کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحصن 3روزه دانشجويان مقابل وزارت خارجه

2 آذر 1388 ساعت 17:25

تجمع دانشجويي از سوي جنبش دانشجويان جهان اسلام و جنبش عدالتخواه دانشجويي در اعتراض به آن‌چه از سوي برگزاركنندگان اين تجمع سكوت جمهوري اسلامي ايران در مقابل كشتار شيعيان يمن و ايجاد تفرقه بين دولتهاي اسلامي توسط دولت عربستان عنوان شد، بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد.



به گزارش ايسنا، در اين تجمع كه نمايندگاني از بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي امام صادق(ع) ، اميركبير، صنعتي شريف و تهران نيز حضور داشتند دانشجويان شعارهايي چون " مرگ بر آمريكا" ، "مرگ بر اسرائيل"،" مرگ بر سه نوكران ابليس"، " سعودي آمريكا، انگليس"،" مرگ بر اسلام آمريكايي" ،" مرگ بر سازشكار"، "مرگ بر مزدور انگليسي" ،" شيوخ آمريكايي ننگ به نيرنگتان"،" نه سازش نه تسليم نبرد با استكبار"،"مرگ بر منافق"،" وزارت خارجه اقدام انقلابي، مذاكره با شيطان، خيانت است به قرآن"،" الموت لاسرائيل ، الموت لآمريكا"،" آل سعود خبيث ، جيره خور انگليس" ،" وزارت خارجه مبارزه با شيطان"،" سعودي سعودي ننگ به نيرنگ تو خون جوان شيعه مي چكد از چنگ تو"،" مرگ بر وهابي صهيونيست"،" مرگ بر سعودي صهيونيست"،" يا حجت ابن الحسن ريشه ظلم را بكن" را سر دادند.

اين دانشجويان هم چنين پلاكاردهايي چون "يمن ، عراق، فلسطين، اين سند جنايت سعودي" ، آل سعود غاصب، نابود بايد گردد، قبله مستضعفين آزاد بايد گردد" و ... را در دست داشتند.

در ادامه اين تجمع احمدي به نمايندگي از جنبش دانشجويان جهان اسلام اظهار عقيده كرد: در دولت نهم و دهم متاسفانه حركاتي در سياست خارجي ما انجام گرفت كه از آن بوي مذاكره با شيطان بزرگ به مشام مي آيد.

وي با اشاره به مساله حج خونين و كشتار شيعيان گفت: به راستي گناه آن حجاج چه بود كه آنگونه به خاك و خون كشيده شدند. عده اي از مسلمانان برائت از مشركين را سر دادند و تاوان آن جانشان بود. رژيم آل سعود كعبه را غصب كرده است.

وي با بيان اين كه ما در منطقه دو غده سرطاني داريم كه اسرائيل يك غده و آل سعود هم دومين غده است اظهار كرد: مكه بايد از دست آل سعود آزاد شود و وزارت خارجه بايد وزارت صدور انقلاب اسلامي باشد. چرا كه حضرت امام فرمودند جنگ ما جنگ عقيده است و مرز نمي شناسد. بنابراين بايد هسته‌هاي مقاومت را در سراسر جهان به راه انداخت و مقابل شرق و غرب ايستاد و ما هر جا كه ظلم باشد با آن مخالفيم.

احمدي گفت: امروز اصحاب رسانه بايد صداي مردم يمن را به گوش جهان برسانند و ظلم ستيزي خود را نشان دهند.

وي گفت: امروز كشورهاي مختلف جهان به خاطر مخالفت با سياست هاي نظام سلطه به خاك و خون كشيده مي شوند. زماني كه كشتار حجاج در مكه اتفاق افتاد كساني مانند صدام و حسني مبارك پيام تبريك براي اين كشتار داده اند و امروز هم چنين دولت هايي دست به دست هم داده اند تا جريان هاي مقاومت را در يمن نابود كنند، اما بايد گفت كه جريان اسلام آمريكايي رسوا خواهد شد.

وي با بيان اين كه ما از اصحاب رسانه خواستاريم كه ظلم ستيزي خود را نشان دهند گفت: ان شاء الله ما اينجا خواهيم بود تا مسوولين وزارت خارجه به ما پاسخ دهند.

هم چنين در اين تجمع بياتي ، به نمايندگي از جنبش عدالتخواه دانشجويي اظهار كرد: موضع جنبش دانشجويي و به خصوص جنبش عدالتخواه دانشجويي بسيار روشن و صريح است و موضع ما موضع امام(ره) همان انديشه‌ها و همان خط و همچنين موضع رهبري است.

وي با بيان اين كه ما از وزارت خارجه چند مطالبه داريم ادامه داد: اولين موضوع بحث مذاكره با آمريكاست آيا شروطي كه رهبر انقلاب گذاشته اند در اين خصوص محقق شده است؟ آيا اگر محقق شده است پس تمديد تحريم‌ها عليه ايران چه بود؟ به نظر ما نه آقاي اوباما و نه هيچ يك از روساي جمهور آمريكا فرقي با هم ندارند و سياست آنها يكي است.

بياتي با تاكيد بر اين كه بايد حركت هاي پيش زمينه اين امر يعني مذاكره با آمريكا شفاف سازي مي‌شد، پرسيد: چرا در مورد مذاكرات ژنو شفاف‌سازي نشد و چرا اصلا اين مذاكره انجام شد؟ ما از آقاي جليلي نيز به عنوان يك فرد اصولگرا و حزب‌اللهي اين سوال را داريم؟

وي با اشاره به بحث يمن بيان كرد: دخالت مستقيم دولت عربستان، نقض حقوق بشر و تجاوز به حريم كشور ديگر از سوي دولت عربستان بر همگان روشن است و بنابراين سوال ما اين است كه وزارت خارجه براي اين امر چه كرده است؟

وي با تاكيد بر اين كه بايد اين اتفاقات محكوم مي‌شد، اظهار كرد: در مجامع بين‌المللي بايد حركتي صورت بگيرد و همان طور كه امام (ره) فرمودند تا ظلم است مبارزه است و تا مبارزه است ما هستيم. جنبش عدالتخواه دانشجويي و جنبش دانشجويي اين حركت را ادامه مي دهند.

هم چنين صادق شهبازي از جنبش عدالتخواه دانشجويي با اشاره به شهادت سردار شوشتري و سردار شيخ‌الاسلام در كردستان گفت: كشورهايي چون عربستان با چنين فضايي مي خواستند كه وحدت اسلامي را در داخل كشورمان به هم بزنند و در واقع دعوا بر سر اسلام ناب محمدي است كه مقابل اسلام آمريكايي شكل گرفته است و دارد مناسبات ظالمانه موجود در دنيا را به هم مي زند.

وي با بيان اين كه اوباما مي‌گويد ما به سوي ايران دست دراز مي‌كنيم، اظهار داشت: آمريكا بايد از حمايت رژيم‌هاي فاسد و نامشروع مثل اسرائيل ، عربستان و حسني مبارك دست بردارد، آمريكا بايد خصومت آشكارعليه مردم ايران را متوقف كند. آمريكا بايد سياست هاي براندازانه عليه مردم ايران را جبران كند و آمريكا بايد كشته شدن دانشجويان ايران در 16 آذر سال 32 را جبران كند. آمريكا بايد خسارت شهادت 37 دانشجوي خط امام را بدهد، در واقع آمريكا بايد همه اين خاطرات تلخ را جبران كند و بنابراين بايد اين اصول محقق شود و ما بدون اين اصول كلي مذاكره با آمريكا را نمي پذيريم.

شهبازي ادامه داد: يك عده تلاش كرده اند كه فضاي كشور را ملتهب كنند و عامل شكستن مقاومت مردم ايران شوند اما عدم استقبال از اين ها مهمترين پاسخ مردم ايران بود.

شهبازي با اشاره به مساله يمن گفت: عربستان سعودي دارد يك نسل كشي عليه يمن انجام مي دهد كه بنابراين ما از وزارت خارجه مي خواهيم حركتي فعال در برابر جرياني كه خواستار اسلام آمريكايي است صورت دهد. هم چنين دستگاه ديپلماسي فعالانه در صحنه سياست خارجي عمل كند و مساله آخر اين كه نه سازش نه تسليم نبرد با آمريكا.

هم چنين ميرزايي به نمايندگي از بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف اظهار كرد: از وزارت خارجه مي‌خواهيم در مبارزه با استكبار و جواب به مظلومين عالم پيشرو باشد. اين درد است كه يهود و نصاري كنار نشسته اند و مسلمين مسلمانان را مي كشند.

وي هم چنين درباره مذاكره با آمريكا گفت: مسوولين فريب نخورند اين همه اشتياقي كه براي مذاكره براي آمريكا وجود دارد چيست؟ تا زماني كه ما غرامت مواردي مانند هواپيماي ايراني در خليج فارس را نگرفتيم مذاكره نمي كنيم.

به گزارش ايسنا با برگزاري اين تجمع تحصن سه روزه اين دانشجويان تا روز چهار شنبه در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه آغاز شد.


کد مطلب: 77967

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/77967/تحصن-3روزه-دانشجويان-مقابل-وزارت-خارجه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com