کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح کتاب اتوبوس از هفته آينده

8 مهر 1388 ساعت 17:39



طرح کتاب اتوبوس به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري و در شکل جديد در 2500 اتوبوس شهر تهران از هفته آينده به اجرا در مي آيد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا ازسازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مدير امور کتاب و کتابخانه‌هاي اين سازمان گفت: پيش از اين در 600 اتوبوس اين طرح به اجرا در آمده بود که در حال حاضر با همکاري شرکت اتوبوسراني، تعداد اتوبوس‌ها به 2500 دستگاه رسيده است. 

حيدر کلهري بهترين قالب کتاب‌ها را داستان عنوان کرد و ادامه داد:‌ در قالب داستان، به موضوعات تاريخي، اجتماعي، ‌فلسفي مي‌توان پرداخت. متون کهن ما مملو از داستان‌هايي است که بسيار خواندني است. هم اکنون پنج مجموعه کتاب اتوبوس شامل داستان‌هاي پادشاهان دوره قاجار با رويکرد تاريخي و طنز ، وزراي دوران قاجار، مجموعه دانشمندان، مجموعه داستان‌هاي عرفاني ايراني شامل حکايت‌هاي شيرين و حکايت‌هاي شيرين گلستان سعدي، آماده انتشار است. 

مدير امور کتاب و کتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اضافه کرد:‌ در اين حکايت‌هاي خواندني، به روش غير مستقيم پيام‌هاي آموزنده و شهروندي را به شهروندان انتقال مي‌دهيم. کوتاه بودن داستان‌ها و استفاده از تصوير، باعث خواندني‌تر شدن کتاب‌ها شده است. 

وي درباره تفاوت نشريه اتوبوس و کتاب اتوبوس گفت: نشريه اتوبوس در ايستگاه‌هاي BRT قرار داده شده در حالي که کتاب اتوبوس در اتوبوس‌هاي ديگر و در داخل اتوبوس قرار دارد. 

کتاب اتوبوس در 32 صفحه و در قطع پالتويي با تيراژ حدود 50 هزار نسخه در هر هفته منتشر خواهد شد.


کد مطلب: 68878

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/68878/اجرای-طرح-کتاب-اتوبوس-هفته-آينده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com