جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

آیا منطقه برای لشکرکشی زمینی مجدد آمریکا آماده می‌شود؟

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 382621
اوباما در اعلام استراتژی مبارزه علیه داعش تاکید کرد که تنها از نیروی هوایی آمریکا استفاده خواهد کرد و قصد استفاده از نیروی زمینی در سوریه و عراق را ندارد.
آیا منطقه برای لشکرکشی زمینی مجدد آمریکا آماده می‌شود؟
گروه بین الملل جهان نيوز:  این در حالیست که منتقدین اوباما معتقدند برای از بین بردن کامل داعش باید آمریکا از نیروی زمینی استفاده کند. پس از این انتقادات برخی از مقامات آمریکایی از حضور تعداد اندکی از نیروهای زمینی آمریکا در عراق خبر دادند.

در حالیکه برخی تحلیلگران معتقدند اصلی ترین هدف آمریکا از مبارزه با داعش بازگشت نیروهای زمینی آمریکا به منطقه است، برخی شواهد هم نشان می دهد که آمریکا به دنبال زمینه سازی برای استفاده از نیروی زمینی خود ولو به تعدادی کم ولی موثر می باشد.

چنانچه وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور تاکید کرد حملات هوایی برای نابودی داعش کافی نیست.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور تاکید کرد آمریکا به بمباران داعش در تمام مناطق ادامه می دهد. هیگل با بیان اینکه کشورهای جدیدی به ائتلاف علیه تروریسم و داعش پیوستند، گفت: حملات هوایی برای نابودی داعش کافی نیست.

دمپسی نیز در این کنفرانس خبری گفت: در تلاش برای گسترش ائتلاف علیه تروریسم و داعش هستیم. حملات ائتلاف ما نشان داد که داعش هیچ منطقه امنی در سوریه ندارد. وی گفت که ایجاد منطقه‌ای حائل در مرز ترکیه و سوریه مطرح شده است اما بخشی از استراتژی کنونی نیست. وی تاکید کرد که حملات هوایی آمریکا تاثیر شگرفی بر توانایی افراطی‌ها در سوریه گذاشته است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: چاره ای جز حضور نیروهای زمینی غیرآمریکایی برای مقابله با داعش وجود ندارد.

دمپسی نیز تاکید کرد که حملات هوایی برای شکست داعش در سوریه و عراق کافی نیست. وی افزود: ۵ هزار جنگجوی مخالف سوری توانایی کنترل مناطقی که داعش از آنجا عقب نشینی می‌کند را دارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: برای کنترل شرق سوریه به ۱۵ هزار جنگجوی مخالف سوری نیاز است.

این در حالیست که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: آمریکا اعلام کرده که برای بازپس‌گیری مناطق شرق سوریه از داعش به ۱۲ تا ۱۵ هزار نیروی نظامی نیاز است که کشورهای غربی متحد واشنگتن تاکنون با این درخواست موافقت نکرده‌اند.

به همین دلیل برخی تحلیلگران معتقدند آمریکا به دنبال فراهم کردن فضا برای یک لشکرکشی نظامی به منطقه می باشد. پیش بینی می شود که این لشکرکشی ترکیبی از نظامیان مخالفین اسد و نیروهای زمینی برخی کشورهای عربی و همچنین تعدادی از نیروهای آمریکایی در نقش فرماندهی و هدایت حملات زمینی خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران گرچه به لحاظ اقتصادی و ملاحظات داخلی آمریکایی ها حضور گسترده نظامی مجدد در منطقه به نفع آنها نیست ولی برای از بین بردن داعش و همچنین مقابله احتمالی با ارتش سوریه در آینده و رسیدن به دیگر اهداف منطقه ای بدون حضور نظامی مستقیم توسط آنها محقق نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از این آمریکایی های آدمکش هرچی بگی برمیاد
مجید مجد
United States
کشوری که پرفروش ترین محصولش به کشورهای مختلف سلاح باشه بهتر از این نمی شه
خدا لعنتشون کنه
احمد
این موضوع فعلا بهانه است.اصل برنامه لشکرکشی به بشاراسدونهایتا مقاومت است.