جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۴
۷۲
متن مذاکرات فرا برجام منتشر شود

ماجرای آمد و شدهای آدامسی پرسود!/ زنبیل غربی‌ها در صف پروژه‌ها و شرطی کردن انتخاباتی مردم

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 437480
آمدوشدهای آدامسی، برای هر دو طرف ماجرا پرسود است؛ سود طرف ایرانی شیرین کردن ذائقه مخاطبان و رای دهندگان داخلی است و کافی است به مقداری تکرار شود که شیرینی آدامس در دهان باقی می ماند گرچه هیچ ماده غذایی به معده هم نرسد.
ماجرای آمد و شدهای آدامسی پرسود!/ زنبیل غربی‌ها در صف پروژه‌ها و شرطی کردن انتخاباتی مردم
گروه سیاست جهان نيوز ـ مالک شریعتی: آغاز ورود هیات های بلندپایه سیاسی اقتصادی آلمان، فرانسه، اتحادیه اروپا و... به فاصله چند روز پس از اعلام جمع بندی مذاکرات وین نشان داد در حاشیه مذاکرات هسته ای و به موازات آن، عناصری مرتبط با دولت یا دلالانی با اشاره دولت، مشغول مذاکراتی به اهمیت مذاکرات اصلی بوده اند.

اساسا آنچه برای دولت از ابتدا مهم بوده آنکه نشان دهد حل پرونده هسته ای آغاز رونق اقتصادی است و قفل اقتصاد ایران کلید دیگری ندارد.

از آنجا که بر اساس متن فراهم آمده، لغو تحریمها - اگر بدون هیچ مشکلی انجام شود - از هشت ماه آینده عملیاتی خواهد شد و لذا تاثیرات اقتصادی لغو تحریمها پیش از انتخابات مجلس دهم خود را در شاخصهای اقتصاد کلان نشان نخواهد داد، دولت ناچار است هرطور که شده میوه مذاکرات خارجی را به سفره مهیا شده برای مهمانان از پیش دعوت شده خود در سیاست داخلی برساند.

برای این مهم تنها راه حل و تنها دوپینگ در دسترس، رفت و آمدهای پر سر و صدای هیاتهای سیاسی و اقتصادی اروپایی و پوشش مناسب رسانه ای آنهاست؛ چه اینکه آن هیاتها و شرکتها نیز نیک می دانند هنوز تا رسیدن به قراردادهای پرمنفعت از بازار تشنه ایران، باید دندان سر جگر بگیرند و منتظر تعلیق یا لغو تحریمها باشند. شاهد مثال آنکه در خلال سفر این هیاتها از سرمایه گذاری های کلان خارجی مورد ادعای دولت تاکنون خبری منتشر نشده است.

این آمدوشدهای آدامسی، برای هر دو طرف ماجرا پرسود است؛ سود طرف ایرانی شیرین کردن ذائقه مخاطبان و رای دهندگان داخلی است و کافی است به مقداری تکرار شود که شیرینی آدامس در دهان باقی می ماند گرچه هیچ ماده غذایی به معده هم نرسد.

سود طرف خارجی از جنبه اقتصادی زنبیل گذاشتن و نوبت گرفتن برای پروژهایی است که قبلا در رسیدن به آنها تحریم بوده اند و می تواند مرهمی بر زخم عمیق یونانی اقتصاد اروپا باشد و از نظر سیاسی نیز شرطی کردن مردم ایران برای فشارهای بعدی است که اگر گشایش می خواهید باید به کسانی رای دهید که اهل تعامل با ما باشند.

منتظر باشید که از این هیأتها بسیار خواهند آمد و رفت، اما آیا روزی متن این مذاکرات و داده و ستانده های آن نیز منتشر خواهد شد تا بدانیم خطوط قرمز اقتصاد مقاومتی تا چه حد رعایت شده است!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان
راه از اقتصاد داخلی و قوی کردن تولید میگذره....
کاش اونی که باید باور کنه، باور کنه!
Iran, Islamic Republic of
راه از آشتی با جهان میگذره!
Iran, Islamic Republic of
منظورت از جهان چیه؟!
Iran, Islamic Republic of
منظورشون احتمالا همین چند کشور استعمار گر هست...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
جهان !!?
جهان فقط چند تا کشور ظالم در حق ملت ایران است !!!!
Iran, Islamic Republic of
کاهش بدهی آمریکا توسط ... از کنترل خارج و به بدهی ایران به آمریکا رسید!
Iran, Islamic Republic of
عالی:
آیا روزی متن این مذاکرات و داده و ستانده های آن نیز منتشر خواهد شد تا بدانیم خطوط قرمز اقتصاد مقاومتی تا چه حد رعایت شده است!؟
محمد
منتشر شده و خطوط قرمز به کل رعایت نشده:
دستاوردهای دانشمندان نابود میشود. به جای شفاف سازی فعالیت ها، محدودسازی دستاوردها و امکانات انجام شده است.
محدودیت های 10، 15، و 25 ساله تحمیل شده است.
بازگشت پذیری ایران، سال ها طول میکشد و بازگشت پذیری غرب تنها چند روز یا چند ماه.
بازدید از مراکز نظامی تحت توافق محرمانه با آژانس، پذیرفته شده است.
بازجویی از دانشمندان تحت عنوان دیدارهای فنی کارشناسی پذیرفته شده است.
رفع تحریم ها به راستی آزمایی آژانس منوط شده است.
رفع تحریم ها با اقدامات ایران، همزمان نیست و فراموش شده مذاکرات برای رفع تحریم ها بود، نه راستی آزمایی ایران.
ایران تحت شدیدترین بازرسی ها قرار میگیرد و به کشوری استثنا و جدا تبدیل میگردد.
اجرای پروتکل الحاقی، قبل از تصویب مجلس، مورد قبول واقع شده است و مراحل قانونی، دور زده شده است
این ها همه خطوط قرمزی بود که حضرت امام خامنه ای، فرمودند. بارها و بارها و خطاب به مردم. اما هیچکدام رعایت نشده است.
کجایند مردان و زنان مدعی ولایت که پیمان جانبازی بستند؟
محمد مهدی
تاکتیک "پلیس خوب پلیس بد" برای دوران مذاکره هست ونه الان که توافق رخ داده و دیگه کسی نمیتونه امتیاز بگیره. منتقدین توافق بهتره بجای پراکنده گویی و آسمان ریسمان بافتن به نقد محتوا بپردازند که منتقد واقعی و دلسوز اینچنین است. تیم مذاکره کننده هم تا به امروز پاسخگو بوده و به لطف حق از این به بعد هم اینگونه است.
محمد
اولا فریب مخاطب از طریق روش پلیس خوب پلیس بد، فقط مختص زمان توافق نیست و معلوم نیست فردی پر مدعا چون شما، بر اساس چه محاسباتی، نظرش را به عنوان نظر قطعی و علمی مطرح میکند! با توجه به اینکه هنوز فرآیند تصویب توافق برجام پایان نیافته، این تاکتیک هم پایان نیافته است.
در ثانی، آسمان و ریسمان را اصلاح طلب مغرض و هوادار بی منطق ایران فروشی می بافد. زمانی میگفتند نفت، عفن و بدبوست. الان هم میگویند انرژی هسته ای به هزینه اش نمی ارزد. این منطق شماست. بی منطقی محض.
اما ما نظراتمان را مستدل گفته ایم و بنده در بالا با اشاره به خطوط قرمز، اشاره کردم.
نکته ای در مورد پاسخگویی تیم مذاکره کننده می ماند. بله پاسخگو هستند، اما از توافق بدشان حمایت میکنند. پاسخ هایشان، ربطی به سؤالات ندارد. در مورد اینکه چه کار کرده اند پاسخ می دهند، اما اینکه چرا خطوط قرمز را رعایت نکرده اند، خود را بی تفاوت نشان میدهند.
شما هم خودت را خسته نکن. ما منتظر ننشستیم شیوه انتقاد را چون شمایی به ما یاد بدهید.
محمد مهدی
بحمدالله مقام معظم رهبری(دام ظله) با هیچ شخص و جناحی رودربایستی ندارند و بهیچ وجه شکسته شدن خطوط قرمز نظام را برنمی تابند. تمام مواردی هم که شما فرمودید، قبلا به صراحت توسط تیم مذاکره کننده پاسخ داده شده است و توضیح بنده در این مقال نمی گنجد. مثلا در مورد اجرای پروتکل الحاقی اگر صحبتهای دکتر عراقچی در گفتگوی ویژه خبری را شنیده باشید دلیلش اینه که: کنگره حاضر نبود تحریمهاشو لغو کنه، بهمین دلیل رئیس جمهور امریکا متعهد شده که تحریمهای کنگره رو متوقف کنه و بجای اون ایران هم پروتکل رو اجرا میکنه. هرزمان که کنگره تحریمهاشو لغو کنه، دولت ایران هم پروتکل رو برای تصویب به مجلس میفرسته. همچنین اگر تحریمهای کنگره متوقف نشه ایران هم پروتکل رو اجرا نخواهد کرد. دوست من مواظب باش جای دوست و دشمن رو اشتباه نگیری و از دید منافع سیاسی همه چیزو نبینی. سوال من اینه که اگه این توافق در دولت قبل اتفاق می افتاد ایا باز هم بد بود. ایا انزوا و عصبانیت اسرائیل غاصب رو نمی بینیم. امیدوارم منظورمو بخوبی رسونده باشم و جهان نیوز هم منتشر بکنه.
اگر مقام معظم رهبری را قبول دارید، ایشان هوخطوط قرمزی که نوشته شده را، در فضای عمومی مطرح کردند.
البته پس از نامه مکتوب به اعضای تیم مذاکره کننده. سؤال اول اینست که مطرح کردن خطوط قرمز به مردم پس از ابلاغ کتبی به تیم مذاکره کننده، چه دلیلی دارد؟ امیدوارم جوابی داشته باشید.
حضرت امام خامنه ای با کسی رو دربایستی ندارند. اما به عنوان رهبر، مصالح اسلام را در نظر گرفته و تصمیم میگیرند. اگر گروه غربگرا هوادار جذب کنند و گروه مؤمن، گوشه نشینی کنند، قاعدتا تصمیمات رهبری متفاوت میشود از زمانیکه مردم پا در رکاب رهبرشان باشند. بنابراین، مردم ولایتمدار ساکت نمی نشینند و رهبرشان را در میدان نبرد، تنها نمیگذارند.
از طرفی، رهبری موافقتی با توافق نکرده اند. شما از کدام موافقت سخن میگویید؟ رهبری پیش تر گفته اند یک انقلابی هستند و به آمریکا هیچ اعتمادی ندارند. وقتی رئیس جمهور میگوید من خوشبینم، بايد به توافق بدبین شد.
خطوط قرمز صریح بود و بعضا دو یا سه بار تکرار شد. یکی از آن ها، توجه به فرایند قانونی بود. طبق گفته شما، ایم مذاکره کننده پیش از تصویب مجلس، پروتکل الحاقی را پذیرفته!
این یعنی شکستن خط قرمز. چجور انکار میکنید؟ همین جناب عراقچی، بارها از دسترسی مدیریت شده به مراکز نظامی صحبت کرد. این خلاف خط قرمز نظامی است. آیا غیر از اینست که فقط افراد مغرض که به دست خود، کور و کر و بی زبانند، این ها را نمیبینند؟!
در مورد عصبانیت اسرائیل، باید گفت ما به دنبال عصبانیت دشمنیم، اما بر اساس عصبانیت فریبننده قضاوت نمیکنیم. ما محتوای توافق، اثرات و نتایج ...
محمد
توافقی ادامه پیام قبلی:
محتوای ذکر شده توافق، اثرات و نتایج ذکر نشده توافق و اثر توافق بر آینده جمهوری اسلامی را می بینیم. رقص و خشم دو طرف مذاکره ملاک قضاوت نیست. شما این ها را به جناب عراقچی بگویید.
چه قدر خوب کنگره ی و آمریکاییها و تیم مذاکره کننده رو درک میکنید،یه جوری گفتید تیم آمریکایی گفته کنگره قبول نمیکنه،دلم کباب شد برای کری و مونیز و شرمن....
رهبری فرمودند تمام تحریمها(کنگره رو هم نام بردند)باید یکجا لغو بشه،بازدید از مراکز غیر هسته ای ممنوع.اونوقت ما به خاطر لغو تحریمها،با پروتکل الحاقی همه جور دسترسی میدیم...برامون عادی هم هست،آمریکاست دیگه،کنگره است دیگه،باید زور بگه ما باید زور بشنویم....
سانسور نکنید لطفا
محمد مهدی
در موضوع هسته ای که هشت سال سخنی بیان نشد همه سکوت کردند اما آن گاه که بحث بر سر برداشته شدن این تحریم ها و بازشدن زنجیر تحریم شد همه زباندان و کارشناس هسته ای می شوند.
ای شرم باد بر کسانی که سکوت را در دوره عسرت و فریاد را در دوره یسر(آسایش) این ملت برگزیدند.
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا هر جی میشه سعی میکنین موضوع رو جناحی کنین!
والله من از دولت قبل هم دل خوشی ندارم....
منافع بلند مدت مردم و کشور رو که نباید با عینک حزبی و جناحی دید که!
محمد
وقتی کار در دست مبارزان با آمریکا همچون دکتر احمدی نژاد و دکتر جلیلی باشد، مردم خیالشان راحت است که توافقی بر خلاف عزت ایران، امضا نخواهد شد. پس در این مور به خصوص، نگرانی ندارند. طبیعیست وقتی کار در دست گروهی باشد که در ابتدا آمریکا را کد خدای دنیا میدانند، سپس آمریکا را خود دنیا می دانند و احتمالا چند وقت دیگر نعوذ بالله خدا می دانند، باید 10 برابر بیشتر نگران بود. امیدوارم ارزیابی درستی از فهم مردم پیدا کرده باشید.
محمد مهدی
بسیارخوب، شکر خدا انگیزه ی شما هم مشخص شد. پس به دو نکته توجه کنید:
1- شما از رای اکثریت ناراحتید. نه نگران هسته ای هستید و نه درد ملت و میهن و انقلاب دارید.اینهمه عصبیت شما بخاطر رای اکثریت مردم در انتخابات سال 92 است. بهرحال چاره ای ندارید جز اینکه بپذیرید. 32 میلیون کجا و 4 میلیون کجا!!!ولایت پذیری شما هم نهایتا در حد احمدی نژاد است. خانه نشینی 11 روزه بخاطر اسفندیار را که فراموش نکرده اید.
2- کنار هم گذاشتن نام احمدی نژاد و جلیلی توهین مسلم به دکتر جلیلی است. دلیلش را هم خود بهتر میدانید.
محمد
انگیزه و نیت را نمیشود خواند، اما عمل را میشود دید. پس به جای صحبت راجع به نیت دیگران، جواب شکسته شدن خطوط قرمز را می دادید. البته جوابی ندارید.

ما اصلا دموکراسی غربی را قبول نداریم که به خاطر رأی اکثریت، خوشحال یا ناراحت شویم. ما بر اساس منطق اسلام و آفرینش، دنبال حرف درست هستیم.

حرف درست، یعنی منافع ایران اسلامی. ابزار درست سنجش منافع، نگاه دقیق و تحلیل توافق است و اکثریت و اقلیت در اینجا مطرح نیست. البته باید بدانید مه طبق همان دموکراسی غربی، به صرف داشتن اکثریت نمیشود به کشور ضربه زد و این آراء فقط تا زمان خدمت خالصانه معتبر است.

در مورد 11 روز خانه نشینی شما که علت را مشایی می دانید، اصلا ایران زندگی میکنید؟! خانه نشینی به خاطر وزیر اطلاعات بود! احمدی نژاد 11 روز خانه نشینی کرد، اما خلاف حکم رهبری، امضایی نکرد. ما راضی هستیم اصلا احمدی نژاد به خاطر نظر رهبری، کلا خانه نشین میشد. اما روحانی یا خ... یا هاشمی، حاضرند خودشان را خانه نشین کنند تا خلاف نظر رهبری عمل نکنند؟!

احمدی نژاد و جلیلی یکی نیستند، اما هر دو در خط انقلاب، مورد علاقه مومنان، و مورد غضب دشمنان هستند. هر دو با مردم مهربان و با دشمن سر سختند.
بدان اگر تمام دنیا را به ما بدهند تا از حرف حق دست بکشیم و به وطن فروشی راضی شویم، راضی نخواهیم شد.
محمد مهدی
ظاهرا شما در ایران زندگی نمی کنید.اقای مصلحی خلاف نظر مقام معظم رهبری برکنار شدند و بجای ایشون مشایی و دارودسته به وزارت اطلاعات کوچ کرده بودند. خود را به خواب زدید. از کسی دفاع می کنید که رسیدگی به تخلفات بی حساب و کتاب مالی اعضای کابینه و معاونش (م.ر.) را خط قرمز خود میدانست و علیرغم اینکه خود را قهرمان مبارزه با امپریالیسم میدانست، امریکای جنایتکار را در ضعیفترین دوران خود از انزوا خارج کرد و یک اجماع غیرضروری بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد. البته دیگر محال است ان دوران برگردد. بحث من با امثال شما هم بجایی نمیرسد. پس لطفا بخاطر خدا سکوت کنید. باز هم میگم "شما از رای اکثریت در انتخابات 92 ناراحتید." بقول شاعر:
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من
البته انچه بجایی نرسد فریاد است
محمد
اولا حرفت همان بود که 11 روز خانه نشینی را به مشایی ربط دادی و الان حرفت را عوض میکنی.
ثانیا در مقام مقایسه، اصلا افسادطلب برانداز و کارگزاران موذی، اعتقادی به اصل ولایت فقیه ندارند. عبور از خطوط قرمز را میبینیم.
ثالثا در باطل بودن افکار شما همین بس که بدون اثبات، اعضای کابینه قبلی را متخلف می دانید، آن هم به خازوطر اتهام یکی دو نفر. همین تهمت هاست که شما را با دین و انقلاب، بیگانه کرده است.
رابعا دکتر احمدی نژاد، آمریکا را از انزوا خارج کرد؟ آمریکا مگر در انزوا بود که او خارج کرده باشد؟ نکند منظوت صهیونیست خبیث است که آبروی نداشته اش را برد؟! کاش اهل مطالعه و فکر بودید پیش از حرف زدن.
خامسا عرض کردیم ما به دنبال رضایت خدا هستیم. نارضایتی خدا، ما را غمگین میکند، نه رأی مردم. البته تینکه مردم را به سمت جهنم می برید، واقعا مایه ناراحتی است.
در نهایت عرض کنم به خاطر خدا، روشنگری می کنیم. کسانی باید سکوت کنند که همچون شاهان و اساطیر، به مردم و منتقدان توهین میکنند. کسانیکه خطوط قرمز رهبری را علنا میشکنند، آن ها باید شرم کنند.
Indonesia
این قدر بی اطلاع و جوگیری که نمی دانی آن یازده روزی که دوستان جناحیت توی بوق و کرنا به خورد شما داده اند بر سر موضوع وزیر اطلاعات وقت مصلحی بود نه مشایی راستی بهتر نیست امثال شما ولایتمداران مصلحتی یک بار هم سخنان آخرین دیدار دولت دهم با رهبری معظم را مرور کنید و بعد با خیل اتهامات بی اساس و بی دلیلتان مقایسه ای از سر فهم بکنید
هیچ دفاعی از دولت قبل نمیکنم،اما شما که دارید مقایسه میکنید از نظر ولایت پذیری،در نظر داشته باشید که اگر رئیس جمهور قبلی ۱۰روز خانه نشین شد و....،رئیس جمهور فعلی هم متاسفانه علیرغم فرموده ی رهبری؛که به غیر از موضوع هسته ای ما گفتگویی با آمریکا نداریم،فرمودند عده ای فکر میکنند با حل مسئله ی هسته ای،دیگه کاری به دنیا نداریم،در حالی که ما باید در تمام زمینه ها با دنیا تعامل داشته باشیم(نقل به مضمون کردم از سخنان رئیس جمهور.و همه میدونیم منظور ایشون از دنیا بیشتر کدام کشورهاست)یا رهبری فرمودند خوشبین نیستم،ایشون میگن خوشبینم....
مهدی ازپیشوا
برادرگرامی لازم است جنابعالی نیز به دو نکته توجه بفرمائید1:مادوستداران دکتراحمدی نژادهیچ وقت نام دکتراحمدی نژادبا جلیلی رو کنارهم نگذاشتیم 2:اگر فهمیدن ولایت پذیری دکتراحمدی نژاد خیلی سخت است کافی است نگاهی به اولین پیام تسلیت صادرشده به دکتراحمدی نژاد ازطرف آقا بفرمایید
محمد مهدی
عجب ملاک ولایت پذیری را هم فهمیدیم. ولایت پذیری به اطاعت محض از مقام عظمای ولایت است و حرکت پشت سر ایشان. واضح بوووووود.نکنه شما هم از اکسفورد فارغ التحصیل شدین.
محمد
اطاعت محض؟ رهبری فرمودند به آمریکا اعتماد ندارم. مبنای مذاکراتی که با تهدید همراه بود و مبنای توافق برجام، اعتماد به آمریکا شده! اطاعت این است؟
نیروهای مؤمن و انقلابی را به بهانه اعتدال حذف کردن، این اطاعت است؟
تقصیرات را گردن دولت قبل انداختن اطاعت است؟
فرهنگ منحط غربی را وزارت ارشاد تروبج میکند، اطاعت است؟
دستاوردهای خوب دولت قبل را متوقف کردن، اطاعت است؟
تعطیلی دستاوردهای نظامی، اطاعت است؟
توهین به منتقدان، اطاعت است؟
دوستی با فتنه گران که ظلم بزرگ کردند و سپردن امور به دست نجس آنان، اطاعت است؟
تحریف راه امام خمینی (ره)، اطاعت است؟

شما ولایت را اصلا مانع منافع شومتان می دانید. بهتر است از ایم مقام معظم رهبری، سوء استفاده نکنید.
محمد مهدی
منتشر شده و روزهاست در مورد اون صحبت میشه. شاید شما خبر نداشتین. امیدوارم همینطور همه چیز رو نقد و بررسی نکنید(همینجوری، تو هوا، بدون دیدن واقعیات و مصالح مردم و نظام)
ما از توافق چی میخواستیم؟!
ارتباط با جهان که محقق شد دیگه
Iran, Islamic Republic of
ما از توافق رفع تحریم ها و حفظ زنجیره هسته ای رو میخواستیم!
Iran, Islamic Republic of
زمان همه چیز رو مشخص می کنه!
صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
استقلال کشور باید حفظ شود. مردم ما در طول تاریخ نشان داده اند که در مورد حفظ استقلال کشور و مرزبندی جدی با بیگانگان بسیار حساس هستند.
دولت محترم هم باید در عین داشتن روابط محترمانه با بقیه دنیا از توجه به این نکته مهم غفلت نکند!
هوشنگ صلح جو
Iran, Islamic Republic of
استقلال کشور که حفظ شده!
کجای کشور مورد اشغال قرار گرفته؟!
صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
جناب صلح جو
استقلال ابعاد مختلفی داره، لزوما به معنی خاک و اشغال سرزمین نیست.
هرچند در نهایت فکر میکنم اگر مراقب نباشیم ممکنه به همون نتیجه هم برسیم.
Iran, Islamic Republic of
آقا شما داری ادا در میاری یا واقعا....
هوشنگ صلح جو
Iran, Islamic Republic of
ما با معجزه لبخند و دیپلماسی عصر تحریم را پشت سر گذاشتیم.
گذشته را باید فراموش کنیم و رابطه برادرانه و خالصانه ای با فرانسه و بقیه کشورها برقرار کنیم.
محمد
نادانی انتهایی ندارد هوشنگ خان. لبخند و دیپلماسی معجزه نمیکند. دشمنی که رو به روی شماست و شمشیر کشیده، به لبخند عوض نمیشود که خوب می دانی. اما نوکری و باید دینت را ادا کنی.
علی
توهین نکن مسلمان پیشنهادت چیه آیا میتوانیم هم توسعه داشته با شیم و هم با دنیا قهر باشیم
محمد
نادانی صفتی اساوت که شامل حال برخی میشود و توهین نیست.
ما متناسب با رفتار و گفتار هر فرد، پاسخ او را می دهیم.
بله اگر خدا بخواهد، می توانیم در هر حالتی توسعه داشته باشیم.خزانه نعمت در دست قدرت اوست.
آمریکا و چند دولت زورگو، دنیا نیست.
اگر قرار باشد توسعه به قیمت اسلام را رها کردن و دوستی با کفار باشد، آن توسعه خلاف هدف انسان و خلاف جهت است.
دشمن قطعا اجازه توسعه نخواهد داد و به این روش ارعاب و تهدید، ادامه خواهد داد.
محمد
راستی یادم رفت علی آقا. نوکر را باید بگویی نوکر تا اولا بفهمد مردم مثل خودش کور و کر نیستند و متوقف شود، ثانیا مردم بدانند و حواسشان جمع باشد. مثل فتنه گر، منافق، ضد انقلاب و... که برای یک نفر ناسزاست و برای یک نفر عیت واقعیت. ما قبل از هر چیز، ارزیابی میکنیم طرف واقعا شبهه دارد یا دنبال چیز دیگری است.
Iran, Islamic Republic of
جناب صلح جو!
فکر میکنی که توافق سایه جنگ رو از سر ایران دور کرده؟!!!
صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
شما میخوای با آمریکا رابطه برادرانه و خالصانه برقرار کنی؟!!
این به کنار که ان جنایتکاره و چه ظلم هایی که در حق مردم ایران نکرده...
فکر میکنی آمریکا شما رو به برادی قبول می کنه؟!!!
جنس رابطه آمریکا مثلا با آلمان که کشور پیشرفته ای حساب میشه و تقریبا در همه جا هماهنگ با آمریکا عمل میکنه، برادرانه و خالصانه ست؟!
چه برسه به بقیه کشورها...
Iran, Islamic Republic of
آقا جان حرف شاعرانه نزن. یعنی چی معجزه لبخند و دیپلماسی؟!
آقای ظریف و تیم مذاکره کننده دمشون گرم.
زحمت کشیدن و انالله که خیر ببینن بابت تلاششون.
اما نباید با این تعابیر سدی بسازیم برای مصونیت توافق از نقد و بررسی.
زینب
Iran, Islamic Republic of
بعضی کارها در کوتاه مدت سود دارد ولی در بلند مت جز ضرر چیزی ندارند.
اعتماد به غربی ها که سابقه آنها را در دوران استعمار، قاجارها و پهلوی ها، جدا شدن تکه های خاک این سرزمین، کودتای 28 مرداد، حمایت از صدام و... دیده ایم، در بلند مدت فقط تجربه ناخوشایند دیگری به ما اضافه می کند...
Iran, Islamic Republic of
یعنی میفرمایید توافق به دلیل بهره برداری جناحی منعقد شده؟!
علی
جانا سخن اززبان مامی گویی! کاملا واضح است این رفت وآمدهای هیئت های بلندپایه ی اروپایی معنی داراست واحتمالا محملی برای انداختن ایرانی هادردام"اشتباه درمحاسبه"است .این بازارگرمی هابرای "کاسبان توافق"است تااینکه مابه اشتباه فکرکنیم توافق کاری بوده کارستان وعنقریب درهای فرج ورحمت برروی ماگشوده خواهدشد.
United States
ببينيد مي توانيد از اب گل الود ماهی بگیرید و یک داستان جدید علیه یه عده درست کنید یا نه
ارجاعتون میدم به کلیپ دوسال پیشی که از ظریف پخش شد!!
اونجا در جواب هاله اسفندیاری چی گفت!!!؟؟
اینها همشون دنبال منافع حزبی اند
چیه؟ دوست دارید بازم پروژه ها بره سمت چین و روسیه؟ منافعتون به خطر افتاده؟
محمد
تو که نمیتونی از مفاد توافق دفاع کنی و ماموریت تعریف شده ات، شعر سراییدن تو سایت هاست، این تویی که36 ساله منافعت در رابطه با آمریکا به خطر افتاده. ما اهل بر فرق دشمن کوفتنیم که تو نخواهی فهمید.
Iran, Islamic Republic of
نوشته دیگه:

شاهد مثال آنکه در خلال سفر این هیاتها از سرمایه گذاری های کلان خارجی مورد ادعای دولت تاکنون خبری منتشر نشده است.
جناب خان
Iran, Islamic Republic of
منافع مااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آره بلا، از کجا فهمیدی؟!
وقت شناس
جسارتا من کلا ازاین وضعیت پیش آمده نه خوشحالم نه ناراحت ،شیطان بزرگ شینطنت روخوب بلده بسیارمکاره زیرسایه این جنجالها درسنا وکنگره آمریکا وموش دوانی صهیونیستها همچنین ورودوخروج مسئولین کشورهای اروپایی یابقول بعضی مسئولین قدرتهای بزرگ جهانی به کشوروامیدبستن اونها(آمریکا واروپا)به جریان اصلاح طلب همه وهمه حکایت ازنقشه پیچیده وبرنامه حساب شده دشمنان برعلیه ملت وآرمانهای این ملت عزیز دارد.خدایاخودت مکرآنان روبخودشون برگردان وبه مسئولین این مملکت بصیرت بده .
مصطفی
در کل دو نوع روش سیاسی وجود دارد:
روش سیاسی غیر دینی و روش سیاسی دینی. در روش اول شما مقصودتان برایتان مهم است نه راه رسیدن به آن و ارزشهایی چون غیرت، عزت، ذلت و ... مفهومی ندارند. اصلا دین و ارزشهای دینی مطرح نیست. مهم انجام معامله است بطوری که می توانید با یک قاتل و متجاوز سر یک میز بنشینید و لبخند زده و رگ گردنتان اصلا باد نکند و در آخر عکس هم بگیرید.
اما در روش دوم شما اهداف خود را به گونه ای دیگر تعریف می کنید زیرا اعتقاد دارید دهنده اصلی و قدرت اصلی خداست پس این شما نیستید که منافعتان را تعیین می کنید چراکه در برنامه الهی از قبل منافع در غالب ارزشها تعریف شده است و حتی الگوی عملی رسیدن به آن هم صادر شده است مثلا برای عدالت اقتصادی از ربا دوری کنید. در این روش شما نمی توانید ادعا کنید تمام جوانب را سنجیده اید بلکه باید سعی کنید در مسیر محدد شده با همان فرمول ارسالی حرکت کنید احتمالا عده ای الآن مثال صلح های صدر اسلام را بیان می کنند خب من هم نامه علی به مالک را مثال می زنم.
در حالیکه ما اکنون در اصول برنامه دقیق مدون شده لنگ می زنیم و حال اگر آن را به درستی و دقیق اجرا کنیم دیگر نیازی به هزینه از دین نیست که این نه جایز بلکه حرام است و عقاب الهی را در پی دارد. همه چیز ما لنگ می زند بروکراسی اداری ما که آمدن کامپیوتر و اینترنت گویی در سرعت بخشیدن به آن و حذف تشریفات غیر ضرور و دست و پا گیر اداری موثر نبوده است- بانک ما با ربا اداره می شود- بیت المال سرقت می شود- و ...
شما در روش دوم هدفتان ایجاد تمدن اسلامی است نه صرفا تامین نیازهای اقتصادی که در تمدن اسلامی نتنها شما از نظر اقتصادی پیشرفته هستید بلکه کمتر به خارجی نیاز دارید و این یک جنبه آن است از نظر علمی مرزهای علم را درمی نوردید نه اینکه چشم به نمایشگاه کتاب فرانکفورت داشته باشید تا آن را ترجمه کنید. از نظر فرهنگی و بزهکاری شما ایمن هستید بیکاری وجود ندارد یا بسیار کم است.
من به صراحت می گویم چه این تحریمها کلا رفع شود و چه نشود تا وقتیکه هسته ... تکان اساسی نخورد چیزی عوض نمی شود.
کاش ملت دیشب سریال تبریز در مه رو می دیدند دقیقا منطبق برشرایط امروز ایران بود ان جا هم سخن از دبه کردن انگلیسی ها در قرارداد گلستان بود وو توهین وتحقیری که به ملت ایران در پی اعتماد به آن ها می شد کاش نمی گذاشتیم با این توافق تاریخ نکبت بار گذشته تکرار شود
مصطفی
زنده باد روحانی که خار چشم کاسبان تحریم و حامیان کثیفشان است
از ادب کلامت، فهمیدم نه تو حقی، نه روحانی.
محمد مهدی
ادبیات ایشون چه ربطی به روحانی داره برادر. اگه در همه چیز اینطور استدلال کنیم که واویلاست.
هر کسی را از کسانیکه دورش حلقه زده اند باید شناخت. با ادب، دور با ادب میچرخد و بالعکس. البته از رئیس جمهور هم، بارها و بارها توهیم به رعیت را شنیده و دیده ایم.
Iran, Islamic Republic of
آقای واویلا، شما رفتار رئیس جمهور را در مقابل منتقدین نخوانده اید و یا نشنیده اید، ایشان هم پا منبری می کنند.
مصطفی
ببشید اسائه ادب شد خدمت کاسبان تحریم که از قضا مخاطبان پروپاقرص جهان هستند
Iran, Islamic Republic of
ما 10 ها سال تحریم هستیم، اگر کاسب تحریمی شکل گرفته از دوران هاشمی و دیگر فتنه گران شکل گرفته .
Iran, Islamic Republic of
شما برای یک موضوع که قبلا" از سایت جهان خوانده اید مجددا" همان مسیر را آمده اید پیام گذاشته اید، حالا ما شدیم پرو پا قرص!!!!
Iran, Islamic Republic of
دم خروست زده بیرون نا پر و پا قرص!
Iran, Islamic Republic of
منافع آدامسی توافق!
Netherlands
اگر نیروهای حزب الهی با یکی از این وزرای خارجی برخورد مناسب را انجام دهند باور کنید تمام رفت و آمدهاشان قطع می شود
محمد
نیروهای حزب اللهی با هبچ کس برخورد نخواهند کرد و تفرقه ایجاد نخواهند کرد. ما پیرو رهبر و گوش به فرمان اوییم و وظیفه مان فقط روشنگری است و خودمان هم می دانیم وظیفه مان چیست و نیاز نداریم حامیان دولت به اسم دلسوز، وظیفه مان را تعریف کنند.
اگر اين رفت و امدها در دوراندولت قبل بودباز هم مورد انتاد قرار میگرفت؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
بايد اتفاق مي افتاد تا ميديدي!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
بابا بسه دیگه دوران شما به سرا امده بزارین دولت کارش رو انجام بده بعد وای وای کنید و کفن پوش بشید
درود بر روحانی و درود بر ظریف
امیرکبیر ایران
محمد
صبر کنیم که ایران رو مثل گوشت قربونی مثله مثله کنن و بدن به گرگ ها تا بعدش بریم از دهان گرگ ها، حقوقمون، عزتمون، اسلاممون، دوستهامون، صنعتمون رو بکشیم بیرون؟!
شرمنده نمیذاریم. دوران قاجار و پهلوی تموم شد.
behrouz_ghiasi@yahoo.com
Ukraine
به نظر هدف شما رضای خدا نبوده و بحث های انتخاباتی مد نظر شماست وگرنه فقرای زیادی در انتظار جذب در بازار کار هستند.