پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴

اعتراض به تدریس درس خارج فرزند مقام معظم رهبری

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 76963
حدود چند هفته است كه درس خارج فقه آقا مجتبي فرزند مقام معظم رهبري با حضور 25 نفر در دفتر رهبري در قم آغاز شده است. 

زمان تشكيل كلاس ها 5 روز در هفته از شنبه تا چهارشنبه مي‌باشد. افرادي كه پاي درس وي حاضر شده اند از تسلط او بر مباحث فقهي اظهار شگفتي مي‌كنند. 

گفته مي‌شود وقتي اين خبر به برخي مراجع و علما رسيده است ناراحت شده و گفته اند وي دارد از موقعيت پدر خود يعني مقام مظعم رهبري سوء استفاده مي كند و گرنه او در حد تدريس درس سطح خارج نيست.اشكالي كه برخي مراجع و علماء مطرح مي‌كنند اين است كه چرا وي در دفتر رهبري كلاس هايش را برگزار مي‌كند. 

به اعتقاد آنها وي با اين كار دارد از عنوان پدرش سوء استفاده مي‌كند و از طرف ديگر انتخاب اين مكان حكومتي كردن حوزه را به ذهن متبادر مي‌كنند و زماني كه اين مسئله جا افتاد حتما مي‌خواهد در مسجد اعظم درس بدهد. 

اين در حالي است كه آقا مجتبي به اصرار برخي طلاب و بزرگان حوزه تدريس خارج فقه را آغاز كرده و حتي از علني شدن و تبليغاتي كردن اين موضوع دوري كرده و ديگران را هم از علني كردن اين بحث بر حذر داشته است. 

اعتراض برخي علما به تشكيل كلاس خارج فقه از سوي فرزند مقام معظم رهبري در حالي است كه سيد حسن خميني با تحصيلات به مراتب پائين تر از فرزند رهبري بيش از يكسال است درس خارج خود را آغاز كرده اما هيچ واكنشي از سوي علما و مراجع را در پي نداشته است. 

از سوي ديگر بسياري از اساتيد فرزند مقام معظم رهبري كه از علما و اساتيد مبرز حوزه مي‌باشند به توانايي وي براي تدريس در اين سطح صحه گذاشته اند.
https://jahannews.com/vdcaeon0.49nii15kk4.html
jahannews.com/vdcaeon0.49nii15kk4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداایشون ورهبرانقلاب راحفظ کند
محمد
Singapore
موضوع اجتهاددرحوزه های علمیه بسیار مهم ورسیدن به مقام ومرحله اجتهاد امری مشکل وبرای همه میسر نیست.سنت حوره براین بوده که کسی درس خارج ففه یااصول راشروع می کند که به ادبیات.علم رجال. منطق و.....تسلط داشته باشد وفرصت داشته باشد که راجع به موضوع درس نظرات علماء حال وگذشته را مورد بررسی قراردهد.آیات وروایات مرتبط با موضوع درس راببیند وحلاجی کند ونظرات خودش راهم بیان کند.بدیهی است این فرد مجتهد است وتوان تدریس دروس خارج را دارد.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا خودتم خیلی وارد نیستی که مبادی اجتهاد چیه....؟!
عبدالحسین جنامی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاسیدمجتبی یکی ازعلمای برجسته ودارای اخلاق عظیم وعلمی وافروبردروس خارج اصال وخارج فقه وتفسیر خیلی مسلط است وبنده استادی.متواضع ازآیت الله مجتبی راندیدم ایشان خیلی متواضع واخلاق اجدادشان رادارد