جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۲۰
در حاشیه اوج گیری اقدامات تروریستی داعش؛

بی بصیرتی مستمر؛ از تز مضحک "حمایت از صدام و طالبان" تا تضعیف محور مقاومت با "داعش خوب و داعش بد"

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب: 366329
همان هایی که در فتنه ۸۸ یاوران موسوی بودند، همانها گاهی در حمایت از صدام، گاهی حمایت از طالبان و گاهی تخریب جبهه مقاومت و بشار اسد جهد و جد داشته اند، امروز به صراحت شاهد عواقب اعمال مذبذب و شیطنت آلود خود هستند
بی بصیرتی مستمر؛ از تز مضحک "حمایت از صدام و طالبان" تا تضعیف محور مقاومت با "داعش خوب و داعش بد"
سرویس سیاسی جهان نيوز - بنیامین سلوکی: این روزهایی که فعالیت گروه داعش در پرتو حمایتهای مالی مخالفین بشار اسد اوج گرفته؛ در گوشه و کنار هستند کسانی که احساس خطر کرده اند و به دنبال سوراخ موش اند! کسانی که تا همین دیروز مخالف بشار بودند و امروز از ترس جانشان شده‌اند مخالف ِ مخالفان بشار!

این گونه افرادی که این روزها، مدام می گویند که ایران باید با آمریکا بر علیه داعش وارد همکاری شود؛ قبلا هم چنین رویکردهای خنده داری داشتند و این اول تجربه‌شان نیست...

بعد از اشغال کویت توسط صدام (۱۳۶۹) و در آستانه حمله آمریکا به عراق برای بیرون راندن صدام از کویت، سید علی اکبر محتشمی پور، وزیر کشور کابینه مهندس موسوی و از اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز در سخنانی عجیب، با تشبیه صدام حسین به "خالد بن ولید" خواستار اتحاد با صدام علیه آمریکا شد.

پس از این اظهار نظر، که در سطح فردی مطرح شد، سالها بعد در اقدامی اینبار جمعی و فراگیر، اصلاح طلبان، از طالبان حمایت کردند.

همچنان که حسین شریعتمداری می گوید: «شما اصلاح‌طلبان در دامن طالبان هستید، گفت: من سندی ارائه می‌‌دهم و اینکه وقتی آمریکایی‌ها در افغانستان قصد جنگ با طالبان را داشتند، اصلاحات معتقد بود باید از طالبان حمایت کنیم. طالبانی‌ها خجالت بکشید؛ طالبان و اصلاحات دو لبه یک قیچی هستند که در دست آمریکا قرار دارد.»

مدیر مسئول کیهان علاوه بر این، می گوید: «عبدالمالک ریگی در آن زمان[زمان فتنه] با صراحت گفت زندانیان فتنه را آزاد کنید تا من اسرای ناجا را آزاد کنم.»

همگان بیانیه تاریخی سازمان مجاهدين انقلاب در حمایت از طالبان را به یاد داریم؛ بیانیه ای که بر طبل رسوایی سازمان مجاهدین و امثال محسن آرمین و بهزاد نبوی کوبید.

اشتباهات استراتژیک اصلاح طلبان محدود به این موارد باقی نمی ماند. پس از ماجرای سوریه نیز بيش از دويست عضو جامعه پزشكي ايران در نامه‌اي خطاب به بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه، نسبت به اقدامات وي در پاسخ به خواست‌هاي مشروع و مدني مردم در اين كشور، انتقاد كردند.

در اين نامه كه به امضاي مصطفي معين، ايرج فاضل، قربان بهزاديان‌ نژاد، محمدرضا خاتمي، علي تاجرنيا، علي شكوري‌راد، فاطمه رمضان‌زاده و ۲۰۰ نفر ديگر از پزشكان رسيده، امضا كنندگان به تحصيل بشار اسد در رشته پزشكي و سوگند او «براي نجات جان انسان‌ ها» اشاره کرده و از اينكه كسي با چنين سوگندي «آمر اين وقايع» است، ابراز تاسف كرده‌ اند.

تداوم حیات طالبان و جریان سلفی گری و اوج گرفتن این سلفی گری در قالب حرکت تکفیرها، آن چیزی است که بی تردید، بی بصیرتی پاره ای نیروهای داخلی همچون سازمان مجاهدین و جامعه پزشکان در آن بی تأثیر نبوده است.

همان هایی که در فتنه ۸۸ یاوران موسوی بودند، همانها گاهی در حمایت از صدام، گاهی حمایت از طالبان و گاهی تخریب جبهه مقاومت و بشار اسد جهد و جد داشته اند، امروز به صراحت شاهد عواقب اعمال مذبذب و شیطنت آلود خود هستند. امروز اگر داعش در عراق خون کسی را می ریزد، مسئولیت آن متوجه همانهایی نیز می شود، که با بی بصیرتی بشار اسد را آماج تیغ کین و تهمت خود کردند و دشمن اصلی را مانند همیشه فراموش کردند؛ گرچه بعید است آنها به دشمنی این دشمن اصلی، قائل باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسابقه ننگين اين گروه بيفزاييد انتقاداتي را كه درسالهاي أخر حيات أمام رضوان الله تعالي عليه ودر دوره پايان جنگ بر أيشان داشتند وايشان رابه پير ذهني متهم ميكردند و......
امام یک جناح دیگر را به اسلام امریکایی متهم کردند....امام در برابر یک جناح دیگر از نخست وزیر جناح چپ تمام قد دفاع کردند خواهشا تاریخ را تحریف نکنید
رضا
والبته بارها وباره امام(ره)فرمودند:اگر بيگانگان ودشمنان از شما تعريف وتمجيد كردند ،در اعمال وگفتارتان تامل وتفكر كنيد.(نقل به مضمون)
میزان حال فعلی افراد است. امام خمینی ره
هادی
عده ای مزدور شیطان هستند و بی بصیرتی درباره آنها صادق نیست چراکه کار آنها جز خرابکاری نیست!
تمام تلاششان را میکنند تا این نظام را سرنگون کنند
مثل آنها مثل ( ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست) است
خدا شرشان را به خودشان برگرداند
واقعا بصیرت همانند چراغ روشنی در تاریکی است
حامد
احسنت
سلام خدا بر حسین شریعتمداری
انشاءالله که با حسین اش محشور شود.
مهرداد
ماشالا حاج حسین واسه همه چیز یک سند داره.
به امید خدا، بالاهره یه روزی همه سندهاشو رو میکنه.آمین
علی
Iran, Islamic Republic of
این بیچاره ها، نوکر آمریکا و انگلیس هستند. انتظار بصیرت! و آگاهی! از اینها، توقع زیادی است.
Iran, Islamic Republic of
قدرت ومنافع آنقدر كثيف است كه حاضريد براي حفظ قدرتان دست به هر كاري بزنيد براي همين است كه ما جوانان فكر مي كنيم معاد وقيامت و... شماها از خودتان در آورده ايد براي بدست گرفتن قدرت وحكومت وخوردن خون مردم
Iran, Islamic Republic of
منفییییییی
ف
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم چرا اینا اینقد طرف آمریکارومیگیرن ؟این همه ضربه که ازغرب خوردیم وهنوزهم دارن ضربه میزنن ودشمن قسم خورده ئ ماهستند چرا این قدرطبل آنهارابه سینه می زنندوقتی کسی دشمنت شد هیچ وقت نمی شه باهاش تویه جبهه بود!!!هی میگن ماباسوادیم شما بی سواد !!آخه کو سواد که این مسئله ابتدایی رو نمیدونید؟؟کمی ازحرفاشون گوش کنید (ازهمین داعش وبوکوحرام وهابیان وگروهای دیگر همه برای اسرائیل وآمریکاواق واق میکنند!!
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد با کشتار دهها هزار سور و اوارگی میلیونها سوری و بازور روسیه و ایران برسرکارماند . چرا دروغ می گویید معلوم نیست حالا شماها از چه چیز اسد دفاع می کنید؟/
مملی
مستندهای جعلی شبکه‌های بی‌بی‌سی و وی او ای را دیدی؟
مهناز
اگر بشار اسد ده‌ها هزار نفر از مردم کشورش را کشته بود که مردم سوریه پای صندوق‌های رأی نمی‌رفتند و به او رأی نمی‌دادند. قرصات رو به موقع بخور ببم جان.
محسن
Iran, Islamic Republic of
اون حاجی که گفت دولت سوریه علیه ملتش سلاح شیمیایی استفاده می کند پس چی؟!
هومن
اتفاقا به نظر من فرصت مناسبی است که حامیان دیروز داعش و حامیان امروز آمریکا در موضعش در قبال داعش خودشان با نوامیسشان به عراق برای جهاد بروند.
بنام خدا
تشکیل لشکر حضرت مهدی (عج) برای دفاع از عتبات عالیات از واجبات الهی اسلامی است .
امان از طاغوت
Italy
چه ربطی داره؟ یعنی شما میگید چون یک قسمتی از معارضان سوری این داعشی ها بودند بنابر این اسد می تونه هر جور غیر انسانی ای خواست باشون برخورد کنه؟!
در اون نامه این آقایون و خانم ها گفته بودند باید به نحوی برخورد کرد که بی گناهان صدمه نبینند.
آیا شما منکر اقدامات اشتباه ارتش سوریه در اوایل نبرد هستید؟ بعیده.