: «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم و دیگران در برابر این تغییر رفتار ما واکنشی نخواهند داشت. باید همان مسیر سازنده را به درستی به پیش ببریم، همان راهی را که مردم در خرداد ۹۲ به آن اقبال کردند و عامل این توفیق بود که اگر آن راه را ادامه ندهیم، چه بسا توافق نیز پایدار نباشد».

کاملا مشخص است این اظهارنظر آقای روحانی ناظر بر چه موضوعی و در واکنش به بیان کدام مواضع اصولی انقلاب و نظام اسلامی است. ضمن احترام به رئیس‌جمهور محترم اما با توجه به صراحت کلام و عمل ایشان درباره این موضوع، باید بی‌پرده چند نکته را با ایشان در میان گذاشت.

۱- آقای روحانی در میانه مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا وارد مذاکرات شد! این مذاکرات در دولت قبل کلید خورد. آن موقع که برخی اطرافیان آقای روحانی با واسطه یا بی‌واسطه به مسؤولان صدا‌وسیما پیغام می‌دادند که هدف آنها از آمدن در انتخابات، گرفتن حداکثر یکی دو میلیون رأی است؛ دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در عمان مشغول مذاکره با آمریکایی‌ها بودند. آنگونه که آقای علی‌اکبر صالحی گفته است؛ پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ زمانی که موضوع این مذاکرات به آقای روحانی گفته شد، وی اساسا باور نمی‌کرد چنین مذاکره‌ای صورت گرفته و تا آن سطح به پیش رفته باشد! فروردین‌ماه سال ۹۲ نیز رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی علنا موضوع مذاکره با آمریکایی‌ها بر سر مسائل هسته‌ای را اعلام کردند! بنابراین آقای روحانی در میانه مذاکرات رسید! این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که برخی مسؤولان دولتی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا نظام مخالف مذاکرات بوده یا اکنون مخالف توافق هسته‌ای است! خیر! شما تازه رسیده‌اید! و البته بعدها خواهید فهمید اقدامات شما کدام قطعه از پازل را جور کرده است!

۲- تیم مذاکره‌کننده آقای روحانی مگر بر سر چه موضوعاتی توافق کرده است که اکنون در ایران کسی نباید نازک‌تر از گل به اسرائیل بگوید؟ مگر برجام تنها بر سر موضوع هسته‌ای نیست؟ پس دلیل ترس آقایان از تاکید نظام بر بستن منافذ ورود آمریکا به کشور برای چیست؟ جلوگیری از نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آمریکا به ایران خلاف کدام تعهد ایران در برجام است که آقایان سردی‌شان کرده؟ اظهارنظر علیه رژیم صهیونیستی چه ربطی به تعهدات ایران در برجام دارد؟ مگر تیم مذاکره‌کننده آقای روحانی متعهد شده برجام مجرای ورود آمریکا به هژمونی قدرت در ایران شود؟ یا درباره امنیت نتانیاهو، آیا ایران تعهدی داده است؟!

در هیچ جای برجام اجبار ایران به رابطه با آمریکا و نیز متعهد شدن ایران به تامین امنیت رژیم صهیونیستی نیامده است! پس چرا آقای روحانی این قبیل اظهارات را به معنای تهدید برجام می‌داند؟! برجام یک سند توافق برای حل یک موضوع محل اختلاف بین ۲ دشمن است؛ همین! کما اینکه آمریکایی‌ها نیز دقیقا منطبق بر همین نگرش درباره برجام حرف می‌زنند. رئیس‌جمهور آمریکا برجام را توافقی برای کم کردن خطر ایران برای آمریکا می‌داند! وزیر خارجه آمریکا از ساخت بمب‌های اختصاصی برای انفجار در ایران به دستور اوباما خبر می‌دهد! و اساسا چیزی غیر از این نیز از آنها انتظار نمی‌رود! چراکه آنها برجام را به معنای پایان دشمنی با ایران نمی‌دانند و در برجام نیز چنین تعهدی نداده‌اند! خب! آیا این قبیل اظهارات آنان به معنای نقض برجام است؟! برجام صرفا یک معاهده بین‌المللی است که مکانیسم اجرایی آن نیز مشخص است. اگر محرمانه‌هایی دارد، نظام در قبال آن تعهدی ندارد! نظام جمهوری اسلامی ایران مذاکره با دشمن را با هدف لغو تحریم پذیرفت! در مقابل برخی بر این اعتقادند توافق به شرط بازگشت آمریکا به ایران صورت گرفته است! نظام برای بازگشت آمریکا به ایران مذاکره نکرد و اساسا تحویل خاک ایران به دشمن که چند سال مذاکره نمی‌خواهد! خیلی رک‌وپوست‌کنده باید گفت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران در این موضوع «توافق منهای نفوذ» است! ایران فقط به تعهدات خود در برجام عمل خواهد کرد. اما اگر توافق به اندازه‌ای‌ سست است که با تکرار مواضع ایران در قبال اسرائیل عده‌ای را می‌لرزاند؛ بروند جایی که نلرزند!

۳- هدف ایران از مذاکرات هسته‌ای، لغو تحریم‌ها و پایان بهانه‌جویی‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است. هدف آمریکایی‌ها اما هسته‌ای نیست که اگر باشد تعهدات ایران در برجام پایان نگرانی‌های آنهاست! هسته‌ای برای آنها بهانه است! بهانه‌ای که می‌خواهند کانال نفوذ و بازگشت آنها به ایران شود!

نظام جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد کاملا هوشیارانه را در این موضوع دنبال می‌کند! توافق هسته‌ای فقط باید منجر به تحقق یک هدف شود و آن نیز هدف ایران است. آنچه ایران به دنبال آن است در متن توافق آمده است اما آنچه آمریکایی‌ها دنبال آنند، در متن برجام نیامده است! در قطعنامه ۲۲۳۱ نیز اگرچه مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها تعبیه شده اما ایجاد اجماع فعلی علیه ایران، دیگر امکانپذیر نیست. ضمن اینکه برخی محدودیت‌ها علیه ایران نیز الزامی نیست. آنهایی که تعهدات شفاهی به آمریکایی‌ها داده‌اند بهتر است قرض‌های‌شان را از کیسه خودشان بدهند!
* سیدعابدین نورالدینی
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر اسرائیل
...داره پاشو میذاره چای پای خات... بهتره سرنوشت خات...ببینه و درس بگیره
Iran, Islamic Republic of
با اجازه از برجام!
مرگ بر آمریکا.
مرگ بر انگلیس.
بی اجازه . . . از کی تا حال واسه مرگ بر شیطان گفتن باید اجازه گرفت ؟!
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایکاش فتنه سال 88 اتفاق نمی افتاد. همان موقع اوباما در خواست مذاکره داده بود. اون موقع از موضع عزت بودیم. هنوز تحریم ها جدی نشده بود. خیانت بزرگی م... و ... در حق ملت کردند. هم چوب را خوردیم هم پیاز را.
هر کس میخواهد ناراحت بشود به...
تکلیف ما را خمینی مشخص کرده: اسرائیل غده سرطانی است که باید از بین برود...
قد این حرفا نیستن که بخواهند روبه روی حرف خمینی حرف بزنند حضرات حقوقدان...
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
برجامی که باید لای پر قو نگهداری شود این سخنان را بر نمی تابد، یه خرده خود ...از خودتان نشان دهید!
Iran, Islamic Republic of
اول یاد بگیر بی ادب
خمینی نداریم امام خمینی صحیح است.
Iran, Islamic Republic of
حمایت از مظلوم و ایستادن در مقابل ظالم، طبق قانون اساسی ما لازم و واجب است.
جناب حقوقدان دقت کنند!
منافع ایستادن روبه روی اسرائیل هم توسط دیپلمات ها به ایشان یادآوری شود!
تیم مذاکره‌کننده آقای روحانی مگر بر سر چه موضوعاتی توافق کرده است که اکنون در ایران کسی نباید نازک‌تر از گل به اسرائیل بگوید؟

این سئوالات امت حزب الله است! امیدواریم که جناب روحانی پاسخ شایسته ای بدهند.
نه از جنس برو به جهنم و بیسواد و ...
اولا از طرف خودت صحبت کن نه از طرف مردم!
دوما زمان جلیلی هم کسی جرأت نداشت مذاکرات جلیلی و خواهر اشتون رو نقد کنه!!
Iran, Islamic Republic of
شما هم از طرف خودت صحبت کن نه از طرف مردم.
بعد یه سرچ کوچولو بزن تو سایت ها ببین اون موقع چقدر گیر میدادید.
تازه مگه زمان جلیلی مگه قرار نبود ابتدا به ما سوخت 20 درصد بدهند بعد زدن زیرش و ما خودمون ساختیم.

بابا انصاف هم چیز خوبی هست والا.
خود آقای عراقچی داره میگه اون زمان ۴دوره مذاکرات شده بوده،به همون تعداد مجلس رفتن و بحث کردن.
درضمن اون زمان توافقی نشده بود که نقد بخواهد یا نه.
شما هم از خودتون الکی حرف نزنید.
این بنده خدا گفت امت حزب الله شما که امت ...چرا برمیخوره
Iran, Islamic Republic of
آقای اولا و دوما!
ثالثا" بفرمایید ایشان کجا از طرف مردم صحبت کرده اند.
علی
Iran, Islamic Republic of
آخه بنده خدا اون موقع مذاکره ای نبود که بخواد نقد بشه . فقط دور هم جمع می شدن و با هم حرف می زدند نه قراری بود نه چیزی .
سیاح
Iran, Islamic Republic of
با اجازه برجام !
مذاکرات جلیلی اشکالی نداشت و مو لای درزش نمی رفت و کسی ایراد و اشکالی پیدا نمی کرد و چرا جرأت نداشتند !?
روزنامه ها و کارشناسان در صدا و سیما پر بود از جریان انحرافی ، جریان انحرافی کردن ! مگر به مشایی و احمدی نژاد همه چی نثار نمی شد چطور به مذاکرات جرأت نداشتند حرف بزنند !?
برخی اصلاح طلبان در روزنامه هاشان بر علیه مبانی دین هم مطلب می نوشتند چگونه ممکن است جرأت نداشته باشند برعلیه جلیلی مطلب بنویسند!?
Iran, Islamic Republic of
خود آقای روحانی گفت دولت من دولت پاسخگو است۰
با اجازه برجام سوال می کنم
من هم حزب اللهی ام این سوالات را دارم
در ضمن سوال نباید مال کل مردم باشد تا پاسخ بدهند !
سوال حتی یک نفر هم باشد باید پاسخ داد اگر این سوالات را در این سایت اکثریت دارند مطرح می کنند
پاسخگو
صمد
مرگ بر آمریکا
نه سازش نه تسلیم
نبرد با استکبار
جبهه بندی ها داره آشکار میشه...

چه برداشتی رو میخواستن در سطح جامعه به وجود بیارن و چه پیامی رو میخوان ارسال کنن به غرب و جریانات داخلی غرب زده؟!
سرنوشت اولین رئیس جمهور رو ببینن...

ما آرزوی دچار شدن به این سرنوشت رو برای کسی نداریم ولی ...
Iran, Islamic Republic of
مومن باید سنجیده سخن بگوید و بهانه به دست دشمن ندهد
Iran, Islamic Republic of
مثبت دادم، امیدوارم منظورتان پاسخ دادن به تهدیدات دشمن نیست.
جناب خان
Iran, Islamic Republic of
برنامه هسته ای تعطیل کنی، دست از برنامه فضایی برداری، برد موشکها رو کوتاه کنی، پارچین رو بدین به ما نگاه کنیم، ستاره بچینی بوس بوس.
مصطفی
این توافق مثل ... است. ...هر کسی آن را نمی پذیرد.
Romania
آقای روحانی چه توافق بشود و چه توافق نشود ملت شعار مرگ بر آمریکا را قاطعانه تر سر خواهند داد
امین
آفرین
ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
"بروند جایی که نلرزند" خیلی عالی بود،دمتون گرم،جواب خوبی به این لیبرالها دادین.
Romania
خاک بر سر ما که اونها دارند میگن ما با توافق میخواهیم باعث تغییر رفتار ایران شویم اما مقامات ما خود دواطلب شده اند !!!
United States
خداکنه روحانی دیگه رای نیاره چون بااین کاراش مردم رو میلرزونه......
Romania
چقدر باید خرد و تحقیر بشیم ؟ مگر قراره با توافق قبله ما هم عوض بشه ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.... برادر شما الان تو خارج جات خوبه ؟؟؟؟!!!!!
Romania
مطمئنا شما اولین کس و آخرین کسی خواهی بود که حرف و عملش طبق نظر آنها خواهد بود
Romania
آقای روحانی ... پس بهتره از فرصتی که ملت به شما داده برای ... به دشمنان استفاده نکنید !!!
ملت با کسی رودر بایستی نداره و تاریخ انقلاب هم نشان داده پس خدمت به مردم را با ... دشمن اشتباه نگیرید !
Romania
...جان یک کلاس یایه بذار به ما بیسوادها بگو چه طوری بعد از توافق حرف بزنیم که دوستان غربی به پر قباشون برنخوره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Romania
چقدر زود ادبیات ...عوض شده !!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی قبل از توافق خواهان برگزاری رفراندوم درباره موضوع هسته ای بودند . اما بعد از توافق حتی اجازه اظهار نظر به مخالفان نمیدهند این روش اصلاح طلبان است. دم از تحمل مخالف میزنند اما در عمل هیچ مخالفتی را برنمی
تابند
هر کی در ایران با ندای مرگ بر آمریکا میلرزه خب بره به.... که نلرزه!!!!
اینو خوب اومدی!
شهاب
Romania
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافق
مرگ بر جهل
Iran, Islamic Republic of
مرگهایی که ردیف کردی برجام می لرزه هااااااااااااااا!
Iran, Islamic Republic of
شما نمی دانید این برجام به یه مو بنده که این شعارها رو می دید!
حسین
ومرگ بر سفارت شنود
انگلیس که قراره به زودی وبا همت وتلاش دولت تدبیرونا امیدی در تهران به دست مبارک!!!!!فیلیب هاموندباز گشایی بشه
یعنی باید استکبار ستیزی را از دولت یاد گرفت !!!!
...
از دستگیری کسی که تو فردو پرچم آمریکا رو اتش زده تا دستگیری فرزند شهیدی که بخاطر تهیه پلاکاردهای مرگ برآمریکا از سوی نیروهای امنیتی اصفهان بازداشت شده، ...
پس برای حمایت از ملت مظلوم یمن، عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان و البته لبنان که هرزوزه خونشون بخاطر سیاست های استعماری این کشورهای کثیف و استعمارگر و درنده و گرگ صفت در حال ریختنه مینویسیم و فریاد میزنیم:
مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریگا، مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر اسرائیل..
این را نه فقط از امام، بلکه از آیات قرآن و روایات آموخته ایم که یاللمسلم هیچ مظلوم و مسلمانی را بی پاسخ نگذاریم....
حسين
من كه كلي خنديدم به سخنان ... و شرم كردم
اما او اگاه باشد ما هرگز خطوط قرمز انقلاب را معامله نميكنيم
a
Iran, Islamic Republic of
حالا صبر کن ببین اسفند 94 هم ، همون راه رو انتخاب میکنه؟
هو الوکیل
بنظرم دولت از ابتدا هم اینطور اظهارنظر میکرد و این تازه گی نداره این مائیم که باید بصیرت داشته باشیم و صواب رو از ناصواب تشخیص بدیم
حمید
Romania
نه ما واقعا نمیتونیم بعد از توافق هر جور دلمان خواست حرف بزنیم و عمل کنیم باید هماهنگ با اونها باشه که بتونند بهتر به اهدافشون برسند و بهتر تو سرمون بزنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Romania
آقای ...شما بهتر است طبق میل ...حرف و عمل کنید مردم هم کار خودشون را بلدند
محمد باقر
تیم تشکیلاتی آقای ...به همراه ...بدنبال ارتباط گسترده با آمریکا هستند ...
Romania
این آقا که از وقتی اومده رو کار ادبیاتش شده حمله به منتقدان و ...در برابر دشمن
البته وقاحت هم حد و اندازه اي دارد. چه كسي گفته كه به اسرائيل ناركتر از گل هم نبايد گفت.
البته شماها ناراحت هستيد چون در دوران 8ساله حاكميت خود باعث محبوبيت بيش از اندازه اسرائيل در دنيا شده ايد و الان ناراحت هستيد كه باين توافق اسرائيل به حاشيه كشانده شده است.
ملت در انتخابات امسال تو دهني ديگري به شما خواهدزد وشعار سرخواهدداد اصول گرا اسراييل پيوندتان مبارك
شما خودت رو اذیت نکن که رابطه ها رو کشف کنی!!!

فحشت رو بده و برو!
البته فراموش نکنید که وندی شرمن گفته بود که متن توافق وین رو با مشورت اسرائیل تهیه کردیم و باید متوجه بشی که چه گروهی با اسرائیل پیوند ...
داداش من فکر کنم اصلاح طلب ها ذخایر اسراییل در ایران هستن، فتنه که میکنید،دروغ که میگید،سر این مملکت که با کدخدا معامله میکنید،ملت و فریب میدید،سردمدارتون حاجی خاطره ایل و طایفه ای این مملکتو چپاول کردن زبونشون درازه،بخدا حقش بود سال 88ریشتونو خشک میکردیم ولی حیف که...
Iran, Islamic Republic of
ما تشکر می کنیم از دولت بابت عملی کردن وعده هاشون
رابطه با همسایگان خیلی خیلی مستح کم شده!
عزت پاسپورتامون در دنیا مستح کمتر شده!
توافق عزتمندانه ای که احتمالا" خوب است ما که نفهمیدیم چی بوده و خود تیم مذاکره کننده هم متحیر است از تبریک گفتن اطرافیان، که چه کرده اند و مطمئنا" ایشان هم نمی دانند و کلا" خوب است !
جمهوری اسلامی ایران اگر از اصول خود کوتاه بیاید موجب ظلم به عراق و سوریه و یمن. و حتی حزب الله میشود و ضربه انرا، با توجه به روایت معروف کمک هم نوع و عدم کمک به وی... عدم مسلمانی است میخورد ......
United States
روحانی داره حرف 100 میلیون ایرانی رو میزنه
سرور
شاید هم 200 میلیون بلکم بیشتر:دی
مرگ بر قطع نامه های بستن فرات...
مهدی
Australia
سلام
دشمنان داخلی و وطن فروشان این آرزوی توافق
هسته ای با آمریکا وبازکردن سفارت شیطان
بزرگ را با خود بگور خواهند برد چون مجلس مردمی و ولایت فقیه دارد و این انقلاب
اسلامی ناب محمّدی خون شهدا را پشتوانه دارد.
مرگ برآمریکا واسرائیل ادامه دارد تا جهانی شود
ومرگ برکسانیکه ضد گفتن آمریکا واسرائیل هستند.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز قبلا و درست پس از توافق هم بهتان گفته بودم یکی از تواففات غیر مکتوب و نانوشته تیم مذاکره کننده این بوده که ...
تهیه فیلم مستند شبکه تلویزیونی اسراییلی هم در این راستا بوده . وطن امروز الان به حرف بنده رسیده ولی شما توجه نکردید.
Romania
دوران ...دولت تدبیر و امیده ...
یادم افتاد امام در سال 42در یک سخنرانی تاریخی گفتند رژیم (رژیم شاه )به من گفته از سه چیز حرف نزن 1 -نگو اسلام در خطره 2 بر علیه اسرائیل حرف نزن 3 برعلیه شاه حرف نزن وبعد خود امام با نقل مطالب فوق می گفتند اگر این سه چیز را نگویم پس چه بگویم
حالا هم به اینا می گوئیم که هرکس تعهدی به آمریکا واسرائیل داده بدونه امت همچون امام با هیچ کس عقد اخوت نبسته و باز به قول امام می گفت ملت همه ما را به خاطر اسلام می خواهند
ما نه با احمدی نژادعقد اخوت و برادری بستیم نه با روحانی نه با دیگران
ملت از امام یاد گرفته دهانی را که بخواهد از دشمن حمایت کند خرد خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
این چه توافقی است که آزادی بیان را از ما گرفته اند!
Iran, Islamic Republic of
...تو بگو چی بگیم.
یه شعر طنز قدیمی بود که می گفت :
...گربــــــه شد عابد و زاهد و ...


ساده اندیشی است که سیاستمداری مثل روحانی فکر کند که با این توافق آمریکا دیگه آدم شده و بچه خوبی شد و دیگه شیطنت نمی کنه...!
مصطفی
البته اگه همین روند ادامه پیدا کنه طبیعتا اونا به ما مسلط میشن و به صورت خودکار دیگه کسی نمیتونه هر حرفی رو بزنه مگه این که از خیلی چیزا دست بکشه
50/5

نه بیشتر...
United States
هيچ اشكالي نداشت بگويد بايد احكام اسلام را رعايت كنيم...
رضا
مرگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ بببببببببببببببببببببببببببببببرررررررررررررررررررررررامریککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک مرگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ بررررررررررررررررررر اسراییلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
امریکا از ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر
محمد علی رسولی
این جاست که قاعده نفی سبیل را باید به اقای روحانی یاد اوری کرد
شاید یادش رفته
مفهوم قاعده نفی سبیل این است که خداوند در قوانین و شریعت اسلام هیچگونه راه نفوذ و تسلط کفار بر مسلمین را باز نگذارده است و هر گونه راه تسلط کافران بر مسلمانان بسته است.
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
و لن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً؛
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
ایکاش مسائل فتنه سال 88 پیش نمی آمد تا همان موقع مسائل با اقتدار حل میشد. همان موقع آمریکا درخواست داده بود و اوج اقتدار ایران بود و تحریم ها جدی نشده بود. خیانت بزرگی موسوی و ... در حق ملت کردند. هم پیاز را خوردیم و هم چوب.
شهبازی
آقای...:ملت برابر قانون اساسی آزاد است هراظهار نظری بکند مگر قصد براندازی داشته باشد ؛که میدانی وخوب میدانی ملت... هرگز دست از دامن ولایت ونظام بر نمیدارد ؛
بنابرای بخود آیید ودر سایه ولی امر مسلمین وبا پشتیبانی مردم در جهت حل مشکلات معیشتی مردم باشید واز سرنوشت صدام؛قذافی ؛مرسی؛ و...عبرت بگیرید واینهمه مقابل ولایت و مردم قرارنگیرید.
مجید
هر غلطی دلشون می خواد می کنن و من و شما تو این فضای مجازی با بیان کلمات تند خون بجوش اومدمون رو سرد می کنیم و بزودی میبینیم که سفارتشون رو هم راه اندازی میکنن و هیچکس هم بهشون نازک تر از گل نمیگه و اینجاست که آدم معنی راز گفتن حضرت علی (ع) با چاه رو بهتر میفهمه ، قطعا از دست ما مدعیان بوده و الان هم فرزندش از دستمون چه ها که نمیکشه .
ارش
Iran, Islamic Republic of
آفرین خیلی عالیه گل گفتی
Canada
آقایان و خانمهای شیعه ی جعفری. از امام جعفر صادق الگو بگیرید. با نگاه به تاریخ از شاه عباس صفی مقتدر ترین پادشاه صفوی درس بگیرید. با همکاری با دیگران و احترام به سایرین پیشرفتهای بزرگ حاصل خواهد شد.