جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

ترجیح‌نظرشخصی براصول‌علمی دریک مصوبه

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 317991
در تهران تردد و آمد و شد در ساعات اوليه صبح و عصرگاهي به مشكل برخورد و همه برنامه هاي اعضاي خانواده دولت برهم خورد .آيا نمي شد مثل همه كشورهاي پيشرفته دنيا، در ايران هم بدون كارِ كارشناسي حتي لب هم به سخن نگشود؟
به گزارش جهان، یکی از مخاطبان سایت الف، یادداشتی درباره ساعات کاری ادارات نوشته است که در ادامه می خوانید:

بدون مقدمه مطالبي را در رابطه با ساعات جديد كاري ادارات معروض مي دارد.

از اول پاييز شوك عجيبي بر كاركنان وارد شد و استانداري محترم تهران ساعات جديد كاري ادارات را ابلاغ كردند . صرف نظر از اينكه مصوبه دولت قبلي خلاف قانون بوده يا نه ، ابلاغيه جديد موجي از نارضايتي را در بين كاركنان به وجود آورد . با استقرار دولت جديد اكثرمصوبات دولت قبلي بدون مطالعه و كار‌ِ كارشناسي كان لم يكن اعلام گرديد و يا در مصاحبه ها اجراي آنها توجيه ناپذيرنشان داده شد. متاسفانه دولت جديد در چند مورد بعد از گذشت تنها چند روز ، ابلاغيه خود را پس گرفت ! و اين بيانگر عدم توجه به نظرات كارشناسان بوده است.

در اجراي دستورالعمل ساعات كاري نيز متاسفانه بدون توجه به معايب و يا محاسن آن تصميم بر اجراي قانوني گرفته شد كه در چند سال گذشته كنار گذاشته شده بود و كاركنان برنامه جديدي را با توجه به قانون موجود براي زندگي خود برنامه ريزي كرده بودند . اعلام بدون مقدمه آن شوك عجيبي را در بين خانواده دولت ايجاد كرد چه ، هر عقل سليمي مي دانست كه بدون زمينه سازي و فراهم آوردن سازوكارهاي لازم براي اين كار ، تغيير ساعات كاري در اين برهه از زمان كه دولت با مشكلات درآمدي روبرو است ، كاري دشوار و يا غيرممكن خواهد بود. هيچ كس منكر آن نيست كه بايد براي ساختن ايراني آباد بايد كار كرد و عقب ماندگي ها را با تلاش مضاعفي جبران كرد ولي با برنامه ريزي . متاسفانه يكي از مشكلات مديريتي در ايران عدم توجه به پارادايم علم بوده و هر مسئولي نه براساس اصول علمي بلكه براساس يافته ها و نظرات شخصي خود ، بدون توجه به زمان و مكان اقدام عملي به آن مي كند و چون نظر شخصي است و پاراديم علم در آن لحاظ نشده، خسارات جبران ناپذيري را به كشور وارد مي سازد. مردم و كشور ما در طول ساليان گذشته صدمه هاي زيادي را از مسئولاني كه توجه به مسائل علمي نمي كنند، خورده است.

ببينيد در همين چند روز گذشته يك اظهار نظر رئيس محترم بانك مركزي در رابطه با نرخ ارز چه غوغايي به پا كرد. با هزار تاسف اين اظهار نظر در زماني بيان گرديد كه مردم ايران و رسانه هاي جهان بعد از سه دهه منتظر نتايج ديدار مقامات ايراني و امريكايي بودند. و افكار عمومي براي سقوط قيمت ها لحظه شماري مي كردند ولي متاسفانه يك اظهارنظر كاملاً غيرمسئولانه نه تنها اخبار و رويدادهاي اين سفر تاريخي را به سايه برد بلكه اين قدر دربازار تاثيرگذار بود كه بازهم دلال هاي بازار ارز را به آينده شان خوش بين كرد . اگر به پاراديم علم توجه مي شد نبايد در اين موقعيت كنوني كه دولت براي مذاكره با حريف خود قدم به ميدان نهاده بود و براي موفقيت در صحنه جهاني به پشتيباني افكار عمومي در داخل نياز داشت چنين اظهاراتي مي شد و . . . اعلام ساعات كاري جديد هم ، تكرار همچون مسئله اي بود منتهي در بعدي كوچكتر و در خانواده دولت. ولي مشكلات بزرگي را در خانواده خود ايجاد كرد.

در تهران تردد و آمد و شد در ساعات اوليه صبح و عصرگاهي به مشكل برخورد و همه برنامه هاي اعضاي خانواده دولت برهم خورد .آيا نمي شد مثل همه كشورهاي پيشرفته دنيا، در ايران هم بدون كارِ كارشناسي حتي لب هم به سخن نگشود؟

آيا نمي شد با استفاده از نظرات كارشناسان و يا يك نظرسنجي بهترين راه حل را براي موضوعي برگزيد. شايد فرموده باشند كه براي اجراي قانون كه نظرسنجي نمي كنند. سخن بسيار منطقي است ولي در نظر داشته باشيم كه دولت قبلي كه آن هم برخاسته از اراده مردم بود همين قانون را يك طرفه تغيير داده بود. عليهذا با توجه به اينكه همه قوانين مصوب بايد در تحكيم و استحكام خانواده باشد و دولت بدون در نظرگرفتن سازوكارهاي لازم از قبيل سرويس اياب و ذهاب، غذا، ترافيك تهران و دهها مورد ديگر اقدام به اجراي آن نموده و با اين كار اعضاي خانواده در اين كلان شهر بيش از ۱۲ ساعت از يكديگر دور بوده و وقتي هم كنار هم هستند ديگر رمقي براي رسيدگي به مسائل درسي و تربيتي فرزندان باقي نمي ماند ، پيشنهاد مي نمايد كارگروهي از كارشناسان خبره را براي حل اين مشكل كه درآينده معضلات زيادي را به جامعه تحميل خواهد كرد تشكيل داده و مشكل را با تدبير حل فرمايند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمی شود کلا تهران را تعطیل کرد و اضافه کار؟!!!
30 روز ماموریت هم به هر نفر بدهند!!!!!!!!!!!!!!!