جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۶۹

چرا کامرون پس از دیدار با روحانی به ایران توهین کرد؟/ وقتی به دیدارهای نمایشی راضی می شویم!

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 382508
توهین های نخست وزیر انگلیس، در مجمع عمومی سازمان ملل، تنها ساعاتی پس از دیدار با حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان، موجب ابراز نتقادات جدیدی به رویه های سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و تصمیم سازان دولت یازدهم شده است.
چرا کامرون پس از دیدار با روحانی به ایران توهین کرد؟/ وقتی به دیدارهای نمایشی راضی می شویم!
سرویس سیاسی جهان نيوز ـ در حالی که در روزهای گذشته گمانه زنی ها درباره دیدار روحانی با اوباما در محافل سیاسی و رسانه ای، دیگر دیدارهای برنامه ریزی شده را تحت تاثیر قرار داده بود، نشست رییس جمهور با نخست وزیر انگلیس به یکباره به عنوان دستاورد اصلی سیاست خارجی تدبیر و امید از طرف برخی نزدیکان حسن روحانی و رسانه های اصلاح طلب برای سفر دوم رییس جمهور به نیویورک و سازمان ملل مطرح شد.

اما قبل از اینکه تحلیلگران تدبیر و امید فرصت پیدا کنند که به تشریح دستاوردهای این دیدار بپردازند، سخنرانی توهین آمیز دیوید کامرون این تحلیل های احتمالی را در نطفه خفه کرد.

این در حالی است که حسن روحانی، در گفتگو با «چارلی رز» مجری شبکه pbs آمریکا در نیویورک درباره احتمال دیدار با اوباما با صراحت تأکید کرده بود که اهل دیدار نمایشی نیست.

با این وجود سخنان توهین آمیز نخست وزیر انگلیس در فاصله ای چند ساعته پس از دیدار با حسن روحانی در افکار عمومی، این مفهموم را تداعی می کند که این دیدار نمایشی بوده است، زیرا اگر چنین نبوده چرا کمترین تغییری در لحن دیوید کامرون دیده نمی شود و بلکه علائمی نشان می دهد که جسورتر نیز شده است؟

اتفاقات یک سال اخیر نشان داد که گفتگوی تلفنی اوباما با روحانی در سفر اول نیویورک هم نمایشی بوده است. زیرا اوباما تحریم ها را همچنان ادامه داد، به توافق ژنو توجهی نکرد، همکارانش به ایرانی ها توهین کردند و اوباما و تیم اش همچنین تهدید نظامی علیه کشورمان را هم هر وقت اسراییلی ها خواستند تکرار کردند.

انتظار می رفت، آقای روحانی که پس از اوباما و کامرون، سخنران مجمع عمومی سازمان ملل بود، جوابی قاطع به این سخنان می داد. وقتی دیداری در سطح سران صورت گرفته است، اگر سخنانی بی ادبانه از نخست وزیر انگلیس صورت گرفته، باید در همان سطح آن را جواب داد، تکرار برخی کلیات اصولی از طرف رییس جمهور در سخنرانی سالیانه در مجمع عمومی گرچه خوب بود ولی حریف وقتی بی ادبانه تر از معمول سخن می گوید، منطقی آن است که در همان جلسات و همان سطح نیز جواب گستاخی شان را داد.

اینکه خانم افخم و ظریف به عنوان سخنگو و وزیر امور خارجه جواب سخنان و عملکرد کامرون را دادند، عملی پسندیده بود ولی قطعا کافی نبود. زیرا این موضع گیری باید در سطح ریاست جمهوری کامل می شد.

از سوی دیگر اگر پس از ۳۵ سال اولین دیدار در این سطح بین مقامات ایران و انگلیس صورت می گیرد، باید اتفاق خاصی در روابط بوجود آمده باشد که این دیدار پس از سال ها انجام می گیرد. این اتفاق چه ویژگی هایی دارد که کامرون حتی حاضر نیست پس از ساعتی از دیدار با رییس جمهور ایران، حداقل در ادبیات گفتاری خود حرمت آن جلسه را در نظر بگیرد؟

وقتی تغییر رفتاری حتی در سطح ادبیات از طرف سران اروپایی پس از دیدار با رییس جمهور صورت نمی گیرد، ناخواسته این فرض را بوجود می آورد که تیم سیاست خارجی دولت تدبیر و امید تنها به دیدارهای نمایشی در این سطح راضی شده است.

قابل تامل تر از همه اینکه ادبیات و مواضع روحانی در یک سال اخیر در سیاست خارجی این توهم را برای طرف غربی ایجاد کرده است که در ایران در بالاترین سطح اجرایی – ریاست جمهوری- اراده ای برای پاسخگویی و جواب متقابل قوی وجود ندارد. این محاسبه غلط می تواند بخشی از جسارت نخست وزیر انگلیس در توهین به ایران باشد.

نکته دیگر که نباید دستگاه وزارت خارجه از آن غفلت کند این است که اگر رییس جمهور به اظهارات سران اروپایی به خصوص کشوری همانند انگلیس پاسخی در خور شأن جمهوری اسلامی ندهد، تجربه نشان داده است که آنها را جری تر خواهد کرد و این اتفاق ناپسند هزینه دستگاه دیپلماسی را در روابط بین الملل بالاتر خواهد برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
روحانی لا لا لا لا مچکریم!
دکتر جان کی برگشتین ایران؟؟؟؟؟؟؟سرافرازمون کردین باز هم مارو از نظرات اندیشمندانه تان مستفیض بفرمایید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
تو حرف دیگری نداری بلغور کنی ؟
منطغد
غیراز این ازآقای روحانی توقع نداشتیم.توقع رفتارانقلابی از ایشان نداشتم.به امید روزیکه یک رئیس جمهوردارای روحیه انقلابی وجهادی جانشین ایشان گرددانشائ الله
توفیقی از قزوین
تدبیر غیر عقلانی دولتمردان باعث شده غربیها از موضع بالا با ایران ،حتی در مسایل انرژی هسته ای برخورد کنند که گویی آنان باید برما تصمیم بگیرند
روحانی مچکریم
فقط با تاسف میشه گفت:از ماست که بر ماست........!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
البته ورژن جدید و اعتدالیش می شه: از دوغ که بر ماست!
Iran, Islamic Republic of
واقعیت همینه. ضعیف باشی یا ضعف نشون بدی بهت رحم نمیکنن. تعارف که نیست.اونا فقط منافع خودشون رو در نظر میگیرن.
ادب و احترام نه داشتن کجا بود؟؟؟؟
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اینها از علائم تدبیر وامید است.اگر یه مقدار دیگه صبر کنیم بهتر از اینها را خواهیم دید
مقصر اوانیی هستن که خیلی چیزا رو مد نظر نمی گیرن و میرن رای میدن ...ما که همون اول گفتیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
چرا روحانی پاسخ منقدین داخلی را با ادبیاتی زشت و درشتی جواب می دهد ولی در مقابل زور گویان خارجی ...
آیا می ترسد؟
Iran, Islamic Republic of
یک جای گرم!
United States
خیلی موافقم
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کامرون کهثابت کرد همون انسانع خبیثه ... اینا حداقل یکرنگن
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
...
کامرون کار بدی نکرده اگه غیرازاین کاری می کرد جای تعجب داشت
Iran, Islamic Republic of
اینهمه هجمه به رییس جمهور واقعا انصاف نیست.
یادتان باشد شکست دولت شکست کشور است.
مجتبی
واقعا راست میگی بی انصافیه انتظار از ریس جمهور داشتن؟؟!!
چون کامرون ب ایران توهین کرده ن ب حزب اقای روحانی

چ توقعات بی جایی داریم ما
متین
معلوم است که نباید منتظر جوابی از طرف رئیس جمهور باشیم ، چون ایشان هنوز در ذوق زدگی از دیدار کامرون مانده اند . !!!!! در تصاویر مشخص بود که دلش دارد قنج میرود ،و چهره عبوس و جدی کامرون هم حکایت از حال و روزش داشت !!!! از این لبخندها و دیدارهایی که هیچ حاصلی جز توهین های بیشتر به ملت ایران دارد خسته نشدید ؟!؟!؟ ماندن در قدرت و رای مجلس اینده به چه قیمتی ؟!؟!؟
نیلوفر
اینهمه توهین به ملت ایران انصافه؟

انصافاً چی میشد آقای روحانی یک جمله فقط یک جمله به حرفهای کامرون واکنش نشون میداد؟

....
به خدا اگر شما ذره ای دلتان به حال ملت بسوزد حق بیمه پرداختی مشاغل آزاد در طول دو سال است حدود دو برابر شده آخه منی که 600 هزارتومن درآمد دارم چجوری ماهی 200 هزار تومن بیمه بپردازم اونوقت شما هی گیر دادی به کامرون و روحانی
اگه گیر ندیم چند وقت دیگه همین 600هزار تومان درامد رو هم نداری !!!!!!!!!
نه شما که فتنه 88 را خلق کردید به فکر ملت هستید؟
رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون...
روحانی مچکریم!
باش تا صبح دولتت بدمد
مرگ بر حامیه فتنه
United States
مواضع آقاي روحاني در باره مسائل هسته اي چه در سخنراني در مجمع عمومي چه در مصاحبه با شبكه هاي آمريكايي خوب بود اما بايستي در همان سخنراني در مجمع عمومي جنايت هاي كامرون و اسلافش را در مقابل ملت مسلمان ايران خاطرنشان مي كرد .
م
United Kingdom
جواب ابلهان خاموشی است
بعضا با جواب دادن در دام دشمن برای خود مطرح کردن و قهرمان سازی دشمن گرفتار می شویم
البته جواب کامرون را مردم ایران در راهپیمایی ونماز جمعه بزودی خواهند داد
مغلطه نكن
از روزي كه اين اومده سركار همينجور داريم سيب زميني ميبينيم
بابا سيب زمينيم كم اورد پيش اين كه ميخاست پاسپورت ايراني رو عزت بده
به اندازه جلد يه پاسپورتم به ايران و ايراني چيزي نبخشيدي خدا نبخشدت
ایرانی باغیرت
Iran, Islamic Republic of
وای به خونی که یک شب ازش بگذره
همون موقع داغ داغ باید تودهنی بهش می زد اون باهاش دیار کرده توامریکا.
مردم تو نمازجمعه جوابشو بدن ؟
تاکی بی لیاقتی وناتوانی مسئولین رو مردم باید جبران کنند؟
ياروي خبيث، تو سازمان ملل در مقابل دوربين هاي دنيا در يك ارتباط زنده به ملت بزرگ ايران توهين كرده بعدش روحاني بي تفاوت، كمترين استفاده اي از همين ابزار كه در اختيارش بوده به نفع ملت ايران و بعنوان انجام وظيفه نكرده.
مردم البته در نماز جمعه هميشه جواب دشمن را داده اند اما هر كسي وظيفه اي داره و رئيس جمهور ملت ايران در اين مورد در قامت يك مرد غيور ايراني و انقلابي ظاهر نشد. بسيار دردآوره. مطمئن باشيد كه ديگر رسانه ها و خبرنگاران هم از اينهمه سيب زميني صفتي حيرت كرده اند. جا داره كه مردم ناراحت باشند.
اين گونه مطالب کاملا تخريب دولت منتخب ملت است. اين گونه مسائل در دوران سياه حاکميت اصول گرايان در 8ساله گذشته نيز بود. رئيس دولت قبلي براي ديدار با اين اشخاص له له مي زد ولي آنان تحويل نمي گرفتند.
رئیس جمهور درود
رها
Iran, Islamic Republic of
جالب است که مدافعان دولت هر اتفاقی رو به دولت قبل نسبت میدهند که این توجیه مزحکی است!!
اگر احمدی نژاد در سیاست داخلی اشتباهات داشت ، این دولت در سیاست داخلی هزاران بار بی برنامه تر و بدتر عمل کرده البته با دروغ میگوید که تورم را کنترل کرده(قرار بود 100 روزه این کار را انجام دهد)
در سیاست خارجی که نقطه قوت احمدی نژاد بود و روحانی گفت که تمام مشکل ما بد عمل کردن در ارتباط با کشورهای دیگر است و با تعامل همه چیز حل میشود و با دادن امتیازات بدتر از ترکمن چای هیچ تغییری در رفتار استکبار رخ نداد
البته همه ما واقف به دوران ...سیاه دولت افسادات هستیم...
اين دولت طوري رفتار مي كند كه گويا منتخب غرب و انگليس و آمريكاست، نه منتخب ملت ايران!

حداقل نشانه دلبستگي به ملتي اين است كه هركسي به آن ملت توهين كند دولت محكم و قاطعانه موضع بگيرد.
ولي اين دولت فقط در مقابل انتقاد منتقدين از غرب و آمريكا موضع مي گيرد و صدها توهين غربي ها و اوباما و انگليس و اذنابشان به ملت ايران را بي پاسخ گذاشته و لابد داراي مصرف داخلي مي داند.
كاش حداقل شبيه يك حقوقدان با اين مسئله برخورد ميكرد. هرچند كه لازم بود جواب اين خبيث را مثل يك سرهنگ قاطع و محكم بدهد.
Iran, Islamic Republic of
افسوس که آنچه برده ام باختنیست
فربد
اقتدار دکتر احمدی نژاد کجا و .....!!!!! .دولت تدبیر و امید فکر میکنه که تو روابط دیپلماسی موفقه ولی خبر نداره که امریکا و انگلیس چه روباه های مکّاری هستند.. این دولت اقتدار 8 ساله مردم و دولت ایران رو هم تو دنیا از بین برد. یاد سخنرانی های کوبنده احمدی نژاد بخیر.
ایرونی
این‏ ‏راه‏ ‏همان‏ ‏مسیر‏ ‏خاتمی‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏جز‏ ‏خفت‏ ‏وخواری‏ ‏برای‏ ‏ما‏ ‏چیزی‏ ‏ندارد.‏ ‏جناب‏ ‏روحانی‏ ‏ای‏ ‏کاش‏ ‏اینقدرکه‏ ‏دربرابرمنتقدین‏ ‏داخلی‏ ‏تندهستید‏ ‏نصف‏ ‏‏ ‏انرا دربرابر دشمنانمان داشتید.
United States
سلام من از کارمندان باسابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم در این یک سال اخیر از نزدیک میبینم که فرهنگ ما دارد دچار بحران جدی میشود من در بخش مهم و حساسی کارمیکنم که به لحاظ کاری اطلاعات خاصی دریافت میکنم .دیر بجنبید فرهنگ را از دستان خارج کرده اند اینجا طرح ونقشه و کودتای فرهنگی دارد مورد بحث قرار میگیرد . و سخت حیرانم از کمسیون فرهنگی مجلس که چرا جلوی گستاخی وزیر نمی ایستد و چرا از بازی های وزیر شکایت نمیکنند . همه را سر کار کذاشته همه را
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر رئیس جمهور ایران وقتی در سازمان ملل حرف میزد صهیونیستها از سالن در میرفتند
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
... برنامه ریزانی که باعث شدند
روحانی ، با کامرون انگلیسی حرامزاده ملاقات داشته باشند
و تاسف از اینکه روحانی خیلی... از این حرفهاست که بتواند قدم مثبتی برای حل مسائل هسته بردارد
...
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
...
سر تعظیم برای حرامزاده های انگلیس و امریکا تا کی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
روحانی و تیم هسته ایش توان مذاکره با غرب را ندارند . غربی ها آنقدر وحشی هستند که نه رعفت سرشان می شود و نه دشمنی یعنی در هر صورت خوی وحشیگری خودرا دارند و هیچ اعتمادی نمی توان به آنها داشت
یاور
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور ایران ملاقاتی که با آن انگلیسی داشت همه چیز را خراب کرد
روحانی مردم ایران را در مقابل یک انگلیسی خار و ذلیل کرد
اگر روحانی جواب دندان شکنی به کامرون ندهد
باید فاتحه دولتش را خواند
از اول انقلاب تا کنون اینقدر کشور ایران ذلیل نشده بود که با دیدار روحانی و سگ انگلیس ذلیل شد
احمد
Iran, Islamic Republic of
فرق روحانی با .... خاتمی در چیست ؟!
...چقدر بس نیست ؟
روحانی هیچ درایتی در مدیریت و بر خورد با مسائل داخلی و بین المللی ندارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد کجایی که جسارت و مردانگی خودرا
به رخ دولت بی تدبیر بکشی
محمد
Iran, Islamic Republic of
... محمودخان تون رو هم دیدیم.خواهشاً کسی رو صداکن وبه یاری بطلب که حداقل ذره ای آبرو پیش ملت داشته باشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
اقا محمد
احمدی نژاد هرچی بود مثل خاتمی وطن فروش نبود
وقتی در سازمان ملل سخنرانی می کرد روئسای
جنایتکار امریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه
سازمان ملل را از ترس آبرویشان ترک می کردند
بسمه تعالی
این جور حرف زدن در مورد ایران از سوی استعمار پیر انگلیس و سگ زنجیری رژیم شیطانی آمریکا ، ضمن نشان از ضعف و ترس این حکومت ورشکسته و ذلیل استعمار ، انسان را به یاد آن وزیر خارجه شیطان بزرگ آمریکا می اندازد که در دوران جنگ تحمیلی و از روی یکی از ناوهای آمریکایی جیغ بنفش به خاطر استیصال در برابر ملت انقلابی ایران می کشید و خواستار " خشکاندن ریشه ملت بزرگ و انقلابی ایران ؟! " شده بود که چندی نگذشت که در عین نا باوری ، دست قدرت الهی خودش را از صحنه سیاسی حذف کرد.
حال به نظر می رسد که مجددا و اینبار گوشمالی نخست وزیر استعمار پیر انگلیس ، در خواست و اراده الهی قرار گرفته باشد . از طرف دیگر این گستاخی می تواند نشان از مشکلات درونی و انجام تغییرات در آینده ای نزدیک باشد .
ظاهرا ایشان فقط بلدند جواب منتقدان داخلی را بدهند! نه دشمنان گسناخ خارجی!
Iran, Islamic Republic of
ای بابا دلمون خونه
حسن زائري اميراني
آقاي روحاني تو از ملت مدرس امير كبير،رئيس علي دلواري،مصدق هستي واز مسئول اول اجرايي مان انتظار داريم جواب دندان شكن به مسئول انگليس بدهد. كه بداند عصر دخالت در كشور ما گذشته است.امروز شهريور1320 نيست كه اين افراد براي كشور ما تصميم بگيرند
بی بی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد خانه نشینان انقلاب..
زنده باد خاتمی سید عزیز...
زنده باد روحانی زنده باد هاشمی...
لعنت به عالمی که مبارزه با رژیم پهلوی رو حرام اعلام کرد..
لعنت به بی ادبیاتون که فحشهایی که به اصلاح طلبا کاربرای بی ادبتون میدن رو منتشر میکنید..
من میدونم ذره ای به آزادی بیان اعتقاد ندارین ونظر منو منتشر نمیکنید..
لعنت به جهان نیوز و جنبه ی پایینتون
به قول رییس جمهور محبوبتون آب رو بریزید همونجایی که میسوزه!!!
میدونم دارین جواب سوختنتون از شکست تو انتخاباتو میدین..
سه میلیونی های عزیز(تازه اونم با تقلب)!
حالشو ببرید...
خدا جهان نیوزو نابود کنه...
درود برسه سید حسینی:
خاتمی وخامنه ای-خمینی...
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
بی بی خانم ( کاسه داغ تر از آش )

شاید بگیم زنده باد هاشمی
شاید بگیم زنده باد روحانی
اما خاتمی ( ممد چاخان ) جسمی بیروح است
ممد چاخان زنده و مرده اش دیگر فرقی نداره

در ضمن لعنت به خاتمی وطن فروش
لعنت به خاتمی که پدرش هم اورا غرب زده خواند
لعنت به کسانی که نقشه فتنه 78 و 88 را کشیدند
تا شاید بتونند به نوایی برسند که الحمدالله خارو ذلیل شدند
امیر بهادر
Iran, Islamic Republic of
خانم بی بی خانباجی ؛ خاتمی خائنه لطفا" با هاشمی و روحانی مقایسه اش نکن خاتمی مرد
تمام وسلام
منصور
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژادزبان گویای خمینی کبیراست درمقابل زورگویان جهان.
مدافع واقعی مظلومان دنیامحموداحمدی نژاد.
مهدی
به نظرتون عجیب نیست همون موقعی که صحبت از دیدار آقای روحانی با اوباما مطرح می شه شاهد اولین جلسه رئیس جمهور ما با نخست وزیر انگلیس هستیم و تازه بلافاصله بعد از جلسه هم نخست وزیر اونا تو سخنرانیش حسابی از خجالت ما در میاد
بسمه تعالی
نقد خوبی نداشتید ملاقات آقای روحانی با نخست وزیر بی ادب انگلیس خیلی عالی برگزار شد وآقای روحانی . نخست وزیر انگلیس را تحقیر کرد ونخست وزیر انگلیس از روی حقد وکینه بنای اهانت به جمهوری اسلامی را گذاشت. قدری انصاف داشته باشید حتی تصاویر دیدار نشان می دهد که نخست وزیر انگلیس بسیار تشویش دارد وتحقیر شده است.
می شه بفرمایید رئیس جمهور چطور کامرون را تحقیر کرد که کسی نفهمید جز شما!؟؟؟؟
به امید فردایی بهتر
جای تاسف داشت روحانی نماینده یه حزب نبود جلوی کامرون، نماینده یه ملت بود باید جلوش با غرور برخورد میکرد سینه سپر میکرد و از حق ایران حمایت میکرد نه ب حالت تواضع جلوش بشینه
کاش همون احمدی نژاد بود که همه برا سخنرانیش میرفتن بیرون نه اینکه برا کوتاه امدن ما برامون سوت کف بزنن و هورا بکشن تو خفا مسخرمون کنن
امام راست گفت وقتی دیدید دشنمانتون ازتون تعریف کردن بدونید یه جا لنگ میزنید که دارن براتون هورا و کف میزنن
تا کی باید به ساز غربیها برقصیم ؟ تاکی باید تحقیر شویم ؟ چه سودی از تعامل برده ایم ؟غربیها تعامل مارا مرعوب شدن در برابر انان تحلیل و تفسیر می کنند .انان هر روزی از ما درخواستی دارند و درخواست انان هرگز تمام شدنی نیست .چرا باید انان با ما متکبرانه برخورد کنند و ما ذلیلانه با انان به گفتگو بنشینیم ؟ هزاران شهید برای سربلندی ملت ایران جان دادند هزاران نفر از جوانان ما جانباز شدند و هزاران ....که ما با عزت زندگی کنیم .ما تحمل خواری را نداریم و عزت می خواهیم اگر سکوت کرده ایم فقط به خاطر صبر ولیمان حضرت ایت الله امام خامنه ای می باشدنه رضایت مندی از دیپلماسی کشورمان
امان از مردان بی...

اينو نوشتم خودت بخوني حال كني چون نميشه نشر داد ولي خدائيش جان كلامه وضع دولت ماست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر روحانی این بود تدبیر جنابعالی در دولت امید !!
Germany
اشتباه منفی دادم
عمار
United States
وقتی قبل از رای گیری جدایی اسکاتلند از انگلیس ...جنگ تبلیغاتی علیه کامرون راه میندازین بعدم اوضاع به نفع طرف تغییر میکنه انتظار دارین یارو قربون صدقتونم بره... گور پدر بریتانیا ولی سیاست های غلط شما باعث بی احترامی به ایران زمین شد نه ملاقات روحانی کاری کردین کامرون از موضع قدرت باما صحبت کنه
کدام جنگ تبلیغاتی؟؟؟ حالت خوشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیگه موندن رفتار روحانی رو چطور توجیه کنن! ببین چه آسمون ریسمونی به هم می بافن!
یک باستان شناس
Iran, Islamic Republic of
این آدم(ک) در حالت عدم تعادل روحی است گرگ که پیر شود فقط صدایش بگوش می رسد.ما اصلا در مراودات بین المللی خود نباید روی انگلیس حساب باز کنیم.نیازی به بازکردن لانه گرگ های پیر در تهران نیست.برای تآدیب انگلیس باید دیپلماسی قوی بکار برد