کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"سرمایه بیت‌المال" در خدمت جناح سیاسی؛

تبدیل روزنامه اطلاعات به عقبه معنوی جریان فتنه و روزنامه‌های زنجیره‌ای

27 مرداد 1393 ساعت 16:44

روزنامه اطلاعات این روزها بشدت نگران استیضاح وزیر علوم دولت اعتدال است.


سرویس سیاسی جهان نیوز - ابوذر علوی تبار - روزنامه اطلاعات این روزها بشدت نگران استیضاح وزیر علوم دولت اعتدال است.

به گزارش جهان، این روزنامه که با بودجه بیت المال ارتزاق می کند و طبق اعلام رسمی وزارت ارشاد در نیمه دوم سال 92 بالغ بر 700 میلیون تومان یارانه دریافت کرده، در دولت سابق بیش از 8 میلیارد تومان یارانه گرفته، همزمان با به جریان افتادن استیضاح رضا فرجی دانا همپای روزنامه های زنجیره ای به دفاع از وزیری پرداخته که بشدت مورد نقد و اعتراض منتخبان مردم در قوه مقننه و جامعه متعهد دانشگاهی کشور قرار گرفته است.

در شرایطی که انتظار می رفت روزنامه باسابقه اطلاعات در مواجهه با جریان ها و پدیده های سیاسی و فرهنگی جانب "جناح مومن انقلابی" را  بگیرد یا حداقل موضع بی‌طرفانه ای اتخاذ کند، روزنامه تحت مدیریت حجت الاسلام سید محمود دعایی صفحات مختلف خود را به دفاع یک‌جانبه از وزیری اختصاص داده که به اذعان ده‌ها نماینده مجلس، حامی طیف ساختارشکن در دانشگاه بوده و در مدت وزارت خود شاهد کاهش رتبه علمی کشور و انتصاب افراد افراطی و مسئله دار در مدیریت های دانشگاهی بوده است. افراط روزنامه اطلاعات به حدی است که ضمن درج همه حمایت های تبلیغاتی از وزیر علوم و درج توهین های برخی افراد به خانه ملت، حاضر به چاپ حتی یک خط از مطالب منتقدان مدیریت فرجی دانا نمی شود.


روزنامه اطلاعات در دفاع از فرجی دانا گوی سبقت را از روزنامه های زنجیره ای هم ربود

البته سلسله اقدامات حیرت آور آقای دعایی در روزنامه اطلاعات تنها به حمایت از وزیر افراطی ختم نمی شود بلکه این روزنامه و سایر ضمایمش بارها و بارها در حمایت از سران فتنه بویژه سید محمد خاتمی به میدان آمده و با نادیده گرفتن جنایات آنها علیه ملت ایران در فتنه 88 و همراهی پیدا و پنهان با دشمنان نظام اسلامی، به تریبون فتنه گران تبدیل شده است. روزنامه اطلاعات از معدود رسانه هایی است که بر خلاف مصوبات مراجع قانونی، بلااستثنا همه اخبار مربوط به سید محمد خاتمی را منتشر می کند و البته حاضر به انتشار هیچ یک از نقدهای وارده به وی نیز نیست. (طبق یک بررسی، این روزنامه از تیر 92 تا تیر 93 بالغ بر یکصد خبر و مطلب در مورد سید محمد خاتمی منتشر کرده است) گفتنی است چهار سال قبل نیز مدیر مسوول روزنامه اطلاعات که در سال های اخیر در نقش پدر معنوی سید محمد خاتمی وظیفه برگزاری جشن تولدهای سالیانه برای او را به عهده گرفته، به وی پیشنهاد کرده بود روزانه از طریق ستونی که برای او در روزنامه اطلاعات در نظر گرفته، با حامیان جبهه اصلاحات سخن بگوید!


علیرغم تاکید چندباره رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت مرزبندی مسئولان با جریان فتنه و درک و اِعمال سیاستهای نظام در عرصه فرهنگی، گویا روزنامه اطلاعات اهتمامی به اجرای این سیاستها ندارد تا جایی که تبدیل به تریبون معارضان نظام در عرصه فرهنگ می شود، در آخرین نمونه این روزنامه در شماره دیروز خود (26/5/93) اقدام به چاپ تصویر محمدرضا شجریان از همپالگی‌های گوگوش و مرجع هنری شبکه بهایی من و تو کرده است.

آیا نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات اطلاعی از سوابق سید محمد خاتمی این عنصر باغی علیه نظام اسلامی و اقدامات ضدانقلابی امثال شجریان و مطربی وی برای ضدانقلاب 57 و 88 ندارند؟ آیا از خودنمایی او (شجریان) در دامان بی بی سی و شبکه بهایی من و تو خبر ندارند؟ آیا مدیران این روزنامه عکسهای یادگاری او با عوامل دسته دوم فتنه 88 و خوانندگان مبتذل طاغوتی و عوامل رسانه های آمریکایی صهیونیستی را ندیده اند؟ آیا از توهم‌پراکنی‌های او علیه نظام اسلامی در فتنه 88 بی خبرند؟

گرچه مشاهده این رویه‌ها از رسانه ای که منتسب به نظام است و میلیاردها تومان یارانه از دولتهای نهم و دهم و یازدهم دریافت کرده، شگفت‌انگیز است، اما از رسانه‌ای که نویسنده پرکار آن تبدیل به بی بی سی می پیوندد و در لندن علیه نظام فحاشی می کند، در انتخابات 88 تبدیل به تریبون و محل مصاحبه‌های میرحسین موسوی می شود و نقش روابط عمومی محمد خاتمی را بازی می کند، در فتنه صهیونیستی 88 هیچ دفاعی از نظام نمی کند و در مقابل فجایعی همچون هتک حرمت عاشورا و تمثال مبارک امام راحل و توهین به آرمان فلسطین سکوت می کند، تبدیل به پاتوق سیاسی یک قبیله خاص می شود، یادداشت های عوامل فتنه را چاپ می کند و... انتظاری بیش از این نیست.

امام خمینی در حکم خود برای حجت‌الاسلام دعایی تأکید کرده بودند که روزنامه اطلاعات باید در خدمت مستضعفین باشد. با توجه به نظر بنیانگذار کبیر انقلاب و بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت جناح مومن انقلابی و با تاکید بر احترام به آقای دعایی، به نظر می رسد که اکنون زمان مناسبی برای ارزیابی مدیریتی قدیمی ترین موسسه مطبوعاتی کشور و پاسخگویی نماینده ولی فقیه در قبال سالها تکیه بر منصب حکومتی باشد.


کد مطلب: 375775

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/detailed/375775/تبدیل-روزنامه-اطلاعات-عقبه-معنوی-جریان-فتنه-روزنامه-های-زنجیره-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com