جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۲۱
چهارمین «نه» مردم ایران به رفسنجانی؛

خدمتی که هاشمی به اصولگرایان کرد!

رضا مقدسی
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب: 286611
مردم هنوز تورم 50 درصدی کابینه سازندگی آقای هاشمی و بروز بحران در چند شهر کشور را فراموش نکرده اند و تنش های حاصل از رفتارهای این جریان در دوره اصلاحات و حوادث سال 88 از حافظه ملت پاک شدنی نیست. لذا به یقین منجی نمایی چنین اشخاص یا جریاناتی باورپذیر نخواهد بود.
خدمتی که هاشمی به اصولگرایان کرد!
جهان نيوز - رضا مقدسی:
یکی از چهره های اصلاح طلب که در روزهای اخیر خود نیز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده، ورود هاشمی رفسنجانی
آنچه فراتر از این اقدام رخ خواهد داد و این روزها اصولگرایان به شدت به ضرورت آن واقف شده اند همگرایی و وحدت اجتناب ناپذیر در برابر فرقه انحرافی و جریان فتنه است که اتفاقاً ورود نامزدهای شاخص این دو جریان ناخواسته خدمتی بزرگ به تحقق این همگرایی است
به صحنه رقابت های یازدهمین دوره ریاست جمهوری را به منزله انفجار بمبی در میان اصولگرایان دانسته و گفته است: «اصولگرایان باید آرایش سیاسی شان را تغییر دهند و احتمالاً اینطور نیست که آنها به یک گزینه برسند زیرا دچار بحران تئوریک هستند».

این اظهار نظر که ورود آقای هاشمی آرایش اصولگرایان را دچار تغییر خواهد کرد البته سخن بی راهی نیست و طبیعی است که با ورود رقیب شاخصی همچون هاشمی رفسنجانی اصولگرایان متناسب با بازی جناح مقابل، جبهه خود را آرایش دهند. اما آنچه فراتر از این اقدام رخ خواهد داد و این روزها اصولگرایان به شدت به ضرورت آن واقف شده اند همگرایی و وحدت اجتناب ناپذیر در برابر فرقه انحرافی و جریان فتنه
گزینه های شاخص در جبهه اصولگرایان بر خلاف دو جریان مقابل از نظر کارآمدی و توانمندی در اداره کشور هم از تجربه قابل قبول برخوردارند و هم از نشاط و جوانی لازم بهره دارند بویژه آنکه تاکید بر مدیریت جهادی و خدمات رسانی به محرومان و اقشار ضعیف جامعه در جبهه اصولگرایی از بارقه های امید مردمی برای اداره کشور است
است که اتفاقاً ورود نامزدهای شاخص این دو جریان ناخواسته خدمتی بزرگ به تحقق این همگرایی است.

چنانچه بخواهیم به زمینه ها و ضرورت های این همگرایی که تحقیقاً مورد اقبال آحاد مردم ایران نیز هست بپردازیم، محورهای شاخص آن چنین است:

1- کارآمدی و توانمندی در اداره کشور؛
گزینه های شاخص در جبهه اصولگرایان بر خلاف دو جریان مقابل از نظر کارآمدی و توانمندی در اداره کشور هم از تجربه قابل قبول برخوردارند و هم از نشاط و جوانی لازم بهره دارند بویژه آنکه تاکید بر مدیریت جهادی و خدمات رسانی به محرومان و اقشار ضعیف جامعه در جبهه اصولگرایی از بارقه های امید مردمی برای اداره کشور است. اقدامات صورت گرفته در دولت نهم که با همگرایی نسبی اصولگرایان صورت گرفت و از حاشیه ها و انحرافات به دور بود می تواند نمونه ای از این مدیریت باشد.

2- پرهیز از چالش آفرینی
متأسفانه هر دو جریان فتنه و فرقه انحرافی در سوابق و عملکرد خود نشان داده اند که پیش از آنکه به فکر مسائل و مشکلات مردم باشند در پی چالش آفرینی های رنگارنگ برای عبور از یک وضعیت به وضعیت دیگر هستند تا به بهانه های مختلف حضور خود را در قدرت تثبیت کنند
و حاکم کردن آرامش در کشور
از مهمترین خواسته های مردم در شرایط کنونی کشور است. شرایط کنونی کشور که از یک سو مشکلات اقتصادی ناشی از تورم، گرانی و بی ثباتی در بازار مردم را آزار می دهد و از سویی دیگر چالش آفرینی ها و حاشیه سازیها درد مردم و دلسوزان انقلاب را افزون کرده است؛ مطلوب جامعه نیست و متأسفانه هر دو جریان فتنه و فرقه انحرافی در سوابق و عملکرد خود نشان داده اند که پیش از آنکه به فکر مسائل و مشکلات مردم باشند در پی چالش آفرینی های رنگارنگ برای عبور از یک وضعیت به وضعیت دیگر هستند تا به بهانه های مختلف حضور خود را در قدرت تثبیت کنند. مردم هنوز تورم 50 درصدی کابینه سازندگی آقای هاشمی و بروز بحران در چند شهر کشور
تجربه جنگ تحمیلی و مقاومت 8 ساله، پایمردی در بدست آوردن فناوری هسته ای و حفظ آن با وجود تحریمهای به اصطلاح شکننده غرب و ایستادگی در برابر انواع زیاده خواهی های آمریکا حاکی از سازش ناپذیری شاگردان وفادار مکتب خمینی و خامنه ای کبیر است. لذا هر کجا مردم از رفتار برخی از سیاسیون و دست اندرکاران کشور، پیروی از خط سازش و سرخم کردن در برابر دشمن را احساس کرده اند، آنها را کنار زده و تکلیف خود را با آنها روشن و نموده اند
را فراموش نکرده اند و تنش های حاصل از رفتارهای این جریان در دوره اصلاحات و حوادث سال 88 از حافظه ملت پاک شدنی نیست. لذا به یقین منجی نمایی چنین اشخاص یا جریاناتی باورپذیر نخواهد بود.

3- باور به آزادگی و سربلندی ایران و حفظ عزت و شرف خود در برابر زیاده خواهی دشمن
یکی از مهمترین اصولی است که آحاد مردم در طول دوران انقلاب بر آن وفاق و اشتراک نظر داشته اند و این بزرگترین درسی است که ملت سرافراز ایران اسلامی از مکتب امام (رضوان الله تعالی علیه) آموخت و همواره تا سر حد جان بدان پایبند بوده است. تجربه جنگ تحمیلی و مقاومت 8 ساله، پایمردی در بدست آوردن فناوری هسته ای و حفظ آن با وجود تحریمهای به اصطلاح شکننده غرب و ایستادگی در برابر انواع زیاده خواهی های آمریکا حاکی از سازش ناپذیری شاگردان وفادار مکتب خمینی و خامنه ای کبیر است. لذا هر کجا مردم از رفتار برخی از سیاسیون و دست اندرکاران کشور، پیروی از خط سازش و سرخم کردن در برابر دشمن را احساس کرده اند، آنها را کنار زده و تکلیف خود را با آنها روشن و نموده اند.

4- حرکت انقلاب سازنده و رو به جلوست و دچار ارتجاع
نسل جوان و پر نشاطی که امروز پا به میدان پیشرفت ایران اسلامی گذاشته است از یک سو در انتظار شکستن ابهت ابرقدرتی آمریکا در صحنه نزاع بین المللی و پشت سر گذاشتن پیچ تاریخ است و از سویی دیگر سر در هوای تسخیر فضا و کنار زدن سیطره قدرت های انحصارطلب در عرصه های گوناگون پیشرفت علمی و فکری دارد. این نسل با نشاط و پویا را نباید و نمی توان دچار عقب گرد کرد
نخواهد شد
. قوه پیش برندگی انقلاب که همان دلسوزان و دلدادگان به مکتب امام خمینی(ره) هستند باور دارند که اگر این انقلاب دچار روزمرگی و سازش شود، مرگ آن فرا رسیده است. نسل جوان و پر نشاطی که امروز پا به میدان پیشرفت ایران اسلامی گذاشته است از یک سو در انتظار شکستن ابهت ابرقدرتی آمریکا در صحنه نزاع بین المللی و پشت سر گذاشتن پیچ تاریخ است و از سویی دیگر سر در هوای تسخیر فضا و کنار زدن سیطره قدرت های انحصارطلب در عرصه های گوناگون پیشرفت علمی و فکری دارد.
این نسل با نشاط و پویا را نباید و نمی توان دچار عقب گرد کرد. انرژی این نسل در مسیری است که به تعبیر ناصرخسرو به زیر آورد چرخ نیلوفری را!

... و خاتمه آنکه اگر بمبی هم از حضور آقای هاشمی در میان اصولگرایان ترکیده باشد فقط یک انفجار صوتی بوده که موجب هوشیاری و به خود آمدن آنهاست و ان شاءالله جبهه اصولگرایی با همگرایی و درک ضرورت وحدت برای چهارمین بار رأی «نه» مردم ایران به آقای هاشمی را رقم خواهند زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رازقی
جالب بود. امیدوارم اصولگرایان حرف گوش کنند و همانطور که برای ثبت نام صف کشیدند برای وحدت و معرفی کاندیدای واحد هم صف بکشند.
خود را با هاشمی مقایبسه نکنید
حالا شما که میدونید هاشمی رای نمیاره ،پس چرا اینقدر از اومدنش ترسیدید!
شبکه خبر مسجدسلیمان
United Kingdom
درود بر فاتحان بدر و خیبر
United Kingdom
احتیاط کنید
مرادی
کی گفته هاشمی نمیتونه مملکت رو اداره کنه
یه خانواده به این بزرگی نمیتونه ایران به این کوچکی رو اداره کنه؟!
من
درودبرهاشمی ومشایی دوعنصرخاتمی
سعید
اگه هاشمی رییس جمهور بشه،مهدی چیکاره میشه؟ محسنشون فکر کنم میشه وزیر صنایع
فائزه هم وزیر رفاه
فاطمه وزیر ورزش
مرعشی هم میراث فرهنگی
saber
Canada
مملکت اسلامیست و برآمده از نورانقلاب مقدس عاشورای الهیست (ص) (ع) (س) (عج) و قانونش قرآنیست و شهیدانش ولائی و صراطش مستقیمست و می باید پاک و منزه از همه زشتیها و دزدیها و پلیدیها و غارتگریها و افراد خیانت گرده سفره نشینان و همه گونه بندیلات زنجیره ای باشد و این خواهد شد به هر قیمتی , حتی اگر که همه نامردان بیشرم و حیا و نقابداران از پای درآیند و این وعده حق بسیار بسیار نزدیک است و به روزها رسیده است .
Australia
درود بر هاشمی
نوری
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بیشتر از موسوی رای نداره بنابراین از همین الان شکست خورده است
Iran, Islamic Republic of
آقایان محترم اصلاح طلب لطفا فرافکنی نکنید، چرا بحران تئوریک خود را به اصولگرایان منتسب می کنید؟!! اصولگرایان به کوری چشم همه بدخواهان داخلی و خارجی همیشه ثابت کرده اند که پای نظام و انقلاب تا سرحد نثار جان خود ایستاده اند و وحدت و همگرایی کمترین کار ممکنی است که انجام می دهند.
شربتیان
Iran, Islamic Republic of
تحلیل دقیقی است. اگر اصولگراها واحد شوند، ائتلاف هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی و ضدانقلاب و امریکا و انگلیس و مهدی و فائزه و... ناتوان از رویارویی با ایشان خواهد بود. اصولا هر جه که اصلاح طلبان پیروز شده اند بخاطر اختلاف در اص.لگرایان بوده است وگرنه خودشان هنری ندارند.
United Arab Emirates
اصولگرايان راهي جز وحدت در برابر هاشمي رفسنجاني ندارند
ایزدی
هاشمی خدمت بزرگی به اصولگرایان کرد اگر نمی آمد همه کاندیداهای اصولگرا از صبح تا شب تو سر همدیگه میزدند و همدیگه رو تخریب می کردند.
فرید
Iran, Islamic Republic of
بابا شما که میگین هاشمی رای نداره ، پس چرا تمام سایت های اصولگرا خبر اولشون مربوط به هاشمی و تخریب اونه؟
علوی
بازگشت هاشمی یعنی بازگشت مملکت به 20 سال پیش یعنی بازگشت مملکت به دورانی که فقط پولدارها میتونستند موبایل داشته باشند.
مرتضوی
هاشمی خودش آدم خوبیه اما دور و بری هاش خطرناکند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
امیدوارم که اول از همه یک انتخابات پرشور داشته باشیم
بعد اتحاد و یک پارچگی بین اصولگرایان و مردم همچنان که هست ظاهر گردد
از طرف دیگر مواظب باشیم که با هر نوع حرف یا عملی موجب بازی کردن در زمین دشمن یا اصلاح طلبان یا حلقه فتنه نشویم
به امید پیروزی صالحان
صلوات
یا علی
یعقوبی
البته حساب اصولگرایانی که از همین الان با هاشمی بسته اند جداست
مقداد
Sweden
موافقم. آمدن هاشمیمیتواند اصولگرایان را متحد کند البته بشرطی که اصولگراها هم تدبیر کنند و عاقل باشند.