يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 17 Feb 2019
 
۱۲
۴۴
رنجنامه یک دانشجوی دکترا خطاب به مسؤولان وزارت علوم

اگر عاقبت ظلم به یک نفر را می‌دانستید، امروز به در خانه هزاران نفر بورسیه برای طلب حلالیت می‌رفتید

پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کلاهتان را بالاتر بگذارید بخاطر اینکه کرامت انسانی جوانان نخبه این کشور را حفظ کرده اید! روی برگشتن به شهر کوچکم و میان خانواده را ندارم. به خودتان افتخار کنید که آقازاده رانتخواری را چون من بی آبرو کرده اید!
اگر عاقبت ظلم به یک نفر را می‌دانستید، امروز به در خانه هزاران نفر بورسیه برای طلب حلالیت می‌رفتید
به گزارش جهان، یکی از دانشجویان بورسیه که بیش از یک سال است در بلاتکلیفی به سر می برد، نامه ای سرگشاده خطاب به فرجی دانا، نجفی، فرهادی و صدیقی نوشت. وی به علت پرهیز از انتقام جویی عوامل وزارت علوم درخواست کرد تا نامش فاش نشود.

آقایان فرجی دانا، نجفی، فرهادی، صدیقی، غلامی
مسؤولان سابق و فعلی وزرات علوم دولت تدبیر و امید

سلام

ابتدا باید شما را بترسانم از وعده الهی مبنی بر اینکه "بترسید از ظلم به کسی که جز خدا یاوری ندارد" و شما به من ظلم کردید و من به عینه دیدم شما نگذاشتید من جز خدا یاوری داشته باشم.

جنابان مدعی مبارزه با رانت و فساد!

می دانید پدر بازنشسته من برای فروش محل زندگی خود پیش قدم شد آن هم برای تقبل جریمه ظالمانه ای که شما مرا به آن محکوم کرده اید؟

می دانید با انتشار نام و تهمت زدن، لغو بورس و جریمه من ۲۹ ساله، مادری مهربان را روانه بیمارستان کردید؟

می دانستید ظلم های شما چه فشار روحی شدیدی بر تمام اعضای بی گناه خانواده ام وارد کرد؟ اصلا می دانید فشار روحی و تحمل آن یعنی چه؟

بدانید و بدانید... می گویم تا بدانید حضرات مدعی!

می شمارم تا ببینم وجدانی در شما وجود دارد؟

هزینه رزرو غذا را ندارم. خیلی وقت ها باید امساک کنم.

کلاهتان را بالاتر بگذارید بخاطر اینکه کرامت انسانی جوانان نخبه این کشور را حفظ کرده اید!

روی برگشتن به شهر کوچکم و میان خانواده را ندارم. به خودتان افتخار کنید که آقازاده رانتخواری را چون من بی آبرو کرده اید!

آقایان محترم و بزرگوار!

نمی دانم با واژه انسانیت آشنا هستید یا نه، حتما هستید ان شاء الله. شما را می ترسانم از عاقبت ظلمی که کردید.

باور کنید اگر از میان ۳۰۰۰ نفر حتی به یک نفر هم به ناحق ظلم کرده باشید و می دانستید که چه عاقبتی در این دنیا و روز جزا در انتظارتان است همین امروز به در خانه هزاران نفری که بورسیه شدند می رفتید و حلالیت می طلبیدید.

باور بفرمایید اگر همین امروز تمام حقوق غصب شده قانونی و شرعی مرا به من برگردانید شما را به همین شب های قدر و شهید این روزها واگذار می کنم آن هم نه به خاطر ظلم هایی که به من کردید بلکه به خاطر اشک ها و غصه ای که به دل مادر و پدر مظلومم وارد کردید.

شما را واگذار می کنم به همان خدایی که می داند در دل ها چه می گذرد. به خصوص دل دردمند پدر و مادرم که با التماس به دانشگاه محل تحصیلم گفتند فرش زیرپایمان را می فروشیم تا جریمه ناحق وزارت را بدهیم و اجازه دهید فرزندمان درس بخواند.

شما را هیچگاه نمی بخشم حضرات مدعی اخلاق!

آبرویم را فقط و فقط از خدا می خواهم و این زمستان نیز می گذرد و روسیاهی‌اش به ظالمانی چون شما خواهد ماند.

مسؤولان مدعی قانون گرایی!

امیدوارم فرزندان برخی از شما که در اوج قدرت خود بورسیه شان کرده اید به این دردهای ما دچار شوند تا بفهمید درد ما چیست و خداوند بهترین ماکرین است.

بچرخید که روزگار هم خواهد چرخید و بدانید که هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود.

امضا محفوظ
دانشجوی دکترای بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران
کد مطلب: 432361
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۴:۲۲
دولت و فرهادی جوابگو باشن
رحیم
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۰:۲۷
ربطی به فرهادی ، خیلی نداره، فرجی دانا باید جوابگوی حق کشی بورسیه ها و مجوزهای غیر قانونی به دانشگاه آزاد باشه
هادی
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۱۴:۳۸
نقل قول از یکی از نمایندگان مجلس: فرهادی قول داده است مشکل بورسیه را حل نماید و در واقع یکی از شروط تایید ایشان از سوی نمایندگان، رسیدگی به وضعیت بورسیه ها بود که متاسفانه تا الان هیچ .... نکرده
۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ۱۴:۱۹
نه اين كه اين دولت راستگويان بوده است
به همين دليل . قول داده ولي عمل نكرده است !!!

ههههههههههههههههههههههههه
۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ۱۴:۱۹
چه ساده اي !!!

اگر مي خواستند كه جوابگو باشند كه اين كارها را نمي كردند !!!
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۴:۲۸
سوئ استفاده...
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۴:۲۹
... شما به این فکر کرده اید؟
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۴:۳۲
بابا بي خيال انقدر سخت نگير داداش...
الف صدر
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۹:۲۸
عالم را اگر آب ببرد بعضی ها را خواب ببرد


منتظر باش تا برای شما هم حادثه ی ناگواری اتفاق بیفتد . ودیگران در باره ات بگویند .بابا بی خیال آنقدر سخت نگیر داداش
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۴:۵۲
... دولتی که اصلی ترین نهادش که وظیفه نخبه پروری را دارد تبدیل به ضایعکردن نخبه شده است...
رضا
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۴:۵۷
....چشم به جهان گشوده اند!!!!!!!
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۵:۱۶
باورش سخته!!
كاش يكم جرات داشت و اسمشو مي نوشت.
تو كه همه چي رو از دست دادي لااقل اسمتو مينوشتي يكي پيدا ميشد كمكت ميكرد.
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۱:۵۵
که کله پاش کنن دولتیها؟!
۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ۱۴:۲۰
مي ترسد كه اگر اسمش را بنويسد
همان طور كه حق بورسيه اش را از دست داد
جانش را هم از دست بدهد

هههههههههههههههههههه
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۵:۳۸
کلاه دکتر فرجی دانای عزیز بالاست شما کمی خدا را بیاد آرید روزی که از رانت بیت المال غیر قانونی به جاهایی که لیاقت آنرا نداشتید رسیدید.
علی
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۶:۱۵
بایددقیقابررسی بشه تا اون عده ای که واقعاخودشان قبول شدند ،حقشان ضایع نشه وفقط اون کسانی که به واسطه ی باباجون وزیرشان وسفارش وپارتی وباندبازی بورس گرفتند قاطعانه وبدون چشم پوشی اخراج وتحت پیگردقراربگیرند.رهبری عزیز هم همین را گفتندکه بدون جنجال رسانه ای این کاررا بکنند.
دانشجوی دکترا
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۶:۳۱
من بورس وزارت علوم نیستم ولی این بچه ها رو تو خوابگاه میبینم، خداییش خیلی نامردیه، چون اکثرشون بچه های درسخونی هستند
بعد از سه سال درس خوندن بهشون گفتن یا باید 40 میلیون بیارید یا نمیتونید ادامه تحصیل بدید!!!!
مثل مرغ سرکنده دارند بال و پر می زنند، نه پولو دارند که بیارند نه مدرکی که برند سر کار پول در بیارند.
سه سال عمرشونم رفته به فنا
آدم خوبه اگه بخواد کسی رو کله پا کنه، مردانه این کارو بکنه نه با نامردی.
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۴:۲۳
مگر چه دشمنی با اینها دارند حتما غیر قانونی بورسیه شده اند و حالا خودشان را طلبکار میگیرند
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۶:۵۰
قانونی میرفتی رانتی نمیرفتی اینطوری نمیشد
الف صدر
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۹:۲۰
شما مطمئنی که همه اینها از رانت استفاده کردند واین طور با اطمینان حرف میزنی.بترس از روزی که شما را هم به جرم رضایت به ظلم ظالم مورد مواخذه الهی قرار گیری .
ساسانی
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۷:۱۵
متاسفانه این دولت فقط به دنبال تخریب دولت قبلی و انداختن مشکلات به گردن اوست یکیش هم همین قضیه بورسیه ها - یکی نیست سوال کنه برخی از این مسئولین کجا و چه جوری مدرک گرفتن؟ البته همه جا قانون ملاک عمل باید باشه و بدون حب و بغض هم باید اعمال بشه اما وای بر ما اگه غیر از این عمل کنیم.
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۸:۵۱
شما بورسیه ها بدشانسی آوردید و انتقام جویی دولت تدبیر و امید از احمدی نژاد دامن شما رو گرفت .
عبدا...
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۹:۳۵
ببينيد آقايان، هرجا كه خلاف شده بايد جلويش گرفته شود، در ماجراي بورسيه هاي غير قانوني هم نگين كه خلافي صورت نگرفته، همه ميدانيم كه خلاف قانون انجام شده است، موضوع آنجاست كه طبق فرمايشات مولايم، امام خامنه اي، برخورد با اين مقوله خلاف تدبير و اخلاق بود و حق خيلي ها رو ضايع كردن و بايد در پيشگاه خدا جواب اين حركت خودشان را بدهند، از طرف ديگر، چرا اينها كه مخالف عدم رعايت قانون هستند، اينقدر در رفتارشان تناقض وجود دارد، اگه عده اي در مساله بورسيه ها مشكل داشتند، آيا پارسال كه آقايان فرجي دانا و نجفي مجوز هفت الي هشت برابري به دانشگاه آزاد دادند، افراد پذيرفته شده، مستحق گذراندن مقطع دكترا بودند؟ آيا اينها طبق قانون وارد اين مقطع شدند؟ و جالبتر اينكه آقاي هاشمي در كمال تعجب، آقاي فرجي دانا را فردي شجاع( در ديدار با روساي واحدهاي استاني دانشگاه آزاد) قلمداد ميكنند!! عجبا در اون قضيه بورسيه ها، خلاف قانون عمل شد و از اين طرف ٧٠٠٠ نفر رو غير قانوني سر كلاس دكترا نشوندن، شد شجاعت و مدال شجاعت بياني هم به ايشان عطا كردند. اين حركات سياسي بسيار كثيف و مصداق بارز ظلم است. در عجبم از اين وجدانهاي ....
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۰۴:۳۵
حق مطلبو گفتی
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۲:۰۷
ان شاء الله خدا باعث و بانیش رو هدایت کنه
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۲:۰۷
واقعا این ها باید قیامت جوابگو باشن
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۲:۰۸
این نامه حرف دل خیلی هاست
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۲:۰۸
واقعا نمیدونن حفظ آبروی مومن از پرده کعبه بالاتره
دانشجوی بورسیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۲:۱۹
خدایا به حق این شبهای عزیز قسمت میدم مسببان این ظلمهایی که ناحق بر ما دانشجویان بورسیه روا داشتند را به سزای اعمالشان برسان. انشاالله.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۲:۴۹
دانشجویان که تقصیری ندارند اگر خطایی صورت گرفته باشد مسوولین وقت وزارتخونه مرتکب شده اند به این بندگان خدا چه ربطی دارد. مثل این که وزارت ...می گوید این پول را بریزید تا مثلا این خونه را بهتان بدهم. بعد دبه می کند که باید دوبرابر بدهید و الا بلند شید. چه گناهی اونی که تو خونه نشسته داره. باید یقه خود وزارتخونه را بگیرند نه خونه را این بنده خدا بگیرن. دانشجو از کجا می دونه مسوولین وقت دارن خلاف قانون می کنن (با فرض این که خلاف کرده باشن)؟ اون می خواد بورس شه. فرما را پر می کنه و مدارک خواسته شده را هم می ده. بعد هم اسمشو اعلام می کنن. دانشجو ضامن این مسائل نیست. عجب دورانی شده؟!
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۳:۲۱
برخورد با هرگونه جرم و انحراف از قانون از طرف هر فردی باشد، مسوولی داشته و سازمانی برای آن تعریف شده است. اگر یک نگاه کلی به خط سیر اتفاقات بورسیه های وزارت علوم بیاندازید میبینید که یک جای کار جور در نمیاد. قاضی و شاکی و شاهد در این ماجرا یک نفره و محکمه هم در منزل خودشه و فقط متهم بیچاره حق نداره که حرفی بزنه و اصلا زورش نمیرسه و دستش رو از همه جا بریدن. چرا دیوان عدالت و دیوان محاسبات وارد نشده. چرا قوه قضاییه وارد نشده.چرا صاحبان قلم که به عدالت قلم میزنند وارد نشده اند. همه فقط گفتن که 3700 دانشجوی بورسیه قانونی بورسیه، غیر قانونی هستند. هیچ وقت کسی نگفت که دانشجویان رزومه خود را ارایه کنند و مدارک خود را ارایه دهند. امکان داره که بین این افراد عده ای با رانت و به غلط وارد شده باشمد ولی نمیشه به سلوک وزارت علوم همه را به یک چوب زد.
من هم در خوابگاه و در جمع دوستانم از این قشر دانشجویان رو دیدم که به حق لایق این جایگاه بوده اند.
اگر انتقاد داریم نباید آن را با ظلم به همه دانشجویان آلوده کنیم
رضا سیامکی
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۲۳:۴۳
بسمه تعالی
سلام علیکم
من از جمله دانشجویان درگیر شده در مبحث بورسیه ها بودم که متاسفانه تمام در ها را بر روی خود و خانواده ام بسته می دیدم در حالی که همه اقدامات بنده قانونی و بدون خدشه بودند که حاضرم در هر محکمه ای آن ها را ارایه کنم.
خداوند به حضرت آقا عمر با برکت عنایت فرماید و سایه ایشان را بر سر ما مردم ایران مستدام دارد. بعد از فرمایشات ایشان گویی روحی تازه در وجود ما دمیده شد.
و من الله توفیق.
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۰۳:۱۵
دوست عزیز مطمئنی از اول لایق این بورس بودی ؟؟
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۵:۱۸
تو مطمینّی که نبوده؟ و مطمءنی که هیچکدام از این 3000 نفر لایق نبودن؟ اصلا تو خودت مطمینی لایق نظر دادن هستی؟
علي-علي
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۰۴:۳۴
سلام خدمت كاربران محترم ببخشيد اما من دقيقا متوجه نشدم اين دانشجو بلاخره بورس شده يا نه؟ و حقشو خوردن ؟ يا اصلا حقي نداشته ممنون ميشم يكي شفاف جواب بده با توجه به متن نامه
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۱:۱۸
به به!!!!! تازه میگی لیلی زنه یا مرد؟؟
علي
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۱۲:۴۷
خوب متوجه مشدم گناه كردم؟ ميشه توضيح بدي؟
حمید
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۲:۱۰
شما که اینقدر به خودت مطمئنی بیخیال بورسیه شو و برو دوباره شرکت کن ...
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۱۴:۰۳
اون وقت جواب چند سال عمر که وقت گذاشته رو که باید بدهد؟
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۴۵
امیدوارم
کیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۱۳:۴۵
این است دولت راستگویان و پاکدستان!!!
اف بر این قدرت
رحیمی
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۱۴:۱۱
آن را که حساب پاک است از
سید
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۰۸:۴۴
خطاب به آن کسی که می گه:
آیا وجدان و انصاف هم داری!!!!!!!
سید
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۰۸:۴۸
بعضی ها چه قدر بی انصافند؛
مقام معظم رهبری نسبت به قضیه بورسیه ها و ظلمی که یه آنها رفت گله کردند و اینها هنوز بر علیه این افراد حرف می زنند!!!!
مطمئننا یک روزی هم آنها که در ماجرای بورسیه ها ظلم کردند و هم طرفدارانشان باید جواب بدهند