کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیوه جدید بنیاد سوروس برای فشار بر ایران

بنیاد سوروس از طریق کانال های خود در مناطق مختلف دنیا در صدد اعمال فشار بر ایران برای آزاد کردن هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش است.

2 تير 1386 ساعت 19:08


موسسه سیاسی - اقتصادی سوروس که هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش با هویت ایرانی - آمریکایی در زمره فعالان وابسته به این موسسه بودند ، از طریق شبکه های مختلفی که در سراسر دنیا دارد ، در صدد است تا مسئولان ایران را به آزادی این دو تن که چند ماه پیش به دلیل فعالیت های مشکوک بازداشت شده اند ، وادار کند.
یکی از اقدامات بنیاد سوروس در این رابطه ، فعال کردن چهره های فرهنگی و سیاسی است که خود منتقد سیاست های آمریکا و بعضا" در کشور خود هوادار جمهوری اسلامی به شمار می آیند. از جمله اخیرا" نامه ای به امضای 134 تن از شخصیت های مذهبی ، علمی و فرهنگی و هنری کشور هند خطاب به مسئولان ایران نوشته شده و درخواست آزادی کیان تاجبخش مطرح شده است. در میان این 134 نفر اسامی افرادی به چشم می خورد که در هند به دفاع از جمهوری اسلایم مشهورند.
همچنین چندی قبل نامه ای از سوی برخی چهره های روشنفکری آمریکایی به مسئولان ایران نوشته شد و در آن درخواست آزادی هاله اسفندیاری مطرح گردید که در میان این چهره ها افرادی چون نعام چامسکی از جمله منتقدان سیستم آمریکا محسوب می شوند که در گذشته نیز از برخی سیاست های استقلال طلبانه جمهوری اسلامی دفاع کرده اند.
بنیاد سوروس که متعلق به یک آمریکایی مجارستانی الاصل یهودی به نام جورج سوروس است دارای شبکه های پیچیده ای در بسیاری کشورهاست و گفته می شود این بنیاد در برخی تحولات سیاسی کشور های اروپای شرقی موسوم به «انقلاب های مخملین» نقش داشته است. /انتهای پیام/


کد مطلب: 688

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/688/شیوه-جدید-بنیاد-سوروس-فشار-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com