جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
شگفتی دیگری از محمود احمدی نژاد:

مشاور ارشد جاسبی، وزیر علوم احمدی نژاد می شود؟

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 61803
مشاور ارشد جاسبی، وزیر علوم احمدی نژاد می شود؟

کامران دانشجو از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی خواهد شد.

به گزارش جهان، یک فرد مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: در پی آخرین تصمیم گیریهای رئیس جمهور، مقرر شد کامران دانشجو به عنوان کاندیدای پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی شود.

بنابراین گزارش، گفته می شود انتخاب کامران دانشجو بنا به اصرار وی برای حضور در کابینه صورت گرفته که این اصرارها نهایتاً با پاسخ مثبت رئیس جمهور مواجه شده است.
 
معرفی احتمالی کامران دانشجو در حالی صورت می گیرد که وی از نزدیکان عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد و مشاور ارشد وی بوده است.

در مورد این انتخاب چند نکته قابل ذکر است:

1. بنا به مستندات تیم تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، رئیس این دانشگاه با استفاده از فضای مسموم مدرک گرایی در کشور با رانتهای ویژه، یک شبکه گسترده وامدار خود در دستگاههای اجرایی و نظارتی اعم از مجلس، قوه قضائیه و دولت ایجاد کرده که این شبکه در تسهیل و اجرای منویات رئیس دانشگاه در مواقع مورد نیاز فعال می شود.( نمونه آن جلوگیری از قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه با امضای 221 نماینده و نیز مفقود شدن و به جریان نیفتادن پرونده های تخلف مدیریت دانشگاه نظیر فروش سوالات کنکور، در قوه قضائیه است).

2. همزمان با مشخص شدن این تخلفات گسترده که مستند به اسناد تکان دهنده ای می باشد، رئیس جمهور با روحیه عدالت خواهی خود به عنوان یکی از حامیان برخورد با رئیس دانشگاه آزاد وارد میدان شد. این امر باعث شد که رئیس متخلف دانشگاه با هوشمندی خاص به پنهان شدن پشت افرادی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی مبادرت کند و به مدد شبکه گسترده رسانه ای خود، موضوع رسیدگی به تخلفاتش را امری سیاسی و ناشی از اختلافات جریانات حزبی در کشور معرفی کند و البته تا حدی هم در این زمینه موفق عمل کرده است.

3. در آستانه تغییر قریب الوقوع رئیس متخلف دانشگاه آزاد که شخص وزیر علوم نقش به سزایی را در این جابه جایی می تواند ایفا کند، انتخاب فردی مانند کامران دانشجو که ارتباط نزدیک با دکتر جاسبی دارد بسیار سوال برانگیز می نماید، چرا که با وجود افراد معتمد رئیس جمهور مانند دکتر پرویز داودی و دکتر حسینی (وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد که خود نیز تمایل بیشتری برای حضور در وزارت علوم دارد)، انتخاب یکی از دوستان نزدیک جاسبی بر شبهه سیاسی بودن موضع گیری های رئیس جمهور علیه عبدالله جاسبی می افزاید، هرچند که شاید معرفی کامران دانشجو برای وزارت خانه های دیگر آنچنان ایجاد سوال و مساله نمی کرد.

4. بدیهی است منتقدان مدیریت متخلف دانشگاه آزاد در فضایی کاملا کارشناسی و بدون در نظر گرفتن لابی های سیاسی به دنبال اصلاح مفاسد مدیریتی دانشگاه آزاد هستند و در بین وامداران این شبکه شبه مافیایی با افرادی از همه جریانات منتسب به اصلاح طلب و اصولگرا مواجهند، بنابراین شائبه سیاسی بودن این پیگیری ها در اذهان بیدار جایی ندارد. هر چند که رئیس جمهور باید خود در زمینه اینگونه تناقضات در اقداماتش پاسخ دهد.

5. و در انتها اینکه امیدواریم آقای احمدی نژاد برای کمک به اصلاح مفاسد مدیریتی کشور که به گواه اسناد معتبر بخش قابل توجهی از آن ریشه در شبکه گسترده  و کادر سازی پیچیده مدیریت دانشگاه آزاد دارد، نسبت به این انتخاب تجدید نظر نماید.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *