جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

نشریه موج اندیشه (همت 2) توقیف و لغو امتیاز شد

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 90660

یک مقام آگاه به خبرنگار جهان گفت: سه نشریه موج اندیشه، همت و فرهنگ آشتی دقایقی پیش توسط شورای نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شدند.

نشریه موج اندیشه که همان اداره کنندگان هفته نامه همت بودند، صبح امروز دوشنبه ویژه نامه یاران رهبری را با شکل و شمایل هفته نامه همت منتشر نمودند که این موضوع باعث لغو امتیاز این نشریه شد.

گفته می شود در شورای نظارت بر مطبوعات برخی اعضا با این لغو امتیاز مخالف بوده اند.

این در حالی است که برخی بزرگان نظام نسبت به اقدامات تفرقه افکنانه هشدار داده اند.

در همین زمینه سایت فردا نوشت:  نشریه همت که به نظر می رسد با دور زدن قانون، و با عنوان ویژه نامه موج اندیشه منتشر شده است، در روی جلد خود تصویر رهبر معظم انقلاب را چاپ کرده به همراه تصویر چهره های برخی از مسئولان کشوری و لشکری و چهره های سیاسی و همچنین تصویری از راهپیمایی مردم در روز 9 دی.

این ویژه نامه که بدون کوچکترین تغییر نسبت به هفته نامه همت منتشر شده،« امت امام خامنه ای» را به عنوان تیتر روی جلد خود نیز انتخاب کرده و بدین ترتیب رسما مسئولان و چهره های سیاسی و مذهبی کشور را به دو دسته تفکیک کرده که در یک سوی آن، رهبر انقلاب در صدر قرار دارد و در سوی دیگر هاشمی رفسنجانی.

از نکات جالب توجه این نشریه اینکه برخی شخصیت ها که هفته گذشته در لیست یاران هاشمی بودند، حالا به سوی دیگر ماجرا آمده اند. آیت الله جوادی آملی و واعظ طبسی هستند. همچنین برادران لاریجانی نیز به دو دسته تقسیم شده. علی رئیس مجلس در صف یاران هاشمی است و محمد جواد و صادق در صف دوم.

از میان فرماندهان سپاه هم محسن رضایی متعلق به لیست هاشمی است و سردار جعفری در لیست دوم قرار گرفته و نکته جالب توجه اینکه سردار رحیم صفوی نیز در هیچ کدام از لیست ها دیده نمی شود.

از میان ورزشکاران هم حسین رضازاده، حمید سوریان و محمد مایلی کهن نامشان در لیست دوم آمده است. 

موج اندیشه که همت 2 را به عنوان ویژه نامه خود و به یاد شهید همت منتشر کرده، مجله هفتگی است که به صاحب امتیازی موسسه حفظ و بسط ارزش ها منتشر می شود. موسسه مذکور همان موسسه ای است که نشریه توقیف شده همت هم به صاحب امتیازی آن منتشر شده بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این شد کار حسابی و در جهت منافع ملی ، کار خوب خوب است ، احسنت
Iran, Islamic Republic of
خجالت نمی کشید
مقام آگاه دیگه کیه
شاید کارشون افراطی بوده باشه ولی مگه ...؟
Iran, Islamic Republic of
یک نفر هم که حقایق رو بیان میکنه اینجوری باهاش برخورد میشه تا کی میخوایم چشمامون رو روی مصلحتهای الکی و خشتکی .....ببندیم
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرشون بده ، همینان که گند می زنن تو وحدت مردم
Iran, Islamic Republic of
از يه طرف فيلمهاي توقيفي و مسئلدار رفع توقيف ميشن از يه طرف نشريه هاي ارزشي توقيف.