جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۱
۷

کارآفرین ایرانی هم می‌تواند به توهين کره‌ای‌ها پاسخ دهد؟

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 294855
رفتار دولت کره با كارآفرينان و شركتهاي ایرانی، توهین آمیزتر از اظهارات چوی کانگ‌هی نيست اما چرا كارآفرين ايراني نمي تواند پاسخ شايسته اي به توهين كره اي ها بدهد؟ وضعيت محيط كسب و كار در ايران، كارآفرين ايراني را مجبور كرده اين توهين و تحقيرها را تحمل كند و هيچ نگويد...
کارآفرین ایرانی هم می‌تواند به توهين کره‌ای‌ها پاسخ دهد؟
جهان نيوز - سيدامير سياح:
با پایان بازی تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در هفته گذشته که به پیروزی تاريخي و شيرين ایران انجامید، سرمربی تیم ملی ایران لحظاتی بسوی نیمکت تیم کره رفت و با مشتهای گره کرده، به کری خوانی توهین آمیز سرمربی کره پاسخ داد.

اما در کره جنوبی این تنها سرمربی تیم ملی فوتبال نیست که برای کشورمان کری خوانی توهین آمیز کرده است. سال هاست دولت کره جنوبی برای فعالان اقتصادی کشورمان خط و نشان می کشد که حق ندارید فلان کالاها را بخرید، فلان کالاها را به شما نمی فروشیم، نفت خام شما را نقدي نمی خریم و باید بجای پول نفتتان، کالاهایی که ما تعیین می کنیم را ببرید و...

آنچه سرمربی کره جنوبی دقیقا درباره فوتبال ایران گفته، از توهین و تحقیری که دولت و موسسات اقتصادی کره چندین سال است در حق کارآفرینان و شرکتهای ایرانی روا می دارند، تحقیر کننده تر و توهین آمیزتر نیست. کارآفرین ایرانی سالهاست این توهین و تحقیر را تحمل می کند اما نمی تواند مانند سرمربی تیم ملی ایران مشت اش را به همتای کره ای نشان دهد و آنها را از ادامه تحقیر و توهین و زورگویی بازدارد. چرا؟

مشهور است 45سال پیش کسی از صنعت خودرو سازی کره جنوبی حین بازدید از شرکت ایران خودرو با حسرت گفته است: آیا می شود ما هم روزی چنین کارخانه ای داشته باشیم؟! و مشهور است شهردار سئول سالها پیش در بازدید از تهران، حسرت پیشرفتهای تهران را خورده است. بعید می دانم این روایتها –كه احتمالا زاييده ذهن هاي خودكم بين هستند- به حقیقت نزدیک باشد اما تقریبا اطمینان دارم در کره جنوبی نمایندگان مجلس برای استخدام همشهریان و اقوامشان به مدیران هیوندایی نامه نمی نویسند. 

تقریبا اطمینان دارم با تغییر وزیر صنایع یا حتی تغییر دولت کره، مدیرعامل هیوندایی برکنار یا تعویض نمی شود. 

تقریبا اطمینان دارم مدیرعامل هیوندایی براي فروش محصولش با قیمتگذاری دولتی مواجه نیست. 

اطمینان دارم بانک مرکزی کره جنوبی پی در پی بخشنامه های ضدونقیض نمی دهد و تامین مالی داخلی را به روی صنعت و کارآفرینان این کشور نبسته است. 

اطمینان دارم دولت کره قراردادهایش با شرکتهای کره ای متعهد است پرداخت مطالبات پیمانکاران کره ای را ماه ها عقب نمی اندازد.

اطمینان دارم کارآفرین کره ای با مشکل قاچاق، مشابه ساری بدون اجازه محصولش، چک برگشتی مشتریان، کلاهبرداران گستاخ و زيرپا گذاشتن گسترده قراردادها... روبرو نیست .

اطمينان دارم دستگاه قضایی کره با دقت و در اسرع وقت به هر شکایت كارآفرين كره اي رسیدگی می کند و كارآفرين كره اي حداقل از بابت حفاظت از مالش در برابر متجاوزان و كلاهبرداران و افراد بي تعهد به قراردادها، نگراني ندارد .

اطمینان دارم دولت کره دست دوستی اتاق بازرگانی کره را رد نمی کند و مسئولان ارشد دولت کره در گفتگوی مستمر و تفاهم آمیز، مطالبات کارآفرینان کره را استماع می کنند و برای حل آنها بطور موثر تلاش می کنند. 

اینها بخشی از مولفه های «محیط کسب و کار» هستند. موضوعی که سیاستمداران ما زیاد شعارش را می دهند ولی برای بهبودش کار موثری نمی کنند. 

تا وقتی محیط کسب و کار در کشور ما تا این حد نامساعد باشد و تا وقتی کارآفرین ایرانی اینقدر در ادارات و دادسراها و بانکهای ایران اذیت می شود، ناچار است توهین و تحقیر کره ای ها را هم تحمل کند و برخلاف سرمربي تيم ملي فوتبال ما، هیچ نگوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاش یه مدالی به این آقای کی روش میدادیم از هویت ایرانی خوب دفاع کرد
United States
اطمینان دارم دولت کره مجبور نیست چندین برابر قیمت یک ماشین را عوارض گمرکی وضع کند تا مردم مجبور باشند ماشین بی کیفیت و گران قیمت بخرند
4 سال است که بانک یوری کره، 55 میلیون دلار از پول گروه انتخاب(بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی با 3000 نفر کارگر) را که برای خرید کارخانه دوو در کره را بلوکه کرده. با 55 میلیون دلار این شرکت کارهای بزرگی میتوانست بکند.
اطمینان دارم کارآفرین کره ای با استفاده از شرائط ویژه یعنی جلوگیری از ورود خودروی ارزان و با کیفیت خارجی به طمع سود چند برابری نیفتاده و خون مردم کشور خودش را در شیشه نمی کند و یا از حداقل کیفیت موجود خودروی تاریخ مصرف گذشته اش به بهانه ی آپشن اضافه ، نمی کاهد.
Iran, Islamic Republic of
سلام . کاش اضافه می کردین اطمینان دارم مردم کره هنگامی که کفش نداشتند به یک دمپایی چوبی راضی بودند تا کفش خارجی ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
بازديد از پارس خودرو بوده نه ايران خودرو.
بردیا
Iran, Islamic Republic of
آفرین به متنی که نوشتی من در منزل هم همین حرف رو زدم کارخونه ای که 70 سال پیش در کره شیرینی خونگی درست میکرد الان موبایل میزنه و اسمش شده سامسونگ 45 سال پیش تو ایران کارگری میکردن الان ایرانی ها رو تو مملکتشون راه نمیدن مشگل از خودمون هم هستش دوست من فکر کنیم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟