شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۲۵
برای شعار سال ۱۳۹۷

شعار امسال نمادی دیگر از قدرت جمهوری اسلامی است/ آقای روحانی! تکلیفتان را با تفکر «ترکان»ها مشخص کنید

پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 600240
بلاشک این قدرت جمهوری اسلامی و یکی دیگر از توفیقات چشم گیر این نظام مردمی است که در سال چهلم استقرارش به چنان قدرتی در تولید کالاهای متنوع داخلی رسیده که به مردمانش توصیه می کند فقط ایرانی بخرید.
شعار امسال نمادی دیگر از قدرت جمهوری اسلامی است/ آقای روحانی! تکلیفتان را با تفکر «ترکان»ها مشخص کنید
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: چهلمین سال پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی به نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین شد. هرچند بحث ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی از سال های گذشته با شعارهایی همچون «تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و یا خود مفهوم اقتصاد مقاومتی انجام شده اما جلب توجه اذهان به یک نکته در این بازه زمانی که بحث شعار سال در خاطر عموم مردم نقش بسته، به جا باشد.

رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سالشان در حرم مطهر رضوی فرمودند: «در مورد کارکردهای مسئولان کشور؛ کارنامه در باب عملکرد اجرائی مسئولان. در باب امنیت و ثبات، کارکرد، کارکرد بسیار خوبی است؛ در باب علم و فناوری، کارکردها بسیار خوب است؛ در باب زیرساخت‌های کشور -یعنی راه‌های ارتباطی، سدها، نیروگاه‌ها، بنادر و امثال اینها- کارکرد، بسیار کارکرد خوبی است؛ در باب صادرات غیر نفتی، در باب سرانه‌ی ناخالص ملی، سرانه‌ی ناخالص ملی نسبت به دوران قبل از انقلاب، تقریباً به دو برابر رسیده است، یک کارنامه‌ی مطلوبی در این زمینه‌ها وجود دارد؛ در باب توسعه‌ اجتماعی همین‌جور؛ یعنی در عملکردها، در بخش های مختلف، آمارهای خرسندکننده‌ای وجود دارد. البته‌ تبلیغات، غیر از این را نشان میدهد؛ در تبلیغات، دشمنان سعی میکنند مردم را از واقعیت های مثبت دور کنند، برای اینکه دل های آنها را نسبت به انقلاب اسلامی و نسبت به نظام و نسبت به اسلام چرکین کنند؛ واقعیت این است که عرض کردیم.»

بلاشک این قدرت جمهوری اسلامی و یکی دیگر از توفیقات چشم گیر این نظام مردمی است که در سال چهلم استقرارش به چنان قدرتی در تولید کالاهای متنوع داخلی رسیده که به مردمانش توصیه می کند فقط ایرانی بخرید و بر استفاده از این کالاها متعصب باشید تا جایی که شعار یکسال به طور هوشمندانه ای صرفا «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفته که اهل فن به خوبی بر اهمیت این نامگذاری باتوجه به شرایط خاص داخلی کشور و تهدیدات خارجی آگاه هستند.

می توان کالاهای ایرانی را به یک دسته بندی سه گانه تقسیم نمود: دسته اول کالاهایی هستند که همگان به کیفیت و ارزشمندی آنها نه فقط در داخل که در سطح جهانی معترف هستند.  دسته دوم کالاهایی که حدی از کیفیت را دارا هستند که قابلیت استفاده و رقابت با کالای مشابه خارجی را دارند هرچند که ممکن است به آن کیفیت مطلوب نرسیده باشند اما برای استفاده و رفع نیاز در حد رضایت مناسبند. بدون شک آن مرحله به اصطلاح -فوق رضایت- هم با غیرت مصرف کننده و البته غیرتمندی بیشتر تولیدکننده ثمر خواهد داد. دسته سوم هم کالاهایی هستند که نیاز به تقویت جدی دارند. غالب تولیدات کالاهای داخل از دسته های اول و دوم هستند که متاسفانه فرهنگ مصرف، باعث دلسردی سرمایه گذار، کارفرما و کارگر شده و باعث مشکلات عدیده ای شده که بعضا مردم و مسئولان نمی دانند آبشخور این معضل کجاست.

اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اصلی و تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی در دل خود شاخصه هایی دارد که حمایت از کالای ایرانی بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می دهد. این امر شاید در ظاهر ساده به نظر برسد، اما تعمیق در اهمیت اجرای آن حل کننده بسیاری از آسیب ها اجتماعی و حتی امنیتی است.

رئیس جمهور محترم همچون سنوات گذشته به درستی بر اجرای اقتصاد مقاومتی و خاصه شعار امسال تاکید کردند. دو نکته در این مجال برای تذکر به آقای روحانی وجود دارد: اول آنکه آقای روحانی به عنوان نفر اول دولت و منتخب مردم باید جهت نگاه خود و دولتشان را به سمت نگاه به داخل و استفاده از سرمایه های درون کشور اعم از انسانی و مادی هدایت کنند و تجربه های تلخ چشم داشتن به دست بیگانگان را به طور مطلق کنار بگذارند. و نکته دوم آنکه تکلیف مسئولانی را که این شعارها را قبول ندارند و یا حتی با گستاخی تمام روح خود کم بینی، خودباختگی و... را بعد از این همه پیشرفت چشم گیر و خودکفایی با عباراتی همچون "ما بجز آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی برتری نداریم" ترویج می کنند و خاطر مردم را تلخ می کنند، در همین ابتدای سال مشخص کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
France
...
United Arab Emirates
فحش دادی
جهان نقطه گذاشته؟؟؟
واحد
Iran, Islamic Republic of
اسم سال واقعا جذاب و هوشمندانه انتخاب شده اما در عمل واقعا نشدنیه
یعنی اول باید علنا اسم وارد کننده هایی که از مبادی اصلی کالا وارد میکنن را باید فاش کرد که صد درصد غیر ممکنه
بعد باید از تولید کننده خواست تا کیفیت تولیدش را بالا ببره که اون هم نشدنیه. مثلا از پارس خودرو بخوای بجای بنجل چینی بیاد و مثل 50 سال قبل کادیلاک تولید کنه
بعد به مسئولان بگی کلا لوازم خارجی را کنار بذارن و کاملا ایرانیزه بشن که این یکی گفتنش هم خوبیت نداره, یعنی از عینک ایتالیایی طرف گرفته تا اتومبیل آلمانی و داروهای امریکایی و لوازم انگلیسی و روسی و ژاپنی اش را بگیری؟! مگه میشه؟ مگه دازیم؟!
به هر حال کالای خارجی که نباشه همه مجبورند از کالای ایرانی استفاده کنند. مگر دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری را فراموش کردیم که حتی یک دانه موز یا یک عدد شکلات خارجی هم وارد نمیشد؟!
...
Iran, Islamic Republic of
اونا به عهده دولته. اما از کاربردی بودن اسم سال یا در واقع مفید بودنش همین بس که بنده حقیر، از این به بعد، هر کالایی بخوام برای خونه خودم بخرم، خارجیش رو حرام میدونم. چون امام زمانم، اون رو حرام دونسته.
نتیجه میگیریم نامگذاری ها، از طرف مردم، بسیار هم مفیده. پس کربلاهای امروز را دریابیم. وقتی امام زمانمان میگوید ایرانی بخریم، خارجی خریدن باید برایمان ضد ارزش تلقی شود. عین مخالفت با امام حسین علیه السلام که خیلی ناراحت میشویم و میخواهیم مخالف را مجازات شدید کنیم، تبلیغ روی مارک خارجی، باید همین قدر عصبانی مان کند.
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
نظر شما درست و عمیقه اما باید از تعبیر نائب امام زمان استفاده می کردید نه امام زمان که مخصوص حضرت ولی عصره عجل الله تعالی فرجه الشریف.
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم. خودم به شما مثبت دادم. اما من هم خواستم بگن که نظر نایب حضرت امام زمان، نظر خود امام زمان، است. عمل نکردن به نظر امام خامنه ای که علمای بسیار بزرگ شیعه ایشان را تأیید کرده و برایشان دعاهای عجیبی کرده اند و ایشان را، متصل به امام زمان ارواحنا فداه دانسته اند، یک میلیمتر هم، با مخالفت با امام زمان، فرقی ندارد.
مثل رابطه وکیل و موکل می ماند. حرف وکیل، همان حرف موکل است. تمام.
Iran, Islamic Republic of
بسیار به جا و خوب بود

دمت گرم جهان
علی
Canada
حتما هواپیمای مسافری با برند ایرانی خریداری شود ... !!! از خرید و سوار شدن بر خودروهای خارجی هم پرهیز شود!!!! ما پراید ایرانی سوار شویم بهتر از بنز و بی ام و و هیوندایی و تویوتا است.!!!! مخصوصا مسئولان رده بالای نظام باید به این شعار رهبری امسال احترام گذاشته و عمل کنند.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اولا هواپیمای ایرانی مسافری نداریم. ان شا الله، میسازیم. به کوری چشم دشمن.
ثانیا کسی پراید را تبلیغ نکرد. مگر تنها کالای ایرانی، پراید است؟! لابد شما به جای غذا، پراید میخورید، به جای پوشاک، پراید میپوشید، به جای لوازم منزل، پراید استفاده میکنید، و حتی به جای کفش و دمپایی و شانه و ناخن گیر، پراید استفاده میکنید که تا میگویند مردم، کالای ایرانی مصرف کنند، فقط پراید به ذهنتان می آید و لاغیر! از عجایب ذهن ضدانقلاب بدطینت است دیگر.
اما ما، هم مواد غذایی، هم مواد بهداشتی مثل مسواک و خمیردندان، هم تنقلات و شکلات، هم چای، هم برنج، هم پوشاک، هم لوازم منزل، هم فرش و مبل و کمد، هم لوازم بهداشتی ساختمانی، هم لوازم مصرفی مثل شانه و حوله و برس و ناخن گیر و دمپایی و کلاه و شال، هم لوازم آشپزخانه مثل قابلمه و بلور و چینی و قاشق و چنگال و چاقو و هود آشپزخانه، هم تأسیسات ساختمانی مثل پکیج و کولر و...، هم عینک و خلاصه هر چه که داخلی اش قابل استفاده باشد را، مصرف میکنیم.
پراید هم مال خودت. خودروی ملی دنا، خودروی خوبیست. شاید اون رو هم یه روز بخریم. ماشین لوکس و خارجی گرون قیمت هم که مفت گرونه. واسه خودت. شاد باشی و پیروز.
از طرف یک ولایتمدار ایرانی
Iran, Islamic Republic of
نزدیک به چهل سال است باید سالی بیش از بیست هزار نفر در جاده های کشور کشته شوند و فرودگاهای کشور با کمترین امکانات راداری و اسپانسری و هواشناسی دارند دست و پنجه نرم می‌کند حالا فکر کنید چهل سال دیگر هم باید منتظر بمانیم تا حرف این دوستمان به ثمر بنشیند ان هم با همان راهکار های قبلی
Iran, Islamic Republic of
نزدیک به 40 سال منهای 8 سال، است حکومت دست افرادی تیپ هاشمی و موسوی و خاتمی و روحانی بوده و هست. قاعدتا چه کسی باید پاسخگو باشد؟!
وانگهی، 40 سال، برای یک انقلاب و تحولی از صفر، زیاد است؟! شما ما را با کی مقایسه میکنید؟! با آمریکایی که از ابتدای تأسیسش جنگی به مرزهایش نرسیده، براندازی نداشته، علوم دیگران و نفت و معادنشان را دزدیده، و گوشه دنیا، راحت نشسته؟! تازه این همه بدبختی هم دارد؟! یا ژاپن که بعد از جنگ جهانی، بیش از 73 سال را گذارنده؟! 40 سال پس از انقلابی که همه چیز مجددا صفر یا ریست شد، ارتباطات و صنایع قطع شد، باوجود جنگ و تحریم، این سطح از پیشرفت همراه با حفظ انقلاب اسلامی، معجزه است.
ثالثا، کسی نگفت با روند پیشین ادامه بده. پیشرفت یعنی همین. لازمه اش هم اینست که شما، پاشی بری دنبال کاری که کشور لازم دارد. چون از مریخ به کمک آرزوهایت نمی آیند. برو رییس جمهور شو حلش کن. نظر دادن کشوری رو رشد نداده. شما برو نامزد شو، به مردم هم بگو بهت رأی بدن، اونوقت اگه تمام برنامه ریزیت رو به خاطر ترس از دیوارکشی به هم نریختن، درستش کن. پاشو که دیره.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شعارهای سال خیلی عالیند، به شرط اینکه بهشون عمل بشه. تا زمانی که دولت در کشور ما بزرگ است و متصدی همه امور، تا زمانی که منفعت مدیران ارشد و میانی دولتها در واردات است. تا زمانی که این شعارها فقط رو بیلبردها و بنرهای تبلیغاتی جا دارند، تولید ملی و داخلی یعنی کشک. اشتغال یعنی کشک. پیشرفت و استقلال یعنی کشک.
Iran, Islamic Republic of
بنرهای تبلیغاتی پرطرفدار با قراردادهای میلیاردی که بزرگترین شرکت های خارجی اجاره کرده و صرف تبلیغات کالاهای خارجی میکنند، بازاریابی و تبلیغات است و بسیار اثربخش، اون وقت شعار سال را روی بنر تبلیغ کنند تا فرهنگ مصرف داخلی جا بیفتد کشک است؟!
شاید مغز ضدانقلاب کشک است. شاید هم تبلیغ کالای ایرانی کشک نیست. بلکه خیلی ها را نگران میکند که شروع کرده اید به زدن شعار سال!
معلوم میشه دست هایی در کار بوده تا تولید ایرانی زمین بخورد. ما مردم، تولید ملی را رها نمیکنیم.
United Arab Emirates
از شکل بی منطق حرف زدنت معلومه چه تیپ بشری هستی. متن رو خوب بخون بعد گارد بگیر و منفی بده.
Iran, Islamic Republic of
متن رو خوندم که جواب دادم. شکل حرف زدنم برای آدم های دوپهلو که به دوطرف میزنن، بی منطق به نظر میرسه. ولی برای عقلا اینطور نیست.
شما اول نظر رو بخون ببین دوپهلو هست یا نه. .... اما شعار سال، فقط برای دولت نیست ....
بله من هم میدونم که اصلا افراد نفوذی، نمیخوان تولید ملی ایران شکل بگیره و دستور از خارجه که با واردات، کارآفرینی نابود بشه. رهبر هم میدونه. به همین خاطر فرمود وقتی مردم، مصرف رو داخلی کنن، واردکننده هم جنس نمیاره.
پس اول بفهم انتقاد بنده به کجا بود، بعد منطق سنج نصب کن. کلامی که دوپهلو به امامم بخوره، من جلوش وایمیسم. میخواد نیتت خیر باشه یا نباشه. حتی اگه یه ظاهرا ولایتی بزنه. مهم اینه که دقت کنی چطور حرف بزنی ...
Iran, Islamic Republic of
آقای دولت:
شعار هیچوقت به هیچ کسی نه تنها اقتدار نداده بلکه نشان می دهد که در مرحله عمل موفق نبوده و چیزی در چنته نداشته و جز سر وصدا راه انداختن کار دیگری بلد نیست. منتظر سمینارها، اظهار نظرها و ریخت و پاش ها از جیب ملت بدبخت باشید تا سال به انتها برسد.! مردم هم همچنان در خودروهای وطنی (تابوت های متحرک) به ملکوت اعلی بپیوندند.!
Iran, Islamic Republic of
جناب نظردهنده؛
شعار سال همان هدف است که در قالب یک جمله بیان میشود. اگر به شعار عمل شود، چرا بسیار هم مفید است.
بخشی از عمل به دولت روحانی و مجلس امید! برمیگردد. پس همنوا، به آن ها تذکر دهید.
بخشی از عمل به شعار یا همان هدف، به مردم برمیگردد که ما عمل میکنیم و خواهید دید که مفید است.
Iran, Islamic Republic of
کسی که گفته ایرانیان به جزپختن آبگوشت بزباش و قورمه سبزی هیچ هنر دیگری ندارند این خودش را خواسته بگوید که هیچ هنرو ارزشی ندارد اما غرورش به او اجازه نداده که خودش را آنطور که گفته معرفی کند لذا این تهمت را به ملت بزرگ و شریف ایران نسبت داده . ...
Iran, Islamic Republic of
توجیه !هنر والا!
Iran, Islamic Republic of
... اگر همانند سالهای گذشته افزایش واردات کالاهای مصرفی را شاهد بودیم خود ... مقام معظم رهبری دولت را توبیخ نمایند...
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها از نام کالای ایرانی فقط یاد پراید می افتند در حالیکه بیشترین تولید ایرانی در زمینه خوراک و پوشاک و لوازم خانگی و چینی جات و بلورجات و ابزار آلات و لوازم التحریر و بسیاری چیزهای ریز و درشت دیگه است و بیشترین مصرف مردم هم در همین زمینه هاست و اگه مردم به شعار سال عمل کنند خیلی از مشکلات کشور حتی در زمینه سیاست خارجی قابل حل می شه. نباید منتظر بمونیم بازار از کالای خارجی و قاچاق خالی بشه بعد جنس ایرانی بخریم.
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
البته اون بعضی ها، بیشترشون مغرضند و هیچ تعصبی به کشور و اقتصادشون ندارند. اینا، پولشون رو پای آدامس های خارجی آتیش میزنند، همون آدامسی که هیچ، هیچ نفعی نداره و تف میشه بیرون. اما وقتی میگیم تولید ایرانی، فوری یاد پراید میفتن.
زنده باد ایران و تولید ملی
Iran, Islamic Republic of
هر سال با اسم شروع می شود وتنها خروجی ان از سوی آقایان میلیاردی هزینه همایش وبنر و.... بر هزینه های کشور تحمیل می شود.
Iran, Islamic Republic of
اولا سود، حاصل هزینه کردن است. بنر تبلیغاتی، اگر هزینه بدون سود نبود، با قراردادهای میلیاردی، به معتبرترین شرکت های داخلی و خارجی واگذار نمیشد. ضمن اینکه تبلیغات شعار سال، برای مصرف کننده یا مردم، بسیار مفید است. اصلا هزینه هم ندارد و رایگان اجاره میشود. پس تریپ گریه برندار.
ثانیا هر سال با اسم شروع میشود، اما دولت، بدون عمل، تمامش میکند. فلسفه اسم گذاری دقیقا همین است. یعنی آخر سال مردم بفهمند دولت، عمل نکرده. اگر بفهمند! اگر بفهمند، دیگر به آدم بی عمل، اعتماد نمیکنند. این شعار، برای آگاه سازی مردم از میزان فعالیت دولت است. رهبری هم در سخنرانی، این را فرمود. گویا گوش نکردی!