شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
رئیس قوه قضاییه:

جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌گری و ایجاد تفرقه دارند

يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 92078
جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌گری و ایجاد تفرقه دارند
به گزارش جهان، پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال انتشار مجدد نشریه ای به مانند هفته نامه موهن همت و موج اندیشه وابسته به یک جریان التقاطی، رئیس قوه قضائیه امروز نسبت به تفرقه انگیزی برخی جریانات هشدار داد.

آيت ا... آملي لاريجاني برخورد قانوني با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و رسيدگي قضايي بدون درنظر گرفتن گرايش‌هاي سياسي را از سياستهاي اصولي دستگاه قضايي برشمرد و افزود: همانگونه که از ابتداي تصدي قوه قضاييه بر آن تأکيد نموده‌ام، برخوردهاي قضايي قاطع با متخلفان و مجرماني که قصد فتنه‌انگيزي در جامعه را دارند از وظايف ذاتي دستگاه قضايي است و تفاوتي هم در برخوردها وجود نخواهد داشت و ملاک اجراي قانون است.

آيت ا... آملي لاريجاني با تقبيح برخي مطالب مطبوعات که سعي در فتنه‌انگيزي و ايجاد شکاف در ميان مسئولان نظام دارند بر ضرورت نظارت بيشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد نموده و اظهار داشت: چگونه برخي افراد بدليل وابستگي به جريانات خاص سياسي مي‌توانند با عناوين مجعول اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحليل‌هاي تفرقه‌افکنانه نمايند و با برخورداري از حريم امن اقدام به شبهه‌‌افکني در جامعه و ترويج واهي دسته‌بندي ميان مسئولان نظام نمايند.

رئيس قوه قضاييه مسئولان طراز اول کشور را از سرمايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران و يادگاران امام راحل (ره) دانسته و اظهار داشتند: جريان آشکاري در جامعه قصد فتنه‌انگيزي و ايجاد تفرقه در ميان مردم و مسئولان کشور دارد و قصد دارند با ترويج برخي دسته‌بنديها آنان را در مقابل نظام و رهبري قرار دهند. فتنه‌انگيزان حتي به بزرگان حوزه‌هاي علميه هم رحم نکرده و برخي از شخصيتهايي که نه تنها افتخار حوزه‌هاي علميه و کشور ايران بلکه افتخار جهان اسلام هستند را مورد تعرض قرار داده‌اند.

آيت ا... آملي لاريجاني ضرورت وجود بصيرت در بررسي مسايل سياسي و اجتماعي را مورد تأکيد قرار داده و شبهه‌‌افکني‌هاي اخير برخي مطبوعات را به نفع دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران دانستند و افزودند: سازمان بازرسي کل کشور لازم است نظارت خود را در اين بخش تقويت نمايد و نحوه صدور مجوز انتشارات مطبوعات را مورد بازرسي قرار داده و گزارش نمايد و دادستان محترم تهران هم بايد با تمام ظرفيت‌هاي خويش ، به مقابله با اين تخلفات قانوني برخيزد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *