سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۸
چند کلام با مدعیان صداقت و مهر

رد ادعای جوانفکر با یک جستجوی ساده

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 596150
جوانفكر، دكتر كدخدایی را در برهه زمانی برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری فاقد مسئولیت قانونی در انتخابات دانسته است و با همین فرض، نتیجه گرفته است كه دلیلی برای دیدار وی با رییس جمهور وجود نداشته است!
رد ادعای جوانفکر با یک جستجوی ساده
گروه سیاست جهان نيوز، امیر رساطلب: نامه چندی پیش احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب كه در بخشی از آن پا جای پای میرحسین موسوی گذاشت و ادعای صحنه آرایی انتخابات را با عنوان مهندسی انتخابات تكرار كرد، واكنش‌های متفاوت و متعددی داشت. اما به نظر می رسد در این میان واكنش دكتر كدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان بیش از همه برای احمدی نژاد و یارانش گران تمام شده و آنان را به جوابیه دادن واداشته است.
 
ای كاش فكری پشت جوابیه جوانفكر، مشاور رسانه ای احمدی نژاد بود تا به جای آنكه در سررسیدها و برنامه‌های كاری رئیس دولت نهم و دهم به دنبال سند برای انكار دیداری باشد كه سخنگوی شورای نگهبان از آن سخن به میان آورده بود، با كند و كاوی در میان گفتار و رفتار احمدی نژاد میزان اعتقاد یا بی‌اعتقادی به حرمت قانون را احصا می‌كرد.
 
جوابیه جوانفكر چند نكته جالب توجه دارد:
 
اینكه با وجود در قید حیات بودن احمدی نژاد و كدخدایی، تنها با استناد به برنامه كاری رییس جمهور، دیداری كه دكتر كدخدایی به آن اشاره كرده است از اساس انكار شود، جای تامل دارد. همچنین این نکته نباید از نظر دور بماند که در جوابیه جوانفکر سخن اصلی سخنگوی شورای نگهبان تکذیب نشده است و برای فرار از تکذیب آن، جلسه مورد اشاره تکذیب شده است. اگر چه حکایت چنین سخنانی از احمدی نژاد به قول سعدی «داستانی است که بر هر سر بازاری هست» و هر قدر هم که تکذیب شود، «در و دیوار» دفتر ریاست جمهوری «گواهی بدهد کاری هست!»
 
جوانفكر، دكتر كدخدایی را در برهه زمانی برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری فاقد مسئولیت قانونی در انتخابات دانسته است و با همین فرض، نتیجه گرفته است كه دلیلی برای دیدار وی با رییس جمهور وجود نداشته است، در حالی كه در آن روزها وی معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان بوده و وظیفه سخنگویی شورای نگهبان را هم برعهده داشته است. جستجویی در فضای مجازی ما را به تعداد بسیار زیادی از مصاحبه های دکتر کدخدایی در سمت سخنگویی شورای نگهبان خواهد رساند و نامه هایی که در آن سال با امضای وی برای نامزد های انتخابات، روسای ستادهای انتخاباتی و مسئولین وزارت کشور ارسال شده است نشان از مسئولیت قانونی دکتر کدخدایی در آن سال دارد. این نامه ها در کتاب «نگهبان آرا» که مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال 1388 منتشر کرده است وجود دارد و برای همگان قابل دسترسی است .
 
كاش كسانی چون احمدی نژاد و مریدان او این سخن یكی از بزرگان كه صلاحیت علمی‌اش در انتخابات مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان تایید نشد را آویزه گوش خود می‌كردند؛ ایشان بعد از این عدم احراز در گفتگو با یكی از رسانه‌ها گفته بود: «كسانی كه احراز صلاحیت نشده‌اند، اگر مؤمن‌اند بگویند الهی رضاً برضائك. كسانی كه مؤمن باشند تسلیم این نظر خواهند بود و كسانی كه غیر مؤمن هستند، آمده‌اند كه شانتاژ كنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز/بنده هرروزسایت شمارامیخونم ولی هنوزنتونستم قانع بشم که واقعاشمادلتون به حال مملکت میسوزه یاجیب خودتون؟شماخودتون خوب میدونیدکه بدون احمدی نژادنمیتونیددولت روبه دست بگیریدحتی اگه ده تاانتخابات دیگه برگزاربشه مردم اصلاح طلبهای ترسوروبه شماترجیح میدن
Iran, Islamic Republic of
...
فرشته نجات افسادطلبان
Iran, Islamic Republic of
کدخدایی و ما ادراک‌ مالکدخدایی....
مجری سناریو‌ رد صلاحیت میشی
مشهور میشی
بعد اعتراض میکنی
بعد تایید میشی
و نهایتا میری مجلس
کیست؟
ايرج
Iran, Islamic Republic of
حالا رضايت قلبي به نظر شوري نگهبان شد نشانه ايمان ؟ عجب
اگر مثلا افرادي از جناح راست رد شوند هيچ گونه اعتراضي نخواهند داشت و از صميم قلب خوشحال مي شوند ؟
پس بفرمائييد رايزنيهاي هميشگي سران اصولگرا و بزرگان نظام ! در گذشته و حال براي تاييد صلاحيت رد شدگان در انتخابات شوري و رياست جمهوري و مجلس نشانه نفاق بوده است ؟
چرا چيزي مي گيد كه بر تناقضات انبوه سياست كشور اضافه شود ؟
Iran, Islamic Republic of
و آن کسانی که سال 76 و 92و 96 قصد مقابله با رای مردم را داشتند و رهبری اجازه ندادند، از کجای منظومه شمسی آمده بودند؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
خوب به رفقا نون قرض ميديد زاكانى جان !
فقط خدا كنه فى الله باشه نه به اميد تإئيد صلاحيت كه بچه كوچولوها هم ميدونند جنابعالى با هر تعريفى رجل سياسى- مذهبى محسوب نميشيد !
Iran, Islamic Republic of
فرمود انزلنی الدهر ، ثم انزلنی الدهر..
حالا کار بجایی رسیده که خاطرات نم کشیده کدخدایی بشود سند خیانت رییس جمهور پیشین.
آورده اند که روزی کلاغ به روباه رسید و با لحنی غلیظ به او گفت : سلام ععععلیکم ! صبحکم الله بالخیر!
روباه با نگاه عاقل اندر سفیه به او گفت: برو برو خودتو جمع کن؛ گُه خوردنت کم بود حالا برای ما عربی حرف می زنی؟!
حکایت شماست که حالا کلام مبارک امام علی علیه السلام را در این موضوع کاملا بی تناسب به کار می بری آن هم با جابجا کردن کلمات آن:
اولا الدهر انزلنی ثم انزلنی
...
United States
گرانقدر
در نظر بالا اشاره ای به مولا علی (ع)نشده بود. حتما شما از جایی نیت خوانی کرده اید. برای مزید اطلاع به مطلب زیر توجه کنید
گفتگوی مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم(ع) در مورد سند حدیث معروف "الدهر أنزلنی ثم أنزلنی..."
"به گزارش روابط عمومی پژوهشکدۀ باقرالعلوم علیه السلام: حجت الاسلام مهدی اسماعیلی گفت: این سخن معروف که در گفتار و نوشتار بسیاری از اهل قلم و خطابه شنیده می شود که امیر مؤمنان فرمود: "الدهر أنزلنی ثم أنزلنی .."
آیا این سخن در کتابهای معتبر نقل شده یا خیر؟
وی گفت: این سخن تا قرن دهم در هیچیک از کتب روائی شیعی وجود ندارد، اما فقط مرحوم مقدس اردبیلی متوفای قرن دهم در کتاب "حدیقة الشیعه " ج1 صفحه 208 آن را نقل کرده است. و مشابه این سخن را نیز دانشمند معروف اهل سنت "ابن ابی الحدید " در شرح نهج البلاغه ج20 ص326 رقم 733 نقل کرده است."
حال فرض کنیم در نقل قول اشتباه غیر معنایی شده باشد، آیا نیاز به این همه ارائه ادب و اخلاق از شما بود؟
البته شما مجازید هرچه می خواهید میل کنید. راحت باشید!
Iran, Islamic Republic of
واقعا براتون متاسفم جهان جان احمدی نژاد صد شرف دارد به شماها درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
جوانفکر گفته عضو حقوقدان شورای نگهبان نبوده !
آیا این درسته یا نه؟ جهان نیوز ......................................
Iran, Islamic Republic of
سانسورتون تو حلقم
این که دیگه...رو نداشت که سانسور کردین
Iran, Islamic Republic of
ضرباتی که ساده لوحی آقایان با تایید امثال بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری به انقلاب و نظام زدند چه کسی می توانست بزند. چه کسی می تواند بپذیرد کسی که علنا با اصول پذیرفته شده اسلام و با اوامر ولایت فقیه مخالفت می کند و بهیچوجه امانت دار نظام نیست در راس قدرت قرار بگیرد و هر وقت دلش بخواهد ادای اپوزوسیون هم در بیاورد.
علی
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که من خوندم جوانفکر نگفته بود آقای کدخدائی پستی نداشته
بلکه گفته بود شما چه جایگاهی داشتین که از طرف کل 12 نفر اظهار نظر کنین
یعنی جا داشت حد اقل از آقای جنتی و بقیه اعضای شورا سوال میکردید بعد اظهار نظر میفرمودین
تا وقتی که فقط به پوشش حواشی احمدی نژاد و یارانش بسنده میکنید متهم به رفتار غیر حرفه ای هستید
از دولت بهار خوشم میاد که همیشه همه خبر ها حتی در ضد احمدی نژاد رو پوشش میده و البته در اخر نظر خودش رو هم گاهی پیوست میکنه
Iran, Islamic Republic of
البته دولت بهار که شهید شد رفت پی کارش .
جهان هم داره یه زوری می زنه که خودش رو جای اون نشون بده ؛ عینهو انتخابات 96 که بعضی بندگان خدا رو کردند رییس ستاد، سید محرومان و نماینده 96 درصدی ها درست کردند؛
و افاقه نکرد
چرا؟
چون اصلش حی و حاضر و موجوده؛ بدلش مشتری نداره!
Iran, Islamic Republic of
عجب برهان قاطعی بود ها!!
استدلال رو حال کردین؟ جوانفکر گفته اوشان سمتی نداشته ، درحالی که اوشان سمت داشته؛ پس ......!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که اخبار مربوط به دکتر احمدی نژاد رو یکطرفه پوشش میدید و تمام تلاشتون رو می کنید که حق را وارونه جلوه بدید، مردم برای شما و اخبارهای کذبتون پشیزی ارزش قائل نیستند و مورد شدیدترین عقوبت الهی قرار خواهید گرفت...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
ولقعا این کدخدایی چیکارست دراین کشور