جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۰
سرمقاله هفته‌نامه خط حزب‌الله

خبرسازی برای ورود مک‌دونالد به ایران کار کسانی است که می‌خواهند مذاکره را به سازش تبدیل کنند

حزب ‌الله جلوی سوءاستفاده از متن را می‌گیرد
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 438660
عده‌ای که در این دو سال تلاش می‌کردند مذاکره را به سمت سازش منحرف کنند و نه نرمش قهرمانانه و مبارزه با استکبار، امروز به دنبال آن هستند که متن فراهم‌شده را فارغ از محتوای آن نمادی از عادی‌شدن روابط و پایان ستیز با استکبار بدانند.
خبرسازی برای ورود مک‌دونالد به ایران کار کسانی است که می‌خواهند مذاکره را به سازش تبدیل کنند
گروه سیاست جهان نيوز ـ در سرمقاله پیش شماره هفتم نشریه‌ی «خط حزب‌الله» -رسانه‌ی مکتوب پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR- این‌چنین آمده است: «چه متن تصویب بشود و چه نشود» سیاست‌های جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار، منطقه و ... تغییر نمی‌کند. البته بدیهی است که همین اتفاق هم در اردوگاه نظام سلطه می‌افتد.

آن‌ها هم سیاستشان تغییر نمی‌کند و دست از دشمنی‌شان بر نخواهند داشت. تجربه مبارزه با استکبار هم این را نشان داده است. مثلا «در فتنه‌ی سال ۸۸ ... بعد از آنی که...خوشحال، خرسند که پای صندوقهای رأی مردم جمع شدند و تا آخر شب رأی دادند... ناگهان از یک گوشه‌ای، فتنه‌ای شروع میشود؛ ما را بیدار میکند؛ میگوید: به خواب نروید...خطرهائی در مقابل شما وجود دارد... همه‌ی حوادث را اینجوری باید نگاه کرد.»(۲۵/۶/۸۹)

در همین ماجرای مذاکرات هسته‌ای هم هر جا که دستشان می‌رسید تلاش می‌کردند تا "نرمش قهرمانانه" را به "سازش" تبدیل کنند. عوامل داخلی آن‌ها نیز - که رهبری با تعبیر دولتمرد قاجاری از آن‌ها یاد کردند - با بزک‌کردن امریکا سعی کردند تا چهره استکبار را بازسازی کنند و یا با تعریف ذلت‌بار از مذاکره، سعی کردند که اراده ملت انقلابی را نسبت به مقاومت سست کنند.

مذاکره در این مورد خاص تمام شد. متنی آماده شده انتقاداتی هم به آن مطرح شده و بررسی آن، فرایند قانونی خود را سپری خواهد کرد؛ اما هنوز مبارزه به پایان نرسیده است. به همین دلیل است که رهبر انقلاب فرمودند «اجازه‌ی هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از آن داده نخواهد شد.» درون این جمله یک هشدار بسیار مهم نهفته است. هشدار درباره اقدام و نقشه‌های بعدی نظام سلطه. رخدادها اگر درست توصیف نشوند؛ آن وقت در اثر آن توصیف غیرواقعی، رفتارهای بعدی هم منحرف می‌شوند.

عده‌ای که در این دو سال تلاش می‌کردند مذاکره را به سمت سازش منحرف کنند و نه نرمش قهرمانانه و مبارزه با استکبار، امروز به دنبال آن هستند که متن فراهم‌شده را فارغ از محتوای آن نمادی از عادی‌شدن روابط و پایان ستیز با استکبار بدانند. با دشمنی روبه‌رو هستیم که خدعه‌گر و فریب‌کار است.

می‌گویند شعبده‌بازها دستی را تکان می‌دهند تا چشم‌ها به آن متوجه باشد و با دست دیگر فریب شعبده خود را اجرا می‌کنند. باید هوشیار بود تا دست فریب دشمن را گم نکنیم. به عنوان مثال، تازه متن فراهم‌شده از مذاکرات به پایتخت‌ها ارسال شده بود و در داخل کشور بحث درباره این بود که متن تصویب بشود یا خیر که خبر دیگری بلافاصله آمد: "کمپانی مک‌دونالد در سایت رسمی خود برای پذیرش نمایندگی در ایران اعلام آمادگی کرده و فرم مخصوص را در اختیار علاقمندان قرار داده است." این خبر مهم ، همان دست فریب بود؛ زیرا مک‌دونالد فقط یک اغذیه فروشی نیست. حضور مک‌دونالد یعنی همان توصیف غلط از صحنه مذاکرات. یعنی اینکه به افکار عمومی دنیا به غلط بگویی امریکا توانسته است تسلط فرهنگ خود را بر ایران غلبه دهد. رهبر معظم انقلاب ۱۵سال پیش درباره نقش موثر نمادهای فرهنگی امریکایی از جمله مک‌دونالد در جنگ سرد بین شوروی و امریکا فرمودند: «سیل تبلیغات غربی و فرهنگ غربی و نمادهای غربی - سمبلهای لباس و «مک‌دونالد»... - در شوروی راه پیدا کرد. این که من می‌گویم، تفکّر یک طلبه گوشه‌نشین نیست؛ در همان روزها بنده در خود مجلات امریکایی - تایم و نیوزویک - خواندم که از این که ...«مک‌دونالد» در مسکو رواج پیدا کرده، اینها به‌عنوان یک خبر مهم و به‌عنوان پیشاهنگ فرهنگ غربی و فرهنگ امریکایی در کشور شوروی یاد کرده بودند!» مثال دیگر از خدعه‌ها و نقشه‌های امریکا، خبر دیگری است که این روزها در لابه‌لای اخبار بیرون آمده است.

اوباما در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که "می‌دانیم چطور با فعالیت‌های ایران در منطقه مقابله کنیم، مشروط بر اینکه کشورهای حوزه خلیج(فارس) همکاری کنند و الان هم به نحوی نظام‌مند داریم همین کار را می‌کنیم." به راستی "نحوه نظام‌مندی" که اوباما به آن اشاره دارد چیست؟ رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر بلافاصله بعد از عبارت «چه تصویب بشود و چه نشود» فرمودند که «ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید.» و «سیاست‌های ما» را در منطقه بر شمردند. تقابل این دو عبارت چه وظایفی را بر عهده امت حزب‌ا... خواهد گذاشت؟!

روشنفکرنمایانی که مانند «دولتمردان قاجاری» سازش را تئوریزه می‌کنند؛ اگر چه نتوانستند مذاکرات را به سازش تبدیل کنند اما به دنبال بازکردن راه نفوذ نظام سلطه بر کشور هستند. امروز هم به دنبال سوءاستفاده از متن و حواشی آن هستند . مک‌دونالد نشد چیز دیگر، آن نشد این. این نشد آن تا که شاید به هدفشان برسند و رخنه را در داخل کشور ایجاد کنند. اخباری از این دست که به برخی از آن‌ها اشاره شد، بسیار هستند. اینجاست که هوشیاری برای مقابله با خط و برنامه جدید استکبار لازم است. هنوز تجربیاتی مانند سال ۸۸ از ذهن‌هایمان نرفته است که فرمود «من نام لم ینم عنه....»که دشمن بیدار است...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خط سازش سابقه زیادی در کشور ما دارد.
به این جریان نباید فرصت داد. جز ضرر برای کشور ندارند...
س
United Arab Emirates
سال هاست برند هایی مثل پپسی کولا و کوکاکولا را د ر سر میز و خانه خود مصرف می کنید و دم بر نیاوردید ! حالا چطور مک دونالد مشکل دار شده است ؟؟!!!
Romania
خیلی ها فریاد زدند. کمپین تحریم این محصولات راه افتاد ولی کسانی که منفعت می بردند از این شرکتها و قدرت هم داشتند نگذاشتند این محصولات از ایران جمع شود
Iran, Islamic Republic of
نوشابه فقط پارسی کولا!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا مظهرکامل استکبار است.
تا وقتی ما به مرام امیر المونین که حمایت از مظلومین و پیکار با ظالمین است ادامه بدهیم، با این کشورسازشی نداریم.
صحبت ها هم همه خوب یا بد و کم یا زیاد برای توافق هسته ای بود.

اول مسئولین بفهمند این سخن را...
دوست عزیز، با این تز شما همه باید به اهل غار نشینی بر گردن چون اکثر چیزهایی که الآن داریم ازشون استفاده می کنیم یا ساخت آمریکا هست یا تو اون کشور پایه گذاری شده. مثلا همین اینترنت که شما ازش استفاده می کنی و میای اینجا کامنت میزاری پایه گذاریش توسط وزارت دفاع شیطان بزرگ گذاشته شد پس شما ازش نباید استفاده کنی، یا همون کامپیوتری که ازش استفاده می کنی پردازندش مال شرکت اینتل هست و اینتل تو خاک شیطان بزرگ مستقر هست، پس کامپیوتر رو هم بذار کنار، ایضا از سیم کارت همراه هم استفاده نکن چون تو آمریکا اختراع شد، از برق هم استفاده نکن چون ادیسون آمریکایی بود، آره عزیزم، با این منطق شما به عصر هجر باید برگردیم

ایمدوارم جهان نیوز چاپ کند
Iran, Islamic Republic of
هر که هنگام یاری رهبرش خواب باشد با لگد دشمنش بیدار می شود...
Iran, Islamic Republic of
نگران ظهور بنی صدر دوم هستم
کاملا درست گفتی .
بهتر بگی دنبال بنی صدر سازی هستید برای به قدرت رسیدن !
همبرگر مكدونالد، پپسي و كوكا كولا و محصولات شركت اپل و ماكروسافت و غيره را حرام اعلام كنيد
شما استفاده نکن !
Iran, Islamic Republic of
درست است که آمریکا فریبکار است ولی اگر ما جوری صحبت کنیم که آن می تونه هر کاری که دلش بخواد انجام بده در واقع داریم خودمان را دست کم می گیریم و قدرت دشمن را بیش از حد زیاد می کنیم امروز جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت است و به این سادگی ها نیست که آمریکا حریف ما بشه.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب نگارنده شما یه فکر اساسی به حال فرهنگ و دیانت خودت بکن که با اومدن یک ساندویچ از آمریکا دست و پاتو گم کردی...
امیر
United States
من کاری به سیاست ندارم ایا تا بحال چند نفر از شما غذا های این شرکت رو خوردین والا اصلا به غیر از بیماری چیزی توش پیدا نمیشه مینونید از طریق اینترنت جستجو کنید ببینید
امیر
United States
حداقل اماری که من دارم دوستان دور بر خودمه 90% خودشون و خانوادشون از محصولات این شرکت بدلیل بی کیفت بودن استفاده نمیکنن و کلا یکی از بی کیفیت ترین مواد غذایی تو امریکا شاخته شده
احسنت،
نگارنده ای که با یک ساندویچ دین و ایمونش به خطر میفته، بی دین باشه بهتر هست
واقعا باید به حال آن جامعه و ایمان مردمانش تاسف خورد و گریست که با ورود مک دونالد تاثیر بپذیرند و زیر بار نظام سلطه روند. چنین مردمان و جامعه ای اگر ادعای انقلابی بودن نداشته باشند بسیار سنگین تر هستند!!!!!
رضا
والا این یه شرکت در زمینه مواد غذاییه
نمیدونم با کدوم منطق میگین این نماد سازشه دلیل این هوچی گری ها رو نمیدونم
United States
شما بفرمایید موقعی که به یک کشور غیر امریکا تشریف می برید پرچم امریکا رو میبینی یا حضور امریکارو بابا اینا با تبلغ برنداشون می خواهند حضور خودشون رو نشان بدهند عزیزم (1620603)