جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۷۲
در حاشیه مخالفت معاون امور زنان با دانشگاه‌ تک جنسیتی؛

لیبرالیسم مذهبی و اندیشه‌های فمنیستی زیر تابلوی «اعتدال»!

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 333531
واقعا چرا بعضی سکانداران و مذهبیون در حکومت اسلامی کار و عقیده شان به اینجا می رسد که بدیهی ترین اصول اسلامی را که 1400 سال، عرف و اعتقاد بحق همه متشرعین و دینمداران تاریخ را تشکیل داده، می خواهند در تنها حکومت دینیِ بعد از این همه سال، براحتی زیر پا گذارند و بر باد دهند؟
لیبرالیسم مذهبی و اندیشه‌های فمنیستی زیر تابلوی «اعتدال»!
جهان نيوز - رحیم کازرونی سعدی: وقتی متن مصاحبه خانم مولاوردی معاون زنان و خانواده رییس جمهور را در روزنامه دیدم، خیلی تعجب کردم. تا الآن دیده بودیم که مسئولین جمهوری اسلامی به انواع توجیهاتِ نهایتا غلط و غیر اسلامی، با تفکیک جنسیتی دانشگاه های کشور – که مطابقت و ضرورت آن از حیث مبانی اسلامی و مفاسد ناشی از وضعیت کنونی امری بدیهی و واضح است – مخالفت می کنند و از زیرش در می روند، اما دیگر نمی دانستیم بعضی از همین مسئولین اصلاً و اصولاً با تفکیک دختران و پسران در هر محیط آموزشی مخالفند و اصرار بر اختلاط آنها دارند!

دانشگاه های تک‌جنسیتی که در دولت قبل از سر دغدغۀ بحق خانواده ها ایجاد شده بود و البته سرپوشی عافیت طلبانه هم برای بقای اختلاط دانشگاه های دیگر بود، مورد مخالفت خانم معاون قرار می گیرد به این عنوان که «[این طرح] به مصداق صورت مسئله پاک کردن است. معتقدم دو انسان اگر بتوانند زندگی انسانی و فعالیت اجتماعی را در کنار یکدیگر تمرین کنند مطلوب است تا اینکه با ایجاد حصار و محدودیت این تمرین را به صورت تفکیک شده داشته باشند...». و حرفهای دیگری که مربوط به به روزنامۀ فرهیختگان دانشگاه آزاد (مورخ 16 آذر) می باشد. حتی ایشان با بومی‌گزینی دختران دانشجو هم مخالفت می کنند و آن را محدودکنندۀ «انتخاب آزاد انسان» می نامند. کانّه اصلاً در این کشور ایدئولوژی حاکم لیبرالیسم است و هر تدبیری که حکومت برای اندکی کاهش وضعیت نابهنجار فرهنگی تنظیم کند، درست نیست و فضایی کاملا آزاد و بی‌هیچ محدودیت لازم است!

معلوم نیست خانم معاون که در ظاهر و با پوشش چادرشان، قاعدتا مقید به عقاید اسلامی هستند، چگونه به همین راحتی مسئلۀ حریم و عفاف و اکتفای رابطه در حد ضروریات محدود خصوصا در سن جوانی را که مورد اتفاق همۀ فقها و مفسرین منابع اسلامی است، اینگونه فراموش می کنند و خواستار باز بودن دایرۀ مناسبات با اختلاط فیزیکی هرروزه که انواع معاشرتهای جدی و صمیمی دختر و پسر حداقل چیزهای ملازم این گونه فضاهاست، می باشند؟

واقعا چرا بعضی سکانداران و مذهبیون در حکومت اسلامی کار و عقیده شان به اینجا می رسد که بدیهی ترین اصول اسلامی را که 1400 سال، عرف و اعتقاد بحق همه متشرعین و دینمداران تاریخ را تشکیل داده، می خواهند در تنها حکومت دینیِ بعد از این همه سال، براحتی زیر پا گذارند و بر باد دهند؟ لیبرالیسم مذهبی و حرفهای تابلوی فمینیستی زدن آن هم زیر لوای چادر و مسئولیت حکومت دینی، دیگر به این حد صریح و البته سطحی ندیده بودیم. خدا بخیر کند ما را با این «اعتدالی» که انتهایش به چه دره های «تفریط» و سقوطی کشیده می شود! 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باغبان
واقعا چگونه میشود چشم خودمون را بر واقعیت ها بست وقتی بعضی از کشورها به این نتیجه رسیدند اختلاط راندمان درسی را پایین میاره در فکر تفکیکن ما خودتون حاضرید به خاطر یه رشته درسی که شاید هم در شهر خودتون پیدا بشه دخترتون را بفرستید به شهر غریب با آن همه عوارضش
میشه بگید کدوم کشور ها؟ این حرفو من از 5،6 سال قبل شنیدم، پس حتما تا حالا جند جا این کارو کردن. لطفا چنتاشو بگو.
اعتدال بلدم بلدم
این خانم گویا با حرفهای نابجاشون باید دائم خبرساز باشن و بعد بگن حرفامون درست منتقل نشده...
دخترا که هیچی پسرام طرفدار طرح بومی گزینی هستن...حتما دانشجو باید آواره باشه که از حق انتخاب و آزادیش خوب استفاده کرده باشه؟!!!!!
pars
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا از بس تو کشورهای غربی راندمان و پیشرفت علمی پدیدار شده بین دخترها و پسرها را بتونی از فولاد کشدیدند و فوج فوج تو مرزهای ما صف کشیدند که بیان از ما علم یاد بگیرن.
Iran, Islamic Republic of
حداقل اگر کمکی نمیکنند مخالفت نکنند
Iran, Islamic Republic of
این خانم هم چند سال دیگه مثل فریبا د.....
فعلا در داخل ماموریتی دارد که مشغول انجام آن است
شما چه انتظاری از این خانم دارید
موحد
Malaysia
واقعا ايشون رو يك مومنه ميدونيد بخاطر چادر؟ كم چادري در نظام داشتيم كه الان در آمريكا مي چرخند و ....
Iran, Islamic Republic of
ما در حرف های ایشون خلاف شرعی ندیدیم. هر چیزی رو که نمی پسندید خلاف شرع نخونید. ایشون با عفت مخالف نیست با تفکیک مخالفه.
گلم اصلا شرع می دونی چیه؟ یا اختلاط نمی دونی چیه؟ یا تو کی هستی؟ من کیم؟ اینجا کجاس؟ خورزووووووووووووووووووو
United States
مثل اینکه شما دارید راه رو اشتباه می روید نه ایشون!!!!!!
دانشگاه سالم ترین محل برای تمرین زندگی فرداست.....مگر همین زنان و مردان نمی خواهند با رعایت اصول اسلامی در جامعه کنار هم کار کنند؟؟؟ شاید راهی برای شناخت بیشتر و ازدواج هم باشد......باور کنید دیگر زمان انتخاب همسر توسط مادر نیست چون دختر و پسر امروز هر کدام صاحب اهداف و اندیشه هایی هستند که می بایستی در مورد اندیشه ها و اهداف با یکدیگر صحبت کنند و چه بسا عملکرد یکدیگر را ببینند.....این امر بخصوص برای دانشجویانی که دوره دانشجویی طولانی دارند(پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) یا دانشجویان تحصیلات تکمیلی صادق هست.
با محدود کردن انسانا هیچ چیز درست نمی شود ای کاش سعی می کردیم از راه درست سطح فرهنگ و شعور جوانانمان رابالا ببریم
مردمی
بعضی از محدودیت ها را ما نگذاشتیم که بخواهیم برداریم. تا وقتی والدین به فرزندانشون یاد ندهند که باید محدودیت هایی را در رابطه با نامحرم در رفتارشون قرار بدهند دانشگاه و غیر دانشگاه مضر است. و اختلاط مفسده انگیزه. اگه امروزه کسی بخواد پاک زندگی کنه تو دانشگاه باید خیلی چیزا را به جون بخره مثه انگ هایی که بقیه بهش می چسبونن مثه امل و منزوی و ... . بعد شما به این برخوردا و تفکرا می گید فضای سالم و تمرین برای زندگی آینده؟؟؟
....
هر چه محدود کردیم حرص و طمع را بیشتر کردیم
مردمی
نه اینکه ما تو کشور مون اصن خانوما و آقایان همو نمی بینن بعد اگه دانشگاه جدا بشه کلا یه حصار کت و کلفت کشیده میشه بینشون. شما اگه میخوای رفتار و آداب اجتماعیو یاد بگیری بیا من کتاب بهت معرفی کنم. کی گفته باید انسان خودشو در زمینه و معرض فساد قرار بده تا اجتماعی بودنو یاد بگیره؟؟؟
احسنت
United States
برو بابا ، لابد اون وقتا كه ملت دانشكاه نميرفتن و تازه تو حجله همديگه رو مى ديدن ، يه عمر با خوبى و خوشى با هم زندگى نميكردن ، مشكل زندكياى خراب امروز اين چيزا نيست
حقیقت
محض اطلاع شما :میزان طلاق در ازدواج های دانشجویی بالای 70 درصد می باشد
منبع :اساتید جامعه شناسی دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران
آمار ها هم که شدن میلی!!! قبلا صدا و سیما اخبار ازدواج دانشجویی می گفت که درصد طلاق کمتره. حالا شده بال 70 درصد؟
برای همین شیوه صحیح انتخاب همسره که آمار طلاق اینقدر بالا رفته!!!!
عجب!! دانشگاه محل تمرين زندگي فرداست؟‌ مگه زندگي تمرين ميخواد؟! ببخشيد دقيقا منظورتون چيه؟! يعني ما بايد چند دور تمرين زندگي كنيم بعد تشكيلش بديم؟! وااسفا!
ميشه به فكر ازدواج افتاد و ازدواج كرد ولي در حال حاضر دانشگاه بيش از اينكه فرصتي براي ازدواج باشه متاسفانه تهديدي براي ازدواج شده. يعني اين دركنار هم بودن دختر و پسر ضررش بيش از نفعش شده.ياد آيه قرآن افتادم در مورد شراب، در قرآن هم آمده كه شراب فوايدي دارد اما ضررش بيش از نفعش است و حرام است.
دانشگاه خیابون نیست، مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی روابط پسر و دختر همیشه همراه با احترامه و خبری از روابط غیر اسلامی نیست.
اگه کنترل مناسب تو دانشگاه ها باشه، اختلاط میتونه به رونق گرفتن ازدواج کمک کنه؛ میزان ازدواج دانشجویی خودش نشون دهنده ی این مورده
Iran, Islamic Republic of
خودتون داريد مي گيد اگه كنترل باشه، كه نيست
Iran, Islamic Republic of
شما تا حالا پاتون رو در دانشگاه گذاشتید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردمی
رابطه اشتباه چه تو خیابون چه تو دانشگاه یکسانه. فک کنم خیلی به دانشگاه ها اعتماد داری یا به نام دانشجو . فکر می کنی دو نفر که دانشجو باشن و تو دانشگاه یهو فرشته می شن و متشخص. فک کنم تا حالا نیمدی دانشگاه.
ببخشید بنده به عنوان یک کارشناس ارشد می تونم بپرسم منظور شما از غیر اسلامی نیست دقیقا غیر کدوم اسلامه؟
Iran, Islamic Republic of
مگر فریبا د... در ظاهر چادری نبود؟!
سلمان
Iran, Islamic Republic of
اگه کسي از درد دق کنه حق داره...
مرحبا بر اين خانم
اخه دانشجو درسنين بالاي بيست سال هست وميتواند از خودش محافظت كند واين بچه بازيها چيه؟پس خيابانها را هم تفكيك جنسيتي كنيد ومغازه هارا هم همينطور
حسین
بس کنید تا کی این شعارها قراره گفته بشه؟ اگر واقعا میتونه از خودش محافظت کنه پس این دهمه گناه این همه آثار منفی روابط و ضربه های عاطفی و ... از کجا بیرون اومده؟ آیا چشمتان را بسته یا خود را به نابینایی زده اید ؟ باور کنید اختلاط پسر و دختر آقثار بدی دارد. واقعا افتضاحه با شعار دادن و نمیدونم اونها متمدننن و ... مگه حل میشه ؟؟؟
United Kingdom
ظاهرا شما تو باغ نیستی دادا!
کی گفته هرکه بالای بیست سال بود میتونه خودشو کنترل کنه؟بنده شخصا الان از توی خوابگاه دانشجویی دارم اینو مینویسم و تو دل بیست ساله ها دارم زندگی میکنم.اینطوری که شما میگی نیست.
United Kingdom
یه خاطره از یکی از اساتید ایرانی یکی از دانشگاهای کانادا:
یه روز یه خانم کنفرانس داشته سرکلاس.اون روز لباس نامعمولی میپوشه و میره کنفرانس میده.استاد کلی از نمرش کم میکنه و دختره میره شکایتشو میکنه.ازطرف دانشگاه از استاد توضیح میخوان.میگه اینجا محل علم آموزیه،نه شوی لباس.ایشون با این لباسش،جنبه علمی کنفرانسشو تحت الشعاع قرارداد.و جالب اینه که دانشگاه نظر استاد رو تایید میکنه.حالا همینو بیار تو مختصات اسلامی بش نگاه کن.واقعا الان اختلاط سالمه؟ ممکنه بعضیا بتونن کنترل کنن ولی باید به قضیه کلان نگاه کرد.آیا این شوهای مو و لباس تو دانشگاها روی فضای علمی تاثیر نمیذاره؟
pars
Iran, Islamic Republic of
دقیقا پسر یا دختر 20 ساله که نمی تواند خودش را در مقابل رفتارهای خودش مسئل بدونه و بی بندوبار باشه پس چطور ما از اونها رای می گیریم برای انتخابات یعنی اینجا دیگه همه چی می فهمن تعجبه بخدا
بی ادعا
ماشالا به این استدلال!!!!!!!!!!!!!!
ما
جاییکه یوسف پیامبر با مقام بالای نبوت به خدا پناه میبره تا از طغیان وطوفان شهوت در امان باشه .....
Canada
بالاخره یا احکام اسلام رو قبول داریم یا نداریم
اگه نداریم که باید پسوند "اسلامی" رو از حکومت برداشت و گذاشت "جمهوری ایرانی"
اما اگه به اسلام اعتقاد داریم باید پای قواعد و احکامش بایستیم. نمیشه که حرف از اسلام زد اما عکسش عمل کرد
همین چند وقت پیش بود که سیدحسن خمینی گفت امام مخالف نشستن دختر و پسر به تکلیف رسیده سر یک سفره بود
لابد امام هم اشتباه میکرده
Iran, Islamic Republic of
مطمئنید این حرف رو سید حسن خمینی زد. من عکسهای بچه های خودش را در فیسبوک دیدم اصلا وضعیت خوبی ندارد!!
بی ادعا
حرف امامو نقل کرده حرف سید حسن نیست که! دقت کن.
برای شما که دولت سابق را انحرافی نامیدید و کفران نعمت کردید این اشخاص و دولت بهترین هدیه ی خداوند است !
وسط دعوا نرخ تعيين نكن! هركسي ايرادش جاي خودشه چه دولت قبلي چه جماعت فعلي!
Iran, Islamic Republic of
دولت سابق هم منحرف بود، این دولت هم اگر در همان را گام بردارد(که امیدوارم از سابقه احمدی نژاد تا فرصت دارد عبرت بگیرد) باید سرعقل بیاید. زیرا الان دشمن فهمیده که حزب الله برخلاف تبلیغاتی که علیه اش است، از هرگونه تعصب سیاسی به دور است و کسی که بهش رای داده را خیلی راحت بخاطر در امان ماندن دین کنار می گذارد؛ چه برسد به این نوچه های دست پرورده ...
دولت قبلی به این اعتدالیها آبرو داد و سبب رای آوریشان شد. در انتخابات نگرش غالب این بود که کی مثل دولت قبلی نباشه.
Iran, Islamic Republic of
تا کی این مملکت با اعمال سلیقه باید اداره شود!! از راه نرسیده نتیجه سالها مطالعه رو مردود می دونه و می خواهد سلیقه خودش رو با یک سری استدلال شخصی اعمال کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست خانم معاون که در ظاهر و با پوشش چادرشان، قاعدتا مقید به عقاید اسلامی هستند
سلام، مرور كنيد گذشته و حال خانم فريبا مهاجر داودي را. الهم اجعل عواقب امورنا خيرا
این ادا و اصول روشنفکر مآبانه کنار بگذارید پیغمبر خدا در حدیثی صحیح میفرمایند زنان و مردان را از هم جدا کنید و گرنه جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت
شادی وند
دقت کردید برخی منفیها از چه ابشخور فکری نشات میگیره ؟حدیث پیغمبر هم برای برخی میخونی منفی میزنن!تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
مردمی
آمریکا تازه داره تفکیک جنسیتی میکنه . بعد ما که یعنی کشور شیعه و خدایی هستیم و این حرفا ؟؟!!!
قباحت داره. خانوم شما برای دختر خودتم می پسندی که ..... .
متأسفم . لا اقل چادریا رو بدنام نکن. من خودم دانشجو ام کی گفته اختلاط دختر و پسر مفیده؟ کی گفته می تونن در کنار هم باشن و صمیمی باشن و مفسده ای پیش نیاد؟؟ یه سری به محیط دانشگاه ها بزنین بعد افاضه کنین.
دخترا بهتره تو شهر خودشون درس بخونن اینو همه می دونن.
شما بهتر می دونی یا اسلام؟؟
اظهار نظر نکنین. چه هدفی دارین؟؟
خدا را در نظر گرفتین و این حرفو زدین یا رضایت غیر خدا را ؟؟
شماها واقعا املید!!!
Iran, Islamic Republic of
ما ازسربازان امام زمان بسیار متشکریم که جلوی ناامنیها وبمبگذاریها را گرفته اند.اما این بمبهای ضددینی وفرهنگی راچه کسی باید جلوگیری کند؟چرا دزدیها وناامنیها نسبت به قبل واوایل انقلاب چندین برابر شده است؟این یاازتزلزل اعتقادی مردم است یابی عدالتی وعدم اجرای درست قانون.وقتی هرروز اختلاسی وخلافی عیان می شودوبه سرانجام درستی هم نمی رسد.عاقبت این می شود که مردم در روستا وشهر از جان ومالشان بیم داشته باشند.
بابا این افراد فقط اداعای مسلمانی دارند.
در قرن بیست و یکم اینقدر بسته فکر نکنید. متاسفانه در غرب که آزادی مطلق دارند حاشیه امن دخترهای سالم بهتر است. به جای محدود کردن بهتر است فکری به حال فرهنگ از کودکی کنیم نه در سنی که شخصیت شکل گرفته است.
من
"متاسفانه در غرب که آزادی مطلق دارند حاشیه امن دخترهای سالم بهتر است"
کی همچنین حرفی زده؟
واقعیت داره.
در ایران یه دختر میتونه 10 شب به بعد تنها بره بیرون؟
من خودم یکسال کانادا دانشجو بودم (با رعایت حجاب). اگر 12 شب هم کاری برام پیش میومد با روز هیچ فرقی نداشت
چرا چرند می گی برو آمار "ریپ" را در غرب ببین. خود من 5 سال اونجا زندگی کردم.
قطعا تو خارج نرفتی وگرنه فرهنگ اونجا روی شما اثر میذاشت بهتر صحبت می کردی.
دانشجو
دوران دانشجویی برای هر جوانی یک دوران طلایی است اگر هم واقعا بتونن تک جنسیتی اش کنن آرامش روحی و ثبات فکری رو به جوانان هدیه می کنند...
اما مث که اینا دوست ندارن جوانها از نظر فکری آروم باشن...
شما بگید وقتی دوتا دانشجو 4 سال به مساله ازدواج با هم فکر می کنند و آخرشم یه این نتیجه میرسن که برای هم مناسب نیستند!!! آیا آرامشی می مونه برای کارهای علمی و پژوهشی!!
دانشگاه بنگاه همسر یابی نیست... یک بستر علمی و پژوهشی محض است...
Iran, Islamic Republic of
داستان ناراحتی حضرت امام (ره) پس از شنیدن خبر کشیدن پرده در اتاق دانشگاه ، با این مطالب نسبتی داره؟
...چارتا خواب وخاطره که معلوم نیست کی بات چه نیتی داره پخش میکنه مثل خاطرات هاشمی از امام که با بدیهیات روحیه امام در تضاد است .
بنده خدا
این صحبتهای رهبر انقلاب را با دقت مطالعه کنید تا روشنتر به قضیه نگاه کنیم:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8798
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
چادر ایشان از جنس چادر نعیمه اشراقی و فائزه هاشمی و فریبا داوودی مهاجر است. این چادر وسیله کارش است.
Iran, Islamic Republic of
مگر در ايدىولوژي ايشان ترديد داريد؟
...
البته با توجه به پيشرفت فناوري واطلاعات آگاهي مردم بالا رفته وجلو تندروي اين افراد را خواهند گرفت
9 دي سال 1388 نتيجه رفتار طبيعي مردم نسبت به توهين به مقدساتشان در عاشوراي سال 1388 مي باشد ....
ساده ترین کار برای حکومت اسلامی محدودیت ... اگر دختری شایستگی بهترین دانشگاهارو داشته باشه می تونه بره اونجا درس بخونه. این اختلاط!! سرچشمه بیشترین ازدواج ها میشه و اگه محیط رو از شون بگیرید میرن یه جای دیگه باهم آشنا میشن...
بی ادعا
همین که میگید دانشگاه جای همسریابیه معلوم میکنه که به چه دیدی دارید به همکلاسی های نامحرمتون نگاه می کنید. این به نوعی مفسده اس.

عده ای دارن میگن تو دانشگاه آشنا می شیم که ازدواج کنیم پس پیداس توان علمی را پایین میاره.
خب برن جای دیگه چرا باید دانشگاه را محل تولید نسل کنیم به جای تحصیل و تولید علم.
سياست پدر ومادر ندارد همين است....
ایشان یک فمینیستی هستند که به خاطر تعارفی که با عادات مذهبیشان دارند با مذهب علنا مخالفت نمی کنند ولی دنبال "عصری" کردن دین و تغییر در مبانی استنباط احکام شریعت هستند مثلا حقوق زنان استیفا شود. سخنرانی ایشان را در کنفرانس زن در جهان اسلام که همین هفته پیش برگزار شد ببینید و قضاوت کنید که آیا ایشان مسلمانند یا فمینیستی که در محیطی باقیود مذهبی بزرگ شده و با آن تعارفاتی دارد.
حسین
قبلا نماینده مجلس چادری هم داشتیم که الان در ینگه دنیا زندگی می کند. و همینطور مثالهای دیگر. پس چادر برای ایشان ملاک نیست.
تمام هنر ایشان در سخنانشان پیداست. به ظاهر توجه نکنید
حسین
سلام
جای تعجب ندارد ......
United States
فمینیییییییسم!!!