کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نکته ای مهم در حاشیه نامه علنی خاتمی به رهبر انقلاب

چرا عذرخواهی آقای خاتمی به نفع نظام نیست؟

25 شهريور 1393 ساعت 8:18

آیا آقای خاتمی به این نکته فکر کرده است که بعد از گذشت ۵ سال، در حالی که نظام در اوج اقتدار خود است دلیل اصرارها برای توبه علنی آقای خاتمی چیست؟ آیا واقعا عذرخواهی آقای خاتمی در چنین شرایطی به نفع نظام است؟


سرویس سیاسی جهان نیوز ـ امیر صالح زاده: در روزهای اخیر و پس از نگارش نامه آقای خاتمی خطاب به رهبر انقلاب که به بهانه عمل جراحی ایشان صورت گرفت، بار دیگر تحلیلها در مورد عملکرد ۵ سال اخیر آقای خاتمی سوژه رسانه ها شد.

طبق اطلاع دقیق خبرنگار جهان، آقای خاتمی پیش از این نیز ـ پس از ایام فتنه ـ به رهبر انقلاب نامه نوشته بود اما ترجیح داد این نامه یا احتمالا نامه های قبلی رسانه ای نشود. در این نوشتار قصد نداریم به دلایل رسانه ای کردن این نامه بپردازیم اما نکته ای وجود دارد که در تحلیل ها کمتر به آن پرداخته شده است.

در تحلیل های دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب با اشاره به لحن نامه و مقایسه آن با اتفاقاتی نظیر رای دادن مخفیانه در انتخابات مجلس، دعوت به راهپیمایی ۲۲ بهمن و نظایر آن، همراهی آقای خاتمی با نظام به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برجسته شده بود.

اما از زمانی که نیروهای انقلاب و دوستداران سابق آقای خاتمی از وی تقاضا می کردند که صریح و شفاف مرزبندی خود را با ضد انقلاب مشخص کند و آنچه را که اعتقاد دارد و در جمع های خصوصی و نامه های غیر علنی به آن اذعان می کند به صورت علنی بیان نماید، حدود ۵ سال گذشته است.

شاید در ابتدا و در شرایط خلط حق و باطل و هیجانات فتنه بزرگ سال ۸۸ موضع گیری علیه ضدانقلاب و بیان حقایقی در مورد دروغ بزرگ تقلب از زبان رئیس جمهور سابق، می توانست به کم کردن آتش فتنه و کاهش خسارتهای آن کمک نماید، اما آیا آقای خاتمی به این نکته فکر کرده است که بعد از گذشت ۵ سال، در حالی که نظام در اوج اقتدار خود است دلیل اصرارها برای توبه علنی آقای خاتمی چیست؟ آیا واقعا عذرخواهی آقای خاتمی در چنین شرایطی به نفع نظام است؟

نگارنده این سطور به آقای خاتمی رای نداده، مشی و روش سیاسی وی را حتی در زمان تصدی ریاست جمهوری اش هم قبول نداشته اما رعایت احترام ایشان را به عنوان رئیس جمهور قانونی پیشین کشور بر خود فرض می داند.

با این حال لازم است به ایشان و اطرافیانش یادآوری شود که دلیل اصرار نظام برای عذرخواهی علنی از مردم و اعلام برائت از ضد انقلاب در شرایط فعلی، نه برای نیاز نظام به ایشان است که این روزها ممنوع الخروج شده، بیم حضور علنی در میان مردم را دارد و برای فراموش نشدن در اذهان، برای مدرسه موشها و آلبوم موسیقی یادداشت می نویسد، در کنسرتها و تئاترها و مجالس ختم حضور رسانه ای دارد و... بلکه شاید فرصتی است که با مقایسه وضعیت خود با بزرگان نظام، در این کلام خداوند، تدبر نماید! «تعز من تشاء و تذل من تشاء»

چرا که آقای خاتمی در جلسه ای که فایل صوتی آن هم منتشر شد بیان کرده بود که "من رهبر جریانی هستم که در آن از رقاصه های لس آنجلسی تا زندانیان سیاسی در آن حضور دارند" و دلیل عدم موضع گیری آشکار خود علیه دروغ تقلب را ترس از عدم همراهی آنها اعلام کرده بودید (نقل به مضمون).

آقای خاتمی! اصرار این روزهای دوستداران سابق شما برای عذرخواهی علنی از مردم، نه برای نیاز نظام به شما و امثال شماست بلکه به خاطر نجات خودتان است که مردانه شهامت داشته باشید و به اشتباهتان اعتراف نمایید و بدانید که عزت و ذلت همه ما دست خداست!

باشد که رستگار شویم.


کد مطلب: 380456

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/detailed/380456/چرا-عذرخواهی-آقای-خاتمی-نفع-نظام-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com