جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴۶
۳۷۱
تبصره‌ای بر خبرهای اخیر درباره احمدی نژاد و مشایی

تلاش احمدی نژاد برای بازگشت به قدرت و یادآوری یک اشاره مهم رهبر انقلاب

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 397525
طی چند روز اخیر انتشار برخی اخبار در رسانه ها یکبار دیگر موضوع میزان نزدیکی و ارتباط احمدی نژاد و مشایی و آینده سیاسی این دو چهره دولت نهم و دهم را به برخی مطبوعات و رسانه های فضای مجازی کشانده است.
تلاش احمدی نژاد برای بازگشت به قدرت و یادآوری یک اشاره مهم رهبر انقلاب
گروه سیاس جهان نيوز ـ امیر صالح زاده: احمدی نژاد نیز طی چند هفته اخیر دیدارهایی با برخی فعالان سیاسی پایتخت و برخی چهره های سیاسی شهرستانی داشته است. نکته قابل تامل در این دیدارها عدم حضور مشایی بوده و اینکه برخی نزدیکان احمدی نژاد نیز در این دیدارها به شرکت کنندگان در جلسات تأکید کرده اند که مشایی دیگر در کنار احمدی نژاد فعالیت سیاسی نخواهد کرد. این نزدیکان به رئیس جمهور سابق، تاکید دارند که برای فعالیت سیاسی مجدد با محوریت احمدی نژاد باید یکبار دیگر طرفدران دولت قبل، گرد هم جمع شده و برای انتخابات آینده برنامه ریزی تشکیلاتی کنند.

به گزارش جهان، در همین حال مشایی نیز در برخی محافل رسانه ای نزدیک به خود این گونه ابراز تمایل کرده که به خاطر احمدی نژاد از فعالیت سیاسی کناره گیری کرده است!

آنچه که مسلم است فعالیت های سیاسی مجدد احمدی نژاد یکبار دیگر کلید خورده و وی قصد بازگشت به صحنه قدرت را دارد. اما در این باره نکات ذیل قابل تامل است:

۱. طرفداران دولت قبل که اکثریت قریب به اتفاق آنان، راه خود را با احمدی نژاد به خصوص در دو سال آخر جدا کردند، تنها یکی از دلایل این فاصله گیری را حضور مشایی در کنار وی اعلام می کنند. به سخن دیگر مشایی در علت این فاصله گیری تنها یکی از عوامل بوده نه تمام دلیل. به تعبیر دیگر مشایی یکی از چندین دلیلی است که جریان ارزشی کشور را مجبور به فاصله گیری از احمدی نژاد کرد.

۲. احمدی نژاد حتی در دیدار با فعالان سیاسی در چند هفته اخیر مطلبی حتی گذرا دال بر فاصله گیری با مشایی بیان نکرده است. حتی وقتی از وی خواسته شد در این باره سخنی بگوید یا اعلام موضع کند، بیشتر تلاش کرده با مواضع غیر شفاف در این باره برخورد کند. به تعبیر دیگر علی رغم انتشار خبرهایی محدود از طرف نزدیکان مشایی مبنی بر فاصله گیری سیاسی از احمدی نژاد، خود وی تا کنون هیچ سخن آشکار و صریحی در این باره که منتشر شود را بیان نکرده است. پس بنابراین جمله مشهور وی آن هم در ستاد انتخابات کشور که گفته بود «احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد» همچنان پا برجاست.

۳. بخشی از جریانی که احمدی نژاد در اواخر ریاست جمهوری خود به عنوان خطوط قرمز خود تعریف می کرد همچنان در کنار وی فعالیت می کنند. افرادی همانند بقایی همچنان از مؤثرین در فعالیت های سیاسی اخیر احمدی نژاد هستند.

۴. طرح این سؤال که «آیا احمدی نژاد از مشایی فاصله گرفته است؟» از یک زاویه نگاه، چندان موضوعیت ندارد؛ زیرا با وجودی که میان شخصیت احمدی نژاد و مشایی فاصله هایی را می توان تصور کرد ولی واقعیت این است که طی سالهای آخر ریاست جمهوری عملا شباهت های رفتاری و سیاسی زیادی میان این دو نفر می توان یافت که عملا فاصله گیری فیزیکی احمدی نژاد و مشایی که برخی اخیرا تلاش می کنند به آن بپردازند، از موضوعیت و مفهوم حقیقی «جدا شدن» خارج می شود.

۵. اگر فرض اساسی را بر این پایه قرار دهیم که احمدی نژاد برای ریاست جمهوری یکبار دیگر عزم خود را جزم کرده است، به ده ها دلیل از جمله نیاز تاریخی انقلاب اسلامی برای تکامل در همه ابعاد، نیازمند رفتن به سمت گزینه های متکامل تر هستیم. به تعبیر دیگر همچنان مطابق با یکی از اظهارات رهبر معظم انقلاب باید به سمت انتخاب گزینه ای برای ریاست جمهوری باشیم که «نقاط قوت» احمدی نژاد را داشته باشد و «نقاط ضعف» وی را نیز نداشته باشد.

رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگیهای رئیس جمهور آینده در نخستین روز سال ۱۳۹۲ و پیش از انتخابات ریاست جمهوری در مشهد مقدس تاکید کردند: رئیس جمهور آینده باید ضمن اینکه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد. باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تکامل و انتخاب بهترین ها در هر دوره نسبت به دوره های قبل باشد.

بر طبق این استدلال عمیق، عملا شخص احمدی نژاد و گزینه هایی همچون خاتمی و هاشمی رفسنجانی و بسیاری دیگر نیز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی جزو گزینه های نامناسب برای علاقه مندان به انقلاب اسلامی به حساب خواهند آمد.

۶. طی چند روز اخیر از تحرکات برخی رسانه های مخالف اصولگرایی و حتی رسانه های ضد انقلاب به خوبی به این نکته می توان اشاره کرد که این جریانات، فعالیت سیاسی احمدی نژاد را در شرایط فعلی به عنوان فرصتی برای ایجاد تفرقه در میان اصولگرایان می بینند. آنها به پیشینه اقدامات رئیس جمهور سابق در رفتارهای یکجانبه گرایانه و وحدت شکن در جریان اصولگرایی استدلال می کنند.

۷. نحوه رفتار جریانات مختلف اصولگرایی با اتفاقات اخیر سیاسی در خصوص احمدی نژاد، نقش موثری در قطع دستانی که به دنبال تفرقه در میان جریانات خودی هستند، خواهد داشت. در نظر گرفتن مصلحت در امور سیاسی، بی شک جایگاه ویژه ای دارد ولی انتظار می رود که همه چهره ها و مؤثرین گفتمان اصولگرایی در این باره شفافیت گفتمانی و وحدت عمل داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بیشتر از این افراد بی سوا.... نیست
بابا این مشایی کلکشه می گه نیستم تا محمود برگرده و خودشم دوباره برگرده
بهلول طرفدار سابق !!؟؟
دكتر! باكمال تاسف ! مردم شهيدداده. اون روزها كه براى
انتخابت. روزه نذر ميكردن. براى موفقيت هات هزاران صلوات
ميفرستادن. واز خدماتت بخود ميباليدن. در دوسال اخردولتت ،
وقتى ميديدن كسايى. مثل مش...و ب...و،، مثل بختك بر
جسم وروحت اوار شدن !؟ وبا القاأت اونا ،،ازرهبرى ومردم
اصول گرا جدايت ميكنن ! هرروز آب يخ براونها پاشيده ميشد
وروز بروز مردم رو ازخودت نااميد تر كردى...
محمود با اون ... که 3 سال آخر... نیاد سنگین تره
در ثانی شورای نگهبان تاییدش نمیکنه برای ریاست جمهوری
برای مجلس هم لیستش باعث کم شدن آرای اصولگراها میشه

محمود بی خیال شو
آقای احمدی نژاد با دوری گزیدن از آقای مشایی و همراه شدن با آقای الهام و... تلاش می کند سیگنال هایی از تمایل خود برای اعتراف به خطاها و شاید انجام توبه به جناح راست و مراکز قدرت ارسال کند...!؟ باید منتظر ماند و دید که آیا آقای احمدی نزاد حاضر است توبه کند و اگر توبه هم کرد ,آیا برای جناح راست و مراکز قدرت مهره ای قابل اعتماد هست...؟!
گل یخ
Romania
احمدی نژاد بر میگرده
حالا میبینید!
این خط اینم نشونX
Iran, Islamic Republic of
خب حالا جمله بسازیم؟
Canada
'تنها یکی از دلایل این فاصله گیری را حضور مشایی در کنار وی اعلام می کنند'

...
یکی بگه مشایی چکار کرده نکنه شاید بهونه شده دست مخالفای احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
بگو چه کارا نکرده؟؟
خیلی جالبه!!
توی این کشور، برخی کودتا کردن اونم نه یکبار ، بلکه دوبار ولی شامل رأفت اسلامی شدند و بزودی از حصر خانگی آزاد هم میشن.
اون وقت یکی هم مثل مشایی هست که بخاطر گناه نکرده ، رسما بایکوت شده و هرکس میخواد به هرکی فحش بده میگه این مشایی چیه!!
عجبا!!!
نه نیست دیگه
بنظرم اقای احمدی نژاد علی رغم همه ضعغهاش انسان دلسوزیست و اگه شناخت ما درست باشه و مشکلات قبل رو هم می پذیره، دلسوزانه ترین کار برای انقلاب اینه که خودشو بنداز وسط برای وحدت کامل بین اصولگرایان بدون اینکه بخواد خودش رییس جمهور بشه و شفاف هم اعلام کنه که بنده به هیچ وجه کاندید نخواهم شد و از کاندیدای جمع حمایت می کنم تا اراش به سمت گزینه اصلح گسیل بشه، این سبب خواهد شد هم دنیا را داشته باشد هم اخرت را و چه بهتر که معاون اجرایی رئیس جمهور اینده باشه
کاش اون زمان که خونه نشین شد ،دیگه از خونه در نمیومد
علی طهماسب پور
چون می دونید در مقابل احمدی نژاد و محیوبیتش هیچی نیستید...
Iran, Islamic Republic of
...
همه دست و پاشون داره می لرزه
...
Iran, Islamic Republic of
منفی ها معلومه
مردم هنوز احمدی نژاد رو دوس دارن
...
...

منتظرت ه نیستیم
Iran, Islamic Republic of
اون که بدجوری پیر شده
نیلوفر
به کوری چشم جهان نیوز و رسانه های اصلاح طلب و رسانه های حامی اعتدال احمدی برمیگرده تردید ندارم روحانی هرشب کابوس احمدی نژادمردمی و شجاع و محبوب ملت رو میبینه و خواب راحت نداره
با اینکه در مجموع 3 بار به احمدی نژاد رای دادم دوبار سال 84 و 1 بار سال 88 ولی با دوباره رییس جمهور شدنش مخالفم احمدی نزاد دشمنان زیادی داره و همونطور که 88 براش زدن و کشور رو به مرز جنگ داخلی کشوندن و حتی درخواست تحریم کردن برای ضربه زدن به دولت احمدی نژاد و نتیجه اش ضربه خوردن همه مردم ایران شد بازم رییس جمهور بشه میشه مثل 88 به بعد ضمن اینکه احمدی نژاد یه جورایی پیرهن عثمان شده بخاطر هولوکاست و ادبیاتش به احتمال زیاد روحانی 96 رای نمیاره و رای دهندگان بهش امثال ابتکار و احتمالا قشر سینمایی و قشر خودروساز و قطعه سازان خواهند بود(همونایی که بیشترین سود رو از رییس جمهور شدن روحانی بردن) ولی همه ملت که سینمایی و قطعه ساز و خودرو ساز نیستن روحانی اشتباهات زیادی داشت طوریکه موندنش به مدت 8 سال احتمالا منجر به فاجعه اقتصادی میشه ان شاالله سال 96 تو کاندیداها کسی باشه که هم مثل احمدی نژاد جنجالی نباشه و هم مثل روحانی در مورد مسائل اقتصادی نباشه و ان شاالله احمدی نژاد رد صلاحیت بشه چون فقط باعث شکسته شدن آراء میشه و خدای نکرده ممکنه بازم یکی مثل روحانی رای بیاره
نیلوفر
اگر احمدی نژاد بیاد روحانی بی برو برگرد رای میاره!.....

یکی نیست بگه این آقا یه مدت بیخیال سیاست بشن؟؟؟؟؟
نیم درصد اینطوری میشه
اگه اینقدر مطمینید بذارید احمدی نزاد بیاد ببینیم روحانی چندتا رای از پنج میلیون بیشتر میاره
با اینکه بین احمدی نژاد و روحانی ترجیح میدم احمدی نژاد رییس جمهور بشه ولی اگه احمدی نژاد کاندید بشه به قول شما روحانی رای میاره و خدا نکنه اینجوری بشه دیگه نمیخوام برای 4 سال دیگه روحانی رو تحمل کنم
رخساره
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی ساده زیست و مردمی و کوخ نشین حامی مستضعفان رئیس جمهور شجاع و استکبارستیز که امثال دیویدکامرون و اوباما و نتانیاهو مثل سگ ازش حساب میبردند رئیس جمهوری که عده ای در داخل حتی از سایه اش هم وحشت دارند
اقای احمدی نژاد مگه بای بای نکرده بودی؟
محسن
عجیبه! بعضی ها از آمدن احمدی نژاد خیلی نگرانند....
فرهاد
تا خس و خاشاک درایران هستند احمدی بای بای نمیکند
زمستان می اید ایاااااااا
سینا
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه الان نیست
الان عصریخبندان
مسعود
هوا بس ناجوانمردانه سرد است الان خدایی
مستشکل
جهان نیوز عزیز
میشه لیست چند نفر که نقاط قوت احمدی نژاد رو داشته باشن رو منتشر کنی!!!
نقاط ضعف رو هم داشتن داشتن:-X
علی
Iran, Islamic Republic of
خیلی باحال بود، روحم شاد شد
احمدی نژاد سیاست مداریه که به اتمام رسیده
اتمام سیاست
زمستان آمده عزیزم...
Iran, Islamic Republic of
بيدار شو! بيدار شو اخوي! زمستان آمده چند وقته
15ماهه
سرور
اکنون زمستان است و ماندنی نیست....
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
به نظر من این دوره زمستان هست دوره احمدی نژاد حداقل پاییز بود
سلام داش محمود بی خیال ملت شو خلاص
احمدی نژاد هیچ وقت دنبال ... نبوده و نیست ...
جانا سخن از زبان ما میگویی......
.
...
شما نماینده ملتی یا سخنگوی امت؟
شما اختیار رای خودت را داری مثل من ومثل نویسنده متن بالا
علی
وجه تشابه احمدی نژاد و مشایی، تفکرات آنان است و جدا شدن آنان از هم، تاثیری بر رویه هیچ یک نمی گذارد. تکلیف روشن است.
امید
Iran, Islamic Republic of
.....احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد....
هردو از یک روح هستن آیااااا؟؟
حسین
Netherlands
بهیچوحه اینطور نیست..
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً ! وقتی مشایی گفت که دوست مردم اسرائیل است احمدی نژاد گفت که حرف آقای مشایی حرف همه دولت است! و بعد گفت که دلسوز همه مردم است حتی مردم اسرائیل....
تنها اشتباه مشایی همین بود که بعد عذرخواهی کرد
دیگه؟
پژمان
United States
معلوم نیست مردم رو چی فرض کردن که از یک طرف مشایی می گه می خوام از سیاست کناره گیری کنم، از طرف دیگه احمدی نژاد میگه دیگه کاری به کار مشایی ندارم!!! آقاجان مردم عاقلن، خوب می فهمن چه داستانی دارین می بافین!
احمدی برنگرد احمدی برنگرد
اومدن احمدی نژاد در هر صورت به ضرر اصولگراهاس
Netherlands
اگر عاقل بودیم اینهمه مجصول آمریکائی ...رف نمی کردیم. گوشت تن خود را می خوردیم و منت قصاب را نمی کشیدیم....
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه اعتماد نمی کنن بهش
نه این که به روحانی اعتماد کردن خیلی خوشبحال ما شده با این همه مشکلات
همون موقع هم از سر ناچاری اعتماد کردن
آرش
بر خلاف بسیاری که احمدی نژاد را تحت تاثیر و نوعی پیرو مشایی توصیف می کنند، واقعیت این است که احمدی نژاد با زیرکی مشایی را برای پیشبرد اهدافش جلو انداخت و تفکراتش را با سپرکردن وی پیش برد.
البته این به معنی این نیست که مشایی بازی خورده است بلکه مشایی خود با تفکراتش احمدی نژاد هم عقیده بود اما هزینه های پیگیری این تفکرات را او به تنهایی پرداخت کرد.
تفکر انقلابی و جهادی اول راه است هنوز اما محمود احمدی نژاد تمام شد.
محمود بسه تموم بکن خدمتو بی خیال نخواستیم
شما بهش رای نده ولی حق نداری حق انتخاب را از ملت بگیری
نه دیگر احمدی نژاد به درد نمی خوره. او با عملکرد دو سال آخرش باعث شکست اصولگرایان شد.
اما هم احمدی نژاد از اصول گرایان تبری جست و هم اصولگرایان از او جدا شدند .... پس با چه منطقی احمدی نژاد باعث شکست اصولگرایان شد ؟
مهدي
Iran, Islamic Republic of
... الان 400 روزه احمدي نژاد يك كلمه حرف هم نزده اما يك حركت مثبت از اين جماعت نديديم ما!...
علت شکست اصولگرایان، وجود چهره هماهنگ با هاشمی و عدم وحدت بود
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی گید اصول گرایان اشتباه کردند....
رهگذر
اصولگرایان خودشون باعث شکست خودشونن احمدی نژاد نباشه هم یکی دیگه رو مقصر میدونن
بله منم شنیدم حسابی برای مجلس برنامه ریزی کردن
الهي هركس طرفدارشه و دوستش داره باهاش محشور شه
شما هم با هرکی دوسش داری و طرفدارشی محشور بشی
بساط محمود و مشایی هم خداروشکر جمع شد
علی.
Iran, Islamic Republic of
احمدینژاد منهای مشایی بلی.
+ مشایی خیر.
احمدی نژاد دیگه قابل اعتماد نیست.
احمدی نژاد منهای مشایی یا به علاوه مشایی خیر
مجتبی
احمدی نژاد هر وقت اشتباهاتشو پذیرفت واعلام کرد سرباز ولایت است ما هم او را با اغوش باز می پذیریم
البته نه برای ریاست جمهوری
از سال 90 روی مشایی تحقیق کردم
...
اصغر
نمی دانم به خاطر چه دلیلی، سایت جهان نیوز مخالف احمدی نژاد می باشد ما که متوجه نشدیم.
چیزی که عیان است چه لازم به بیان است، صبر کنید تا انتخابات ببینید مردم ایران اسلامی چگونه با قاطعیت تمام در همان دور اول به آقای احمدی نژاد رائ خواهند داد.
Norway
اگر شما در جامعه هستید من هم هستم . اگر شما مخالف برخی جریانات لیبرال در کشوری من هم هستم . اگر شما دلت از برخی تکنوکرات ها خون است مال من هم هست . اگر شما بامردم ارتباط داری من هم دارم . برای همین بشما اعلام می کنم که بجای مردم صحبت نکنید .
تا انجایی که بنده بعنوان یک فرد میتوانم قضاوت کنم
سیاست لجبازی و عصبیگری و سرپیچی به عنوان یک رویه ، تخلفات عدیده از قانون ، عدم توجه متعدد به سخنان رهبری در چندین مورد که خود بوضوح استنباط کرده ام ، مزمن ترشدن فساد و باندبازی بدلیل برخی بی توجهی هاو برنامه ریزی ها و انتخاب ها در دوره ایشان ( اصلا نمی گویم که وی خود از ان قضیه منتفع شده است که برعکس وجهه ایشان ضربه نیز خورده است. البته به یک مورد اعتراض دارم که ان قضیه مجوزدانشگاه ایرانیان از یک طرف و وجه چند میلیاردی منتقل شده از طرف دیگراست ) اجرای بسیار بد قانون هدفمند کردن یارانه ها و............. همه از دستاوردهای وی هستند .
بنده همواره به تعداد ارای مثبت و منفی خوانندگان از ان جهت توجه می کنم که ببینم غالب خوانندگان موافق و مخالف مقاله دارای چه تفکری هستند وگرنه بقول گاندی حقیقت همواره یکی است حتی اگر من یک نفر باشم( نقل بمضمون ) . لذا شما پیش داوری نکنید . ایشان اگر خواست بیاید . ببینیم ملت به وی رای خواهد داد ؟ البته جای تاسف است . از ضعف ها و اشتباهات احمدی نژادفقط دشمن منتفع می شود . ایکاش ایشان این ضعف ها را نداشت . ایکاش حلقه مدیریت کشوربا رهبری همسو تر بود . و ایکاش امثال شما برادر خوب من که می دانم نیتت احتمالابد نیست حافظه کوتاه مدت خویش را بیشتر بکار می انداختید
یوسفی
هر کس که بیشتر حرف می زند دلیل این نیست که راست می پندارد، پس ای برادر خیال بافی نکن، صبر کن تا ببینی در انتخابات ریاست جمهوری مردم برای رای دادن به احمدی نژاد چگونه سر از پای نمی شناسند. عزیز برادر
احسان
دوست عزیز واقعا فکر میکنی مردم احمدی نژاد رو دوست دارن؟
کسی که بدترین ضربه ها رو به نظام زد و اقتصاد ما رو به اغما برد در حالیکه هم نفت داشت و هم داعش نبود.
مگه نگفت پول نفت رو میاره سر سفره ی مردم؟خب چی شد؟
دلار رو از 900 تومان به 3800 نرسوند؟
سکه رو از 100 تومن به 2 میلیون نرسوند؟
ب...
و ....
مطمئنا ایشون نمیتونه به سیاست برگرده .این رو مطمئن باشید.
منفی هات را دریاب
جوابت همینجاست
علی
دوست عزیز شما خودتان را زده اید به خواب، آقای احمدی نژاد بیشترین خدمت را در حق ایران اسلامی انجام داد 1ـ ساخت مسکن مهر که اگر این کار اتفاق نمی افتاد در حال حاضر زمین و مسکن به اوج نابسامانی خود می رسید و مردم می بایست در اطراف شهر ها برای زندگی چادر برپا می کردند2- ساخت 64000 کیلومتر جاده سازی که در تاریخ قبل و بعد از انقلاب این همه جاده سازی در ظرف 8 سال بی نظیر می باشد............ لطفا خودتان را به خواب نزنید که آگاه کردن امثال شما ها کاری بیهود می باشد.
رهگذر
به نظرم اصولگرا یان باید غرور رو کنار بگذارند و این نکته رو بدونن که احمدی نژاد باوجود تمام معایبش هنوز محبوب تر از دیگر چهره های اصولگراست این رو از تاییدات نظر دهنده ها میشه فهمید
fبچه دهاتی
Iran, Islamic Republic of
اصغر آقا ! جان کلام را نگرفتی ؛ برادر!
یک بار دیگر متن را بخوان ، بخصوص پاراگرافهای آخرش را . بعد با ادبیات جهان نیوز ترجمه اش کن .
....
....
دکتر احمدی نژاد منتظرت نیستیم...
Australia
اگر جن و انس هم جمع گردند احمدی نژاد دیگر هیچ جایی در این مملکت نخواهد داشت
محمد
عزیز من کافیه یه نظرسنجی کوچیک کنی می بینی که دکتر تا دلت بخواد فدایی داره
منطغد
البته منهای مشایی .وگوش به فرمان رهبر
Netherlands
نظر سنحی لازم نیست ، اظهار نظر ها در همین صفحه بقدر کافی گویاست. مفایسه کنید با اخبار رئیس جمهور که در مواردی بتعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد...
یا علی
متأسفم برات كه فدايي كسي هستي كه يازده روز برأي مخالفت با رهبري خونه نشيني انتخاب كرد
Iran, Islamic Republic of
زیاد مطمئن نباش... کی فکر میکرد روحانی رأی بیاره؟! اما آورد...
این روحانی نبود که رای اورد بلکه...
Norway
اشتباه منفی دادم
مسعود
و اگر خدا بخواهد احدی از جن و انس توان مقابله ندارد...
Netherlands
از آرایی که به کامنتت دادن مشخصه!
رهگذر
چقدر اعتدال گرایی شما!!!
خانبلوکی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد فقط به درد فرماندهی یک پادگان نظامی میخوره و بس . ضمن اینکه با توجه به سوابقش نباید از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت بشه . البته مردم هم دیگه به ایشون یعنی مجسمه لجاجت ، خود رایی ، خود محوری خود بزرگ بینی و کینه توزی رای نخواهند داد .
چی بگم
برای این دستوری که صادر کردی وبه شورای محترم نگهبان تکلیف تعین کردی باید پنج بار بهت بگم ....
سرور
موضوع قبلی بود نه فعلی.
ستار
اگه مطمئن هستی مردم به این ...رای نمیدن پس برای چی نگرانی و می خوای شورای نگهبان این آقا رو رد صلاحیت کنه؟!
ستار
چرا این قدر مشایی مشایی میکنید ؟...
شورای نگهبان اگر احمدی نژاد را رد صلاحیت کند در اصل تمام اتهامات موسوی علیه احمدی نژاد را تایید کرده است.
حتی اگر شخص احمدی نژاد رد صلاحیت شود ، تفکر او را نمیتواند از بین ببرد . چه کسی میتواند تاثیر خاتمی را در انتخابات منکر شود هرچند طرفدارانش غالب نیستند
Romania
اگر کمی دقت کنی تمام این مشخصات که گفتی در روحانی بیشتر دیده میشه .
مشایی نیومده رفته....
امین
Romania
نمی دونم دشمنی شما با احمدی نژاد برای چیه خدا شما رو به راه راست هدایت کنه!....
Norway
شما رو هم
احسان
دوست عزیز بزار مردم نفس راحت بکشن
احمدی نژاد ادب رو از سیاست برد....
در سیاستی که به لجن کشیده حرف از ادب میزنی؟!!
نه اینکه روحانی با ادب و بدون تهدید و تحقیر حرف میزنه!
محمد
France
از صحبت های رهبر انقلاب نمی شود این نتیجه را گرفت که کسی غیر از احمدی نژاد باید بیاید، بلکه ایشان ملاک را گفتند، در زمانی که احمدی نژاد نمی توانست در انتخابات شرکت کند، یک فرد دیگر خواهد بود اما اگر بتواند در انتخابات شرکت کند باید ببینیم که آیا نقاط ضعف خود را اصلاح کرده یا نه، و باید با سایر کاندیداها مقایسه شود.
این استدلال شما خیلی ضعیف است.
Iran, Islamic Republic of
دوسال آخر مدیریت این بنده خدا کارو بدجوری خراب کرد با اون بهارش
مردم حتي حاضر نيستند به اون دوران فكر كنند........
حران
Iran, Islamic Republic of
بله با شست شوی مغزی، اصلاح طلبان شاید
میبینیم این روزها را که چه کسانی دروغ میگویند، چه کسانی آن دوران خودرا بهتر میدانستند ولی امروز که قدرت دستشان است... بدتر از دیروز
وزیر نفت و رئیس سازمان محیط زیست کمترین گواه این ادعاست
مسعود
رییس سازمان محیط زیست ....
اصولگرايان نيروهاي بهتري دارند كه پشت سرش اجماع كنند ولي احمدي نژاد كه رايش را از اصولگرايان گرفت ديگه موضوعيت نداره. اگر چه دوران او خيلي بهتر از دوران فعلي بوده.
سال96 هرکس بیاد بهتر از روحانیه
مرگ بر حامیه فتنه88...
اگه احمدی نژاد یک مشایی داره که ما هم اون قبول نداریم .ولی ... بالایه 10تا مشایی دارهمثال:...
Iran, Islamic Republic of
اشتباهي منفي دادم
مردم یعنی کی؟ فرق الان با دوره قبل چیه؟!؟ ...
استدلالتون از صحبت های حضرت آقا صحیح نیست. در ضمن همه میدونند که بسیاری از مشکلات دولت دهم زیر سر همین آقایونی بود که حالا یه جورایی به آرزوشون در دولت یازدهم رسیدند.
Iran, Islamic Republic of
ایشان بازمی خواهند چه گلی برسرایران بزنند ؟؟ چراایشان ازمردم و کشورایران دست بردارنیستند ؟؟؟ هنوز بسیاری ازاختلاسهای دوران و دوستان ایشان فاش نشده است ، ایشان باچه رویی میخواهند برگردند ؟؟؟
محسن
با همان رویی که اصلاح طلبان با وجود اون همه خیانت در دوران خاتمی ، از افشای برنامه هسته ای گرفته تا پلمپ تاسیسات هسته ای ، تا موضوع کرسنت...
مسافر
با کمی از همون رویی که هاشمی و خاتمی و سایر فتنه گران برگشتند
اگه فاش نشده تو از کجا خبر داری نابغه؟؟؟؟
آخه هنوز سناریوش تموم نشده.
هر موقع فیلمنامه شو نوشتند بعدش فاش میکنن
علی عزیزی
تحلیل خوبی بود.
ما احمدی نژاد را بدون مشایی و بقایی و دیگر کسانیکه احمدی نژاد را به حاشیه بردند میخواهیم.چون تلفیق احمدی نژاد و مشایی و بقایی و غیره مساویست با دو سال ناکارآمدی دولت احمدی نژاد در اواخر دولت دهم
فرهاد
نه اینکه شش سال قبلش کارآمد بودند!!!!!!...
داود
Iran, Islamic Republic of
عزیز من احمدی نژاد را ز... و ر... و ه... و ل... و .. و ن.. و ... به حاشیه بردند البته با اتحادی که بینشان وجود داشت و برخی هم بازی خوردند و هنوز هم با اینکه بازی تمام شده آنها در همان حال و هوای بازی هستند و ول کنش نیستند.
ما هم احمدی نژاد را اصلا نمی خواهیم
ب جهنم
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
چهار سال اول احمدی نژاد از دو دوره کارگزاران واصلاح طلبان کارنامه ای قابل قبول دارد وجای تقدیر است اما با افتادن در منجلاب حلقه مشایی وبخصوص دو سال اخر خدمتی نکرده است احمدی نژاد اگر به مشایی پیوند بخورد فرقی با اصلاح طلبان وکارگزاران ندارد ومخرب است.
Iran, Islamic Republic of
راستش من دیگه حاضر نیستم به احمدی نژاد رأی بدم.. چون قابل اعتماد نیست....
منم همینطور
غلط بکنم دوباره رای بدم
یعنی این منفی ها هم میگند شما...
Iran, Islamic Republic of
جهان جان این که از فرمایش حضرت آقا استفاده می کنی که باید دولت بعدی دارای نقاط مثب احمدی نژاد و فاقد نقاط منفی او باشه، آیا دولت کنونی دارای یه همچین شاخصی هست؟
Iran, Islamic Republic of
اینم شد سوال
...
علی
United Kingdom
انصافا این دولت در مقایسه با دولت روحانی نسبت به ارزشها پایبندتر نیست....?
Iran, Islamic Republic of
اویلش چرا اما اواخرش خیر حتی مرزهای قانون و اخلاق و شرع را درنوردید
Australia
بستگی داره ارزش رو چی معنی کنی؟
عدم نمایش یک فیلم ؟
یا بالا رفتن سن ازدواج و بیکاری ؟
Iran, Islamic Republic of
خدانکند که این بولدزرهادوباره برگردند و به تخریب کشوربپردازند ....
فقط جلیلی
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
ما احمدی نژاد را بدون مشایی می خواهیم
در ضمن مشایی دیگر کار اجرایی و سیاسی را کنار گذاشته و احمدی نژاد احتیاجی به مشایی ندارد
هر کس احمدی نژاد را بدون مشایی میخواهد لطفا به او رای ندهد .
احمدی همان مشایی است
اتفاقا منهم احمدی نژاد را فقط با مشایی مظلوم میخواهم
اقای احمدی نژاد هشت سال شما به سر رسید هرکاری بلد بودید و میتوانستید کردید بسه دیگه
Canada
راست میگه، کار رو به کار بلد بسپرید که اورانیومها رو ظرف سه سوت اکسید کنه و قیمت نفت رو هم ظرف چهار ماه به ۵۰ دلار برسونه.
هاشمی که از اول انقلاب تا حالا سرکار بوده و هنوز توبره اش پر نشده چی؟!! ... احمدی نژاد تازه 8 سال بوده هنوز جا داره
مثل اینکه اینکه سایت جهان ب...بدجوری برجک زده
احمدی نژاد همان احمدی نژاد شب مناظره هست، منتهی منافعتون تفاوت کرده
صدرا
محمود بدون مشایی دوست داشتنی هستش
Canada
محمود، محموده، اسفندیار هم اسفندیار،...
عباس
آنچه خواست طرفداران احمدی نژاد بود فاصله فکری بین احمدی نژاد و مشایی بود و نه فاصله فیزیکی و استراتژیک. در هر حال تنها چیزی که می تواند احمدی نژاد را احیا کنند در مرحله اول اعلام برائت از تفکرات مشایی و در مرحله دوم اثبات عملی این برائت است.
Iran, Islamic Republic of
... اون تحليل مي نويسيد
شما اصولگرنمايان كي ميخوايد از خواب بيدار شويد
...
Iran, Islamic Republic of
مردم احمدي نژاد را دوست دارند.
مرده باد بهاری که بخواد به نظام و ملت آسیب بزنه
.... که امید ملت را اکسید کنه
Jafar
با همون ادبيات بايد جوابش را داد/ اون م.......رو لولو خورد
رضا
Iran, Islamic Republic of
استدلال شماره 5 شما مخدوش است، کسی با تجربه 8 سال ریاست جمهوری (البته به شرط سلامت نفس و تمکین به نهادهای نظارتی و دور بودن از اقدامات اقتدارگرایانه و در صورت احراز صلاحیت و رای آوردن) بیشتر به درد ریاست جمهوری می خورد تا کسی که تجربه این کار را ندارد.
دورانیهههه دووورانیه
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد اگر ... داشت راي حزب الله رو ...

حسین
8 سال مملکت را فقط با شعار و خالی بندی پیش برد همه دنیا را علیه ما کرد و در سیاست داخلی با عزل و نصب های متعدد دستمایه طنز ضد انقلاب شد و .......... کجا می خواهد بیاید
م
جهان نیوز افشاگر افشا کن افشا کن
در طول 8سال هر كاري بنا بود بكند كرد ديگر بسه
هنوز ... ميلياردي تموم نشده. سري بعد اگه بياد فكر كنم...
اقا رضا اگر اسندلال شما اين است پس هاشمي با تجربه تر است نه احمد جون
آخه هاشمی تجربه مبارزه با فسادش!! بیشتره
شریفی
بسمه تعالی
به نظر اینجانب هیچیک از گزینه های معرفی شده برای ریاست جمهوری یازدهم از لیاقت و کفایت لازمه برای تصدی برخوردار نبودند ولی دیدیم که بدترین آن گزینه ها با رای میلی متری مردم و... انتخاب شد. اینجانب با اینکه آقای احمدی نژاد را دارای اشتباهاتی در زمان 8 سال خدمتش به ویژه در سالهای آخر میدانم ولی بنابر فرمایش رهبری بهترین از زمان مشروطیت بوده است هر چند فرمایش دال بر نداشتن نقاط ضعف این دولت برای دولت بعدی نیز از فرمایشهای ایشان است لیکن در معیاری نسبی دولت دهم با تمام مشکلاتی که داشت به صدها دولت مانند دولت یازدهم ترجیح دارد، حداقلش این است که دارای گفتمان انقلابی میباشد .....
حسین
احسنت
ولی قالیباف واقعا گزینه مناسب تری از احمدی نژاده، گرچه احمدی نژاد هم مجموعا بد نبود
اظهار نظر عجیب!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام. درست است که شما ظاهرا از ایشان ناراحتید اما واقعیت این است که بخش عمده ای از اتفاقات سالهای آخر بدلیل تحریم های بی سابقه خارجی با هماهنگی فتنه گران داخلی بود و بخش دیگر هم خیانت اطرافیان احمدی نژاد به ایشان بدلیل مغرور شدن به جایگاه خویش و در نظر نگفتن جایگاه رقیب بود.
?...
عامل تحریمها رفتار و عملکرد نابخردانه رییس جمهور محبوب شما بود
احمدی نژاد مختار زمان بود؟؟؟؟
جک سال
Iran, Islamic Republic of
احتمالا این همه مخالفت جناح های چپ و راست با احمدی نژاد بخاطر بخطر افتادن منافعشان از بیت المال توسط ایشان نیست.
حبیب
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی عزیز...
حامد
احمدی نژاد بدون مشایی هم به درد نمی خوره مردم حالیشونه بابا
بگم بگم
بگم بگم...احمدی نژاد دوباره خواهد آمد به کوری چشم اجنبی ها واصلاح طلبان
به امید عدم بازگشت ...
واقعا شما چقدر نادانید
رای ما مردم احمدی نژاده.
حالا سایت های چپ و راست هرچی میخان بگن
دمت گرم
مردم؟
آره ما مردم.
شما 20 تا مخالف احمدی نژاد که جمع (اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی ) هستین در انتخابات تقسم بر 3 بشین میشین حداکثر 7 تا.
حالا 7 تا کجا و 136 تا کجا؟
اره مردم عزیز از مثبت ها هم مشخصه!
درست می گی گفتی جهان اما احمدی نژاد گوش می ده؟؟؟
...
احمدی نژاد از تو ازاول هم مچکر نبودیم مثل الانه روحانی که ازش مچکر نیستیم
United States
.... همین دولت روحانی حقتونه....
شماهم احمدی نژادحقتونه!!!!!!!!
احمدی نژاد که حق همس
احمدی بای بای
بصیریت روشنگر
Iran, Islamic Republic of
اکثریث نسبی اصولگرایان حامی احمدی نژاد می باشند ولی این دلیل موفقیت ایشان در انتخابات 96 نمی باشد زیرا: - تفکر مشایی در ایشان نفوذ کامل داشته و خواهد داشت - اصلاح طلبان تمایل دارند با کاندیداهای تکرای مانند قالیباف و احمدی نژاد رقابت داشته باشند .
"احمدی نژاد دیگه طرفداری نداره...
هشت سال خدمت بود ولی انحرافم بود
Canada
انحراف میخوامت...
آی دمت گرم
زدی توو خال
Iran, Islamic Republic of
الان كه فقط انحراف است و دريغ از يك خدمت
ببخشید کدوم انحراف؟ ...
بچه دهاتی
Iran, Islamic Republic of
خداوند جمیع شما قائلان به انحراف و جریان انحرافی را با محبوب و مقتدایتان حضرت ه.... محشور بفرماید . بالاخره جنابشان بدرستی تاکید فرمودند که "جریان انحرافی" از ایشان یادگار مانده است!
دیگه بقال سرکوچه ما هم فهمید که جریان انحرافی، خورزو خانی بود که ه...
و عواملش درست کردند برای تخریب احمدی
....
معرف
برادران ارزشی اگه به دنبال بررسی جنجالاشون هستن و هستیم لطفا یه سری به سایت احمدی نژاد بدون روتوش بزنن

حرف حق جواب نداره
از سار کاشان
United States
احمدی نژاد به نام انقلاب ضربه سختی به انقلاب و ارزشهای آن زد.
شما یه بزرگواری کن به هرکس که میشناسی و قبولت داره بگو بهش رای ندن
ولی فردا رای آورد لطفا دوباره نگید با کمک وصولگرایان رای آورد
saeid
جهان، هر کاری کنی خدمات احمدی نژاد از یادمون نمیره. ما یادمون نرفته شما چقدر بیهوده احمدی نژاد را می کوبیدین
بهار نیومده زمشتون شد
خداحافظ گرانی احمدی نژادی
مجیداعتمادی
اگرگزینه بهتری پا به میدان بگذارد عالی است ولی از لحاظ مقایسه احمدی نژاد با مشائی خیلی سرتر از روحانی است بی مشائی که قابل مقایسه نیستند
Germany
احمدی جون! شرمنده! دیگه اون ممه رو لولو برد
نگاه
Iran, Islamic Republic of
خوب و بد عملکرد گذشته احمدی نژاد باید منصفانه بررسی شود...اما من دیگر نه بهش رای می دم و نه صلاح می دونم برگردد... خوب بود یا بد بود بس بود.. دیگه احمدی نژاد نمی خواهیم... روحانی خیلی خوشحال میشه تا احمدی نژاد برگرده چون به نفعشه با کسی رقابت کند که در مذمتش حرف دارد ولی روحانی نمی تواند افراد جدید را زیر سوال ببرد... احمدی نژاد خداحافظ!
M
تحلیل خوبی بود جهان نیوز درود و سپاس رسانه ارزشی ..
کربلائی
در مناظرات انتخاباتی سال ۹۲ اگر آقای ولایتی در مقابل جلیلی اون موضع ناعادلانه رو نگرفته بود الان جلیلی رئیس جمهور بود، با اون حرکات مردم هم نتیجه گرفتن که ،
اگر اصولگراها خودشون یکدیگرو قبول ندارن ،پس چاره ای جز روحانی نیست ، این آشیه که خودمون پختیم!
جناب صالح زاده! در پاسخ به نکات 7گانه مطروحه حضرتعالی، نکات ذیل جهت استحضار ایفاد می گردد:
1- مطالب مطروحه در چند نکته نخست جنابعالی به وضوح این تحلیل صحیح احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوریش را به اثبات می رساند که در پاسخ برخی منتقدین و دلسوزان در علت پافشاری بر مشایی می گفت: موضوع مشایی بهانه است و اگر ایشان را هم کنار بگذارم، آقایان دنبال بهانه های دیگر خواهند رفت.
2- با تحلیلی که ارائه فرمودید حتی توبه نسوه احمدی نژاد از داشتن آشنایی و رابطه با مشایی هم نمی تواند وی را از غضب برخی به اصطلاح اصولگرها بر حذر دارد و تنها در اختیار داشتن ماشین زمان و بازگشت به گذشته است که می تواند احمدی نژاد را به آینده سیاسی اش امیدوار سازد که در جای خود بصیرت شما و دوستانتان را میرساند.
3- اگر از سخنان رهبری مصادر به مطلوب نمی فرمائید و فرض صحیح رفتن به گزینه های متکامل تر را فقط به علت حذف احمدی نژاد مطرح نمی کنید لطفا به این سوال پاسخ دهید که اصولا چه منافاتی دارد که رئیس جمهوری با حذف نقاط ضعف خود و تقویت نقاط قوتش توانسته باشد یکی از مصادیق همان گزینه های متکامل تر قرار گیرد؟
4- اگر احیانا سهوا یا عمدا قصد دارید که واکنش رسانه های ضد انقلاب نسبت به خبر ورود احتمالی احمدی نژاد به قدرت را به حمایت این رسانه ها از وی مربوط سازید به استحضار میرساند اولا مروری هم به آرشیو مطالب اینگونه رسانه ها در تخریب و فحاشی به رئیس جمهور وقت و به ویژه در فتنه 88 بیاندازید و درثانی آگاه باشید که تحلیل غلط یک رسانه بیگانه در تفرقه آمیز خواندن یک فرد هیچگاه نمی تواند موید حمایت تلقی گردد و ای بسا نوعی آدرس غلط تلقی گردد.
5- بهتر نیست به عنوان یک تحلیلگر سیاسی به جای آنکه به تحلیل های رسانه های ضدانقلاب بسنده فرمائید و آن را ملاک قراردهید، خود با مروری به علل شکست اصولگریان در انتخابات اخیر، واقعیات سیاسی جامعه را بهتر درک کنید؟
6- آیا زمان آن نرسیده که بفهمید این احمدی نژاد نبود و نیست که عامل تفرقه در اصولگراها گردید و هست بلکه بی اعتمادی و خیانت برخی به اصطلاح اصولگرا به رئیس جمهور وقت بود که چنین پیامدهایی را رقم زد؟
7- امید است که طرفداران واقعی نظام با مرور وقایع گذشته و مقایسه وضعیت فعلی و اندک پیش بینی از وضعیت آتی کشور و دنیا بتوانند بالاخره بفهمند که خطر بی سابقه صدر اسلام تاکنون واقعا چیست!
والله اعلم
آقای گمنام بی نام!
شما که تمام رشته این دوستان را پنبه کردی
یخورده رحم هم بد نبود
مجتبی
بهتره سری به متن جامعه بزنید تا ببینید...
من
تخیلات خودتونو نوشتین
احمدی نژاد هزار بار دیگه هم بیاد رای میاره
...
ali
كاري كه اين دولت تواين مدت كوتاه با مردم و كشور كرده احمدي نژاد و حتي خود مشايي هم بياد راي مياره حداقل يه سري مردم مستضعف خونه دار ميشن و مسكن مهرشون و تحويل مي گيرن حداقل
mohsen
به نظر من باید.. رییس جمهور مادام العمر.. ..
ali
جناب آقای جهان باید چند نکته را یاد آور شوم تا راهتان به بیراهه ختم نشود. ظاهرا شما بین افراط و باز هم افراط گیر کردید. در مواردی که ذکر کردید بیش از احمدی نژاد به مشایی پرداخته اید حال آن که مشایی هیچ پایگاه مردمی ندارد اما شما با چماغ مشایی به سر احمدی نژاد می زنید...
Germany
یک سئوال دارم از سایت جهان نیوز راستی این جریان ارزشی که دایم پزش را می دهید و احمدی نژاد را خارج از آن می دانید چگونه چریانی است؟؟ ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه تا احمدی نژاد حرکتی میکنه و در جمع مردم حاضر میشه ...
پس لطف کنید برای سالهای دور سفارش بدید...
حسين
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد خراب كرد. ايشان آبروي بچه حزب اللهي ها را برد. دقيقا آن چيزي كه براي ماها افتخار بود و با آن منافقين را مي كوبيديم و آن پيروي از ولايت بود را مورد حمله قرار داد و بي احترامي كرد. آدم ياد خلقت آدم مي افتد كه حضرت حق به ابليس كن سجده كن و نكرد و رجيم شد. احمدي نژاد هم رجيم شد. ديگر كاري كه كرد از ياد ها نخواهد رفت. كسي كه يك بار اين كار كند باز هم مي كند لذا شوراي نگهبان قطعا ردش مي كند بي خود هم ديگه بزرگش نكنيد و توي تيتر و... نگذاريدش. ايشان نه اصولگراست نه بسيجي نه ولايتي و... ايشان خودش است و هواي نفسش.
محسن
با تمام آنچه گفته شده موافقم. البته باید اذعان داشت دولت نهم دولتی استثنایی در تاریخ کشور بعد از مشروطیت بود ولی در دولت دهم آقای احمدی نژاد تغییر ماهیت داد (حالا از اول بود یا نبود ما نیت خوانی نمی کنیم) و همه یا اکثر این خراب کاری ها مربوط به دولت دهم است. بنده فکر می کنم اگر همان گفتمانی که موجب حضور دولت نهم در مدیریت اجرایی کشور شد با همان تیپ افراد مجددا مطرح شوند قطعا مردم بهش رای بالا خواهند داد. در دولت نهم به اندازه حداقل تمام دولت های گذشته به خصوص برای شهر های کوچک کار شد. باید انصاف داشت و دچار احساسات و جناح بندی و حب و بغض های شخصی و گروهی نشد.
محمود
ما منتظر احمدی نژاد دور اول ریاست جمهوری البته بدون مشایی هنوزم هستیم.
ع
Iran, Islamic Republic of
... پرمدعای بی محتوا میتونی ادرس بدی تاحالا درانتخابات ریاست جمهوری کجا پیروز شده اید؟؟...
یه عده به جهان نیوز انگ احمدی نژادی می زدن حالا برای همه با این تحلیل ثابت شد اون انگ ها غلط بوده
حتما شوخی میکنی!!
جهان نیوز و حمایت از احمدی!!
هیهات
هیهات
مث اینکه بگی احمدی قبول کنه هسته ای را تعلیق کنه، مگه میشه؟!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
...برگرده با رفع نقاط ضعف مورد نظر ...
. احسنت به اين جمله ي زيباي رهبري و احسنت به شما نويسندگان اين مقاله
ایرانی
United States
من که خودم به احمدی نژاد رأی داده بودم و از این بابت از ملت عزیز عذرخواهی می کنم. چه با مشایی چه بی مشایی دیگر همچین اشتباهی من یکی که نمی کنم.
مردم ایران
امثال تو به احمدی نژاد رای ندادند و نمی دهند...درود بر رئیس جمهور مستضعفین...
خداروشکر یک رأی... کمتر
احمدی نژاد کارنامه قابل قبولی نزد مردم دارد. همین که به سیاسیون باج نداد و در مقابل زورگویان قرار گرفت نزد مردم عزیز شد. خدا پدرش را بیامرزد.
آریا76
آیا کسی هست که نقاط قوت احمدی نژاد رو داشته باشه و نقاط ضعفش رو نداشته باشه؟...که فعلا نیست... پس بهتر آقای احمدی نژاد نقاط ضعفش رو برطرف کنه و دوباره برگرده و باید برگرده
علی
ااون افکار مال خود احمدی نژاد بود بقیه دنبال رو بودند مشاییی ووو... غیرو
فیضیان
چیه؟ ترسیدین بیاد طومار بعضیا رو بپیچه؟ نترسین ب شما کاری نداره. شماها بی ارزش تر از این حرفا هستید
امیر
Iran, Islamic Republic of
از دید شما هاشمی،خاتمی،احمدی نژاد و روحانی خوب نیستن،بهتر نیست یه بازنگری تو افکارنون داشته باشین؟
علی
شما هم دارید راه...رو پیش میگیرید!!!
خجالت بکشید!!! ...
علی
ببین جهان ... هم قطعا ریس جمهور آینده نیست!!!!
بهلول
او دیگر به تارخ پیوسته و دست و پا زدن ها سودی ندارد
جهان دوباره امار بازدیدکندگان کم شد ...
Iran, Islamic Republic of
اگر اينقدر بي صلاحيتند كه بعضيها مي گويند، الان نبايد عضو شوراي مصلحت نظام باشند كه ؟!؟!
محمود
بسیار تحلیل منطقی به نظر میرسه و هدف چریانات همراه فتنه از جنجال سازی از حضور احمدی نژاد دقیقا دوقطبی کردن جامعه برای انتخابات آینده و ایجاد تشکیک در مردم برای انتخاب اصلح میباشد که در انتخابات ریاست جمهوری با بخشی ازین سناریو موفق شدند دوباره به صحنه برگردند و اینجاست که این شبهه در خصوص مشایی که ایشان عاملی است برای تفرقه بین مدافعان خط رهبری و سردرگمی مردم برای تشخیص راه درست قوت میگیرد.!!!
کتدی
با سلام. انتقادات به احمدی نژاد وارد است ولی شما به اصطلاح خود بصیرت دان ها همه را غیر خود منحرف میدانید...
انشاءالله دکتر احمدی نژاد دلاور باز میگردد و اقتدار و عظمت هم به ایران باز میگردد.
دکتر احمدی نژاد همچنان محبوب قلبهاست .
سلام
... حتى يك ملت را فداى يك شخص ميكند!!!
دورانیههههه دووووورانیه محمود نیا
هيچ كس بي اشتباه نيست چون معصوم نيست،ولي مردم خوب بلدن قضاوت كنن،...
....
لعنت به شما جهانی ها... بدبخت ها وضعیت امروز کشور نتیجه همین ... های امثال شما بود... ...
ایرانی
البته احمدی نژاد بجای اعلام جدا شدن از مشایی میتواند اعلام کند کاری به کار ساده اندیشان..ندارد....
همون دوس دار محمود ( چشت درآد)
Iran, Islamic Republic of
بیچاره جهان
تایید نکردی؟
....
Canada
مشایی اصلاً موضوع مهمی نیست. ...
... سو استفاده ميكنيد !
سید ذحسان
متاسفم برای احمدی نژاد و کسانی که فریب او را خوردند
بگذارید بیاد تا ملت نفس بکشن. انقدر با بغض کینه برخورد نکنین.
فرهاد
این ... که توو این هشت سال در همه ی زمینه ها به مملکت زد و کشور رو 80 سال عقب انداخت چه ربطی به مشایی داره؟؟؟؟
💂💂💂 امیر کبیر
.....احمدی نژاد می آید وتمام مفسدان اقتصادی و مدعیان دروغگوی ولایتمداری را رسوا میکند.....
دوستدار احمدی نژاد
میدونم نظرات طرفداران دکتر عزیز را منتشر نمیکنید ولی خداوکیلی به مثبت و منفی ها نگاه کنید ....
رضا
Iran, Islamic Republic of
ولی اطراف رئیس جمهور فعلی ده‌ها نفر و صد درجه بدتر از مشایی وحود دارد. اگر مشایی یکی از این فتنه‌گرها بود با او چه برخوردی می‌شد؟؟؟
خدا عاقبت محمود رو خت به خیر کنه
علي
Canada
احمدى نژاد دو لايه داشت كه لايه دوم دوسال اخر چهرش را نشان داد لايه اي از جنس موسوي وكروبي
فرهاد
مردم دار ترین و و بادرکترین ریس جمهور تاریخ ایران همین دکتر محموده حالا گیریم مشایی هم یه چیزییش میشه والله ما هر ریس جمهوری رو در ایران که داشتیم هزاران نفر مثل مشایی و ده ها هزار بدتر از مشایی درو و برش بودن ...
دلمان به این خوش بوداصولگراها... نمی دانستیم از چپی ها هم داغتر هستن ...
یه احمدی نژادی
جهان نیوز همین طوری ادامه بده نسل جدید حزب الله دست شما را خوانده است....
داود
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان یکی از بی انصافی ها و بی عدالتی های شما در طول دوران فعالیت خود، برخورد حسودانه شما با جناب دکتر احمدی نژاد بوده است. با این همه ما شما را به عنوان یک رسانه اصول گرا و ..به عنوان یک نیروی ارزشی قبول داریم....
فيروز
... شما كار نداشته باش ، مردم خودشون ميدونند...
هالو
ايشان بايد بخاطر بر باددادن صد ميليارد دلار در آمد
و منزوي كردن كشور...
مي بايد در پيشگاه ملت ...پاسخگو باشد
سکوت
عقل هم خوب چيزي است.
علی
حتما...به درد ریاست جمهوری میخوره؟؟؟؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل احمدی نژاد مشایی نبود . ...
از طرف ملت صحبت نکن
میراز
... من که می گم احمدی نژآد تا روی کار بود جنب و جوش تو مملکت بود ...
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار محمود نیستم ولی اینو می دونم با احمدی نژاد محشور شدن بهتر از محشور شدن با هاشمی و اعوان وانصارشه
mmm
ما که به لطف این مرد بزرگ.. صاحب خونه شدیم . خدا خیرش بده ، روحانی برای مردم چه کار کرده ؟..
www
... امیدوارم دوباره با همون صفای همیشگی بیای توی صحنه ...
هیشکی احمدی نژآد نمی شه
علی
امید وارم که بتونم با رایی که به احمدی نژآد می دم اونو دوباره برگردونم به این نظام . رجایی دو در راه است .
Iran, Islamic Republic of
دکتر برای ما تموم شده است
احمدی سلام دیگه خبری نیست فصل بای بایه
سیستانی
عمرریاست جمهوری درکشورمافقط هشت سال است ومحال است مردم دوباره امتحان کنند!
ایندفه دیگه امتحان نمیکنیم بلکه قطعا و با یقین بهش رای میدیم
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما با احمدی نژاد فقط بخاطر مشاییه واقعا متاسفم
..
احمدی نژاد با همه‌ی نقاط ضعف ریز و درشت اش به همه‌ی آدمهای ...هزار بار سرتر است.
مرتضي امين
Iran, Islamic Republic of
برادر-آخه اين چه تفسيريه که از صحبت هاي حضرت آقا ارائه مي دهي....
.. ازاین همه..بی تدبیری خسته شدیم
... قهر 11 روزه...
به عشق هر چی مَرده ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جهان میدونم چاپ نمیکنی ولی وظیفه من نوشتن است
...چرا هدف واقعی خود را از این خبر سازیها بیان نمیکنید
...
پشیمونم که بهش رای دادم
...خواهشا بذر نفاق بین اصول گرایاندرا بیشتر از این نکارید ....
اینا همش مسخره بازیه.احمدی نژاد و مشایی از هم جدا بشو نیستند.........دوتاشون مثل همن برای همین با هم دوست شدند.احمدی دست از سرمون بردار..............!!!
احمدی مشایی لطفا خواهشا دست از سر این بردار
بعدش دستت را بذار روو سر من
فردی منطقی
Iran, Islamic Republic of
راه بازگشت اصولگرایان به قدرت ...
رضا
جوجه را اخر پایز میشمارند
Romania
احمدی نژاد همیشه در قلب مایی. برو هواتو داریم
امیری
جناب جهان نیوزسایت فتنه گراصولگرا یان افراطی احمدی نژاد و مشایی گفتند وارد سیاست نمی شویم بعدش مگرمیشه هیچ مراسمی نروند ...
...داری نظر منو رو می خونی...
من یک احمدی نژادی بود م که با... بازم به احمدی نژاد برگشتم
...
حسین
Netherlands
اگر کسی در جهان نیوز نظرات را در ساعات گذشته در آب نمک گذاشته تا توانائی خبر سازی این نیروی اسلامی را تقلیل دهد ، به این فرد عرض می کنم که این کار شایسه نبوده و اسلامی نیست.
تعداد موافقان و مخالفان بعضی از نظرات که در لحظات اولیه چاپ شده به بیش از سیصد می رسد.
...
...
دکتر احمدی نژاد برای همیشه از سیاست خداحافظی کن
Sweden
تا وقتی برادر جهادگر جناب قالیباف هست مراجعه دوباره به احمدی نژاد مغنی ندارد.
شما هم حق انتخاب داری
ولی حق نداری حق انتخاب را از دیگران بگیری
Sweden
.. ریاست جمهوری اینده تنها بر فرد نجیب و انقلابی ومدیر با لیاقتی چون برادر قالیباف مناسب است. ...
Iran, Islamic Republic of
از احمدی نژاد...سوزاندن مهره های نظام هست
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت دکتر به این مردم غیر قابل انکاراست مردم مازندران یادشن هست که درسال 83 به خاطر برف شدیددرجاده هراز وفیروزکوه 21ساعت درجاده درجا ماندندوبعضی ازدانشجویان امتحان شان راازدست دادندومانان 10تومنی را300تومن درجاده خریدیم ونه یک امدادونه یک هلال احمرونه یک پلیس تاصبح اونجاموندیم ولی بعد ازان اورژانس بین راهی وامدادجاده ای درزمان دکتر تاکنون نشنیدم درهیچ جای ایران کسی توبرف گیرکرده باشه و21ساعت توجاده مانده باشه وکسی به دادش نرسیده باشد دکتر احمدی نژادازتلاشت تشکر
.... اگر احمدی نژاد با فریب مردم باز بر مسند ریاست جمهوری بنشیند مقصد بعدی کشورمان عصر حجر خواهد بود. خدا آن روزها را نیاورد
شماها عادت دارید مردم را ساده لوح فرض کنید.
کلا هر موقع مردم به کاندیدای جناح شما رأی ندن یا مردم ساده لوح و فریب خورده هستند یا نظام تقلب کرده و در آراء دستبرده.
غافل از اینکه ایندفعه، نام احمدی از صندوقی بیرون خواهد آمد که اصلاح طلبان، مدیریت آنرا برعهده خواهند داشت.
کار خدارو میبینی؟!
چه بخواهید چه نخواهید احمدی نژاد در این کشور یک درصد رای ...ندارد
هرچه بود صدتا به اين دولت ر...كهنه كار مي ارزيد...
رییس جمهور تا آخر 1400 روحانی خواهد بود. زور الکی نزنین.
United Kingdom
جهان خجالت بکش
احمدی دوست داریم
جهان نیوز نرم افزارت را درست کن تا هر کسی نتواند با پاک کردن history کامپیوترش هر چند تا که دلش خواست لایک بزند .
ایرانیان
تو که کامپیوتر بلدی اگه راست میگی پاک کن ...
این همه ...- فساد رانت بدبختی 8 ساله ول شده به مشائی ...
Iran, Islamic Republic of
احمدی دلاور بسه
United Kingdom
چتونه ترسيدين عمو محمود ميخواد بياد
بياد و ريشه اين شركتهاي پيمانكاري رو كه معلوم نيست مل كي هستن و حق كارگرا را ميخورن بكنه/ انشاءالله
United Kingdom
... نديديم يه بار در باره ظلمي كه به كارگران در شركتهاي پيمانكاري روا ميشه حرفي بزنه. نكنه....................
مجید مجد
یاد اون شعار برای فیلمی که رفیق صمیمی و فیلمساز احمدی نژاد یعنی شمقدری و فیلم طوفان شن افتادم که می گفتن آن فیلم که از هنر بری بود طوفان شن شمقدری بود
دیگه بسه
...بگذارید بیاید اگر مردم نپذیرند، می رود ...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هیچ وقت نیاز به حمایت امثال شما نداشته. از بغض احمدی نژاد بمیرید.
چیزی که سیاست مداران بسیار از اون وحشت دارن، بازگشت احمدی نژاده. ...
منتظر
میدونم که این کامنت منا یا مثل بقیه منتشر نمیکنی و یا با کلی سانسور منتشر میکنی
...
...
..
لیاقت شما امثال ... ولایتی هستند ...
..
..
جهان بخون و بسوز...
... فردي را انتخاب كردتد كه تقاط ضعف احمدي را با غلظت بيشتر و مكر بيشتر به كار مي برد
درود بر مرد زمستانی
احمد
جهان شما دوست دارید احمدی نژاد برگرده نه ؟
زنده باد بهار یا زنده نباد؟؟؟
جلیلیان
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان بایستی خطشان را از احمدی نژاد جدا کنند...
...سوخت - نان- حمل ونقل - و... گران شده ولی برای حقوق بگیران تورم 14 درصد ملاک عمل قرار میگیرد این 14 درصد از کجا آمده؟؟؟
میبینم احمدی ها اومدن تو سایت اصولگرا براش مثبت میدن
...
احمدی ها همه جا هستند هر جا که مردم هستند
مهدی
Romania
یعنی مشکل دولت قبل فقط مشایی بود اگراو دور بر احمدی نژاد نبود دولت قبل بهترین بود .یعنی اگر مشایی نبود خاوری ،زنجانی،مرتضوی،رحیمی،.......درست کار میکردند.
France
آره دیگه احمدی نژاد به درد نمیخوره...
احمدی نژاد تموم شده سیاسیه
چرا فقط نظرات موافق متن را منتشر میکنید؟
محمد
مردم الان خیلی ازش دفاع می کنند حساب مردم از بعضی کامنت گذاران جداست
Iran, Islamic Republic of
شما بهتر و رای آور تر از احمدی داری رو کن خوب ..
خدا نکند این ... یا طرز تفکر این .. حاکم شود ..
مهدی
دکتر برگرد که دلم واست تنگیده امیر کبیر زمان من برگرد که قدر این همه ساخت و سازتو ندونستن ما چیزی جز شعار از اصلاحات ندیدیم گرونی بیداد میکنه
خیلی مملکت را آباد کرد دوباره می خواد برگرده زهی خیال باطل مردم دیگه با طناب پوسیده اصولگرا به چاه نمی رن.
م.330
سلام،آقای احمدی نژادخدماتی رابرای نظام ومردم ایران انجام داده اندکه قابل انکارنیستند،اجازه دهیدخادمان ملت برای خدمتگزاری اعلام آمادگی نمایند،ملت درانتخاب بصیرت دارند(اصولگرایی یعنی اینکه به رای ملت احترام بگذارید.)باپاک کردن اسمها وحدت ایجادنمی شودبلکه باشناخت مشکلات موجودوارائه راهکارهای اجرایی مناسب خارج از جریان باندهای فسادخودرامعرفی کنیدوانتخاب باملت ایران!!!
آقای احمدی نژاد
بابت همه خدمات شایسته تشکرتان ممنونیم و اجرتان را از خدا می خواهیم و شما را از یاد نمی بریم
اما امروز گزینه های بهتر از شما هم برای ریاست جمهوری داریم
شما می توانید در عرصه های دیگر نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمت کنید
خدا به شما توفیق دهد
313
باسلام خدمت آقای صالح زاده و گروه سیاسی جهان/ بنده دل خوشی از آقای احمدی نژاد ندارم اما بدانید هر آنچه بر سال های آخر ایشان به وجو آمد تنها تقصیر خودشان نبود/بچه های به اصطلاح حزب ا... کجای صحنه بودند؟ ...
Iran, Islamic Republic of
با همین روش ... سایتش بود که اصولگراها شکست خوردن ...
اصولگرایان همپای اصلاح طلبان به دولت احمدی نژاد....
همه مخالف احمدی نژاد
به جز ...
موافق های احمدی نژاد رو سایت ساده لوح چهان و همه سایت های دیگر ُسانسور می کنن .
مجتبی
یعنی واقعا تمام مشکلات با حذف فردی مثل مشایی حل میشه؟واقعا متاسفم،خب عزیزان من،نیاز مملکت آبادی و آبادانیه نه حضور فردی که از نظر فکری با یکسری از آقایون تضاد داره....لطفا به فکر ساختن ایران باشین نه جناح و سیاسی بازی
محمود جان مادرت دست از سر این مملکت بر دار مملکت را ویران کردی
کاش اطرافیان میدانستند چه ضرباتی بر احمدی نژاد زدند و فاصله میگرفتند مثل مشایی
احمدی نژاد بود که به ملت ضربه زد
بابا بعضي از نظرات مخالفم بزار جهان نيوز نترس
Iran, Islamic Republic of
«رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگیهای رئیس جمهور آینده در نخستین روز سال ۱۳۹۲ و پیش از انتخابات ریاست جمهوری در مشهد مقدس تاکید کردند: رئیس جمهور آینده باید ضمن اینکه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد. باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تکامل و انتخاب بهترین ها در هر دوره نسبت به دوره های قبل باشد.

...
محمد
Romania
اگر آقای احمدی نژاد بخاطر سیاست رفیقش را کنار بگذارد دیگر صلاحیت یک سیاستمدار اسلامی را ندارد ...
تلاش داره شبانه روزی می شه
تا احمدی نژاد نیاد مملکت دست چند تا آقا زاده و سرمایه دار می مونه .
راضیه
Russian Federation
...من که بی صبرانه منتظرم بازگشتشم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقا احمدی نژاد رئیس جمهور بعدیه شک نکید
...
من اشتباهی منفی زدم
ببخشید از اقای احمدی نژاد در خصوص 11روز خانه نشینی و مقاومت ایشان سوال نشده است ؟ جواب ایشان چه بوده؟ اگر سوال نشده است . خود این حرکت که با حرفها الان تناقص دارد . ندارد؟ خودشون توضیحی بدهند. کاری ندارد
Iran, Islamic Republic of
کم پول حیف و میل کردی 8 سال نفت یه اندازه 50 سال درامد کردی اخرش خزانه ها رو خالی دادی ؟؟؟
حاجی بی طرف
امان از مردمان بی خرد و امان از پر رویی بعضی ها و یادمان نرود آزموده را آ زمودن خطاست این دولت تدبیر و امید با تمام شعارهایش وضعیتش اینه چه برسد به دولت بی تدبیر و بی امیدوخدا بده برکت به بعضی ها .
سمحو
Iran, Islamic Republic of
سلام . برادران خواهران
واقعا چه فرقی میکنه که احمدی نژاد بیاد یا هاشمی بیاد یا هر آدم دیگه ای ؟ شما همه رو تست کردید ....
Iran, Islamic Republic of
خودمونیم ها جهان ،چقدر ملت ما سیاسی هستن خفن!!!
سمحو
... . این جهان مورد علاقه شما کل مطلب حذف کرده فقط این قسمت رو گذاشته ...
United States
... نجات بده...آمین.
Iran, Islamic Republic of
حتماپولهایشان تمام شده و میخواهند دوباره جیبهایشان راازپول بیت المال پربکنند .
سعید
بازهم مرد میدان محبوب ایران حامی مستضفان مرد کارهای بزرگ محمود احمدی نژاد
جهان جااان فداییییی داری فقط از حق دفاع می کنی
زرشک