جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۲۰
به بهانه اعلام خستگی رئیس توسط وزیر

چرا حسن روحانی خسته است؟/ مشترک گرامی! فعلا رئیس جمهور در دسترس نیست!

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 606808
نوع زندگی سران مملکت و شیوه کاری آنها همواره مورد سوال افکار عمومی بوده که این نوع سبک زندگی بیشتر از همه از گفته های اطرافیان و مدافعان قبلی و فعلی آنها قابل ارزیابی است.
چرا حسن روحانی خسته است؟/ مشترک گرامی! فعلا رئیس جمهور در دسترس نیست!
گروه سیاسی جهان نيوز: یکی از توجیهاتی که درباره اشتباه ریئس جمهور در ارائه آمار اشتغالزایی در فضای مجازی از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد، خستگی ایشان در ساعت 10 صبح بود؛ موضوعی که با روایت برخی از حامیان قدیمی و کنونی ایشان همخوانی ندارد.

به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع مدیران دولتی درباره اشتغال ایجاد شده در فضای مجازی در سال گذشته عدد 2 میلیون نفر را اعلام کرد. سخنرانی که ساعت 10 صبح انجام شد ولی آذری جهرمی اعلام کرد ارائه آمار اشتباه از سوی رئیس جمهور به خاطر خستگی و اشتباه لفظی بوده است. به هر حال آنچه در ماه های اخیر از سوی برخی از حامیان قدیمی و فعلی روحانی دباره نحوه کار و زندگی ایشان اعلام می کنند، بسیار بعید به نظر می رسد رئیس جمهور در سخنرانی پیش از ظهر خود خسته بوده باشد.

در همین رابطه، حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال 92 و از منتقدان فعلی دولت با توجه به شناختی که توانسته در زمان ساخت مستند از روحانی کسب کند، شمای کلی از یک روز کاری رئیس جمهور ارائه داده است. حسین دهباشی در توئیتی نوشته است: «شما اگر ساعت ده می‌آمدید سرکار، ظهر خواب میان‌روزی داشتید، نماز مغرب تشریف داشتید منزل، روزهای تعطیل هم که تعطیل، خسته نمی‌شدید؟ شما اگر اغلب وزرایتان را جز در جلسه هیات دولت، سالی یک‌بار هم نمی‌دیدید، خسته نمی‌شدید؟»

نوع زندگی سران مملکت و شیوه کاری آنها همواره مورد سوال افکار عمومی بوده که این نوع سبک زندگی بیشتر از همه از گفته های اطرافیان و مدافعان قبلی و فعلی آنها قابل ارزیابی است. در همین زمینه چندی پیش بود که هنگامه شهیدی، مشاور مهدی کروبی در سال 88 و از حامیان روحانی در سال 92 به نقل قول جالبی از خانه و روزمرگی روحانی پرداخته است. شهیدی در این باره در توئیت خود به جزئیاتی از زندگی حسن روحانی و ساعات رفت و آمد وی اشاره کرده و درنهایت نتیجه گرفته است که با این اوضاع «دلار ده هزار توماني هم توقع ميرود»

اما در گزاره عدم وقت داشتن رئیس جمهور برای ملاقات با وزرای کابینه، گزارش های متعددی منتشر شده که دولتمردان نیز به تکذیب آن نپرداخته اند. عدم حضور روحانی در برخی از نهادهای حاکمیتی نیز جای تردید و سوال است. نهادهای حاکمیتی و سیاستگذاری مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مجمع تشخیص مصلحت و ... به خاطر عدم حضور رئیس جمهور در فرآیندهای تصمیم گیری دچار اخلال هستند. انتقاد از این رویه، صدای برخی از اعضای این تشکیلات را نیز درآورده است. پور ابراهیمی؛ نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عدم حضور رئیس جمهور و وزرای دولت در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در 21 فروردین ماه سال جاری گفته بود: «رئیس‌جمهور باید برای یکی از مسئولان اجرایی کشور به عنوان نماینده ویژه‌اش حکم بزند تا در جلسات ستاد حضور پیدا کند اما از ابتدای دولت تدبیر، نه شخص رئیس‌جمهور و نه نماینده ویژه وی در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نیافتند.»

شرکت نکردن روحانی در جلسات مربوط به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دغدغه برخی از اعضای این دو نهاد است. عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این باره گفته است: از زمانی که آقای روحانی رئیس جمهور شده است تا کنون، نه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه در شورای عالی فضای مجازی، جلسه ای هیچ‌گاه با ریاست نایب رئیس که آقای «علی لاریجانی» است، اداره نشده در حالیکه طبق آیین نامه اگر رئیس نباشد، نایب رئیس می تواند جلسات را اداره کند.» وی همچنین پیشتر در واکنش به لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کانال تلگرامی خود نوشته بود:«نمی دانم چرا آقای روحانی، علیرغم صراحت آئین نامه داخلی و رویه های گذشته از تشکیل جلسات شورا توسط نائب رئیس جلوگیری می کند؟»

موضوع زمانی جالبتر می شود که دسترسی به رئیس جمهور برای اعضای کابینه و مدیران ارشد دولتی نیز همچون هفت خوان رستم سخت و گاهی مواقع غیر ممکن است. احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در مطلبی به موضوع عدم دسترسی وزرا به رئیس جمهور اشاره کرد، توکلی گفت: «مدتی پیش یکی ازمشاورین آقای رییس جمهور را به جهت طرحی که در حال اجرا بود، دیدم و توصیه کردم که برای رفع مشکلات و کاهش انتقادات، اشکالاتی که در اجرای طرح وجود دارد را به رییس جمهور منتقل کنید اما در کمال تعجب پاسخی که شنیدم این بود: رییس جمهور به ما وقت ملاقات نمی دهد. مدتی پیش هم یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس‌جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد.»

البته قضاوت درباره خستگی رئیس جمهور به دلایل مشغله هایی که دارند و واقعیاتی که از سوی نمایندگان مجلس، اعضای حاضر در شوراهای انقلابی و ... عنوان می شود به عهده مخاطبان است. اما اینکه وزیر جوان کابینه اعلام آمار غلط توسط رئیس دولت را ناشی از خستگی و آنهم در ساعت 10 صبح اعلام می کند، جای بسی تردید دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز واقعاً خسته نشدی از این همه منفی بافی؟ چقدر تیتر و مطلب منفی؟ متاسفم!
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان نباید افراد بالای 65 سال رو برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت نماید ما به رئیس جمهور جوان و پرانرژی و فعال نیاز داریم .
Iran, Islamic Republic of
زمان انتخابات دعوا سر این بود که قالیباف میتونه در سال 1 میلیون شغل ایجاد کنه یا نه.
میگفتن این مقدار شغل ایجاد کردن محاله و ...


بعد این آقا میاد ادعا میکنه فقط یه وزارت خونش اونم تنها با ول کردن فضای مجازی 2 میلیون شغل ایجاد کرده.


...
United Arab Emirates
حسن روحانی منتخب مردم ایران هست
خوب یا بدش مهم نیست به هر حال ایشون جزوی از نظام مقدس ما هست و باید بهش احترام گذاشت
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد منتخب کی بود.؟ نکنه می خواهید آهنگ یک بام و دو هوا بزنید؟ او هم انتخاب شده بود.
Iran, Islamic Republic of
مردم خیلیها رو انتخاب کردند !
Iran, Islamic Republic of
احترام آدم دست خودشه.
امروز نظرش اینه فردا نشده نظرش چیزه دیگه. این شخص احترام داره !!!
لاری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اکثر مسئولان اجرایی کشور خسته و فرسوده اند و همین مسئولان فعلی در دهه شصت هم همین مسئولیتها را داشتند با 40 سال جوانتر بودن
Iran, Islamic Republic of
مردم هم خسته و فرسوده شده اند.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز مثل شخصیت " من میدونم که نمیشه " توی گالیوره .
از بس شما ها خسته اش می کنید هی منفی هی نمیشه هی هی هی
حقیر معمولا سایت شما رو می بینیم و از نظر فکری بسیاری از مطالب شما رو قبول دارم. اما این مطلب و گاهی مطالبی از این دست واقعا اشتباه و افتضاحه. خب آدم خسته میشه گاهی و اشتباه می کنه. این چه مسخره بازی هست راه انداختید. از هر چیزی و هر بهانه ای که نباید برای دستیابی به هدف استفاده کرد. این جور مطالب منصفانه نیست و به جای جذب باعث تخریب و دفع است برادران.
Iran, Islamic Republic of
اره اگه در مورد احمدی نژاد باشه، میشه ته انصاف!
Iran, Islamic Republic of
خوب شما هم از روی خستگی وقتی داری جلو عابربانک پول انتقال میدی شماره کارت منو اشتباهی وارد کن!!! که این اتفاق نادر واسه آدمای خیلی سربه هوا شاید بیافته.
مرد حسابی داره واسه 80 میلیون آدم حرف میزنه اینو میفهمی اگه قرار بود مثل عوام الناس رفتار کنه و اشتباه کنه که جاش اینجا نیست اشتباه اومده.
United States
بنده خدا اینقدر خسته است که حال نداره به وزیر امور خارجش بگه از نیویورک برگرد به اندازه کافی توی این چند روز سوتی دادی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما به تواناییهای افراد در سازماندهی توجهی نداریم
در علم مدیریت می گویند شما هر کاری کند کنید نمی توانید از حافظ نادری ببینید عکس این قضیه هم صادق است از نادر هم حافظی بر نمی آید
یکی شعر می گوید یکی شمشیر می زند
احسان
Iran, Islamic Republic of
به کسیکه ده صبح خسته است باید گفت علی حرکت الله....البته درختی که تو پنج سال میوه نده باید کند....منتظر میوه نباشید..
Iran, Islamic Republic of
حرافی و عمل گریزی و مفت خوری از خصلت های ذاتی مدعیان اصلاح طلبی است .
دوران خ ا ت م ی و تجارب شورای فعلی شهر تهران و دوره اول آن
گویای این واقعیت تلخ است.
اینها اهل کار وتلاش و مجاهدت و روزهای سخت نیستند چون هیچ وقت
سختی را درک و احساس نکرده اند.همیشه یقه سفید بودند.
اینها اهل کف و سوت و هورا و بزم و ولنگاری هستند شباهت
زیادی به سران و شیوخ عرب دارند با کمی رنگ و لعاب ایرانی.
بیژن
احتمالا .... برجام .... وتوهین به منتقدین و......خسته اش کرده!....علی برکت اله
حمید
Iran, Islamic Republic of
خسته است چون خیلی کار می‌کند. خیلی فکر می‌کند، برجام‌های متوالی در سر دارد. گلابی می‌چیند؛ سدسازی‌ می‌کند برای آب‌های حاصل از باران برجام و خانه درست می‌کند برای این که آفتاب تابان برجام پوست لطیف مردم را نسوزاند. این همه کار
Iran, Islamic Republic of
چرا حسن روحانی خسته است؟؟ ...