کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با اقدام مناسب صداوسیما صورت گرفت:

حاج منصور و استاد شجریان، مهمان سفره های روزه داران

1 شهريور 1388 ساعت 8:10


حاج منصور ارضی مداح مشهور کشور و استاد محمدرضا شجریان که بنا به دلایل مختلف مدتها شاهد پخش صدا و تصویرشان از رسانه ملی نبودیم، با تدبیر مسئولین صداوسیما در آغاز ماه رمضان مهمان سفره های سحر و افطار روزه داران شدند.

به گزارش جهان، حاج منصور ارضی که مناجاتهای سوزناکش شهره خاص و عام است، هر از چند گاهی به دلیل موضع گیری های تند سیاسی علاوه بر اینکه بسیاری از مخاطبانش را ناراضی می کند باعث شده تا در سالهای اخیر در رسانه ملی هم جایی برای مدیحه سرایی نداشته باشد.

همچنین محمدرضا شجریان نیز که اخلاق خاصش در بین هنرمندان مشهور است با نامه نگاری های مختلف با این بهانه که رئیس جمهور او را خس و خاشاک خوانده! تقاضا کرده است که آثارش از صداوسیما پخش نشود.
همین موضع گیری موجب شد تا برخی مسئولین صداوسیما در اظهاراتی اعلام کنند که هیچیک از آثار شجریان حتی نوای ربنای وی که سالهاست مردم ایران در هنگام افطار با آن مانوس شده اند از رسانه ملی پخش نخواهد شد.

بنابراین گزارش هرچند که بعدها مشخص شد جوسازی برخی رسانه ها در سوء تفاهم ایجاد شده برای امثال شجریان موثر بوده اما وی با پافشاری در موضع قبلی خود به استثنای "ربنا" اجازه پخش هیچ یک از آثارش از رسانه ملی را نداد.

گفتنی است بسیاری از هنرمندان و چهره های پر طرفدار  با موضع گیریهای غیر تخصصی بخشی از هواداران خود را که دارای سلایق متفاوتی هستند از دست می دهند، هرچند که به نظر می رسد تعمیم یک مساله به تمام ویژگی های شخصی، فرهنگ غلطی باشد که متاسفانه در بین مردم ما وجود دارد.

به هر حال با تدبیر مسئولان عالی صداوسیما، امسال روزه داران می توانند از مناجاتهای تاثیر گذار حاج منصورارضی و استاد شجریان در ماه مبارک رمضان بهره ببرند.


کد مطلب: 62500

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/62500/حاج-منصور-استاد-شجریان-مهمان-سفره-های-روزه-داران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com