پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

واکنش یک مداح به سخنان اخیر رهبری

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 284586
در پیاده سازی سخنان آقا همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا شرایط ایده آلی به وجود آید. این موارد وظیفه خانه مداحان و پیر غلامان اهل بیت(ع) را سنگین می کند. چرا که اینها وظیفه دارند که سخنان را در بین جوانها نهادینه کنند.
واکنش یک مداح به سخنان اخیر رهبری
به گزارش جهان، حاج «یدالله بهتاش» یکی از مداحان و پيرغلامان اهل بیت(ع) است که در دیدار دیروز با مقام معظم رهبری حضور داشت. او در گفت و گو با خبرنگار عقیق درباره اين دیدار نكاتي مطرح كرد كه به صورت يادداشت مي خوانيد:
 
حدود 30 است که این دیدار انجام می شود و هربار تحولات، کاستی ها و پیشرفتهای جامعه مداحان توسط آقا بیان می شود. به طور کلی توصیه های ایشان برای تمام اقشار جامعه هدایت و روشنی مسیر را به همراه دارد و برای رسالتی که مداحان به عهده دارند، شایسته ترین نکات و کامل ترین سخنان کاربردی است. اگر جامعه مداحان براساس رهنمود های مقام معظم رهبری عمل کنند و سخنان ایشان را سرلوحه ای کارشان قرار دهند، بزرگترین خدمت را به جامعه کرده اند. چرا که مداحان در جایگاه رسانه ای فراگیر عمل می کنند که در فرهنگ سازی و رشد معنوی جامعه تاثیر گذارند. پس دغدغه ها و انتقادات مقام معظم رهبری جای تامل دارد که باید به تمام آنها عمل شود.
 
در  اين جلسه دغدغه مقام معظم رهبری جلوگیری از تفرقه های بیهوده و انحرافی بود. البته ایشان از روند کار مداحان تعریف کردند و عالی خواندند. ولی با این حال باید تمام سخنان ايشان بررسی شود و در تمام هئیت های مذهبی اجرایی گردد. یکی از نکاتی که آقا بیان کردند، این بود که مداحان باید مواظب مطالبی که مردم ارائه می کنند، باشند.

به نظرم یک مداح باید از تمام مسائل روز مطلع باشد و درباره مسائل مختلف مذهبی اطلاع داشته باشد و درباره ادبیات مطالعه کافی داشته باشد. واژه ها و مطالبي که توسط بعضی از مداحان مطرح مي شود گاهي نادرست است. ما موظف هستیم که کارمان را درست انجام دهیم و درست به همین دلیل است که باید آگاهی کامل داشته باشیم.
 
در پیاده سازی سخنان آقا همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا شرایط ایده آلی به وجود آید. این موارد وظیفه خانه مداحان و پیر غلامان اهل بیت(ع) را سنگین می کند. چرا که اینها وظیفه دارند که سخنان را در بین جوانها نهادینه کنند. برگزاری کلاسهای متعدد و برنامه ریزی های دقیق از جمله کارهایي است که می توان در جامعه مداحان انجام داد. البته در این زمینه ها باید نظارت های زیادی انجام شود. چون دشمنان شیعه منتظر بهانه هستند و ما هیئتی‌ها باید مواظب رفتار و گفتارمان باشیم.
 
من حدود چهار است که در حضور مقام معظم رهبری خوانده ام. در طول این مدت نکات بسیار خوبی را از ایشان یاد گرفته ام و متوجه اشتباهاتم شده ام. ایشان توجه زیادی به نوع شعر، شاعر، مفهوم و... دارند و من براین اساس در انتخاب متن هایم دقت می کنم.

اگر جامعه مداحان به تمام سخنان این سی ساله توجه کند و درباره آنها نگاه کارشناسی داشته باشد و در نهایت آنها را عملی کنند، موفق تر از اینها خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *