جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تصمیم گیری هوشمندانه و مسئولانه کاندیداهای اصولگرایان

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 292287
اگر بخواهیم پیروز واقعی میدان را از ابتدا مشخص کنیم، کار دشواری نیست. از همین امروز می توانیم نام ببریم و آن ملت بزرگ ایران و رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی و در مجموع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
تصمیم گیری هوشمندانه و مسئولانه کاندیداهای اصولگرایان
جهان نيوز - حسین کاشانی پور:
به آخرین روز رقابت های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی رسیدیم. فردا نیز روز تنفس تبلیغاتی و جمعه روز حماسه آفرینی ملت ایران است.

اگر بخواهیم پیروز واقعی میدان را از ابتدا مشخص کنیم، کار دشواری نیست. از همین امروز می توانیم نام ببریم و آن ملت بزرگ ایران و رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی و در مجموع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آنچه تاکنون گذشته آکنده از زیبایی و ارزش آفرینی بوده که منجر به تائید روال انتخابات تا امروز توسط رهبر معظم انقلاب گردیده و عنوان فرموده اند: یکی از نقاط برجسته این است که گفتمان مردم، گفتمان قانون گرایی است.

در میان این زیبائیها برخی ارزش افزوده بالایی برای نظام اسلامی و رقابت انتخاباتی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت که دو نمونه بارز آن عملکرد آقای دکتر زاکانی و آقای دکتر حداد عادل است.

در جریان تبلیغات انتخابات نیز در نگاه کلی و با اغماض شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم. فقط از برخی سیاه نمایی های افراطی آزرده شدیم که امید است پس از این شاهد آن موارد نباشیم و خوراک تبلیغی برای دشمنان ملت توسط مدعیان خدمت به ملت تدارک دیده نشود.

برخی مشاجرات که منجر به طرح موضوعات غیر ضرور در امر انتخابات شد هم از موارد قابل نقد است. البته برخی در حین و بین این گفتگوها تفکر، رویکرد و مواضع خود را که ناشی از وادادگی در برابر استکبار بود بر ملا کردند که می تواند در انتخاب دلسوزان کشور و ملت آنان را یاریگر باشد.

در شرایط رقم خورده ما دو جریان اصلی را در رقابت انتخاباتی حاضر می بینیم. جریان مدعی اصلاحات و جریان اصولگرایی. البته افراد مستقل نیز گرایش اصولگرایی دارند. در جریان مدعی اصلاحات پس از شیوه خاص تبلیغ و مناظره که سعی در دوقطبی کردن فضا کاملا مشهود بود تدبیر توأم با ترفندهایی که قابل نقد است اتفاق افتاد. همانگونه که انتظار می رفت و بدلیل قلت طرفداران ابتدا سیاست عدم اجماع اعلام شد حتی قسم یاد شد که می توان آن را زمینه سازی برای عدم احساس نیاز اصولگرایان به اجماع قلمداد کرد و بعد قسم شکسته شد و یکی کناره گیری کرد. اما آنچه اتفاق افتاد تصمیم آخر برای این جریان که حضور در صحنه را با یک کاندیدا رقم زد منطقی می نماید.

جریان اصولگرایی بواسطه اطمینان خاطر از اقبال مردمی با کاندیداهای متعدد وارد رقابت شد بدیهی است تکثر و وحدت هر کدام آثاری دارد. تکثر کاندیداها تا جایی مجاز شناخته می شود که بتواند سلیقه های مختلف در درون اصولگرایی را بیان و آگاهی طرفداران به مواضع را بسوی کاندیداها متمایل کند و پس از طی مقدمات و ملاحظه آرایش سیاسی و واقعیتهای صحنه به وحدت برسند.

در این راستا جناب آقای دکتر حداد عادل که از سوی اندیشمندان منصف عملکرد شایسته ای را در مناظره ها به منصه ظهور رساند و مواضع اصولی را با اخلاق محوری بیان کرد با اقدام حکیمانه و مسئولانه خود که ناشی از تقوا و تدبیر بود برکات حضور خود در صحنه را تکمیل و شرایط را به سمت منطقی شدن سوق دادند.

در شرایط حاضر ملت عزیز ایران در انتظار یک تصمیم اصولی و منطقی از اصولگرایان حاضر در صحنه اند. تا هم شرایط انتخاب آسانتر گردد و هم اینکه تفکر ایستادگی و مقاومت بر ارزشهای اسلامی و انقلابی و جهت گیری پیشرفت اسلامی که خواسته اکثریت جامعه اسلامی ماست بتواند با حضور پر اقتدار در عرصه مدیریت اجرایی کشور اقتدار و عزت ایران اسلامی را قوت بخشیده و بر سرعت حرکت در مسیر پیشرفت اسلامی بیفزاید.

دیگر جای کوتاهی و تأمل نیست، اصولگرایان با خدا معامله کنند و به عهدی که با امام و شهیدان و ولایت و ملت دارند اقدام کنند و احتمالات و گزارشات غیرواقعی و انتظار موج آفرینی آنان را از تصمیم بزرگ و مسئولانه باز ندارد. اصل حاکمیت تفکر ولایی و انقلابی و ارزشی را که زیباترین تفکر خدمت صادقانه در آن شکل می گیرد را برخود ترجیح دهند.

زیبائیهای حماسه سیاسی را با تصمیم زیبا و اصولی و منطقی خود تکمیل و با الگوی رفتار بسیجی و از خودگذشتگی برای آرمان ها، مدیریت اصولگرایان را که انشاءالله محقق خواهد شد و قابل پیش بینی است زیباتر رقم زنند.

تصمیم هوشمندانه و مسئولانه مورد انتظار است و آن  وحدت اصولگرایان براساس واقعیتهای صحنه است. و اما انتظار:
شرایط کنونی ناظر بر این است آقای دکتر ولایتی زودتر به تصمیم برسد و ضمن التزام به عهد خود زمینه پیگیری مقتدرانه آرزوی خود که تحقق تمدن اسلامی و شکوفائی آن است را هموارتر نماید. جناب آقای مهندس غرضی نیز با اخلاص و دلبستگی ناب به ارزشهای انقلاب محبت خود را در دل مردم عزیز و فهیم افزون کرد با انصراف خود اثرات مثبت حضور خود در صحنه را تکمیل و راه را هموارتر کند.

جناب آقای دکتر محسن رضائی نیز هر چند بصورت مستقل به میدان آمده، اگر در برآوردهایش به این نکته می رسد که جزء دو نفر اول نخواهد بود بیاید به یاد روزهای دفاع مقدس پیمانی دیگر با شهیدان تازه کند و راه را هموارتر نماید.

دو کاندیدای مطرح اصولگرا نیز که براساس شواهد از آرای بهتری برخوردارند فقط خدا و خونهای پاک شهدا را در نظر گرفته و براساس شواهد و قرائن و واقعیتهای صحنه و نه شرایط مورد انتظار دست به تصمیم بزرگ بزنند و دلدادگان انقلاب و ولایت را به آرامش رسانده و با ترویج حضور حداکثری زمینه ساز خلق حماسه بزرگ سیاسی با دو رکن، حضور فراوان و حماسی سیاسی مردم شریف و عزیز ایران اسلامی در انتخابات و انتخاب شایسته و امید آفرین رئیس جمهور اصولگرا و حضور پراقتدار رئیس جمهور منتخب اصولگرا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *