پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

راهبردهاي اقتصاد مقاومتي

محمد كاظم انبارلويي
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 234534
تصميم‌سازي و تصميم‌گيري كليدي در مورد حل مشكلات اقتصادي جمهوري اسلامي مورد اخلال قدرت‌هاي جهاني است.
جهان نيوز - محمد كاظم انبارلويي:
آمريكايي‌ها براي اعمال فشار به ملت ايران در هماهنگ‌كردن شركاي بين‌المللي خود دچار مشكلاتي هستند. روسيه و چين حاضر نيستند تحريم‌هاي يك جانبه فراتر از قطعنامه‌ها را اعمال كنند.
چهار كشور باقيمانده هم در هماهنگي در فشار عليه ايران يك موضع واحد ندارند. لذا آمريكا به نشست‌هاي داخلي 1+5 بيش از نشست 1+5 با ايران اهتمام دارد.

مجموع آنچه كه اشرار جهاني در اتاق اقتصادي عليه ملت ايران تدارك ديدند بر 6 محور كليدي استوار است.

1- دولت و ملت ايران نتوانند از امكانات و مواهب خدادادي در داخل استفاده بهينه كنند و منابع طبيعي و منابع مالي خود را نتوانند در يك چرخه سالم اقتصادي نقد نمايند.

2- اعضاي1+5 روي خروج سرمايه انساني و مالي از ايران حساب باز كرده‌اند و از طريق سرويس‌هاي جاسوسي خود اين امر را ترغيب و تشويق مي‌كنند.

3- تصميم‌سازي و تصميم‌گيري كليدي در مورد حل مشكلات اقتصادي جمهوري اسلامي مورد اخلال قدرت‌هاي جهاني است. در داخل اين راهبرد از طريق اختلاف افكني بين نهادهاي تصميم‌گير و اخلال در داده‌هاي كارشناسي صورت مي‌گيرد و در خارج از طريق اخلال در روابط ديپلماتيك جمهوري اسلامي با ساير كشورها پيگيري مي‌شود.

4- آمريكا و انگليس نام تحريم‌ها را تحريم‌هاي هوشمند گذاشته‌اند و آثار و نتايج تحريم‌ها را از طرق مختلف،‌ بويژه گزارش‌هاي سرويس‌هاي جاسوسي خود در حوزه اقتصاد كشور رصد مي‌كنند.

5- سياست ديگر آنها اخلال در روابط پولي و بانكي جمهوري اسلامي با ديگر كشورهاست از طريق تحريم بانك مركزي بر خلاف همه مقررات و معاهدات جهاني! آنها از اين طريق در نظر دارند جنسي را كه صادر مي كنيم نتوانيم پولش را بگيريم و در مورد خريدها هم دچار مشكل پولي، اعتباري و بيمه‌اي شويم.

6- دشمنان مرتب به بازار شوك وارد مي‌كنند و چند كالاي مورد نياز مردم را هدف قرار داده‌اند و با اخلال در نظام قيمت‌ها در حال رصد كردن حساسيت‌هاي مردم و برانگيختن اعتراضات هستند.

آنچه آمد نقشه‌هاي شومي است كه اشرار جهاني كشيده‌اند و هر روز هم بر ابعاد آن مي‌افزايند. راه حل چيست؟

راه حل مشخص است: مقاومت، مقاومت و مقاومت!

راه حل آن است كه ملت اتحاد خود را در برابر اين شرارت‌ها حفظ كند و مسئولان را در رويارويي با اين تبهكاري‌ها ياري رساند.

راه حل آن است كه مردم و مسئولان به فكر بهبود فضاي كسب و كار در داخل باشند به گونه‌اي كه ملت نيازهاي خود را خود در داخل تامين كند.

راه حل آن است كه از منابع خدادادي صيانت كنيم و در مديريت منابع مالي هوشمندانه عمل نماييم.

راه حل آن است كه ظرفيت‌هاي عظيم اقتصادي دست نخورده و غير فعال را فعال كنيم و با جهاد اقتصادي به نبرد با مشركين و كفار در حوزه اقتصاد برويم.

راه حل آن است كه تقوا پيشه كنيم تا خداوند درهاي آسمان‌ها و زمين را برايمان بگشايد و نعمات خود را به ما ارزاني دارد.

راه حل آن است كه تئوري پيشرفت و رشد اقتصادي كشور را براساس استعدادها و ظرفيت‌هاي بومي تدوين كنيم و به عنوان يك نقشه راه و به عنوان روح حاكم بر سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوري اسلامي از آن استفاده نماييم.

مسير درست استقامت در برابر شرارت‌هاي اقتصادي دشمن همين است و بس.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهتر بود نويسنده محترم اندكي اين راهبرد خود را توضيح مي دادند. مقاومت ‌ ؛ مقاومت ؛‌مقاومت كه نشد راهبرد. فردي مثل ايشان بايد بتواند توضيح داد كه مكانيزمهاي عملي شدن اين راهبرد چيست و كدام است؟منظور از اخلال در داده هاي كارشناسي چيست؟ مثلا آمار واقعي توليد نفت يا نرخ واقعي تورم يا ميزان واقعي فرار مغزها و يا ميزان واقعي سرمايه گذاري در صنعت نفت يا .... هم جزو داده هاي كارشناسي است يا نه؟
Iran, Islamic Republic of
بابا ملت بدبخت چکارکنند دیگه! همش ما صبر کنیم و مه آفریدها حال کنند. همش ما تو جنگ شهید بدیم و آقازاده ها بروند خارج تحصیل کنند. همش ماملت صرفه جویی کنیم وآقایان رفیق هاشون را بیارند سرکار تا گند بزنند.
Iran, Islamic Republic of
اينها راهبرد نيستند. به قطعنامه در پايان يك سخنراني شبيه هستند.