کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه اعلام خستگی رئیس توسط وزیر

چرا حسن روحانی خسته است؟/ مشترک گرامی! فعلا رئیس جمهور در دسترس نیست!

4 ارديبهشت 1397 ساعت 15:22

نوع زندگی سران مملکت و شیوه کاری آنها همواره مورد سوال افکار عمومی بوده که این نوع سبک زندگی بیشتر از همه از گفته های اطرافیان و مدافعان قبلی و فعلی آنها قابل ارزیابی است.


گروه سیاسی جهان نیوز: یکی از توجیهاتی که درباره اشتباه ریئس جمهور در ارائه آمار اشتغالزایی در فضای مجازی از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد، خستگی ایشان در ساعت 10 صبح بود؛ موضوعی که با روایت برخی از حامیان قدیمی و کنونی ایشان همخوانی ندارد.

به گزارش جهان نیوز، حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع مدیران دولتی درباره اشتغال ایجاد شده در فضای مجازی در سال گذشته عدد 2 میلیون نفر را اعلام کرد. سخنرانی که ساعت 10 صبح انجام شد ولی آذری جهرمی اعلام کرد ارائه آمار اشتباه از سوی رئیس جمهور به خاطر خستگی و اشتباه لفظی بوده است. به هر حال آنچه در ماه های اخیر از سوی برخی از حامیان قدیمی و فعلی روحانی دباره نحوه کار و زندگی ایشان اعلام می کنند، بسیار بعید به نظر می رسد رئیس جمهور در سخنرانی پیش از ظهر خود خسته بوده باشد.

در همین رابطه، حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال 92 و از منتقدان فعلی دولت با توجه به شناختی که توانسته در زمان ساخت مستند از روحانی کسب کند، شمای کلی از یک روز کاری رئیس جمهور ارائه داده است. حسین دهباشی در توئیتی نوشته است: «شما اگر ساعت ده می‌آمدید سرکار، ظهر خواب میان‌روزی داشتید، نماز مغرب تشریف داشتید منزل، روزهای تعطیل هم که تعطیل، خسته نمی‌شدید؟ شما اگر اغلب وزرایتان را جز در جلسه هیات دولت، سالی یک‌بار هم نمی‌دیدید، خسته نمی‌شدید؟»

نوع زندگی سران مملکت و شیوه کاری آنها همواره مورد سوال افکار عمومی بوده که این نوع سبک زندگی بیشتر از همه از گفته های اطرافیان و مدافعان قبلی و فعلی آنها قابل ارزیابی است. در همین زمینه چندی پیش بود که هنگامه شهیدی، مشاور مهدی کروبی در سال 88 و از حامیان روحانی در سال 92 به نقل قول جالبی از خانه و روزمرگی روحانی پرداخته است. شهیدی در این باره در توئیت خود به جزئیاتی از زندگی حسن روحانی و ساعات رفت و آمد وی اشاره کرده و درنهایت نتیجه گرفته است که با این اوضاع «دلار ده هزار توماني هم توقع ميرود»

اما در گزاره عدم وقت داشتن رئیس جمهور برای ملاقات با وزرای کابینه، گزارش های متعددی منتشر شده که دولتمردان نیز به تکذیب آن نپرداخته اند. عدم حضور روحانی در برخی از نهادهای حاکمیتی نیز جای تردید و سوال است. نهادهای حاکمیتی و سیاستگذاری مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مجمع تشخیص مصلحت و ... به خاطر عدم حضور رئیس جمهور در فرآیندهای تصمیم گیری دچار اخلال هستند. انتقاد از این رویه، صدای برخی از اعضای این تشکیلات را نیز درآورده است. پور ابراهیمی؛ نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عدم حضور رئیس جمهور و وزرای دولت در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در 21 فروردین ماه سال جاری گفته بود: «رئیس‌جمهور باید برای یکی از مسئولان اجرایی کشور به عنوان نماینده ویژه‌اش حکم بزند تا در جلسات ستاد حضور پیدا کند اما از ابتدای دولت تدبیر، نه شخص رئیس‌جمهور و نه نماینده ویژه وی در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نیافتند.»

شرکت نکردن روحانی در جلسات مربوط به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دغدغه برخی از اعضای این دو نهاد است. عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این باره گفته است: از زمانی که آقای روحانی رئیس جمهور شده است تا کنون، نه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه در شورای عالی فضای مجازی، جلسه ای هیچ‌گاه با ریاست نایب رئیس که آقای «علی لاریجانی» است، اداره نشده در حالیکه طبق آیین نامه اگر رئیس نباشد، نایب رئیس می تواند جلسات را اداره کند.» وی همچنین پیشتر در واکنش به لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کانال تلگرامی خود نوشته بود:«نمی دانم چرا آقای روحانی، علیرغم صراحت آئین نامه داخلی و رویه های گذشته از تشکیل جلسات شورا توسط نائب رئیس جلوگیری می کند؟»

موضوع زمانی جالبتر می شود که دسترسی به رئیس جمهور برای اعضای کابینه و مدیران ارشد دولتی نیز همچون هفت خوان رستم سخت و گاهی مواقع غیر ممکن است. احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در مطلبی به موضوع عدم دسترسی وزرا به رئیس جمهور اشاره کرد، توکلی گفت: «مدتی پیش یکی ازمشاورین آقای رییس جمهور را به جهت طرحی که در حال اجرا بود، دیدم و توصیه کردم که برای رفع مشکلات و کاهش انتقادات، اشکالاتی که در اجرای طرح وجود دارد را به رییس جمهور منتقل کنید اما در کمال تعجب پاسخی که شنیدم این بود: رییس جمهور به ما وقت ملاقات نمی دهد. مدتی پیش هم یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس‌جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد.»

البته قضاوت درباره خستگی رئیس جمهور به دلایل مشغله هایی که دارند و واقعیاتی که از سوی نمایندگان مجلس، اعضای حاضر در شوراهای انقلابی و ... عنوان می شود به عهده مخاطبان است. اما اینکه وزیر جوان کابینه اعلام آمار غلط توسط رئیس دولت را ناشی از خستگی و آنهم در ساعت 10 صبح اعلام می کند، جای بسی تردید دارد.


کد مطلب: 606808

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/606808/چرا-حسن-روحانی-خسته-مشترک-گرامی-فعلا-رئیس-جمهور-دسترس-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com