سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۶۲
حق انتخاب تساهل گرایان برای جمهوری اسلامی

سقوط نظام یا برجام موشکی و منطقه ای/ پشت پرده دوگانه‌سازی برای القای «خطر فروپاشی» چیست؟

نسخه قدیمی اصلاح طلبان در دستان آشنا و احمدی نژاد
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 601298
بازی خطرناک دیگری از سوی برجامیان در سیاست داخلی و خارجی کشور به راه افتاده است. برجامیانی که این بار بر سر ثبات و بقای نظام قمار کرده اند و برای رسیدن به مقاصد و اهداف خود تلاش می کنند تا با القای حس ترس و سقوط بر مردم و تصمیم سازان در حاکمیت، نسخه دیگری را بر کشور تحمیل کنند.
سقوط نظام یا برجام موشکی و منطقه ای/ پشت پرده دوگانه‌سازی برای القای «خطر فروپاشی» چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز: تا پیش از انتخابات سال 96، اصلاح طلبان و حامیان دولت تنها راه نجات کشور برای عبور از سایه جنگ را انتخاب مجدد حسن روحانی می دانستند حال پس از ماهها بر این نظرند که نظام باید دست به انتخاب سختی بزند.

به گزارش جهان نيوز، مزد ترس یا ترس آفرینی اصلاح طلبان در مواجه با تهدیدات تنها منتهی به تضعیف انسجام عمومی و منافع ملی می شود. هشت سال ایران در مقابل کل دنیا در جنگ تحمیلی ایستاد ولی یک سانت از خاکش را دشمن نتوانست  اشغال کند. دفاع مقدس دانشگاهی بود از درس ها و عبرت هایی که اینک باید برای طیفی از تساهل گرایان و ترسوهایی که خود را در پشت نقاب های رنگین سیاسی پنهان کرده اند، تدریس شود.

مردم و حاکمیت در یک صف متحد در دفاع مقدس در مقابل دشمن سدی محکم ایجاد کردند و این اتحاد ملی بود که توانست کشور را از تجاوزات متعدد مصون نگاه دارد. ولی به مرور کسانی سکان برخی از دستگاه ها را در دست گرفتند که پیشرفت اقتصادی را در کوتاه آمدن از ارزش ها و آرمان های انقلابی دیدند. ارزش هایی که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس از میهن تبدیل ساخت. عقب نشینی از انقلاب اسلامی از سوی برخی از سیاسیون، مسئولان و روشنفکر نماها به حدی تند و سریع بود که تعدادی از آنها حتی صحبت از انقلاب اسلامی و آرمانهایش را کسر شان خود می دانستند و آن را برای دوره ای از تاریخ ایران در نظر می گرفتند که دیگر توانایی حل مشکلات کشور را ندارد.

این خط سیر خطرناک در حال حاضر با قدرت بیشتری به دنبال القای ناکارآمدی سیستم حکومتی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و از خطر فروپاشی و سقوط نظام سخن می گویند. هرچند فعالین اصلاح طلب در دو دهه گذشته بیشترین تلاش خود را برای القای این حس انجام دادند ولی به مرور این رویکرد نه مختص اصلاح طلبان است و نه اپوزیسیون خارج نشین. بلکه عده ای که در دستگاه اجرایی نقش آفرین هستند و بودند نیز بر طبل فروپاشی نظام می کوبند. نمونه اش محمود احمدی نژاد که هر زمان لب به سخن می گشاید اصطلاح «کار اینها تمام است» را به کار می بندد و از صدر تا ذیل نظام را با تهمت و توهین تخریب می کند. نمونه دیگر اطرافیان رئیس جمهور که مراکز به اصطلاح مطالعاتی را در دست دارند و از «سقوط هواپیما» و «اشتباه می کنی خلبان» دم می زنند!

در چنین رویکردی در آستانه 40 سالگی نظام جمهوری اسلامی، سقوط و تداوم نظام در گرو نسخه هایی که فرصت طلبان و تساهل گرایان می پیچند، قرار دارد. برجام را به این شکل بر کشور تحمیل کردند. از زمانی که حسن روحانی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زده است، روزی نبوده که اظهاراتی در زمینه پشیمانی از انقلاب اسلامی و لزوم کنار گذاشتن توانمندی های نظامی، دفاعی و علمی از بلندگوهای مختلف شنیده نشود. تنها راه این تیم برای برطرف کردن تحریم ها، گل گرفتن صنعت هسته ای بود و در نهایت نیز به مراد خود رسیدند تا براساس برنامه ریزی آنها دروازده های غرب به روی ایران گشوده شود و فوج فوج سرمایه گذار خارجی در کشور سرمایه و تکنولوژی وارد کند. ولی این نسخه نه تنها جواب نداد بلکه برجام به گروگانی در دست غرب برای گرفتن امتیازات بیشتر تبدیل شد و ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز بسیار هوشیارانه با درک عمق فهم استراتژیست های سیاستگذار در سیاست خارجی ایران، فرمان را به سمت موشکی و منطقه ای چرخانده است.

شاید اینک بتوان درک کرد که چرا با آمدن جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ شیپورهای برجام منطقه ای و موشکی به صدا درآمده اند. اگر در گذشته برجام هسته ای بهانه ای برای رفع تحریم های اقتصادی بود، اینک ماهیت نظام و بقای آن را در گرو برجام موشکی و منطقه ای قرار داده اند. مشخص نیست اگر انتخاب حسن روحانی قرار بود سایه جنگ را از کشور دور کند، چرا شیخ بر اریکه قدرت تکیه دارد ولی سایه جنگ به گفته اطرافیانش و حامیانش همچنان در آسمان ایران وجود دارد؟ و سوال اساسی تر اینکه چگونه است که حسن روحانی نه تنها سایه جنگ را دور نکرد بلکه مراکز مطالعات استراتژیک اطرافش که تحت حمایت مدیران دولتی از جمله حسام الدین آشنا قرار دارند، از سقوط هواپیما(نظام) سخن می گویند!؟ مزیت حسن روحانی پس چه بود که توسط اصلاح طلبان و تساهل گرایان بر مردم تحمیل شد؟

ادامه بسیاری از بحران ها از جمله افزایش قیمت ارز، رکود اقتصادی، از بین رفتن بخش عمده ای از کارخانه های تولیدی، آسیب های اجتماعی و بیکاری ماحصل مدیریت تیم اعتدالی در دستگاه اجرایی است. حال این شاخص ها به عنوان مولفه های رسیدن نظام به لبه پرتگاه از سوی این طیف در نظر گرفته می شوند! طیف طلبکاری که پیش از انتخابات خروج از بحران ها را تنها از طریق رای مردم به خود ارزیابی می کردند ولی پس از انتخابات و در زمانه ای که باید راه حل ها منتهی به حل مشکلات شود، پای خود را عقب کشیده اند و توپ را به زمین حاکمیت پاس می دهند  تا تصمیم سرنوشت ساز دیگری بگیرد. تصمیمی که در رویکرد آنها تسلیم مطلق در مقابل غرب برای تسهیل در روابط و در نتیجه حساسیت زدایی و تنش زدایی است.  به عقیده آنها دوره کنونی دوره گفتگو و نه موشک است. در حالیکه اعتراضات دیماه سال 96 به خاطر عدم تحقق وعده های حسن روحانی در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی بود، حامیان دولت در تحلیل ریشه های این واقعه که به آشوب کشیده شد، عملکرد 40 ساله نظام جمهوری اسلامی را ریشه شناسی می کنند و مسئولیت خود را نه تنها حداقل بلکه تقریبا هیچ در نظر می گیرند!

به هر حال بازی خطرناک دیگری از سوی برجامیان در سیاست داخلی و خارجی کشور به راه افتاده است. برجامیانی که این بار بر سر ثبات و بقای نظام قمار کرده اند و برای رسیدن به مقاصد و اهداف خود تلاش می کنند تا با القای حس ترس و سقوط بر مردم و تصمیم سازان در حاکمیت، نسخه دیگری را بر کشور تحمیل کنند. هرچند پس از برجام هسته ای، برجام های دو و سه و ... از سوی حاکمیت ممنوع شد، ولی جریان خطرناکی همچنان راه خود را برای تئوریزه کردن و ایجاد شرایط جهت برجام های بعدی ادامه دادند و در حالیکه اینک باید برای عدم تحقق وعده های خود به ملت پاسخگو باشند، طلبکارانه از نظام خواهان ورود به مذاکرات موشکی و منطقه ای با غرب هستند. با وجود هزینه هایی که در برجام بر کشور تحمیل شد و نتیجه اعتماد به غرب تنها زیاده خواهی آنها بود، بسیار بعید است که بار دیگر این مسیر اشتباه تکرار شو ولی این نکته را باید در نظر گرفت که دولت و حامیان آن و طیفی از تندروهایی که فعالانه در حال القای ناامیدی هستند، باید در دادگاه افکار عمومی پاسخگویی عملکرد حال و گذشته خود باشند و چنین بازی هایی نمی تواند تا بلند مدت منجر به فرار آنها از مسئولیت پذیری و پاسخگویی شود. از سوی دیگر انقلاب  و نظام اسلامی بسیار ریشه دارتر و منسجم تر از آن است تا با تهدید و القائات منفی نابخردان  و بدخواهان از بین برود و تجربه ثابت کرده که قابلیت نظام در ساختن فرصت از بحران ها منتهی به ادامه حیات آن شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افساد طلبان وطن فروش
گرگانی
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی عزیز
تجربه ثابت کرد
هیچ وقت دولت و مجلس اصلاحاتی کاری نمیکند که نظام‌ قوی و مردم پسند شود
پس نباید از یک سوراخ چندبار گزیده شویم
بروند تجارت و گشت و گذارشان را ادامه دهند.
مملکت داری مختص افراد متخصص، متعهد و دلسوز است.
مماشات باید پایان یابد
والا چیزی انقلاب باقی نمیماند
پیروز
Iran, Islamic Republic of
...
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اگر قابل هدایت هستند که خدا توفیق بده، واگر نیستند خدا از سرزمین برشون داره. اینا دیگه کارهاشون از روی نااگاهی و جاهلیت نیستند بلکه کاملا حساب شده وطبق طراحی از قبل، دارن پیش میرن. به حق خانم زینب کبری سلام اللّه علیها، خداوند مکرشون رو به خودشون وبه نسلشون برگردونه.
Iran, Islamic Republic of
مموشى جون !
مدام مثل پير زنها ناله و نفرين ميكنيد ! بكنيد ولى بدونيد بند ناف جهان نيوز - ... - را به دروغ بستند. اينقدر ساده و خال خالى نباشيد تا حرف جماعت مقابل را كامل نشنيديد عكس العمل ابلهانه از خودتون نشون نديد ، شايد حرفهائى زده باشند كه باعث شرمندگى تون بشه !
Iran, Islamic Republic of
در صداقت جهان نیوز همین بس که نظر پر از توهین شما رو بدون سانسور منتشر میکنه
لطفا صفاتی که لایق خودتان است به دیگران نسبت ندهید
M.sh
Iran, Islamic Republic of
کاربر بی نام عزیز!
اونی که داره قضاوت عجولانه میکنه شمایید!!! در ضمن لعن بر کفارو منافقین در قران هم اومده! اره واقعا حرف هایی از جانب بعضی گفته شده که اگر ملت بداند...!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
ادیب با نمک!
عقل کل اینها تاج زاده همه چیز را لو داد.دیگر چه قسمی باید بخورند؟
Iran, Islamic Republic of
...ما به حرفشون کار نداریم، به عملکرد چند ده سالشون نگاه کردیم که این نفرین ها رو میکنیم
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
20:15عزیز؛؛؛ خدای قادرمتعال هم در19 مورد در قرآن ستمگران ومنافقین و کفار را نفرین میکند، در زیارت عاشورا هم نفرین به قاتلان حضرت اباعبدالله (ع)آمده است، ماهم به طبعیت ازقرآن منافقین داخلی و کفارخارجی را مورد لعن و نفرین قرار میدهیم؛ حالا چرا به گوشه قبای شما برمیخوره؟؟؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
يزدى زاده عمو جون ! منهم به تبعيت از كلام خدا به جنابعالى سلام ميكنم !
Iran, Islamic Republic of
برجام هسته ای و موشکی که سهله، بعضیا هستن اگه آمریکا دنبال برجام ناموسی هم باشه حاضرن. یعنی اگه ترامپ بگه ناموستون رو بدین وگرنه تحریمتون میکنیم میگن چاره ای نیست ....
مثل فیلم لاتاری
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
در فیلم لاتاری، پدر آن دختر قربانی، نیز پس از مرگ دخترش(که به خاطر تن ندادن به خواسته جنسی پسر شاه امارات، خودکشی کرد) حاضر نبود که علیه شبکه انتقال دختران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، شکایت کند. چرا؟ زیرا بی غیرت بود و فقط به خاطر یک مشت دلار. جالب اینجاست که پس از برجام حتی آن یک مشت دلاری که حسن روحانی وعده می دادند را نیز بدست نیاوردیم.
Iran, Islamic Republic of
چرا یک هواپیما پول به مقصد ایران ارسال شد به دست کی رسیده خدا داند
به نام غزه و لبنان، به کام اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اولا:این خبرهای توهمی که منتشر می کنید دو ریال هم ارزش ندارد و شاهدش هم خودتان هستید.
ثانیا: در مورد این که پول ها کجا می رود، یک خبر قطعی وجود دارد که در جیب ... است.برای اینکه رد آن گم شود، اصلاح طلبان می گویند که پولها به غزه، لبنان، سوریه، یمن یا غیره می رود.
واقعا فدای اون ظرافت کلامت بشم که گل گفتی....واقعا
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم موشکی رو بدیم، با همه ی توان آمریکا، اسرائیل، ناتو و کشورهای منطقه بهمون حمله میکنن
Iran, Islamic Republic of
نگران نشو تازه بقول خودتان میشیم زمان اول انقلاب که صدام و امریکا و انگلیس و فرانسه و المان متحد شدن و به ما حمله کردند
Iran, Islamic Republic of
... حمله که بدون خسارت نمیشه، چند صد هزار شهید دادیم. دوست داری بازم تکرار بشه؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها دوست دارند شهید بشن برای رسیدن آنها به آرزویشان میگویم
Iran, Islamic Republic of
دوس دارن شهید بشن نه اینکه خودشونو بکشن نادان
Iran, Islamic Republic of
مگه من نوشتم خودشان را بکشند احتمالا شما ادب نوشتن ندارید ..
مهدی
ای کاش میشد برای فهموندن خطر داعش وغیره برای بعضی از نادانها امتحان کرد ولی حیف که نمیشود..........
دانا
Iran, Islamic Republic of
جدیدا آقای نوبخت هم زنجیره دوستانشان را کامل کردن و گفتن برای عربستان باید از یکسری منافع چشم بپوشیم ، با توجه به صحبت های تریبون داران چپی و همچنین اعتراف آقای زیبا کلام برای حجت بودن دولت فخیمه انگلستان که برای فضای تلگرام گفتن و همچنین با توجه به اذعان چند وقت پیش آقای کواکبیان در صحن علنی مجلس بابت ریاست محفل دوستی انگلستان و ایران و با توجه به کلیپ آشنا و صحبت های تاجزاده و کلا اصلاح طلبان و با توجه به آتش زدن حکم بقای توسط مشایی جلوی سفارت انگلستان و همچنین جدیدا توسط انگلستان اعلام شده اینکه ایران دشمن امنیت ملی انگلستان شده من فقط به یک نتیجه می رسم که دوستان انگلیسیمان در موضوع اخیر زیاده روی کردن و رد از خودشان به جا گذاشتن و رابطه این افراد با خودشون رو لو دادن باور کنید فقط این وسط مونده یه انگلیسی بگه اینا برای من کار می کنن
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی این نهیب را بر که می زنی؟
مادر بزرگ همسایه ما در تعیین صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری دخالتی نداشت و بقیه مردم هم در ردیف ایشان.
شورای نگهبان دفعه اول حمل به صحت کرد ، در مرتبه دوم چگونه با آنهمه ادعا، و بعد شنیدن و دیدن گفتار و رفتار و نتیجه کارهای شیخ حسن روحانی دوباره صلاحیت ایشان را تایید کرد؟
بقیه مسئولان کشور چگونه با سکوت و یا رفتار خود تایید ضمنی نشان دادند؟
حالا داری نتیجه محرمانگی های روحانی و سکوت مسولان را برای که شرح میدهی؟
نکند خود تو نیز بخشی از برجام موشکی هستی که مانند نمایندگان لیستی نامنویسی مخالف می کنند و بعد در موافقت صحبت می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
چون چاره ایی جز این نداشتند دوست عزیز
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
16:16عزیز؛؛؛خدا میداند من هیچوقت به رو حانی رای ندادم؛ ولی به نظر من کار شورای نگهبان در تائید صلاحیت روحانی و امثالهم؛ مثل انتصاب بازرگان به ریاست دولت موقت از سوی امام خمینی(ر)است(یعنی داستان موسی(ع) و خضرنبی الله(ع)) پس قضاوت درمورد عملکرد شورای نگهبان واقعا،اطلاعات و دقت زیادی لازم است.
ارمین
Romania
هسته ای و دادیم رفت همین ها می گفتند با برجام مشکلات اقتصادی از بین میره همه چی گل و بلبل میشه اما نتیجه چی شد؟ این نسخه رو غربیا برای لیبی و عراق هم پیچیده بودن از دست دادن موشک و توان دفاعی یعنی نابودی کشور و حمله نظامی و باقی قضایا..... عجیبه که نظام با افرادی که حرف از مذاکره موشکی می زنن و علنا به کشور خیانت می کنن برخوردی نمی کند
خروج از برجام
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
با توجه به این که برجامیان در حال زمینه سازی در افکار عمومی هستند تا مردم به دوقطبی کاذب دیگر، یعنی: "معیشت-سیاست منطقه ای و موشک" برسند و زمانی که اتحادیه اروپا نیز ما را به بهانه غیر هسته ای نحریم کند آنوقت است که دوباره مردم تحت فشارهای سنگینتر از قبل برجام قرار می گیرند پس چه ما در برجام بمانیم چه طبق بند 36 از آن خارج شویم تحریم ها سرجای خودشان هستند و مردم هم تحت فشار اقتصادی قرار دارند و از طرفی «سایه جنگ» حتی از طرف نوکر آمریکا (یعنی عربستان) نیز بر سر ما باقی مانده است در نتیجه عاقلانه ترین کار، «خروج از برجام» طبق بند 36 است. با این کار دلیل تحریم و فشار به مردم، فناوری هسته ای خواهد بود ولی اگر به برجام ادامه دهیم، دلیل تحریم و فشار به مردم، سیاستهای منطقه ای و موشک هایمان خواهد بود. در آن زمان، دیگر خروج از برجام فایده ای ندارد زیرا دلیل تحریم ها برای مردم تثبیت شده است یعنی سیاست های منطقه ای و موشکی.
Iran, Islamic Republic of
به نظر تحلیل خردمندانه ای بود؛ ممنون(خروج از برجام)
Iran, Islamic Republic of
چه کسی القامیکند نام ببر اگر تسویه حساب با گروه مقابل نیست با شفافیت صحبت کن نترس
Iran, Islamic Republic of
برجام درمجلس اصولگرایی تصویب شددرحالی که زاکانی ریئس کمسیون برجام بودالان میگه تقصیراحمدی نژاده عجب ؟ اصولگرابه چی؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی الان اصلاح طلبان بگفته شما مخالف برجام هستند ؟ اگه بگی آری مخالفند پس اطلاعات شما در مورد مملکت صفر است
Iran, Islamic Republic of
فوفولگراها و افسادطلب ها با هم این خفت رو به مملکت تحمیل کردن
France
کسی که ... سیاسی باشه فروختن مملکت به اسم تعامل هم براش عین آب خوردنه چه برسه به موشک
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بجای اینکه توپ مشکلات را به زمین دیگران بیاندازیید و بفکر حل مشکلات مردم باشید و دیگران را مقصر کنید بفکر حل مشکلات مردم باشید
مردم واقعا مشکل دارند احمدی نژاد هرچه بود حداقل بفکر مشکلات مردم بود
United States
کسی که خیلی راحت تمام توانمندی هسته ای را سر ضرب داد نباید یک لحظه شک کرد اگر توانش را داشته باشه موشکی که هیچ تمام مملکت را دو دستی تقدیم ارباب میکنه.
دیگه نباید محمد رضا را لعن کرد یکسری جاشو گرفتن.
Iran, Islamic Republic of
چرا از اینکه امریکا را ارباب خطب خطاب میکنی انقدر ذوق زده میشی
علي
Iran, Islamic Republic of
چاه كَن هميشه تَه چاه است ، جوانهاي وا داده زمان پهلوي به فاصله كمي چنان رشد فكري پيدا كردند كه افتخارات 8 سال دفاع مقدس را رقم زدند . جوانان فعلي به مراتب فهميده تر و انقلابي تر هستند و علت ترس بعضي مسئولان ترسو از جوانان ، همين است و آنان كه دهه شصتي ها را مشكل مملكت مي دانند در حقيقت از آنها ميترسند .
امیر
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشه مخالفان به خیابانها بیایند!!!!!!!!!!!!!!!!! قطعا تعدادشان بیشتر از تظاهراتهایی مثل بیست و دوم بهمن خواهد بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدي
Iran, Islamic Republic of
جريان اپوزوسيون ايران در حد این حرف ها نیست
Iran, Islamic Republic of
هیچ غلطی نمیتونن بکنن ریشه افساد طلب ها را مردم از ته قطع میکنن زمانی میرسد که این وطن فروشها سوراخ موش را بخرن تا خودشون را پنهان کنن
ناصح
Iran, Islamic Republic of
۱- انتخاب سخت برای رهایی از جنگ ۲-القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی. ۳-پیشرفت اقتصادی درچشم پوشی از ارزشها. ۴-"کاراینها تمام "طبل فروپاشی باچکاندن ماشه ۵-گشودن دروازه های غرب با اجرای برجام. ۶-ترس وسقوط نظام توسط افراد برتصمیم سازان کشوری تحلیل رخدادهای گذشته وحال بنا برآنچه درمطالب امده واقع بینانه تنظیم نشده است. به تخیل وذهن گرایی بیشتر شباهت دارد . اینکه بخواهیم یک حجم زیادی از امکانات کشور رامنتسب به قشری ازجامعه اختصاص دهیم که مثل هم فکر نمیکنند .هیچ فردی ویا مجموعه ایی در کشور یافت نمیشود که خلاف مصالح ملی کشور قدم بردارد بجز اشخاصی که کاملا شناخته شده بوده واندیشه تغییر نظام سیاسی را دارند که تهدیدها وچالش های احتمالی توسط این دسته از افراد هم تحت نظر است با انجام هزینه های فرد فرد هر ایرانی عاقلانه بنظر نمیرسد که در جهت خلاف مصالح ملی قدم بردارند .اتفاقات وپیشامدهای روزگار رابحساب موضوعات دیگری گره نزنیم .همینقدر که در افواه عمومی سخن از برجام موشکی بمیان میایدکه جرائد به ان دامن میزنند حمل برضعف سیاسی کشوری تلقی میگرددازنظر من پرداختن به این موضوع سودی عاید کشور نمیکند.ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی همیشه با امریکا ونظام امپریالیسم غرب مشکل ریشه ایی داشته ایم و آنها که بنا دارند در این زمینه فکر کنند باید در سطح امنیت ملی به ان توجه کنند ولذا مراعات اعتبار کشور برای ملت از اهمیت بیشتری برخوردار است .درنظر بگیریم که با بیان رفتارها وپیچاندن برخی موضوعات همدیگر را تکفیر نکنیم ما که روبروی تکفیرها قرار گرفته ایم آیا تکفیر کردن همدیگر در داخل کشور مشکلات مردم ما راحل خواهد کرد .تلاش ما بر این موضو ع باشد که هرعلاقمند به پیگیری حوادث ورخدادهای جامعه با ارائه نکته نظرات واقع بینانه صحنه های بسیارزیبایی به نمایش بگذارد.خانواده انقلاب با افراد یک خانواده چندان تفاوتی ندارد تصور کنید خانواده ایی که در داخل ان تنش و تفاهم وجود نداشته باشد صفا وصمیمیت رخت می بنددبه خانواده انقلاب توجه شود که گرمای آن به همه احاد جامعه برسد.
Iran, Islamic Republic of
ذلت و کم کاری و به پای نظام گذاشتن بس است. غیرت کجا رفت شرف این ملت ارزش دارد...
Iran, Islamic Republic of
موشکی رو که بدیم دقیقا همون بلایی که سر لیبی اوردن،سر ما هم میارن.بعضیا باید چشماشونو باز کنن...
sara
Denmark
۵ شیوه فوری برای افزایش انرژی در آغاز روز
با بهترین گزینه‌ها برای افزایش سطح انرژی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شروع روزی عالی آشنا شوید.
به گزارش ایسنا، فرادید نوشت: «روش‌های متعددی برای افزایش سطح انرژی بدن شما در زمانی که انرژی‌تان به اتمام رسیده و تمرکز کردن برایتان دشوار شده است، وجود دارد. بهترین گزینه‌ها برای افزایش سطح انرژی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شروع روزی عالی، در زیر بیان شده است.
قدم اول
برای چند ثانیه دوش سرد بگیرید (البته اگر جرات می‌کنید) یا حداقل صورت خود را با آب خنک بشویید. بسیاری از کارشناسان می‌گویند که حتی مواجهه کوتاه‌مدت با سرما می‌تواند برای بدن مفید باشد.
رنگ نارنجی
Leatrice Eiseman مدیر اجرایی موسسه Pantone Color می‌گوید، رنگ نارنجی تحریک‌کننده و انگیزه‌دهنده است. چرا؟ همه ما رنگ نارنجی را به عنوان رنگی پر انرژی می‌شناسیم و بدن ما نیز به چنین رنگی واکنش پر انرژی از خود نشان می‌دهد. با اضافه کردن یک گلدان نارنجی رنگ به فضای سرویس بهداشتی، تاثیر آن را تجربه کنید.
گشایش دل
مربی سلامت و یوگا Kerri Axelrod از بوستون می‌گوید، انجام یوگا سبب «گشایش قلب و آسودگی دل» می‌شود و حرکاتی مانند حرکت کبری «سبب افزایش میزان چشم‌گیری انرژی در بدن می‌شود.» برای انجام حرکت، به روی شکم خود دراز کشیده. با استفاده از عضلات کمر خود، سر و بالا بدنه خود را به بالا بِکِشید. آرنج خود را در برابر کف زمین قرار بدهید. به قسمت قفسه سینه ستون فقرات خود قوس بدهید. به زاویه مستقیم خود نگاه بکنید.
موسیقی
Elizabeth Lombardo نویسنده مقالات علمی می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهند که گوش دادن به موسیقی که دوست دارید می‌تواند انرژی بدن را افزایش دهد.»
روغن‌های ضروری
استفاده از روغن‌های ضروری مانند رزماری، به طور طبیعی سبب شادابی می‌شود. استفاده از یک قطره روغن‌های ضروری می‌تواند افزایش انرژی در افراد گوناگون را به همراه داشته باشد.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
لطفا ربطش به خبر!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
سارا خانم لطفا" بفرمائید توضیح شما مبنی برافزایش انرژی درصبح هرروز با نکاتی که اشاره کرده اید چه ارتباطی با موضوع گفته شده دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مطلب مورد توجه مقاله قرین به صحت است و در این باید انقلابیون به هوش باشند.
رضا
United States
عجب اتهامات دروغ و استدلالات سستى !
از جناب نويسنده التماس اندكى تفكر داريم ، آخه بزرگوار ! ذره اى انصاف داشته باش ! مگر برجام را خودتان در مجلس تصويب نكرديد ؟! مگر شوراى نگهبان تأييد نكرد ؟! مگر رهبر انقلاب تنفيذ نكرد ؟! آيا دو سال مذاكره پنهانى با امريكائى ها را انكار ميكنيد ؟! نرمش قهرمانانه پيشنهاد چه كسى بود ؟! اين كه از ابتدا تا انتهاى مقاله سعى كنيد برجام را شاهكار اصلاح طلب ها جا بزنيد با كداميك از اصول مورد قبول جماعت اصولگرا تطابق دارد ؟! مگر بعد از قضاياى ٨٨ اصلاح طلبان را به زندان نيانداختيد ؟! آنها چگونه و با كدام ابزار توانستند همه اركان حكومت و خصوصاً مجلس و شوراى نگهبان قاتل اصلاحات را به پذيرش برجام مجبور كنند ؟!
ملاحظه فرموديد ؟! شعرى سروده ايد كه در اولين قافيه اش گير افتاده ايد ؟! جو فروشى و گندم نمائى باور بفرمائيد در شأن شما بزرگواران تندرو نيست !
Iran, Islamic Republic of
فضای ذهنی جامعه را همین اصلاح طلبان مسموم کردند تا به قول خودشون فشار از پایین به بالا باشه. نیاز نیست حتما قدرت در دست اینا باشه. همین که تمام مشکلات کشور را به گونه ای القا کنند که ماحصل موشک و هسته ای و دفاعی و منطقه ای باشه کفایت می کند. حالا در نظر بگیرید مشکلات اقتصادی و معیشتی بالا رفتن قیمت ارز ترساندن مردم از جنگ و بولتون و ... اینها رو ایا نظام داره انجام میده یا طیف اصلاح طلب و دولت. دوره گفتمان هاست و دوره موشک ها نیست مال چه بزرگواری بود ؟
ص امین
Iran, Islamic Republic of
در تحمیل ننگ نامه برجام به مردم ایران سه گروه موثر بودند
1 افساد طلبان با استفاده از تبلیغات پر حجم مردم و بعضی از مسولان را فریب دادند و فضا رو به گونه ای نشان دادند که مردم تصور کنند در صورت عدم توافق در زمینه هسته ای زندگی سختی در پیش است و با اجرای توافق همه مشکلات سریعا مرتفع می گردد
2 اصول گرایان منفعت طلب که باعث تصویب ننگ نامه در مجلس شدند
3 اعتدالیون بی تدبیر که میدان دار تحمیل ننگ نامه بودند
گروه چهارم هم پیروان حقیقی ولایت بودند که با هوشیاری و آگاهی از عواقب متعدد ننگ نامه در حالی که اکثریت جو زده بر سند خفت خود پایکوبی میکردند با همه توان فریاد میزدند اما گوش شنوایی نبود بلکه مدام با توهین و افترا جوابشان داده میشد
ص امین
Iran, Islamic Republic of
به همه مسولان مسن نظام که مدام در حال سخن پراکنی در باب سقوط نظام هستند بگویید این شمایید که در حال سقوط به سمت محمل ابدیتان هستید
جوانان با شوق در انتظارند تا با در دست گرفتن مسولیت های بزرگ در این نظام مردمی سریعتر و چابک تر از قبل به سمت اهداف عالی خود گام بردارند
زنده و پر رهرو راه امام و شهیدان
جان فدای وطنم
Iran, Islamic Republic of
شرایط جوریه که مردم از دست "افساد طلبای غرب زده" "اصولگراهای منفعل "و "بنفشهای بی تدبیر" خسته شدن و دیگه این جماعت نا لایق رو نمیخوان
اما یه عده از همین سه گروه که نمیخوان حقیقت رو درک کنن دم از سقوط نظام میزنن
نه عمو جون بی لیاقت ها "باید" برن و جوونای متخصص و متعهد با تأسی از فرماندهان جوان جنگ که تونستن تو اون شرایط بحرانی ملت و مملکت رو سر فراز کنن دوباره به میدون میان و کشور رو در مسیر صحیح حرکت میدن
ان شاالله
United States
باید اذان داشت سال 97 و شاید 98 سال خطرناکی باشد که اتفاقات عجیب و غریبی خواهد افتاد برخی مهرهای تاثیر گذار و انقلابی که انقلاب با وجود انها ریشه داشته و ماندگار شده از این دنیا خواهند رفت و انسانهای بزدل و کوتاه فکر کارهایی انجام خواهند داد که غیر قابل باور است و برای آبادی دنیا خود اخرت نداشته خود را خواهند فروخت مواظب باشید در کدام سوی میدان حاضر می شوید دنیا طلبی و یا اخرت خواهی
Iran, Islamic Republic of
مراجع ذیصلاح و متعهد وانقلابی می باید جلوی خود فروختگان بی هویت ِ را ببینند
Iran, Islamic Republic of
باید از حسن روحانی و حامیانش به جد بخواهیم ابتدا به همان وعده هایی که داده اند که اصلی ترین آنها لغو تحریم ها بوده نه تعلیق هر چهار ماه یک بار بوسیله امریکا عمل کنند.
غربگرایان هر وقت خودشان... به بن بست می رسند
ادعا می کنند نظام و انقلاب به بن بست رسیده.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه برجام اساسا از پایه غلط بود که ما واردش شدیم و در پذیرش آن همه مقصرند و مقصر اصلی خود دولت و حسن روحانی و ظریف بودند .وارد شدن به گفتگو در اموری مانند موشکی و کوچک کردن نقش منطقه ای ایران ضرر رسانی دوباره به منافع ملی ایران است.جالب است درجاهایی تقاضای گفتگو دارند که ما دست بالا را داریم و در لیبی و فلسطین و مصر و غیره و حتی تا حدی افغانستان اصلا ما را به حساب نمی آورند.
Iran, Islamic Republic of
...
حسن
Iran, Islamic Republic of
در رابطه با برجام
برجام شبیه صلح امام حسن (ع) بود
عده ای مخصوصا لیبرالها و اصلاح طلبان و طرفدارانشان معتقد بودند که باید برای کاهش فشار بر مردم و کاهش تحریم ها به چنین پیمانی با غربیها برسیم اینکه فراتر از برجام کسی تقاضای تعامل با غرب داشته باشد بعید است چنین کسی حتما اپوزیسیون است
اول باید غربیها حسن نیت خودشان را در وفاداری به برجام اثبات کنند تا فراتر از برجام با آنها پیمانی ببندیم
البته غربیها عهد شکن و دنباله رو آمریکا هستند
به هر حال چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان در مسند باشند پایبندی یا عدم پایبندی به برجام مرجع تعاملات ما با غربیها خواهد بود
الان باید به فکر وحدت باشیم نه انشقاق
کاوه
به نظر شما بهتر نیست از بین راستی ها و چپی ها یه گروه دیگر هم در جامعه سیاسی ایران خلق کنیم تا چند سالی بی سیاستی ها را گردن انها بیاندازیم؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
روحانی قرار بود اصلاحاتی تو سیاست های نظام ایحاد کنه ولی موفق نشد.مساله غرب با کل نظام جمهوری اسلامی به عنوان یه نظام دینی هستش اونها حتی اگه ایران تو منطقه دخالت نکنه موشک هم نداشته باشه باز هم مخالف نظام خواهند بود و برای سرنگونی نظام تلاش خواهند کرد چرا؟ چون اونها دین رو اساسا بی معنا خرافی و متعلق به گذشته ی تاریک بشر که پدیده هارو به نیروهای غیبی نسبت میداد میدانند..